Moikka!
Hoksasin netissä kivoja reseptejä kana ja kala piirakkoihin,joita
nyt sit tekee julmetusti mieli tekasta.Ongelma on siinä että
täällä päin maailmaa ei saa sitä pakastettua ruisperunataikinaa.
Googlauskaan ei tuottanu hyvää tulosta,antoi vaan kaikkia
pakastetaikina reseptejä.Mulla on nyt pussi ruisjauhoja joten
oisin kiitollinen kaikista ruisperunataikina resepteistä joita
vois käyttää edellämainittuhin piirkkoihin.
Ruisperunataikina
7
2932
Vastaukset
- äiti leipoo
•Piirakkataikina suolaiselle tai makealle piirakalle
•Paloittele 150 g margariinia tai voita kulhoon. Mittaa päälle 3 dl perunasosetta, 4 dl vehnäjauhoja, 1 tl leivinjauhetta ja nypi ainekset sekaisin. Lisää tarvittaessa hiukan jauhoja. Painele taikina jauhojen avulla voideltuun piirakkavuokaan (halkaisija noin 25 cm). Levitä haluamasi täyte piirakalle ja kypsennä 200 asteessa alatasolla noin 30 minuuttia kunne täyte on hyytynyt ja reunat saaneet väriä.
Vinkki! Vaihda osa jauhoista täysjyvävehnäjauhoihin. Onnistuu myös maidottomalla margariinilla ja gluteenittomilla jauhoilla.
Yllä oleva ohje on jostain Kodin Kuvalehdestä leikattu,teen tällä ohjeella suolaisen piirakan, jos muusia jää.
En ole kokeillut, mutta onnistuisiko jos vaihtaa puolet vehnäjauhoista ruisjauhoihin.
En ehdi kokeilemaan ennen pääsiäistä, mutta sen jälkeen kyllä. Kerron sitten miten kävi. - Kiitos vastauksesta
äiti leipoo!Nykyään kun monet taikanat saa kaupasta valmiina siellä koto Suomessa
,niin alkuperäisten kotona tehtyjen taikinoitten
reseptit alkaa olla hankalia löytää.Mä taidankin kokeilla tota
taikinaa ekaksi ja säästellä ruisjauhoja toiseen kertaan.Vähän kyllä tekis mieli sekoitaa ruisjauhoja tohon antamaasi reseptiin.
Mut taidan odottaa pääsiäisen jälkeen kun kerrot miten onnistu.
Kun ruisjauhoja ei joka paikasta saa.- M*
Rohkeesti vaan kokeilemaan ja sekoittamaan ruisjauhoja! Kyllähän taikina kohoaa, koska leivinjauhetta on ohjeessa. Tulee paljon maukkaampaa kun on ruisjauhoja makua antamassa.
- sunnuntaita olla
pitää joka pakaste altaassa. Vaadi kauppiaaltasi
http://www.sunnuntai.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=2076&VID=default&SID=464647389591171&A=open:keittokirja_2008:tuotekortti:5662&S=1&C=38430- Suomesta toki löytyy
Taisi sinulta aloitus jäädä lukematta. Ulkomailla on paha kauppiaalta vaatia Sunnuntaita..
- äiti leipoo
Suomesta toki löytyy kirjoitti:
Taisi sinulta aloitus jäädä lukematta. Ulkomailla on paha kauppiaalta vaatia Sunnuntaita..
Hei, testasin tuon taikinan eilen, kun tein "perunamuussia" eli;
vaihdon jauhot 2 dl vehnäjauhoja ja 2 dl hienoja (sihti) ruisjauhoja, muukin karkeus varmasti käy, sekä vielä vajaa desi kauraleseitä. Perunasose oli siis omatekemä ja
löysähkö. Taikina oli loistava käsitellä ja rakenne hyvä. Maku oli rukiinen ja piirakka
hyvä sekä lämpimänä että kylmänä. Täytteeksi laitoin kinkkusuikaleita, tomaattia
kuutioina (poistin sisuksen osittain, kun olivat niin kosteita), päälle vielä mustaapippuria ja kermaviili, jossa oli vähän raastettua juustoa. 200 ast. n.35 min
- Kiitos äiti leipoo
ja muillekkin viesteistä.Mäpä leivon ton sun reseptin mukaan
ens viikolla ,kun nyt pukkas kiirettä loppu viikoksi.Kerron sit miten kävi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232