JOKA LUULEE SEISOVANSA

JOKA LUULEE SEISOVANSA,....

Olen viime aikoina koonnut polttopuita pinoon. Kaverini epäröi, etteivät puupinoni pysy pystyssä.
Sanoin hänelle itsevarmasti, että kyllä pysyvät. Onhan minulla tästä hommasta vuosien kokemus.
Ei mennyt kauaakaan, kun minun oli todettava, että pieleen meni jälleen kerran; Kaksi vaivoin tehtyä puupinoa kaatui ryminällä alas.

Muistui mieleeni Raamatun varoitus:
"Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu" (1 Kor. 10:12).

Mekin voimme uskonelämässämme joutua haaksirikkoon. Jeesus erikoisesti varoitti kuulijoitaan omavanhurskaudesta. Omavanhurskaat toivat ihmisten tiettäväksi omat hyvät tekonsa. He olivat itsemielestään synnittömiä, parempia ihmisiä...sen ajan tosiuskovia, jotka ylenkatsoivat muita.

Jumalalla on kova työ herätellä omavanhurskaita näkemään oma tilansa. Mutta sekin on mahdollista.
Jos hyvin käy, niin hekin- puupinojeni tavoin- tulevat ryminällä alas "pilvilinnoistaan".
Vain syntinsä tunnustavalle kuuluu Jumalan armo.
Olkoon siis rukouksenamme: "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".

49

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 345rty

      >>>Vain syntinsä tunnustavalle kuuluu Jumalan armo.
      Olkoon siis rukouksenamme: "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN".

      • näin se vaan menee

        Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi.

        JOitakin vihollinen on päässyt pettämään niin, että he kuvittelevat kerralla selvinneensä elämäntiensä loppisteeseen asti, ja sen jälkeen voivat vaioua hengelliseen uneen loppuelämänsä ajaksi. Tällaisista ihmisistä tulee kamalia tekopyhiä, joiden lähellä ei kenenkään ole hyvä. ola,


      • 345rty
        näin se vaan menee kirjoitti:

        Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi.

        JOitakin vihollinen on päässyt pettämään niin, että he kuvittelevat kerralla selvinneensä elämäntiensä loppisteeseen asti, ja sen jälkeen voivat vaioua hengelliseen uneen loppuelämänsä ajaksi. Tällaisista ihmisistä tulee kamalia tekopyhiä, joiden lähellä ei kenenkään ole hyvä. ola,

        Mutta miten sellaisesta ihmisestä tulee tekopyhä joka ottaa vastaan Jumlan tarjoaman armon ja vanhuskautuksen Kristuksessa Jeesuksessa?

        Eikö tekopyhä ole sellainen ihminen joka ei ota vastaan Jumalan tarjoamaa armoa ja armahdusta ja vanhurskautusta, mutta siitä huolimatta tahtoo olla uskova ja miellyttää Jumalaa? Hän kun pyrkii rakentamaan omaa vanhurskautta. Tämä tällainen on tekopyhyyttä minun mielestäni.


      • 345rty, etkö tarvitse päivittäistä jalkojen pesua (Joh.13:10,14)?


      • näin se vaan menee kirjoitti:

        Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi.

        JOitakin vihollinen on päässyt pettämään niin, että he kuvittelevat kerralla selvinneensä elämäntiensä loppisteeseen asti, ja sen jälkeen voivat vaioua hengelliseen uneen loppuelämänsä ajaksi. Tällaisista ihmisistä tulee kamalia tekopyhiä, joiden lähellä ei kenenkään ole hyvä. ola,

        Aivan!
        >Room.6:1-14 (Kaste velvoittaa meitä kuolemaan pois synnistä ja vaeltamaan uudessa elämässä.)


      • 345rty: "Jos Jumala antaa armonsa, mitä armahdetun syntisen tulee silloin sanoa Jumalalle"?

        Kiittää Jumalaa siitä, että hän armahtaa syntistä ihmistä.
        Ihminen on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.

        Lainaus linkistä:
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html
        --
        3. Samaan aikaan vanhurskas ja syntinen

        "Jokainen Jeesukseen uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen.
        Syntinen tietoisesti ja vanhurskas vasta toivossa ja siksi, että hänelle tällä hetkellä luetaan Jeesuksen pyhyys ja puhtaus.
        Hän on omissa silmissään ja todellisuudessa monin tavoin epävanhurskas.
        Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas ja kestää Jumalan tuomiolla. Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun.
        --
        Tämä kahden vastakkaisen totuuden samanaikaisuus leimaa kaikkea uskon elämää.
        Uskova on kyllä uusi ihminen, joka on jo luotu ja samaan aikaan hänen on päivittäin pukeuduttava uuteen ihmiseensä (2 Kor 5:17).
        Uskova on myös vanha ihminen, joka on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa ja samaan aikaan hänen on päivittäin ristiinnaulittava vanha ihmisensä (Kol 3:1-5).


      • EI MUUT
        Tapio522 kirjoitti:

        345rty, etkö tarvitse päivittäistä jalkojen pesua (Joh.13:10,14)?

        branhamilaiset tarvii jalkojenpesua.


      • jaikal.se
        Tapio522 kirjoitti:

        345rty: "Jos Jumala antaa armonsa, mitä armahdetun syntisen tulee silloin sanoa Jumalalle"?

        Kiittää Jumalaa siitä, että hän armahtaa syntistä ihmistä.
        Ihminen on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.

        Lainaus linkistä:
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html
        --
        3. Samaan aikaan vanhurskas ja syntinen

        "Jokainen Jeesukseen uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen.
        Syntinen tietoisesti ja vanhurskas vasta toivossa ja siksi, että hänelle tällä hetkellä luetaan Jeesuksen pyhyys ja puhtaus.
        Hän on omissa silmissään ja todellisuudessa monin tavoin epävanhurskas.
        Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas ja kestää Jumalan tuomiolla. Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun.
        --
        Tämä kahden vastakkaisen totuuden samanaikaisuus leimaa kaikkea uskon elämää.
        Uskova on kyllä uusi ihminen, joka on jo luotu ja samaan aikaan hänen on päivittäin pukeuduttava uuteen ihmiseensä (2 Kor 5:17).
        Uskova on myös vanha ihminen, joka on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa ja samaan aikaan hänen on päivittäin ristiinnaulittava vanha ihmisensä (Kol 3:1-5).

        >>>"Jokainen Jeesukseen uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen. >Syntinen tietoisesti ja vanhurskas vasta toivossa>ja siksi, että hänelle tällä hetkellä luetaan Jeesuksen pyhyys ja puhtaus.>Hän on omissa silmissään ja todellisuudessa monin tavoin epävanhurskas.>Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas>>>

        Miksi sitten väität toisaalla uskovaa syntiseksi?
        Uskova on vanhurskas "Jumalan silmissä" koska uskova on sisällä Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala näkee Poikansa puhtauden ja täydellisyyden kun Hän katsoo Hänen yhteydessään Jeesuksen veren jatkuvassa puhdistuksessa elävää Jumalan lasta.
        Jumala ei voi hyväksyä uskovassa yhtään vähempää vanhurskautta kuin oman vanhurskautensa. Tämän vanhurskauden (puvun) uskova saa uskoon tulossaan. Uskova riisuutuu kaikista pahoista teoistaan parannuksen teossa ja synnin tunnustamisessa ja hylkäämisessä. Silloin välittömästi Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa ihmisen kaikesta synnistä.
        Hän ottaa Jeesuksessa Kristuksessa vastaan Jumalan vanhurskauden uskon kautta Jeesukseen. Jumala pukee uskovan Jeesuksen viattomuuteen. Se on Jumalan teko.

        >>> Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun.


      • jaikal.se
        näin se vaan menee kirjoitti:

        Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi.

        JOitakin vihollinen on päässyt pettämään niin, että he kuvittelevat kerralla selvinneensä elämäntiensä loppisteeseen asti, ja sen jälkeen voivat vaioua hengelliseen uneen loppuelämänsä ajaksi. Tällaisista ihmisistä tulee kamalia tekopyhiä, joiden lähellä ei kenenkään ole hyvä. ola,

        Täytynee huomauttaa yhdestä asiasta.

        Minä pyydän joka päivä ja monta kertaa päivässä Jeesukselta anteeksi syntejäni. En ole missään kirjoituksessa väittänyt mitään toista. Minä en koe että olen onnistunut kristittynä. En ole onnistunut. Tarvitsen Jeesusta Kristusta joka sekunti. Mutta vaikka koen epäonnistumisia ja tunnustan syntejä ja pyydän niitä anteeksi päivittäin ja hetkittäin, en silti ole syntinen. Olen silti vanhurskas koska Jumala on vanhurskauttanut minut.

        Juuri siksi olen vanhurskas koska elän Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veren alla jatkuvassa puhdistuksessa ja koen olevani riippuvainen siitä. Ja Jeesuksen veren voimasta minäkin Jumalan pyhä pääsen perille. En omilla ansioillani vaan Jeesuksen ansiolla veren voimasta ja kautta. Hallelujaa!

        Mikä vapaus kun pelastukseni ei olekaan riippuvainen minun onnistumisistani. Se on Jeesuksen työn varassa. Pelastun epäonnistuneena ja heikkonakin Jeesuksen ansiolla. Saan levätä vajavana heikkonakin Jeesuksen sylissä. Hän on Rakkaus ja Armo. Täydellinen rakkaus karkottaa kaiken pelon.

        Kiitos Jeesus pelastuksesta ja armostasi jonka sinä olet minullekin antanut ja tarjoat ja annat tulemuksesi hetkellä. Panen täyden toivon siihen armoon.


      • jaikal.se kirjoitti:

        Täytynee huomauttaa yhdestä asiasta.

        Minä pyydän joka päivä ja monta kertaa päivässä Jeesukselta anteeksi syntejäni. En ole missään kirjoituksessa väittänyt mitään toista. Minä en koe että olen onnistunut kristittynä. En ole onnistunut. Tarvitsen Jeesusta Kristusta joka sekunti. Mutta vaikka koen epäonnistumisia ja tunnustan syntejä ja pyydän niitä anteeksi päivittäin ja hetkittäin, en silti ole syntinen. Olen silti vanhurskas koska Jumala on vanhurskauttanut minut.

        Juuri siksi olen vanhurskas koska elän Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veren alla jatkuvassa puhdistuksessa ja koen olevani riippuvainen siitä. Ja Jeesuksen veren voimasta minäkin Jumalan pyhä pääsen perille. En omilla ansioillani vaan Jeesuksen ansiolla veren voimasta ja kautta. Hallelujaa!

        Mikä vapaus kun pelastukseni ei olekaan riippuvainen minun onnistumisistani. Se on Jeesuksen työn varassa. Pelastun epäonnistuneena ja heikkonakin Jeesuksen ansiolla. Saan levätä vajavana heikkonakin Jeesuksen sylissä. Hän on Rakkaus ja Armo. Täydellinen rakkaus karkottaa kaiken pelon.

        Kiitos Jeesus pelastuksesta ja armostasi jonka sinä olet minullekin antanut ja tarjoat ja annat tulemuksesi hetkellä. Panen täyden toivon siihen armoon.

        Tuota oppia, jossa kehut "en silti ole syntinen", vaikka kerrot tekeväsi päivittäin syntiä (tietoistakin?), olet tainnut vahvistaa Uskon sana (Word of Faith) liikkeelle ominaisella menestysteologialla.

        Voin olla ainakin osittain väärässäkin, mutta jyrkkä kieltäytymisesi arvostelemasta sanallakaan Benny Hinn -tyyppisiä eksyttäjiä tuo vääjäämättä sen kuvan, että karismapuolelta jyllää ja lujaa.

        Tämän asian esillä pitäminen on tärkeää siksi, että niin harvat rohkenevat nousta vastustamaan niitä ihmisarvoa alentavia poppaseremonioita, joihin karismaattinen liike on erikoistunut.

        Jotta "muistaisit" mistä on kysymys, laitan linkin videoon:

        http://www.youtube.com/watch?v=vwMJMKE71iE


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tuota oppia, jossa kehut "en silti ole syntinen", vaikka kerrot tekeväsi päivittäin syntiä (tietoistakin?), olet tainnut vahvistaa Uskon sana (Word of Faith) liikkeelle ominaisella menestysteologialla.

        Voin olla ainakin osittain väärässäkin, mutta jyrkkä kieltäytymisesi arvostelemasta sanallakaan Benny Hinn -tyyppisiä eksyttäjiä tuo vääjäämättä sen kuvan, että karismapuolelta jyllää ja lujaa.

        Tämän asian esillä pitäminen on tärkeää siksi, että niin harvat rohkenevat nousta vastustamaan niitä ihmisarvoa alentavia poppaseremonioita, joihin karismaattinen liike on erikoistunut.

        Jotta "muistaisit" mistä on kysymys, laitan linkin videoon:

        http://www.youtube.com/watch?v=vwMJMKE71iE

        S.F. "Tuota oppia (jaikalin), jossa kehut "en silti ole syntinen", vaikka kerrot tekeväsi päivittäin syntiä (tietoistakin?), olet tainnut vahvistaa Uskon sana (Word of Faith) liikkeelle ominaisella menestysteologialla".


      • jaikal.se
        Tapio522 kirjoitti:

        S.F. "Tuota oppia (jaikalin), jossa kehut "en silti ole syntinen", vaikka kerrot tekeväsi päivittäin syntiä (tietoistakin?), olet tainnut vahvistaa Uskon sana (Word of Faith) liikkeelle ominaisella menestysteologialla".

        >>>Eikö jaikal sano olevansa joissakin viesteissään yhtä viaton , kuin Jeesus, vai muistanko väärin?


      • Tapio522 kirjoitti:

        S.F. "Tuota oppia (jaikalin), jossa kehut "en silti ole syntinen", vaikka kerrot tekeväsi päivittäin syntiä (tietoistakin?), olet tainnut vahvistaa Uskon sana (Word of Faith) liikkeelle ominaisella menestysteologialla".

        Jaikal erehtyy siinä, että hän ei tunnusta uskovan elämässä voittoa synnistä. Hän jättää uskovan tekemään syntiä, mutta kieltäytyy silti tunnustamasta sitä ilmeistä tosiasiaa, että syntiä ahkerasti tekevä uskova ON syntinen uskova.

        Raamatun opetus on, että uusi luomus meissä, jotka vaellamme Hengen mukaan, EI alistu lihan tahtoon eikä syntiä tekemään.

        Tästä huolimatta meillä ON sellaista syntiä, joka vaikuttaa lihassamme ja jäsenissämme. Tuo synnillinen aines, joka vaikuttaa jäsenissämme (Paavali kirjoittaa siitä Rm.7.luvussa), tuottaa meissä tiedostamattomalta alueelta nousevia syntejä. Ne meidän tulee panna pois ja kuolettaa Hengellä sitä mukaa kuin saamme valoa niiden erottamiseen.

        Onko uskova syntinen? Sellainen uskova on, joka suostuu tekemään syntiä, siis vaeltamaan synnillisen lihan mukaan, ON syntinen. Sellaisen uskovan on tunnustettava, että hän ON syntinen eikä hän elä Jumalan tahdossa ja Hengen mukaan.

        Jaikalin ei-syntisyys ja viattomuus on sillä tavalla silmänlumetta, että hän ei tosissaan ajattelekaan ottavansa ristiään, kieltävänsä itseään, omaa synnillistä vanhaa luontoaan. Näin hänen kirjoituksensa on ymmärrettävä.

        Oikaiskoon jaikal, jos katsoo minun erehtyneen arviossani.


      • jaikal.se kirjoitti:

        >>>Eikö jaikal sano olevansa joissakin viesteissään yhtä viaton , kuin Jeesus, vai muistanko väärin?

        Tahdotko julistaa rauhanomaista rinnakkaiseloa ja keskinäistä rauhaa vanhan ihmisen ja uuden luomuksen välillä?

        Sellainen yhteiselo EI ole Raamatun mukaan mahdollista. Me joko vaellamme Hengen mukaan TAI sitten me emme vaella Hengen mukaan vaan vaellamme lihan mukaan.

        Vaikuttaa siltä, että sinulla on herttainen sovinto vanhan ja uuden välillä. Molemmille on tilaa; 'kyllä sopu sijaa antaa'.

        Huomannet, mitä tarkoitan. Jomman kumman on kuoltava, uuden tai vanhan.

        Sinullekin tutussa vanhassa laulussa sanotaan totuudellisesti:

        Lavea on tie - tai kaita,
        Kumpi niistä sinun ties?
        Kumpi on sä vastaa oi,
        Molemmat ei olla voi.


      • 234gty
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Jaikal erehtyy siinä, että hän ei tunnusta uskovan elämässä voittoa synnistä. Hän jättää uskovan tekemään syntiä, mutta kieltäytyy silti tunnustamasta sitä ilmeistä tosiasiaa, että syntiä ahkerasti tekevä uskova ON syntinen uskova.

        Raamatun opetus on, että uusi luomus meissä, jotka vaellamme Hengen mukaan, EI alistu lihan tahtoon eikä syntiä tekemään.

        Tästä huolimatta meillä ON sellaista syntiä, joka vaikuttaa lihassamme ja jäsenissämme. Tuo synnillinen aines, joka vaikuttaa jäsenissämme (Paavali kirjoittaa siitä Rm.7.luvussa), tuottaa meissä tiedostamattomalta alueelta nousevia syntejä. Ne meidän tulee panna pois ja kuolettaa Hengellä sitä mukaa kuin saamme valoa niiden erottamiseen.

        Onko uskova syntinen? Sellainen uskova on, joka suostuu tekemään syntiä, siis vaeltamaan synnillisen lihan mukaan, ON syntinen. Sellaisen uskovan on tunnustettava, että hän ON syntinen eikä hän elä Jumalan tahdossa ja Hengen mukaan.

        Jaikalin ei-syntisyys ja viattomuus on sillä tavalla silmänlumetta, että hän ei tosissaan ajattelekaan ottavansa ristiään, kieltävänsä itseään, omaa synnillistä vanhaa luontoaan. Näin hänen kirjoituksensa on ymmärrettävä.

        Oikaiskoon jaikal, jos katsoo minun erehtyneen arviossani.

        Kuinka paljon Semper on polvistellut Jeesuksen edessä? http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=LhQrM6JiMCs


      • 234gty kirjoitti:

        Kuinka paljon Semper on polvistellut Jeesuksen edessä? http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=LhQrM6JiMCs

        En kertaakaan videossa esiintyvän Benny Hinnin pelleilemällä irvokkaalla tavalla.

        Näin Jeesus opettaa meitä rukoilemaan:

        Matteuksen evankeliumi:
        6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."

        Hinn rukoilee ihmisten edessä julkisesti pelleillen, mutta rahansaaliinsa hän laskee salassa.


      • jaikal.se
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        En kertaakaan videossa esiintyvän Benny Hinnin pelleilemällä irvokkaalla tavalla.

        Näin Jeesus opettaa meitä rukoilemaan:

        Matteuksen evankeliumi:
        6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle."

        Hinn rukoilee ihmisten edessä julkisesti pelleillen, mutta rahansaaliinsa hän laskee salassa.

        Sinun teologiasi mukaan uskova ei siis saa toisten uskovien läsnäollessa, eikä varsinkaan yleisön edessä, palvoa ja ylistää Jeesusta polvillaan tai maaten. Jos hän sen tekee, hän on pelle ja fariseus. Olenko ymmärtänyt oikein?

        Saako uskova ylipäätään palvoa Jeesusta ja rukoilla Häntä toisten uskovien kanssa jos Semperiltä kysytää? Onko uskovien yhteiset rukous, palvonta ja ylistyshetket kielletty Raamatussa? Entä mitä rajoituksia Raamattu asettaa rukousasennolle? Mihin Raamatun sanaan perustat vastauksesi?


      • mooseksen parta
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>"Jokainen Jeesukseen uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen. >Syntinen tietoisesti ja vanhurskas vasta toivossa>ja siksi, että hänelle tällä hetkellä luetaan Jeesuksen pyhyys ja puhtaus.>Hän on omissa silmissään ja todellisuudessa monin tavoin epävanhurskas.>Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas>>>

        Miksi sitten väität toisaalla uskovaa syntiseksi?
        Uskova on vanhurskas "Jumalan silmissä" koska uskova on sisällä Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala näkee Poikansa puhtauden ja täydellisyyden kun Hän katsoo Hänen yhteydessään Jeesuksen veren jatkuvassa puhdistuksessa elävää Jumalan lasta.
        Jumala ei voi hyväksyä uskovassa yhtään vähempää vanhurskautta kuin oman vanhurskautensa. Tämän vanhurskauden (puvun) uskova saa uskoon tulossaan. Uskova riisuutuu kaikista pahoista teoistaan parannuksen teossa ja synnin tunnustamisessa ja hylkäämisessä. Silloin välittömästi Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa ihmisen kaikesta synnistä.
        Hän ottaa Jeesuksessa Kristuksessa vastaan Jumalan vanhurskauden uskon kautta Jeesukseen. Jumala pukee uskovan Jeesuksen viattomuuteen. Se on Jumalan teko.

        >>> Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun.

        Roomalaiskirjeestä löytyy kyllä Paavalin seikkaperäinen selvitys sinulle. Paavali krjoittaa tästä paradoksista. Meidän tulee kilvoitella, taistella uskossa pahaa vastaan. Tämä maailma on pahan vallassa. Paha on kuitenkin voitettu ja velka maksettu. Jokainen ottakoon ristinsä joka päivä ja seuratkoon minua... JOKA PÄIVÄ! Velka on maksettu, mutta se ei poista kilvoittelua joka meidän tulee käydä. Valvokaa... Tässä on pohjimmiltaan kyse lakihenkisyydestä vs. armo. Helluntailaiset ovat lakihenkisiä. Minä olen armahdettu, armon alla kulkeva syntinen joka tarvii Jeesusta päivittäin koska lihani on mitä on. Hänen kanssaan tahdon kulkea. Jätän kaikki Hänelle. Hänen kanssaan tahdon kulkea ja kasvaa. Täydelliseksi en ole tullu vaikka ratkaisuni ole tehnyt. Ja tiedän etten koskaan tule. Hän on täydellinen, se on siinä...


      • jaikal.se kirjoitti:

        Sinun teologiasi mukaan uskova ei siis saa toisten uskovien läsnäollessa, eikä varsinkaan yleisön edessä, palvoa ja ylistää Jeesusta polvillaan tai maaten. Jos hän sen tekee, hän on pelle ja fariseus. Olenko ymmärtänyt oikein?

        Saako uskova ylipäätään palvoa Jeesusta ja rukoilla Häntä toisten uskovien kanssa jos Semperiltä kysytää? Onko uskovien yhteiset rukous, palvonta ja ylistyshetket kielletty Raamatussa? Entä mitä rajoituksia Raamattu asettaa rukousasennolle? Mihin Raamatun sanaan perustat vastauksesi?

        Loukkasinko idoliasi, jaikal:)? Benny ON pelle.

        Lisäksi hän on eksyttävä uskonnollinen roisto.

        Sellaisten ei ole taivasten valtakunta.

        Ilm.22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."


      • TUMPELO
        Tapio522 kirjoitti:

        S.F. "Tuota oppia (jaikalin), jossa kehut "en silti ole syntinen", vaikka kerrot tekeväsi päivittäin syntiä (tietoistakin?), olet tainnut vahvistaa Uskon sana (Word of Faith) liikkeelle ominaisella menestysteologialla".

        Kertokaapa hyvät keskustelijat MITÄ SYNTIÄ TE OLETTE TEHNEET, kun niin ahkerasti synneistä puhutte.
        Tällaisella tavallisella kaduntallaajalla, kun ei ole muuta kuin omatunto ja sydämen ääni.
        Olen kyllä huomannut, että on henkilöitä, jotka kulkevat läpi elämänsä ketunhäntä kainalossa.
        Ja kait meilläkin, jotka emme kuulu mihinkään lahkoon ja tutkieskele RAAmattua joka päivälle jos koskaan, niin on oikeus vain elää ja tulla toimeen itsemme ja muiden kanssa ilman ketunhäntää.


      • mooseksen parta
        TUMPELO kirjoitti:

        Kertokaapa hyvät keskustelijat MITÄ SYNTIÄ TE OLETTE TEHNEET, kun niin ahkerasti synneistä puhutte.
        Tällaisella tavallisella kaduntallaajalla, kun ei ole muuta kuin omatunto ja sydämen ääni.
        Olen kyllä huomannut, että on henkilöitä, jotka kulkevat läpi elämänsä ketunhäntä kainalossa.
        Ja kait meilläkin, jotka emme kuulu mihinkään lahkoon ja tutkieskele RAAmattua joka päivälle jos koskaan, niin on oikeus vain elää ja tulla toimeen itsemme ja muiden kanssa ilman ketunhäntää.

        Jetsulleen tumpelo...

        Ei sillä ole väliä mitä se synti on. Kyse on siitä että, emme ole synnittömiä, ei yksikään ihminen. Kun jotkut väittävät olevansa synnittömiä, silloin alkaa minulla ainakin hälytyskello soimaan.

        Jeesus sanoi että, joka ajatusten tasollakin syyllistyy himoihin, vihastuu yms. syyllistyy syntiin. Jokainen sortuu sellaiseen joskus. Eli emme kykene olemaan synnittömiä. Sen kun tajuaa, ei halua nakella kiviä toisten päälle. Sen kun ymmärtää, haluaa elää sovussa muiden kanssa, osaa tuntea sääliä ja empatiaa, osaa ymmärtää kipuilevia...
        Sen ymmärtäminen, että on syntinen, synnyttää nöyryyttä. Tietää sen ettei ole itsessään yhtään sen kummempi ketään. On vain halu ojentaa käsi, olla ystävä ja lähimmäinen. Saa ainoastaan turvata Jumalaan, ei itseensä, ei tarvi ponnistella ja pingottaa. Mieli tyyntyy, tulee levollinen olo ja rauha. Jotenkin tulee sääli ja surku tätä touhua kohtaan mitä me teemme toisillemme, ja tälle maapallolle. Emme voi muuta kuin tehdä sen mitä pystymme, ja jättää kaikki Taivaan Isän käsiin...


      • näin se vaan menee kirjoitti:

        Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi.

        JOitakin vihollinen on päässyt pettämään niin, että he kuvittelevat kerralla selvinneensä elämäntiensä loppisteeseen asti, ja sen jälkeen voivat vaioua hengelliseen uneen loppuelämänsä ajaksi. Tällaisista ihmisistä tulee kamalia tekopyhiä, joiden lähellä ei kenenkään ole hyvä. ola,

        * " Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi." ?

        * Kyllä Jeesus antaa synnit anteeksi, KAIKKI. Miksi niitä jokapäivä pitää ruikuttaa ja olla huonouttaan valittamassa? Meensikädessä. Saadaan anteeksi tunnustuksen kautta, ja taas jatketaan matkaa, voivotellenko? Ei, vaan ILOITEN, iloiten rististä ja Jeesusken työstä ristillään hyväksemme!

        olemme huonoja, mutta olemme saaneet syntimme anteeksi, KAIKKI synnit. Ja jos uutta saattaa matkalla tulla, ne pyydetään anteeksi Herralta
        ensikädessä, ja myös saadaan tunnustuksen kautta. Sitten matka jatkuu, voivotellenko ja surkeillen omaa huonouttaanko? Ei, vaan ILOITEN ! Iloitaan rististä, veren voimasta, Jeesusken työstä hyväksemme, se on iloin eikä susurn asia!

        * Mistä Raamatusta olet muuten löytänyt tuon iskulauseesi, "Vaeltakaamme kasteen armoliitossa"? Raamattu ei tunne tuollaista liittoa, ei ainakaan ne Raamatut joita itse olen käyttänyt ja lukenut? Eiköhän tuo ole tologinen terminne, eikä se ole Raamatullinen. Ei ole mitään kasteen liittoa. Vain Kristuksen veressä ja Pyhän Hengen peson kautta voidaan saada synnit anteeksi. Vesi ei pese syntejämme.

        * Nekin juutalaiset, joille Pietari sanoi, ottakaa kaste, että syntinne pyyhittäisiin pois", heille oli annettu sitä ennen kehoitus parannukseen, ja sitten vasta kasteelle.

        * Ja tuota ei ole sanottu Raamatussa kuin yhdenainoan kerran, ja silloinkin vain juutalaille. Koska niskuroivat aposteoleille, halutessaan pysyä synägoogan jäseninä, vaikka olivat uskossa Jeesuskeen. Uskovien kaste oli siski heille välttämätön, siinä he menettivät kaiken mahdollisuuden palata synägoogaansa. Tätä Heb. kirjekin painottaaa, ettei ole uhria enää jos palaavat synägooaan ja taas pyrikvät takaisin Kristuksen seurakuntaan. Lain alaisuudesta,= lihan tekojen vanhurskaudesta Kristuksen armotalauteen.

        * Paavali ei koskaan vaatinut pakana uskovaisilta kasteelle menoa, että saisivat vasta sitten syntinsä anteeksi. Kaste ei pellasta, eikä siinä saada syntejä anteeksi. Kasteelle mennään vasta sitten, kun ollaan saatu synnit anteeksi, eli uudestisynytty Ylhäältä Hengen kasteessa, ei vesikasteessa?


      • näin se vaan menee kirjoitti:

        Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi.

        JOitakin vihollinen on päässyt pettämään niin, että he kuvittelevat kerralla selvinneensä elämäntiensä loppisteeseen asti, ja sen jälkeen voivat vaioua hengelliseen uneen loppuelämänsä ajaksi. Tällaisista ihmisistä tulee kamalia tekopyhiä, joiden lähellä ei kenenkään ole hyvä. ola,

        * Edellinen poisto siksi, kun oli liikaa lapsuksia ?

        * * " Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi." ?

        * Kyllä Jeesus antaa synnit anteeksi, KAIKKI. Miksi niitä jokapäivä pitää ruikuttaa ja olla huonouttaan valittamassa?

        * Olemme huonoja, mutta olemme saaneet syntimme anteeksi, KAIKKI synnit. Ja jos uutta saattaa matkalla tulla, ne pyydetään anteeksi Herralta
        ensikädessä, ja myös saadaan tunnustuksen kautta. Sitten matka jatkuu, voivotellenko ja surkeillen omaa huonouttaanko? Ei, vaan ILOITEN ! Iloitaan rististä, veren voimasta, Jeesuksen työstä hyväksemme, se on iloinen eikä surun asia!

        * Mistä Raamatusta olet muuten löytänyt tuon iskulauseesi, "Vaeltakaamme kasteen armoliitossa"? Raamattu ei tunne tuollaista liittoa, ei ainakaan ne Raamatut joita itse olen käyttänyt ja lukenut? Eiköhän tuo ole tologinen terminne, eikä se ole Raamatullinen. Ei ole mitään kasteen liittoa. Vain Kristuksen veressä ja Pyhän Hengen peson kautta voidaan saada synnit anteeksi. Vesi ei pese syntejämme.

        * Nekin juutalaiset, joille Pietari sanoi, ottakaa kaste, että syntinne pyyhittäisiin pois", heille oli annettu sitä ennen kehoitus parannukseen, ja sitten vasta kasteelle.

        * Ja tuota ei ole sanottu Raamatussa kuin yhdenainoan kerran, ja silloinkin vain juutalaille. Koska niskuroivat aposteoleille, halutessaan pysyä synägoogan jäseninä, vaikka olivat uskossa Jeesukseen. Uskovien kaste oli siksi heille välttämätön, siinä he menettivät kaiken mahdollisuuden palata synägoogaansa. Tätä Heb. kirjekin painottaaa, ettei ole uhria enää jos palaavat synägooaan ja taas pyrikvät takaisin Kristuksen seurakuntaan. Lain alaisuudesta,= lihan tekojen vanhurskaudesta Kristuksen armotalauteen.

        * Paavali ei koskaan vaatinut pakana uskovaisilta kasteelle menoa, että saisivat vasta sitten syntinsä anteeksi. Kaste ei pellasta, eikä siinä saada syntejä anteeksi. Kasteelle mennään vasta sitten, kun ollaan saatu synnit anteeksi, eli uudestisynytty Ylhäältä Hengen kasteessa, ei vesikasteessa? Paavali sanoikin, " En ole tullut kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan." Jos kasteessa saadaan synnit anteeksi, miksi ihmeessä Paavali ei sitten kastanut? Sehän olisi ollut tehokasta evankeliointia, ei muuta kun jono kasteelle, ja uskovia syntyy kuin liukuhihnalta? MIKSI ei ? Paavalin julistama joka oli myös Kristuksen evankeliumi, jossa saadaan synnit anteeksi vain ja ainoastaan USKON kautta Jeesukseen ja Hänen työnäs veren kautta Pyhän Hengen osallisuudessa. Ensin USKO, sitten kaste, näin Jeesuksin opetti. Miten kirkon teologit voivatkaan vääristää Kristuksen sanoja omaksi kadotukesekseen tosin, siksi ei kannata heitä uskoa, ettet mene itsekkin heidän tietään?, Raamatun mukaan !


      • jaikal.se
        mooseksen parta kirjoitti:

        Jetsulleen tumpelo...

        Ei sillä ole väliä mitä se synti on. Kyse on siitä että, emme ole synnittömiä, ei yksikään ihminen. Kun jotkut väittävät olevansa synnittömiä, silloin alkaa minulla ainakin hälytyskello soimaan.

        Jeesus sanoi että, joka ajatusten tasollakin syyllistyy himoihin, vihastuu yms. syyllistyy syntiin. Jokainen sortuu sellaiseen joskus. Eli emme kykene olemaan synnittömiä. Sen kun tajuaa, ei halua nakella kiviä toisten päälle. Sen kun ymmärtää, haluaa elää sovussa muiden kanssa, osaa tuntea sääliä ja empatiaa, osaa ymmärtää kipuilevia...
        Sen ymmärtäminen, että on syntinen, synnyttää nöyryyttä. Tietää sen ettei ole itsessään yhtään sen kummempi ketään. On vain halu ojentaa käsi, olla ystävä ja lähimmäinen. Saa ainoastaan turvata Jumalaan, ei itseensä, ei tarvi ponnistella ja pingottaa. Mieli tyyntyy, tulee levollinen olo ja rauha. Jotenkin tulee sääli ja surku tätä touhua kohtaan mitä me teemme toisillemme, ja tälle maapallolle. Emme voi muuta kuin tehdä sen mitä pystymme, ja jättää kaikki Taivaan Isän käsiin...

        Ihmiset kyselevät jatkuvasti mikä se synti on.
        Synti on se että ei uskota Jeesukseen.
        Tämä synti on pääsynti ja se vakavin synti mitä joku voi tehdä. Se on myös kadottava synti. Tästä synnistä on tehtävä parannus. On uskottava Jeesukseen mikäli tahtoo pelastua. Sitten uskova voi kysyä mikä yksittäinen teko on syntiä ja mikä on sallittua. Uskosta osattomalle on kaikki syntiä koska se ei tapahdu uskosta (Jeesukseen).

        Joh 16: 7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9. synnin, koska he eivät usko minuun;

        Roomalaiskirje 14:23
        mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

        Apt 16:30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

        Apt 8:5. Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta.
        6. Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
        35. Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.


      • eenokki 12
        mooseksen parta kirjoitti:

        Roomalaiskirjeestä löytyy kyllä Paavalin seikkaperäinen selvitys sinulle. Paavali krjoittaa tästä paradoksista. Meidän tulee kilvoitella, taistella uskossa pahaa vastaan. Tämä maailma on pahan vallassa. Paha on kuitenkin voitettu ja velka maksettu. Jokainen ottakoon ristinsä joka päivä ja seuratkoon minua... JOKA PÄIVÄ! Velka on maksettu, mutta se ei poista kilvoittelua joka meidän tulee käydä. Valvokaa... Tässä on pohjimmiltaan kyse lakihenkisyydestä vs. armo. Helluntailaiset ovat lakihenkisiä. Minä olen armahdettu, armon alla kulkeva syntinen joka tarvii Jeesusta päivittäin koska lihani on mitä on. Hänen kanssaan tahdon kulkea. Jätän kaikki Hänelle. Hänen kanssaan tahdon kulkea ja kasvaa. Täydelliseksi en ole tullu vaikka ratkaisuni ole tehnyt. Ja tiedän etten koskaan tule. Hän on täydellinen, se on siinä...

        mooseksen par..: eikö heille lahkolaisille jotka ovat jumalan armon kaapanneet itsellensä, ja julistavat autuutta ja uskoa helluntailaisuuden nimeen.Eikö heidän röyhkeytensä ja jumalattomuutensa ulotu siihenkin että he jollei noudata mitä lahkoeliitti käskee tekemään sellaisia ei lueta uskovaiseksi.Jotkut kuten Semper, etujoukossa juoksevat johonkin ristille siihen puuhun naulaamaan lihansa riippumaan sen jälkeen pyyhkivät pask... kouransa ja tekevät vaadittuja tekoja pönkittääkseen lahkouskoa joka on perkkeleestä.


      • eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Edellinen poisto siksi, kun oli liikaa lapsuksia ?

        * * " Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi." ?

        * Kyllä Jeesus antaa synnit anteeksi, KAIKKI. Miksi niitä jokapäivä pitää ruikuttaa ja olla huonouttaan valittamassa?

        * Olemme huonoja, mutta olemme saaneet syntimme anteeksi, KAIKKI synnit. Ja jos uutta saattaa matkalla tulla, ne pyydetään anteeksi Herralta
        ensikädessä, ja myös saadaan tunnustuksen kautta. Sitten matka jatkuu, voivotellenko ja surkeillen omaa huonouttaanko? Ei, vaan ILOITEN ! Iloitaan rististä, veren voimasta, Jeesuksen työstä hyväksemme, se on iloinen eikä surun asia!

        * Mistä Raamatusta olet muuten löytänyt tuon iskulauseesi, "Vaeltakaamme kasteen armoliitossa"? Raamattu ei tunne tuollaista liittoa, ei ainakaan ne Raamatut joita itse olen käyttänyt ja lukenut? Eiköhän tuo ole tologinen terminne, eikä se ole Raamatullinen. Ei ole mitään kasteen liittoa. Vain Kristuksen veressä ja Pyhän Hengen peson kautta voidaan saada synnit anteeksi. Vesi ei pese syntejämme.

        * Nekin juutalaiset, joille Pietari sanoi, ottakaa kaste, että syntinne pyyhittäisiin pois", heille oli annettu sitä ennen kehoitus parannukseen, ja sitten vasta kasteelle.

        * Ja tuota ei ole sanottu Raamatussa kuin yhdenainoan kerran, ja silloinkin vain juutalaille. Koska niskuroivat aposteoleille, halutessaan pysyä synägoogan jäseninä, vaikka olivat uskossa Jeesukseen. Uskovien kaste oli siksi heille välttämätön, siinä he menettivät kaiken mahdollisuuden palata synägoogaansa. Tätä Heb. kirjekin painottaaa, ettei ole uhria enää jos palaavat synägooaan ja taas pyrikvät takaisin Kristuksen seurakuntaan. Lain alaisuudesta,= lihan tekojen vanhurskaudesta Kristuksen armotalauteen.

        * Paavali ei koskaan vaatinut pakana uskovaisilta kasteelle menoa, että saisivat vasta sitten syntinsä anteeksi. Kaste ei pellasta, eikä siinä saada syntejä anteeksi. Kasteelle mennään vasta sitten, kun ollaan saatu synnit anteeksi, eli uudestisynytty Ylhäältä Hengen kasteessa, ei vesikasteessa? Paavali sanoikin, " En ole tullut kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan." Jos kasteessa saadaan synnit anteeksi, miksi ihmeessä Paavali ei sitten kastanut? Sehän olisi ollut tehokasta evankeliointia, ei muuta kun jono kasteelle, ja uskovia syntyy kuin liukuhihnalta? MIKSI ei ? Paavalin julistama joka oli myös Kristuksen evankeliumi, jossa saadaan synnit anteeksi vain ja ainoastaan USKON kautta Jeesukseen ja Hänen työnäs veren kautta Pyhän Hengen osallisuudessa. Ensin USKO, sitten kaste, näin Jeesuksin opetti. Miten kirkon teologit voivatkaan vääristää Kristuksen sanoja omaksi kadotukesekseen tosin, siksi ei kannata heitä uskoa, ettet mene itsekkin heidän tietään?, Raamatun mukaan !


      • eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Edellinen poisto siksi, kun oli liikaa lapsuksia ?

        * * " Jokainen uskossa valvova kilvoitteleva kristitty on kokenut sen, että armahdusta on anottava päivittän, ainakin Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimassa. Ja usein lähimmäisiltäkin on pyydettävä anteeksi. Tätä kutsutaan kasteen armoliitossa vaeltamiseksi." ?

        * Kyllä Jeesus antaa synnit anteeksi, KAIKKI. Miksi niitä jokapäivä pitää ruikuttaa ja olla huonouttaan valittamassa?

        * Olemme huonoja, mutta olemme saaneet syntimme anteeksi, KAIKKI synnit. Ja jos uutta saattaa matkalla tulla, ne pyydetään anteeksi Herralta
        ensikädessä, ja myös saadaan tunnustuksen kautta. Sitten matka jatkuu, voivotellenko ja surkeillen omaa huonouttaanko? Ei, vaan ILOITEN ! Iloitaan rististä, veren voimasta, Jeesuksen työstä hyväksemme, se on iloinen eikä surun asia!

        * Mistä Raamatusta olet muuten löytänyt tuon iskulauseesi, "Vaeltakaamme kasteen armoliitossa"? Raamattu ei tunne tuollaista liittoa, ei ainakaan ne Raamatut joita itse olen käyttänyt ja lukenut? Eiköhän tuo ole tologinen terminne, eikä se ole Raamatullinen. Ei ole mitään kasteen liittoa. Vain Kristuksen veressä ja Pyhän Hengen peson kautta voidaan saada synnit anteeksi. Vesi ei pese syntejämme.

        * Nekin juutalaiset, joille Pietari sanoi, ottakaa kaste, että syntinne pyyhittäisiin pois", heille oli annettu sitä ennen kehoitus parannukseen, ja sitten vasta kasteelle.

        * Ja tuota ei ole sanottu Raamatussa kuin yhdenainoan kerran, ja silloinkin vain juutalaille. Koska niskuroivat aposteoleille, halutessaan pysyä synägoogan jäseninä, vaikka olivat uskossa Jeesukseen. Uskovien kaste oli siksi heille välttämätön, siinä he menettivät kaiken mahdollisuuden palata synägoogaansa. Tätä Heb. kirjekin painottaaa, ettei ole uhria enää jos palaavat synägooaan ja taas pyrikvät takaisin Kristuksen seurakuntaan. Lain alaisuudesta,= lihan tekojen vanhurskaudesta Kristuksen armotalauteen.

        * Paavali ei koskaan vaatinut pakana uskovaisilta kasteelle menoa, että saisivat vasta sitten syntinsä anteeksi. Kaste ei pellasta, eikä siinä saada syntejä anteeksi. Kasteelle mennään vasta sitten, kun ollaan saatu synnit anteeksi, eli uudestisynytty Ylhäältä Hengen kasteessa, ei vesikasteessa? Paavali sanoikin, " En ole tullut kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan." Jos kasteessa saadaan synnit anteeksi, miksi ihmeessä Paavali ei sitten kastanut? Sehän olisi ollut tehokasta evankeliointia, ei muuta kun jono kasteelle, ja uskovia syntyy kuin liukuhihnalta? MIKSI ei ? Paavalin julistama joka oli myös Kristuksen evankeliumi, jossa saadaan synnit anteeksi vain ja ainoastaan USKON kautta Jeesukseen ja Hänen työnäs veren kautta Pyhän Hengen osallisuudessa. Ensin USKO, sitten kaste, näin Jeesuksin opetti. Miten kirkon teologit voivatkaan vääristää Kristuksen sanoja omaksi kadotukesekseen tosin, siksi ei kannata heitä uskoa, ettet mene itsekkin heidän tietään?, Raamatun mukaan !


      • mooseksen parta
        jaikal.se kirjoitti:

        Ihmiset kyselevät jatkuvasti mikä se synti on.
        Synti on se että ei uskota Jeesukseen.
        Tämä synti on pääsynti ja se vakavin synti mitä joku voi tehdä. Se on myös kadottava synti. Tästä synnistä on tehtävä parannus. On uskottava Jeesukseen mikäli tahtoo pelastua. Sitten uskova voi kysyä mikä yksittäinen teko on syntiä ja mikä on sallittua. Uskosta osattomalle on kaikki syntiä koska se ei tapahdu uskosta (Jeesukseen).

        Joh 16: 7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9. synnin, koska he eivät usko minuun;

        Roomalaiskirje 14:23
        mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

        Apt 16:30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

        Apt 8:5. Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta.
        6. Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
        35. Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.

        Jotenkin minulle tulee tästä eipäs juupas väittelystä mieleen laki ja armo. Minä, omasta mielestäni tietysi, väitän olevani armon alainen. Minä hyväksyn olevani kelvoton Jumalan edessä. Olen syntisäkki ihminen. Minä turvaan Jesuksen sovitustyöhön. Otan vastaan armahduksen... siitä seuraa vapautus syyllisyydestä. En ansiosta, vaan ansiotta. Jumala R A K A S T A A minua ja sinua, se on ihme??

        Minä kuljen uskossani horjuen ja kompuroiden. Armo on ja pysyy... Minä kaadun ja kadun, nousen ja jatkan. Hän on sovittanut tekoni. En tee syntisyydestäni numeroa, enkä katumusharjoituksia. Jos ja kun rikon lähimmäistäni vastaan, nöyrryn ja tunnustan, tai ainakin yritän. En halua salailla raadollisuuttani ja olla ulkokultaisuuden viittaan puettu.

        Huokailen vain Hänelle joka sovitti syntini, juttelen ja kerron mokailuni ja anteeksi pyydän Häneltä. En tarvitse erillisiä synninpäästäjiä. Jeesushan teki ristillä meille täydellisen synninpäästön? Kasvan uskossani ja kehityn.

        ”Joka syntinsä hylkää ja tunnustaa ja hylkää, saa armon” (Sananl. 28:13)


      • jaikal.se
        mooseksen parta kirjoitti:

        Jotenkin minulle tulee tästä eipäs juupas väittelystä mieleen laki ja armo. Minä, omasta mielestäni tietysi, väitän olevani armon alainen. Minä hyväksyn olevani kelvoton Jumalan edessä. Olen syntisäkki ihminen. Minä turvaan Jesuksen sovitustyöhön. Otan vastaan armahduksen... siitä seuraa vapautus syyllisyydestä. En ansiosta, vaan ansiotta. Jumala R A K A S T A A minua ja sinua, se on ihme??

        Minä kuljen uskossani horjuen ja kompuroiden. Armo on ja pysyy... Minä kaadun ja kadun, nousen ja jatkan. Hän on sovittanut tekoni. En tee syntisyydestäni numeroa, enkä katumusharjoituksia. Jos ja kun rikon lähimmäistäni vastaan, nöyrryn ja tunnustan, tai ainakin yritän. En halua salailla raadollisuuttani ja olla ulkokultaisuuden viittaan puettu.

        Huokailen vain Hänelle joka sovitti syntini, juttelen ja kerron mokailuni ja anteeksi pyydän Häneltä. En tarvitse erillisiä synninpäästäjiä. Jeesushan teki ristillä meille täydellisen synninpäästön? Kasvan uskossani ja kehityn.

        ”Joka syntinsä hylkää ja tunnustaa ja hylkää, saa armon” (Sananl. 28:13)

        Soon justiinsa niinko sanot.

        >>>Minä kuljen uskossani horjuen ja kompuroiden. Armo on ja pysyy... Minä kaadun ja kadun, nousen ja jatkan.>Hän on sovittanut tekoni. En tee syntisyydestäni numeroa, enkä katumusharjoituksia.


      • mooseksen parta
        mooseksen parta kirjoitti:

        Jotenkin minulle tulee tästä eipäs juupas väittelystä mieleen laki ja armo. Minä, omasta mielestäni tietysi, väitän olevani armon alainen. Minä hyväksyn olevani kelvoton Jumalan edessä. Olen syntisäkki ihminen. Minä turvaan Jesuksen sovitustyöhön. Otan vastaan armahduksen... siitä seuraa vapautus syyllisyydestä. En ansiosta, vaan ansiotta. Jumala R A K A S T A A minua ja sinua, se on ihme??

        Minä kuljen uskossani horjuen ja kompuroiden. Armo on ja pysyy... Minä kaadun ja kadun, nousen ja jatkan. Hän on sovittanut tekoni. En tee syntisyydestäni numeroa, enkä katumusharjoituksia. Jos ja kun rikon lähimmäistäni vastaan, nöyrryn ja tunnustan, tai ainakin yritän. En halua salailla raadollisuuttani ja olla ulkokultaisuuden viittaan puettu.

        Huokailen vain Hänelle joka sovitti syntini, juttelen ja kerron mokailuni ja anteeksi pyydän Häneltä. En tarvitse erillisiä synninpäästäjiä. Jeesushan teki ristillä meille täydellisen synninpäästön? Kasvan uskossani ja kehityn.

        ”Joka syntinsä hylkää ja tunnustaa ja hylkää, saa armon” (Sananl. 28:13)

        Synti on sovitettu, ei poistettu. Vai olenko väärässä? Mielestäni se menee niin. Synti katoaa vasta taivaassa, kun saatana ei pääse enää sotkimaan asioita.

        Mielestäni ihmiset jotka kuvittelevat jostain syystä pääsevänsä synnittömyyden tilaan, ovat lakihenkisiä. Heidän mielestään pitää pyrkiä ja ponnistella tullakseen synnittömäksi. Vedotaan raamatunpaikkaan että, usko ilman tekoja on kuollutta... Toisaalta se on ihan oikein, ja hyvä päämäärä. Siinä vain käy siten että, synnittömyyttä kohti aletaan ponnistelemaan lihan avulla.

        Armon alla kulkevalla on sama päämäärä. Hän kuitenkin tajuaa ettei siihen tilaan pääse lihan alaisuudessa koskaan. Siksi hän ei turvaa lihaansa, vaan Jeesukseen. Hän uskaltaa uskoa ja olla levollinen.

        Mielestäni armon alla kulkevalla täytyy olla enemmän uskoa. Lakihenkinen ei usko, että usko riittää. Hänen mielestään siihen tarvitaan tekoja. Usein lakihenkiset ovat vieläpä katkeria siitä, että armon alla kulkeva ei hänen mielestään ponnistele. Ei ruoski ja kurita itseään, tai pyri kuolettamaan lihaansa. Lain alaisen mielestä ei mitään saa ilmaiseksi. Armo on kuitenkin ilmainen, teoista riippumaton. Sen saa jokainen joka sen haluaa vastaanottaa.

        Usko synnyttää uskon tekoja. Ei niitä välttämättä edes huomaa. Usko tapahtuu siellä missä sitä ei kukaan näe, paitsi Jumala. Sydämessä ja mielessä. Kiteytettynä sama: uskon että yksin armo riittää, yksin Jeesuksen työ!! Omat tekoni ovat turhia.

        Minä syntisäkki en muuten voi luoda edes uskoani. Senkin tekee Jumala Pyhän Henkensä kautta. Usko tulee meihin jos sen pyytää, ja haluaa vastaanottaa Jeesuksen työn ristillä. Hän kuoli jotta me saisimme elämän.

        Lain alla ponniselu synnyttää lain tekoja, ulkoista kieltäytymistä ja käyttäytymistä. Ne on enemmänkin lihan juttuja, ei hengen tuotosta. Lihan tuotos näkyy lihan silmillä. Lakihenkisen pitää ponnistella lihassa ja pyrkiä synnittömään olotilaan jotta armo riittää. Silloinhan kyseessä on laki tai sääntö jos johonkin pitää ponnistella ja pyrkiä? Eikä se siinätäpauksessa ole ilmainen.

        Olenko hakosalla helluntailaiset? 1,5v armahdusta takana, joten hengellisesti olen vasta raakile, näin kuitenkin uskon.


      • TUMPELO
        mooseksen parta kirjoitti:

        Jotenkin minulle tulee tästä eipäs juupas väittelystä mieleen laki ja armo. Minä, omasta mielestäni tietysi, väitän olevani armon alainen. Minä hyväksyn olevani kelvoton Jumalan edessä. Olen syntisäkki ihminen. Minä turvaan Jesuksen sovitustyöhön. Otan vastaan armahduksen... siitä seuraa vapautus syyllisyydestä. En ansiosta, vaan ansiotta. Jumala R A K A S T A A minua ja sinua, se on ihme??

        Minä kuljen uskossani horjuen ja kompuroiden. Armo on ja pysyy... Minä kaadun ja kadun, nousen ja jatkan. Hän on sovittanut tekoni. En tee syntisyydestäni numeroa, enkä katumusharjoituksia. Jos ja kun rikon lähimmäistäni vastaan, nöyrryn ja tunnustan, tai ainakin yritän. En halua salailla raadollisuuttani ja olla ulkokultaisuuden viittaan puettu.

        Huokailen vain Hänelle joka sovitti syntini, juttelen ja kerron mokailuni ja anteeksi pyydän Häneltä. En tarvitse erillisiä synninpäästäjiä. Jeesushan teki ristillä meille täydellisen synninpäästön? Kasvan uskossani ja kehityn.

        ”Joka syntinsä hylkää ja tunnustaa ja hylkää, saa armon” (Sananl. 28:13)

        Jetsulleen sanon minä vanhahko ja paljonkin elämää nähnyt TUMPELO.
        En ole koskaan ymmärtänyt MIKSI ME EMME SAISI OLLA VAIN SINUT oman itsemme kanssa.
        On tuo elämänretki ollut niin antoisa sekä hyvässä, että pahassa, mutta on aina selvitty ja rukouksiakin on ylhäälle lähetetty.
        Yksi asia on vain ollut vaikeeta itsensä sisikuntaan tutustuminen, ja vaikeille
        tapahtumille pisteen laittaminen.
        Sieltä se vaan armonlahjakin on anteeksi antanut ja toivonkin ihan itselleni
        vielä, että oppisin hyväksymään sellaisetkin asiat joita en oikein ymmärrä miksi ne ovat niin monimutkaisesti käsiteltyjä. Harmoninen olo tulee kyllä ilman paatostakin. Ja myös toivon ettei koskaan tarvis ketunhäntää kainaloon laittaa
        ainaskaan tahallaan. Vahinkoja voi sattua ja ne voi korjata jos haluaa.


      • jaikal.se
        mooseksen parta kirjoitti:

        Synti on sovitettu, ei poistettu. Vai olenko väärässä? Mielestäni se menee niin. Synti katoaa vasta taivaassa, kun saatana ei pääse enää sotkimaan asioita.

        Mielestäni ihmiset jotka kuvittelevat jostain syystä pääsevänsä synnittömyyden tilaan, ovat lakihenkisiä. Heidän mielestään pitää pyrkiä ja ponnistella tullakseen synnittömäksi. Vedotaan raamatunpaikkaan että, usko ilman tekoja on kuollutta... Toisaalta se on ihan oikein, ja hyvä päämäärä. Siinä vain käy siten että, synnittömyyttä kohti aletaan ponnistelemaan lihan avulla.

        Armon alla kulkevalla on sama päämäärä. Hän kuitenkin tajuaa ettei siihen tilaan pääse lihan alaisuudessa koskaan. Siksi hän ei turvaa lihaansa, vaan Jeesukseen. Hän uskaltaa uskoa ja olla levollinen.

        Mielestäni armon alla kulkevalla täytyy olla enemmän uskoa. Lakihenkinen ei usko, että usko riittää. Hänen mielestään siihen tarvitaan tekoja. Usein lakihenkiset ovat vieläpä katkeria siitä, että armon alla kulkeva ei hänen mielestään ponnistele. Ei ruoski ja kurita itseään, tai pyri kuolettamaan lihaansa. Lain alaisen mielestä ei mitään saa ilmaiseksi. Armo on kuitenkin ilmainen, teoista riippumaton. Sen saa jokainen joka sen haluaa vastaanottaa.

        Usko synnyttää uskon tekoja. Ei niitä välttämättä edes huomaa. Usko tapahtuu siellä missä sitä ei kukaan näe, paitsi Jumala. Sydämessä ja mielessä. Kiteytettynä sama: uskon että yksin armo riittää, yksin Jeesuksen työ!! Omat tekoni ovat turhia.

        Minä syntisäkki en muuten voi luoda edes uskoani. Senkin tekee Jumala Pyhän Henkensä kautta. Usko tulee meihin jos sen pyytää, ja haluaa vastaanottaa Jeesuksen työn ristillä. Hän kuoli jotta me saisimme elämän.

        Lain alla ponniselu synnyttää lain tekoja, ulkoista kieltäytymistä ja käyttäytymistä. Ne on enemmänkin lihan juttuja, ei hengen tuotosta. Lihan tuotos näkyy lihan silmillä. Lakihenkisen pitää ponnistella lihassa ja pyrkiä synnittömään olotilaan jotta armo riittää. Silloinhan kyseessä on laki tai sääntö jos johonkin pitää ponnistella ja pyrkiä? Eikä se siinätäpauksessa ole ilmainen.

        Olenko hakosalla helluntailaiset? 1,5v armahdusta takana, joten hengellisesti olen vasta raakile, näin kuitenkin uskon.

        >>>Synti on sovitettu, ei poistettu. Vai olenko väärässä?>Mielestäni se menee niin. Synti katoaa vasta taivaassa, kun ******* ei pääse enää sotkimaan asioita.


      • mooseksen parta
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>Synti on sovitettu, ei poistettu. Vai olenko väärässä?>Mielestäni se menee niin. Synti katoaa vasta taivaassa, kun ******* ei pääse enää sotkimaan asioita.

        kiitos jaikal! Hyvin vedät:) Minulla, valitettavasti yksinäisellä kulkijalla, kun ei ole juttukavereita uskonasioiden suhteen. Olen takapenkin kuluttaja. Seurakunnaton. Melko yksinäinen. Ujo, arka ja önkkö. Omantien kulkija täällä pallolla tallatessa. Taivastietä kuljen kuitenkin, samaa kuin sinä.
        Kaipaisin jotain missä vosi jakaa ja jutella näistä asioista. Kysellä ja pureskella. Oppia ja kasvaa. Tiedän kuitenkin että Jumala minua kasvattaa... Seurakunnat ja kirkot eivät tarjoa kuin sen takapenkin, josta yleensä lähden samoine ajatuksine kuin tulinkin:)
        Nyt parhaillaan lueskelen ja tutkin Genesis 1:stä. Olen jo vuodenverran ollut siihen addiktoitunut:) Miettinyt ja tutkaillut, aina löytyy joku paikka joka askarruttaa. Jos jollekkin juttelen, kattoo kuin hullua:)


      • jaikal.se
        mooseksen parta kirjoitti:

        kiitos jaikal! Hyvin vedät:) Minulla, valitettavasti yksinäisellä kulkijalla, kun ei ole juttukavereita uskonasioiden suhteen. Olen takapenkin kuluttaja. Seurakunnaton. Melko yksinäinen. Ujo, arka ja önkkö. Omantien kulkija täällä pallolla tallatessa. Taivastietä kuljen kuitenkin, samaa kuin sinä.
        Kaipaisin jotain missä vosi jakaa ja jutella näistä asioista. Kysellä ja pureskella. Oppia ja kasvaa. Tiedän kuitenkin että Jumala minua kasvattaa... Seurakunnat ja kirkot eivät tarjoa kuin sen takapenkin, josta yleensä lähden samoine ajatuksine kuin tulinkin:)
        Nyt parhaillaan lueskelen ja tutkin Genesis 1:stä. Olen jo vuodenverran ollut siihen addiktoitunut:) Miettinyt ja tutkaillut, aina löytyy joku paikka joka askarruttaa. Jos jollekkin juttelen, kattoo kuin hullua:)

        Jos et ole vielä tutustunut evankeliumeihin, tutustu niihin ensikädessä. Sitten Paavalin, Pietarin ja Johanneksen kirjeet. Näistä saa tosi paljon.
        Sitten kun UT on jokseenkin tuttua, sitten voi alkaa lukemaan Vanhaa Testamenttia. Tämän neuvon antavat kaikki uskossa kasvaneet ja vähän kokemusta saaneet uskovat. Lue siis UT:n Kirjoituksia mikäli et ole vielä lukenut niitä niin että tiedät mitä siellä lukee.

        Monet tekevät sen virheen että ryhtyvät lukemaan VT:tä ensin. Ensin UT ja sitten vasta VT. Tässä järjestyksessä.


      • Tapio522 kirjoitti:

        345rty, etkö tarvitse päivittäistä jalkojen pesua (Joh.13:10,14)?

        KERTAUSTA...
        Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä (SLEY) selittää jakeen seuraavasti:
        ”Jeesus sanoo ne, joiden jalat hän nyt pesee, muutoin puhtaiksi.
        Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet juhlaa varten (11:55).

        Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.

        Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).

        Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.
        Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.
        Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä”.

        Kristus sanoo: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
        Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen? Eikö Hänen sanojensa mukaan kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitse vielä jalkojen pesemistä?
        Mitä tämä merkitsee muuta kuin että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi ja jää kuitenkin olemaan, niin kuin myös Paavali sanoo Room. 7. luvussa?

        Läpi koko elämän pestään jalat, myös niiden, jotka jo ovat kokonaan puhtaat, niin kuin hän sanoo: "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
        Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä.
        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.


    • Jeesus pelastaa

      Aamen hallelujaa. Kiitos Jeesus!

      Terveellista sanan rieskaa.

    • ml213.

      Mutta, todellisin ongelma liittyy siihen, ettei ihminen usko, miten JUMALA vanhurskauttaa ihmisen.

    • koleerikko

      Muotojumalisuus ja farisealaisuus piilee meissä jokaisessa ja siitä Raamattu monesti varoittaa. Raskasta kuulla omahyväistä itsekehua, joka ei ota muita huomioon. Surullista myöskin katsoa kirkon avustajissa ihmisiä, jotka eivät ole sisällä pelastuksessa. Samalla tavalla on helluntaiseurakuntaan luikahtanut noita uudestsyntymättömiä, jotka eivät ole koskaan tehneet todellista parannusta.

      • mat.

        Tark olin, kärkäs huomaamaan vikoja veljessäni. Vaan aivan hidas muistamaan omia virheitäni; Se anteeks anna Jeesuksen, suo henki uusi pyhä, ett unhotan syyt veljien ja omia muistan yhä. Vk. 128; 7


    • "Jumalani, ole minulle syntiselle ARMOLLINEN". JA PÄÄSTÄ MINUT SYNNISTÄ KUULUU JATKOA...

      • VAI OLETKO TAPIO UNOHTANUT ISÄ MEIDÄN RUKOUXEN TARKOITUS


      • savonarola kirjoitti:

        VAI OLETKO TAPIO UNOHTANUT ISÄ MEIDÄN RUKOUXEN TARKOITUS

        Voiko itse mielestään synnitön rukoilla:
        "Isä meidän,.....anna meille syntimme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velassa, "


    • "Kaksi vaivoin tehtyä puupinoa kaatui ryminällä alas."

      Kannattaa pinota puut kahteen pinoon rinnakkain, tai vaikka vieläkin useampi pino.
      20 senttiä pinoihin väliä, jotta välissä pääsee tuuli puhaltelemaan, riippuen tietenkin siitä onko katto päällä vai ei ja mikä on puiden kosteusprosentti.

      Sitten pinoamisvaiheessa, pinosta toiseen sopivalle korkeudelle, sopivin välein pidenmiä ranganpätkiä, niin pinoista tulee kiinteä kokonaisuus, joka pysyy pystyssä jumalattomallakin.

      • lesken apu

        Pe.ku hyvä neuvo, mutta onko sinulla puut kaikki?


    • Kiitos Pe.ku hyvistä ohjeista!
      Kaksi pinoa vierekkäin minulla olikin ja välissä tukirangat.
      Ehkäpä tukirankoja oli liian vähän varsinkin pinojen laidoilla.

      Mekin tarvitsemme toistemme tukea. Yksin emme pärjää.
      Saarn. 4:10
      " Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös".

    • On vaan niin että jos puupino on sellaisissa paikoissa että viholinen pääsee sytyttämään helvetin tulta sen alla niin ei ole mitään mitä kerättävä ylös enää ja jos on muita sellaisia kuivia pinojia lähestyvissä niin nekin roihuu kohta samalla viisiin niin kannattaa pysyä Raamatun totuuden suojassa missä aina selviytyy loppuun saakka koska Jeesus suojaa kurjimman risukasan..

      Tapio minäkin haluan sun puupino nosta katsos ei kannatta myydä puunpinon liian halvalla kun siitä on maxettu hurjan hinnan että se olis vapaa madoista ja muista synnin vaaroista.. Ei Paavali jäänyt myytynä synnin alaisuuteen vaikka niin väität vaan kyllä hänet oli ostettu vapaaxi niinkuin hän sai kokea Room 8-sissa..

      18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
      19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

      22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
      23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
      24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
      25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,

      27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

    • Virsi 385
      --
      1.
      Auta, oi Jeesus, kun eksytys suuri
      maata käy voimalla valloittamaan.
      Saatana väijyy nyt julmana juuri
      valmiina sieluja vangitsemaan.
      Maailman ruhtinas miettivi ansaa,
      kuinka se turmioon syöksisi kansaa,
      kuinka se turmioon syöksisi kansaa.

      2.
      Auta, kun saatana, maailma, liha
      syntien orjaksi taivuttavat,
      kun tämän maailman ystävyys, viha
      pois sinun luotasi houkuttavat.
      Anna siis kuolemantuskaasi muistaa,
      että voin ylpeän mieleni suistaa,
      että voin ylpeän mieleni suistaa.

      5.
      Auta, oi Jeesus, suo katseesi loistaa
      juonia kiusaajan paljastaen,
      kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
      kulkien vaatteissa valkeuden.
      Suo, että henget mä ain erottaisin,
      voittaisin valheen ja voimasi saisin,
      voittaisin valheen ja voimasi saisin.

      6.
      Auta ja varjele, vartija parhain,
      kun olen lähdössä harhailemaan.
      Tyynnytä mieleni myöhään ja varhain
      kanssasi valvoen rukoilemaan.
      Synnissä jos tahdon nukkuen maata,
      tiellesi taas minut, Herrani, saata,
      tiellesi taas minut, Herrani, saata.

    • Virsien taaxe et voi piiloutua Jumalan kauhiasta VIHASTASTA kauan... ÄLÄ LEIKI JUMALAN VIHAN KANSSA JA RAKENNA OMAN SULOISEN ARMON ITTELEES SE EI KESTÄ JUMALAN VALOSSA TARKAISTELTAVASSA...

      SUN PUUPINO SORTUI VIRIN TAAXE...

    • Ehdotan että jokainen meistä riisuisi pahuudesta itseänsä ja puhdistaisi omaa sisimpäänsä, emmekä toinen toisiamme! [Jaak. 4:8]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      43
      2782
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      77
      1989
    3. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      101
      1830
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1648
    5. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      78
      1389
    6. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1254
    7. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

      Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      90
      1247
    8. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

      Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1224
    9. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

      Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      271
      1211
    10. Oon vähän pettynyt

      Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi
      Ikävä
      111
      1166
    Aihe