Avannosta huimausta

dfdfgdfg

Olen käyn avannossa vuodenvaihteesta lähtien kerran viikossa. Käyn saunan kautta ja avantoon pulahdan 2-5 krt/saunareissu. Avannosta nousemisen jälkeen tulee usein huimausta, välillä askelkin heittää. Mistähän tämä mahtaa johtua? EIkö avannossa verenpaineen pitäisi hetkellisesti kohota? Juon paljon vettä saunassa ja olen perusterve, verenpaine levossa on ihan normaali.

4

1353

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannipaali

VOIT JUODA SITÄ VETTÄ MUTTA JOSSE ON TOSI KUUMAA NII EI SUTTE VOI PALAA SUOLET TAI JOTAIN JA SAMA JUTTU KYLMÄNKAA

• kieri & roikota

Taitaa olla tiukat niskat?

Koita kotikonstia; 1. makuulle selälleen sängylle, pää laidan yli anna roikkua vapaasti. (Niskat rutisee ja noustessa heittää) mutta loppuu toistoilla
      2. pitkälleen lattialle ja kieri. (alkaa varmasti huimaamaan) mutta loppuu toistoilla.
      Nykyihmisen elämäntyyli; aina pystyssä ja pää melko tasaisena samassa asennossa (kumartelut ja reippaat pää alas on jäänyt pois.)

• Hei !

Pitää aloittaa niin ettei pyörrytä ja lopettaa heti jos pyörryttää.

Se vaan on näin, ja tutkit verenpaineen ja keskustelet lääkärin kanssa jos
      ei varovaisuus auta.
      Pyörryttäessä ei saa jatkaa saunassa, pitää hilja hiippailla pois.

Mutta olen kuullut että vain alhainen verenpaine estää avantouinnin, koska laskee verenpainetta entisestään. Muuten pärjää varovaisuudella tavallisesti, siis tavallisesti. Nousujohteisesti mahdollisesti mutta kehoa kuunnellen. Keho varoittaa aina jos se ei tykkää jostakin. Juo vaikka paljon viinaa, niin ei tykkää keho, taikka juoksee paikat kipeänä väkisin, ei tykkää, jne.

yst. t. Jari Laurila
      'http://jarinhotelli.blogspot.com

• 6 vuotta avannossa

Itsellä tulee kanssa, ja huomannut jos olen liian kauan avanossa. Kokeile: Ota kevyemmät löylyt ja ole lyhyemmän aikaa avannossa. Itsellä joskus tapana saunoa pää punaiseksi ja sitten olla avannossa liki 2min... Takuulla alkaa huimaamaan, kokemusta on. Nyt ottanut molempia vähän iisimmin niin ei vispaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2997
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2931
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2357
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1853
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1709
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1654
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1576
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1255
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79