mitä nää oot tännään teheny?

murriperkele

elikkäs perjantain 23.3. herran vuonna 2012 tapahtumat omalta osaltasi
lyhyesti tai pitkästi ihan kuten kukakin tykkää..
utelias paskiainen kun olen,

mää heräsin liian aikasin, Erni-poika kaipas seuraa (ja ruokaa)
ukkelin lähdettyä töihin join loput aamukaffet ja söin aamupalasta.
sit lähin kylille seikkailemaan, ostin punaisen vetoketjun, vähän ruokaa ja punkkua.
ja hassun apinakortin sekä lippalakin veljenpojalle synttärilahjaksi.
ostosreissuni käänsi ikäväksi ostarin ja kunnantalon väliköstä löytämäni kuollut sinitiainen, poimin pienen raukan nenäliinan väliin ja kävin hautaamassa syvään lumipenkkaan :(
kotiin päästyäni aloin sitten korjaamaan yhtä vanhaa takkiani, mitä varten sen vetoketjun ostin, mut ompelukone ei taas jostain syystä suostunut yhteistyöhön ja kaiken lisäksi sopivan värinen lankakin loppui kesken,
sen sijaan että olisin paiskannut ompelukoneperkeleen alas parvekkeelta, meninkin päiväunille. heräsin vasta sitten ku ukkeli tuli töistä,
sit vietiin kissat anoppilaan viikonlopuksi, ku huomena lähtään vähä huonoille teille missä ollaan yön yli, niin eivät joudu katit keskenään täällä yötä viettämään.
nyt istutaan tässä oranssin pyöreän pöydän ääressä, juodaan punkkua ja syödään karkkia,

ja sama lyhyesti:

heräsin klo 6 jotaki
kävin ostoksilla
hautasin linnun herättäen hämmennystä paikallisessa nuorisossa
raivosin koneelle
vietiin kissat anopille
ryypätään

mur

48

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso karvainen mies

      Aamulla töissä, iltapäivällä kaupassa ja nyt netissä :D

      • se oli lyhyt ja ytimekäs vastaus,
        hienoa.

        mur


      • iso karvainen mies
        murriperkele kirjoitti:

        se oli lyhyt ja ytimekäs vastaus,
        hienoa.

        mur

        Niin oli.

        Miksi sinun kaltainen mukava nuori nainen selailee miesten logiikka sivua?


      • iso karvainen mies kirjoitti:

        Niin oli.

        Miksi sinun kaltainen mukava nuori nainen selailee miesten logiikka sivua?

        koska olen kiinnostunut miehistä ja logiikasta,

        kuinkas muuten?

        mur


      • iso karvainen mies
        murriperkele kirjoitti:

        koska olen kiinnostunut miehistä ja logiikasta,

        kuinkas muuten?

        mur

        Oletko erityisen kiinnostunut miehistä?

        Siis enemmän kuin muut naispuoliset.


      • iso karvainen mies kirjoitti:

        Oletko erityisen kiinnostunut miehistä?

        Siis enemmän kuin muut naispuoliset.

        no, sanoisin et ihan tavallisen heteronaisen verran,

        sen lisäksi että minulla on useita veljiä ja laaja tuttavapiirini on ollut aina miesvoittoinen ja itsekin enempi poikatyttö aina ollut,
        mut aina voi oppia uutta.

        mur


    • No en kovin kummosia, mut hain mun ennen neljää mun kavennettavana olleen inkatyylisen neulemekon ompelijalta :) Ostin liian suuren koon kun ei ollut pienempiä, ja se näytti inka-teltalta mut päällä tätä ennen.

      Kävin ruokaostoksilla ja ostamassa Mosellandin. Opettelen valkkareita. Tämä on ok ja raikas.

      • no, jos minäkin olisin ollut järkevä, olisin vienyt tuon takin ammattitaitoiselle ompelijalle.. mut yrityksen ja erehdyksen kautta kai sitä ehkä joskus oppiikin jotain,
        ehkä, (kaiken lisäksi kissat piilotti mun ratkojan, et mää en pysty tekemään koko takille mitään ennen kuin se löytyy ja voin ratkoa ne pari pieleen mennyttä saumaa siitä..)
        mää en oo koskaan ollut oikeen valkkarin ystävä, se voi kyllä johtua myös siitä että joskus muinoin hamassa nuoruudessa tuli ostettua aina sitä halvinta mahdollista..

        mur


      • murriperkele kirjoitti:

        no, jos minäkin olisin ollut järkevä, olisin vienyt tuon takin ammattitaitoiselle ompelijalle.. mut yrityksen ja erehdyksen kautta kai sitä ehkä joskus oppiikin jotain,
        ehkä, (kaiken lisäksi kissat piilotti mun ratkojan, et mää en pysty tekemään koko takille mitään ennen kuin se löytyy ja voin ratkoa ne pari pieleen mennyttä saumaa siitä..)
        mää en oo koskaan ollut oikeen valkkarin ystävä, se voi kyllä johtua myös siitä että joskus muinoin hamassa nuoruudessa tuli ostettua aina sitä halvinta mahdollista..

        mur

        Mekon kavennus maksoi vaan 15 eur, kun mulla itselläni ei edes juuri ole ompelemiseen liittyviä välineitä. Joudun käymään äidillä tai ystävillä. Loisto-ompelija jonka löysin! Teetin viimetalvena uudet vuoret mun takkiini, kun alkuperäiset oli jostain intilalaisen pajan kutomat ja kiinan lapsiompelijoilla kokoamat. Olisi ollut sääli heittää menemään, kun päällinen täysin kunnossa ja malli minun vartalolle tehty. Ja mukava, että voin tukea suomalaista työtä.

        Minäkin vasta opettelen valkkaria :) Johtuu samasta syystä kuin sinulla :)


      • sxthsens kirjoitti:

        Mekon kavennus maksoi vaan 15 eur, kun mulla itselläni ei edes juuri ole ompelemiseen liittyviä välineitä. Joudun käymään äidillä tai ystävillä. Loisto-ompelija jonka löysin! Teetin viimetalvena uudet vuoret mun takkiini, kun alkuperäiset oli jostain intilalaisen pajan kutomat ja kiinan lapsiompelijoilla kokoamat. Olisi ollut sääli heittää menemään, kun päällinen täysin kunnossa ja malli minun vartalolle tehty. Ja mukava, että voin tukea suomalaista työtä.

        Minäkin vasta opettelen valkkaria :) Johtuu samasta syystä kuin sinulla :)

        täytyis minunkin vierailla useammin siinä käsityötarvikeliikkeessä, mistä sen vetoketjunkin hain tänään, ne kun myös tekee korjausompeluita siellä
        ja mullakin olis yksi ihana villakangastakki joka kaipaisi uuden vuorikankaan.
        tuon vetoketjun mää varmaan ompelen käsin, kun ei se koneella oikeen onnistunut,

        ja ehkä sitä kesän tullen vois itsekin alkaa taas valkkareita maistelemaan,
        punkku ei oikeen sovi lämpimään vuodenaikaan ja kalja alkaa kyllästyttää

        mur


    • No jaa...
      Heräsin aamulla, mikä on selkeesti plussaa.
      Tein rupeaman töitä, mut ei puhuta nyt ikävistä asioista.
      Tulin kotio ja söin lopulta lounaan, mikä oli paikallaankin.
      Viätiin retkut "mummolaan", thank god.
      Loppu onkin sitten yhtä surffailun ja läträyksen riemukulkua.

      Tulevaisuuttaakin osaan sen verran ennustaa, että aamusella on tasan varmasti Ibumaxille käyttöä.

      • eläs ny vielä maalaa piruja huomisaamun seinille,
        ;P
        kissat voi kyl olla kaikkien kannalta hyvä tällä hetkellä käydä siel anoppilassa,
        ehkäpä ne kaks pöljää saa sen Frankie-pojankin sieltä sängyn alta hieman sosiaalisemmaksi..

        mut läträtään ja suunnitellaan ja kaikkee,
        niinku,

        mur


      • murriperkele kirjoitti:

        eläs ny vielä maalaa piruja huomisaamun seinille,
        ;P
        kissat voi kyl olla kaikkien kannalta hyvä tällä hetkellä käydä siel anoppilassa,
        ehkäpä ne kaks pöljää saa sen Frankie-pojankin sieltä sängyn alta hieman sosiaalisemmaksi..

        mut läträtään ja suunnitellaan ja kaikkee,
        niinku,

        mur

        Tehän olette hauskoja kuin Lisko ja Buddy konsanaan. ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Tehän olette hauskoja kuin Lisko ja Buddy konsanaan. ;-)

        Niin no, alunperin meinasin vastata että wattu mitään, mutta koitin sitten olla hieman avoimempi, ettei olis aina yhtä lakonista bastaa mitä kirjotan. Tänään oli tämmöi ulosantia. Hauskoja me ei olla, mitengä, yhdessä ainaka.


      • Toljake kirjoitti:

        Niin no, alunperin meinasin vastata että wattu mitään, mutta koitin sitten olla hieman avoimempi, ettei olis aina yhtä lakonista bastaa mitä kirjotan. Tänään oli tämmöi ulosantia. Hauskoja me ei olla, mitengä, yhdessä ainaka.

        hah! nyt tuli vale.
        mites sitte nää ainaiset kutitukset ynnä muut..?

        ainahan mua naurattaa, mut ku sua ei saa edes ajatella kutittavansa,

        perkéle!


      • Toljake kirjoitti:

        Niin no, alunperin meinasin vastata että wattu mitään, mutta koitin sitten olla hieman avoimempi, ettei olis aina yhtä lakonista bastaa mitä kirjotan. Tänään oli tämmöi ulosantia. Hauskoja me ei olla, mitengä, yhdessä ainaka.

        älä missään nimessä ajattele isoja hämähäkkejä,
        juoksemassa selkääsi pitkin..

        hämähäkkejä!
        niillä on pitkät karvaiset jalat..

        mur


      • murriperkele kirjoitti:

        hah! nyt tuli vale.
        mites sitte nää ainaiset kutitukset ynnä muut..?

        ainahan mua naurattaa, mut ku sua ei saa edes ajatella kutittavansa,

        perkéle!

        Kutita ensin, ajattele vasta sitten, muuten se ei onnistu... :)


      • murriperkele kirjoitti:

        älä missään nimessä ajattele isoja hämähäkkejä,
        juoksemassa selkääsi pitkin..

        hämähäkkejä!
        niillä on pitkät karvaiset jalat..

        mur

        On ne sulosii :)
        Ja sitten suu kiin, da? DA?!?!?!?!


      • murriperkele kirjoitti:

        älä missään nimessä ajattele isoja hämähäkkejä,
        juoksemassa selkääsi pitkin..

        hämähäkkejä!
        niillä on pitkät karvaiset jalat..

        mur

        vähä niinku sulla..

        hehe,


      • Toljake kirjoitti:

        Kutita ensin, ajattele vasta sitten, muuten se ei onnistu... :)

        no en,
        mää olen viilipytty ja tyyni kuin juhannusyö,
        vaikka sua kulmien alta katselenkin,
        et koskaan tiedä mitä silloin
        ajattelen..
        ja milloin
        isken!

        mur,


      • Toljake kirjoitti:

        On ne sulosii :)
        Ja sitten suu kiin, da? DA?!?!?!?!

        hämä-hämähäkki
        kiipes langalle,
        hämä-hämähäkki
        kiipes uudelleen..

        mur,


      • murriperkele kirjoitti:

        vähä niinku sulla..

        hehe,

        Hah, ainakin kuusi plussaa yhteen ketjuun! Pitäkää hyvänänne! ;-)


    • Heräsin about puol kuus. Join kahvia ja luin uutisia & tein jotain hommia koneella about kasiin saakka. Iltatähti heräs, puettiin sen kans ja vein sen hoitoon.

      About ysin aikaan olin sitten tuolla maailmalla fyysisissä töissä. Lounaalla kävin n. klo 12, fyys.töistä lähdin n. 14.30, kävin kaupassa, hain iltatähden hoidosta, tein nakkikeiton, syötiin sitä.

      Vaimo tulikin jo töistä kotiin n. 17.30 ja sen kanssa vaihdettiin kuulumiset, samalla katsoen 70's showta.

      Sen jälkeen siivosin autot ja poltin hieman roskia. 19.30-19.40 pumppasin cross-trainerilla, samalla katsoin kolmatta kiveä auringosta.

      Sitten kävin suihkussa, sen jälkeen luin pikkuiselle iltasadun.

      n. klo 21 peittelin pikkuisen ja vaimoni nukkumaan ja nyt sitten istun tässä ja juon lidlin kalijaa.

      • kiitosta paljon pidemmästäkin vastauksesta :)

        saako sanoa iltatähdelle terveisiä?
        itse olen vain "se hassunnäkönen täti" neljälle pikkuiselle, kaksi tulee lisää tämän kevään ja kesän aikana,
        synttärijuhlia siis riittää, mut mitäs sitten?

        mur


      • murriperkele kirjoitti:

        kiitosta paljon pidemmästäkin vastauksesta :)

        saako sanoa iltatähdelle terveisiä?
        itse olen vain "se hassunnäkönen täti" neljälle pikkuiselle, kaksi tulee lisää tämän kevään ja kesän aikana,
        synttärijuhlia siis riittää, mut mitäs sitten?

        mur

        Onnea tuleville kaksosille! ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Onnea tuleville kaksosille! ;-)

        ei ole kaksosia tulossa,
        vaan kahdelle siskoistani on kummallekin toinen lapsi tuloillaan.
        toiselle jossain vaiheessa toukokuuta, toiselle heinäkuussa.
        ihan kivaa tietysti, mut näin täti-ihmisenä sitä alkaa pohtia lahjojen hankkimista jo hyvissä ajoin,

        mur


    • ;D

      Eli sinä lähdet Siikajoelle ja Tolijake jääpi odottammaan netin iäreen, koska murrirakas pallaa ..

      • :)

        :) tungettelevaisuudeksi sanoisin kysymystä tosin ymmärrän että palsta vakkareilla ei ole kekenään kunnioittavaa suhtautumista edes siinä että yrittävät toisten pöntölle.


      • näh. mitä mää sielä tekisin?

        pääsiäisenä lähtään matkalle pohjoiseen, oikeille kotiseuduilleni siis.
        niinku,

        mur


      • ;D
        murriperkele kirjoitti:

        näh. mitä mää sielä tekisin?

        pääsiäisenä lähtään matkalle pohjoiseen, oikeille kotiseuduilleni siis.
        niinku,

        mur

        No, ehän mää sitä tiänny mihnäs sää menet, kuhan veikkailin . Älä viivy kauaa, ettei Turjakkeen sydän märkäne.


      • ;D kirjoitti:

        No, ehän mää sitä tiänny mihnäs sää menet, kuhan veikkailin . Älä viivy kauaa, ettei Turjakkeen sydän märkäne.

        Turjake..

        hyvä nimi! tää tulee käyttöön :)

        mur


    • No tota. Heräsin tossa yhdeksän maissa, käänsin kylkeä ja heräsin uudelleen yhdentoista pintaan. Kävin kusella ja juomassa ja taks nukkumaan. Nousin ylös yhden jälkeen, pistin kahvin tippumaan ja kävin ottamas parit savut. Litra sumppia naamaan ja suihkuun. Sitten katselin tallettamaani Hullu Juttua ja otin pari loiventavaa kunnes tuli puhelinsoitto alakerran naapurilta, että tarvis apua uduen kännykkänsä kanssa. Otin pari neuvoa antavaa ja hipsin alakertaan. Pähkäiltiin kosketusnäyttöä ja otettiin pari kaljaa kunnes tuli puhelinsoitto ja yläkerran naapuri kysyi haluanko tulla juomaan sen sossun rahat pois. No mikäs siinä. Hipsittiin yläkertaan, jauhettiin paskaa ja otetiin muutama kalja. 1toinen naapurikin kävi siinä piipahtamassa, veihdettiin viimeismmät ja otettiin pari kaljaa. Kävin kaupassa hakemassa lisää kaljaa. Jauhettiin paskaa ja otetiin kaljaa. Sitten kylläastyin naapurin lapsellisuuteen ja hipsin kämpille. Lämmitin eilistä soppaa ja söin muutaman leipäsiivun kanssa, ruokajuomana kalja. Nyt istun tässä ja otan kaljaa.


      Ja sama lyhyesti:

      Same old same old.

      • sitäpä se,
        kuulostaa liiankin tutulta jostain kaukaa menneisyydestä,
        ei tosin tarvittu kerrostaloa vaan pari lähekkäin olevaa omakotitaloa
        (liian lähekkäin jos minulta kysyttäis)

        hyi, tylsää..

        mur


      • :)
        murriperkele kirjoitti:

        sitäpä se,
        kuulostaa liiankin tutulta jostain kaukaa menneisyydestä,
        ei tosin tarvittu kerrostaloa vaan pari lähekkäin olevaa omakotitaloa
        (liian lähekkäin jos minulta kysyttäis)

        hyi, tylsää..

        mur

        PMD:n elämä kuulosti paljon mielenkiintoisemmalta, uskottavammalta ja sosiaalisemmalta kuin sinun elämäsi :)


      • Siis aivan vitun siistiä, jos tota vaan vois jatkaa lopun ikäänsä. Vaan kun ylensä meno tuppaa loppumaan kun fyrkatkin... :-(

        Ps. Mahtaako siinä vaiheessa porvarit kääntää rahahanansa mummoista nuoriin syjäytyneisiin?

        Pps. Hah! ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Siis aivan vitun siistiä, jos tota vaan vois jatkaa lopun ikäänsä. Vaan kun ylensä meno tuppaa loppumaan kun fyrkatkin... :-(

        Ps. Mahtaako siinä vaiheessa porvarit kääntää rahahanansa mummoista nuoriin syjäytyneisiin?

        Pps. Hah! ;-)

        Miksei vois? Kieltämättä tässä kun about 20 vuotta ollut sama meininki niin ei enää tajua kuinka siistiä se onkaan...


        Ps. Nuorissa on tulevaisuus kuulemma. Joka 10s tyttö ja joka viides poika ei hakeudu peruskoulun jälkeiseen koulutukseen. Ei ne töitäkään saa, eli mitä vittua?

        Pps. Jep.


      • :) kirjoitti:

        PMD:n elämä kuulosti paljon mielenkiintoisemmalta, uskottavammalta ja sosiaalisemmalta kuin sinun elämäsi :)

        Äääh, tää oli vaan poikkeuksellisen sosiaalinen päivä. Yleensä ketään ei näy ei kuulu.


      • :) kirjoitti:

        PMD:n elämä kuulosti paljon mielenkiintoisemmalta, uskottavammalta ja sosiaalisemmalta kuin sinun elämäsi :)

        en mää tarkoittanutkaan et hänen elämänsä olisi mielestäni tylsää,
        vaan omat kokemukseni olivat tylsiä.

        varmaan tuollainen kerrostalonaapureiden keskinäinen toisten luona vierailu on vain mukavaa ja luo sitä yhteisöllisyyttä. :)

        mur


    • Heräsin liian aikaisin aamulla, kolme varttia olis ehtinyt vielä nukkua. Vastasin palaverissa vähän nenäkäästi eräälle naiselle joka sanoi "ota se jo esiin" (tarkoitti yhtä paperia). Illalla läksiäiset, jotka oli niin aneemiset että perussetti aamuviiteen jäi poikkeuksellisesti toteutumatta. Ei mikään menetys, vaikka nyt on jo lauantai.

    • Tänään niin mitään ole vielä ehtinyt tapahtua, yritin nukkua pitkään, lapsien metelöinnistä (joka alkoi seiskalta) huolimatta.

      Eilen nousin ylös 7.20, kun mies lähti töihin. Menin aamiaiselle ja tarjosin sitä lapsille. Huolehdin lapset koulukuntoon, letitin tukat yms. Lähdin ajelemaan töihin 8.30. Eli oli lähityöpäivä tänään. Lapsia en vienyt kouluun tällä kertaa vaan jäi vaarin vietäväksi. Ysiltä olin töissä ja ajoin (lempeästi) yhen nuoren juipin pois meidän huoneesta, kun se oli varattu meille. 9.20 tuli kollegat Kuopista Ja Helsingistä. 9.30 alkoivat työt.

      klo 12 lounaalle. Kollegamiehet ihmettelivät miten Turussa on kevät, vaikka Helsingissä ja Kuopiossa on talvi :) Ruokatauolla juteltiin kouluaikojen opettajista ja jäynistä niille.

      Jatkettiin töitä kahteen. Koska työpäivä päättyikin näin aikaisin poikeuksellisesti, käväisin kaupungilla ja ostin jotain keittiötarvikkeita ja lasten vaatteita, tilipäivän kunniaksi.

      Kotiin ruokakaupan kautta ja hain lapset mummilasta, johon olivat tulleet koulun jälkeen. Kotona 15.30? Sitten ruuan laittoa (tacoja) ja siivousta siinä lomassa. Mies tuli myös norm. aikaisemmin kotiin eli neljän maissa. Syötiin (paitsi lapset, jotka oli syöneet mummilassa). Siivousta yhdessä. Mies meni hakkaamaan halkoja.

      Illemmalla kaikenlaista. Telkkaria, lasten riitojen selvittelyä, laitoin laastarin toisen lapsen varpaaseen. Kauppaleikkin osallistumista, samalla kun katsoin puolella silmällä Korkojen kera-ohjelmaa. Jossain välissä söin ison purkin Ben and Jerrys jäätelöä ja luin Kodin kuvalehteä.Ysiltä luin iltasadun.

      Miehen kanssa viiniä ja olutta ja Voice off--finlandia nauhotettuna, kun lapset nukkumassa.Höpöttelyä. Kahdeltatoista(?) nukkumaan.

      • No, mielellään joo.

        Niistä vessajutuista, en i k i n ä pystyisi pesemään kenenkään lapsen kakkoja, oksentaisin välittömästi :) Mutta niin, eipä mulla olekaan lapsia vaikka muuten niistä tykkäänkin.

        Kissakin olisi perheenjäsenenä liikaa, en pystyis senkään hiekkalaatikosta huolehtimaan...


      • No, mielellään joo. kirjoitti:

        Niistä vessajutuista, en i k i n ä pystyisi pesemään kenenkään lapsen kakkoja, oksentaisin välittömästi :) Mutta niin, eipä mulla olekaan lapsia vaikka muuten niistä tykkäänkin.

        Kissakin olisi perheenjäsenenä liikaa, en pystyis senkään hiekkalaatikosta huolehtimaan...

        Kyllä ne oman lapsen kakat on vähän eri asia kuin toisen lapsen kakat.. Vaikka kyllä niitäkin on tullut vaihdettua joskus.. Ei työksi, mutta muuten.

        Maalla ei välttis kissalla tarvi olla hiekkalaatikkoa :) Vaikka onhan se hyvä lisä, ettei tarvi yöllä kissaa ulos päästellä. Ei ole mullakaan kyl kissaa.. Allergian takia. Jos keksitään tarpeeks hyvä allergialääke, hommaan kyl heti.


      • Niin, mäkin olen
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Kyllä ne oman lapsen kakat on vähän eri asia kuin toisen lapsen kakat.. Vaikka kyllä niitäkin on tullut vaihdettua joskus.. Ei työksi, mutta muuten.

        Maalla ei välttis kissalla tarvi olla hiekkalaatikkoa :) Vaikka onhan se hyvä lisä, ettei tarvi yöllä kissaa ulos päästellä. Ei ole mullakaan kyl kissaa.. Allergian takia. Jos keksitään tarpeeks hyvä allergialääke, hommaan kyl heti.

        lähtöisin maalta, ja meillä oli aina kissa eikä hiekkalaatikkoa. Mutta kun nykyään siellä joskus jouluisin käyn, veljen ja tyttöystävänsä kissat ovat siellä ja hiekkalaatikko. Kiva syödä jouluruokia kun kissanpaskat käryää samassa huoneessa, uunin vieressä. Ne ei uskalla päästää niitä ulos, koska kaksi aiempaa vei metsän pedot, ilves tai kettu, tai näin ne ainakin väittävät...


      • hitto, kukahan meillä kävis siivoamassa..?
        mää voin aina vaan turvautua selitykseen, et kun ei suutarin lapsilla ole kenkiä,
        ei siivoojan kodissakaan ole siistiä..

        mur


      • No, mielellään joo. kirjoitti:

        Niistä vessajutuista, en i k i n ä pystyisi pesemään kenenkään lapsen kakkoja, oksentaisin välittömästi :) Mutta niin, eipä mulla olekaan lapsia vaikka muuten niistä tykkäänkin.

        Kissakin olisi perheenjäsenenä liikaa, en pystyis senkään hiekkalaatikosta huolehtimaan...

        tätin ominaisuudessa olen "saanut" muutamankin kerran kakkavaippoja vaihtaa
        ja kissojen tuotoksiakin on tullut siivottua enemmän kuin tarpeeksi,
        helpottaa jos ajattelee et eihän se ole kuin "sitä ittiään",
        ei mitään myrkyllistä radioaktiivista jätettä.

        mur


      • Niin, mäkin olen kirjoitti:

        lähtöisin maalta, ja meillä oli aina kissa eikä hiekkalaatikkoa. Mutta kun nykyään siellä joskus jouluisin käyn, veljen ja tyttöystävänsä kissat ovat siellä ja hiekkalaatikko. Kiva syödä jouluruokia kun kissanpaskat käryää samassa huoneessa, uunin vieressä. Ne ei uskalla päästää niitä ulos, koska kaksi aiempaa vei metsän pedot, ilves tai kettu, tai näin ne ainakin väittävät...

        ilves ainakin tappaa kissan, jos sattuvat kohtaamaan.
        entiselle naapurille näin oli käynyt :(

        mur


      • Niin, mäkin olen kirjoitti:

        lähtöisin maalta, ja meillä oli aina kissa eikä hiekkalaatikkoa. Mutta kun nykyään siellä joskus jouluisin käyn, veljen ja tyttöystävänsä kissat ovat siellä ja hiekkalaatikko. Kiva syödä jouluruokia kun kissanpaskat käryää samassa huoneessa, uunin vieressä. Ne ei uskalla päästää niitä ulos, koska kaksi aiempaa vei metsän pedot, ilves tai kettu, tai näin ne ainakin väittävät...

        Siinä on kissanhiekkalaatikko vähän väärässä paikassa :( Lämpö voimistaa hajua. Täällä en raskis olla kissaa ulos päästämättä, koska olen nähnyt miten kissat nauttii täällä ulkoilusta, kiehnäävät tuolla kalliolla selällään aurinkoa ottamassa ja vaanivat päästäisiä ja hyönteisiä.. Lintujakin kyllä valitettavasti, mutta harvoin saavat onneksi kiinni.

        Mut nyt pitää lähteä kattomaan, kun kanat pääsi ulos ekaa kertaa tänä keväänä:D


    • rapiskarpalo

      Eilen tehnynnä...aamust töitä töiden perään...ajoa muutama satakilometriä kotio perheen luokse yöksi saavuin...aamust lapset katsastin ja nyt löpöön perheen siivotes...hahhah...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      425
      9288
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2436
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      43
      1836
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1649
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1418
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1349
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      365
      1239
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      141
      1169
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1123
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1042
    Aihe