D-juniori pojat ja tuomarointi/ linjausten ero ja tuomaripeli

peliä loppuun asti..

Olen kahden salibandya harrastavan pojan äiti (E-jaD-poikia) ja aktiivisesti mukana jo kuusi vuotta
seuran sekä joukkueen toiminnassa niin vaihtoaitiossa kuin katsomossakin.
Tällä kaudella olen huomannut suuren eron tuomaroinnissa, välillä otetaan tiukasti ja taas välillä annetaan pelata kovaa. Toki tuomarithan puhaltaa miten itse parhaaksi katsoo, mutta eikö tässä pitäisi yhdenmukaistaa jonkinlaista linjaa ja eikö tuomareiden pitäisi olla puolueettomia?
Alkukaudella kävi niin että ennen pelin alkua tuomari tokaisi pelaajillemme
että heillä on kaksi vastustajaa, vastaan tuleva joukkue sekä hän!!!
Hei haloo nyt on kyse kuitenkin lapsista...ja linja näkyi koko pelin.
Mielestäni tuomari puhalsi vastustajalle, hän kuunteli vastustajan toimihenkilön kommentit virheistä ja puhalsi niiden mukaan kun toinen tuomari korvat punottaen vain myötäili.
Sama tuomari myös hyväksyi meille maalin , mutta kun katsomosta joku huusi että korkea maila niin pidettiin palaveria tuomareiden kesken ja maali hylättiin.
Tämä ehkä kuulostaa katkeralta tilitykseltä mutta tiedoksi, tuomaripelistä HUOLIMATTA joukkueemme voitti ottelun.
Kyseinen tuomari pelin jälkeen tilitti kun on joutunut puhaltamaan kuusi peliä putkeen niin ei jaksa keskittyä.
Toisessa turnauksessa eri tuomari seurusteli/jutusteli ensimmäiset 8 minuuttia vastustajan valmentajan kanssa ja alkoi puhaltaa heille.
Jossain kohtaa tultiin huomauttamaan että ei saa ottaa noin kovaa palloa pois
kun vastustaja on kooltaan pienempi. Seuraavaksi huomautettiin että yksi pelaajistamme pelaa kokoajan korkeaa mailaa kun ottaa palloa vastaan, koska hän on pidempi kuin muut hänen polven korkeutensa pitää olla alempana kuin
oikeasti on!!!
Aika vaikeasti selitetty mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.
Tiedän että tuomareista on pulaa, mutta mielestäni tuomaroinnin laatu kärsii.
Tiedän paljon hyviä tuomareita jotka osaavat sulkea kaiken ylimääräisen pois
ja keskittyy peliin. Kaikki ei siihen pysty vaan katsomosta otetut kritiikit ja kommentiti tuomaroinnista otetaan henkilökohtaisesti ja peli kärsii.

Kaikesta huolimatta arvostan mitä tuomarit tekevät, toivon vain että laatu
ja linjaukset olisivat yhdenmukaisia.
Pelit kuuluu voittaa pelaamalla ei tuomaripelillä.
Nämä ajatukset ovat minun näkökannalta ja minun mielipiteitä, mutta toivon saavani aikaan keskustelua ja kuulla muiden tarinoita onko vastaavaa tapahtunut.

0

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
        Pitkäveto
        3
        2718
      2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
        Ikävä
        158
        1351
      3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
        Kotimaiset julkkisjuorut
        49
        1165
      4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
        Ikävä
        127
        1028
      5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
        Maailman menoa
        18
        1026
      6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
        Sinkut
        207
        1010
      7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
        Ikävä
        223
        974
      8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
        Ikävä
        42
        909
      9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
        Pyhäjärvi
        299
        908
      10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
        Ikävä
        72
        875
      Aihe