Sanokaas paljonko on käytännön eroa, jos puolia on kiekossa 20 tai 36?
Kyselin vanhaan pyörään kiekkoja ja läheltä löytyisi Mavic Aksiumit
(eli tälläiset http://fi.rosebikes.eu/tuote/mavic-racing-wheel-set-28700-c-aksium-wts-white/aid:555883 )
Toisaalta luotettavammalta vaihtoehdolta tuntuisi jäykempi kehä ja vanteeksi Mavic CXP33 (navaksi Shimanon 105). Jos tuohon kasattavaan kiekkoon pistää puolia 36kpl, niin ilmeisesti kestää kovempaakin ajoa. Polkijalla on painoa n. 90kg ja lisäksi tulee varusteet ja jotain muuta pientä kuormaa. Hinnassa noissa ei ole isoa eroa kuin että valmiissa setissä tulee etupyörä kaupan päälle.
Omat keskinopeudet ajossa on max 25km/h. 40km/h kuskeilla tilanne varmaan kiekkojen erot korostuu enemmän.
Kiekot maantiepyörään -- 20 vai 36 puolaa
2
346
Vastaukset
- 16
Aksiumit ovat perusvarmat kiekot, ei notku eikä nitise. Paino ainoastaan heikko puoli, mutta ei tuolla parin sadan hinnalla kaikkea saa. Mavicin cxp33 ovat myös hyvät kiekot, jos laittaa jotkut muut kuin shitmano 105 navat.
Jos paino on heikko puoli, niin taitavat silti olla vanhoja paremmat. Cxp33:set pitäisi itse laittaa (tai etsiä joku kolmas rakentaja). Oman työn laadusta en ole niin varma (ainakin vie useamman tunnin).
DT:n laskurin mukaan CXP33:n paino menisi settinä 1,85kg (ja takakiekko 1,01kg). Ei sekään ole keveimpiä. Siinä laskussa puolia on 32kpl ja paksuus 2.0/1.8. Napana DT 340 road (100mm ja 130mm). Navasta näyttää tulevan suhteellisen iso osa painosta (135g ja 310g). Se ei kuitenkaan ole sitä kriittisintä pyörivää massaa -- vanhaan edulliseen teräsrunkoiseen pyörään katson kiekkoja ja jos laittaa oikein hyvät kiekot, niin runko on syytä vaihtaa seuraavaksi...
Ehkä mun ajonopeuksissa puolien määrällä ei ole suurempaa väliä? Jos rakentaa kiekon itse, saa hauskaa puuhaa (aina ei ole pakko onnistua ekalla kerralla...). Hyvin kasattu 20 puolainen voittaa omatekoisen??? Omaa voi kerran pari kesässä rihtailla (jos olisi tarvetta), mutta 20 puolaiselle en uskalla tehdä mitään itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372238Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671527Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611105
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42854- 70842