Tehot irti "vesijuoksusta"

Miltei merenneito (:

Hei kaikille asiaan vihkiytyneille ja niille ketä asia kiinnostaa.Olen huomannut itse vesijuoksua harrastaneena,että tärkeämpää on liikkeiden perusteellinen ja rauhallinen tekeminen oikein,eikä vauhdilla eteneminen.Pääsee paljon parempiin tuloksiin lyhyemmässä ajassa kun keskittyy tekemiseensä perusteellisesti.Vesijuoksussa kannattaa ottaa mukaan käsien tehokas käyttö ja käsiin räpylähansakat niin saadaan ylävartaloon myös ihan kunnon treeni,miksei "lyötäisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla" kun siihen on mitä parhaimmat olosuhteet.Jalkaan suosittelen lajiin tarkoitettuja vesijuoksukenkiä,näin saadaan vedenvastuksesta kaikki mahdollinen irti treeniin.Yhteenvetona siis:tärkeintä ei ole vauhti vaan tehokkuus ja liikkeiden loppuun vienti! Hyviä treenejä kaikille omatoimisille kuntoilijoille!

5

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

      Täsmälleen samaa mieltä. Itse en käytä vyötä ollenkaan, paremman tehon ja vastuksen saa juuri hanskoista ja kengistä. Vauhti on todellakin hitaampaa kuin vyön kanssa "lilluvan", mutta hyötyä on varmasti vastaavasti enemmän.
      Suosittelen!

    • vesikävelijä

      Jep, jotkut menee lujaa ohituskaistalla koiraa uiden, eihän mahallaan juosta, eikä
      rasitus kohdistu jalkoihin ja keskikehoon, mutta menkööt jos on kiire..

    • miltei miekkavalas

      yli 7 vuotta vesijuoksua harrastaneena olen kehittänyt itselleni tehokkaan treenin.

      Tässä ei ole nopeus radan päästä päähän menossa todellakaan tärkeää vaan veden vastuksen maksimointi. Käytän itse vyötä, mutta se on vaan makuasia, voisin hyvinkin kokeilla pelkkiä "nilkkureita". En käytä käsissä mitään.

      Apuvälineet siis toimivat mutta jos kiinnittää huomiota liikkeisiinsä, niin ei tehon lisäämiseksi tarvitse välttämättä mitään muuta.

      Keskeisintä on se että koko ajan korjaa asentoaan, jos se lipsuu - jollei pidä ns. korsettiosastoa tiukkana ja suorana vaan menee selkä vedenpinnan kanssa samassa linjassa, peppu pystyssä, ei se ole vesijuoksua, eikä oikeastaan kuntoliikuntaa. Jos vielä tuolla tyylillä lilluu kaverin kanssa keskustellen, ei siinä voi tehoista puhua. Se on ns. rentoutusta :-)

      Mun vinkki on vaihdella tempoa ja tyyliä, eikä posottaa sillä perusmenolla koko allasaikaa. Välillä tikitystä nilkat ojossa, välillä nopeaa ravia, yms. Myös selkäpuolta pitää muistaa että vastakkaisten lihasparien tasapaino säilyy: voi mennä takaperin "perhosuintia" jalat koukussa tms. Vesijumppaliikkeitä voi myös soveltaa vesijuoksuun; käsivarsien kahdeksikot, polvennostot yms. Edes vähän kiertoa keskivartaloon olisi hyvä saada mukaan.

      Itse vedän juoksua 30 min, lihaskuntoliikkeitä 15 min ja venyttelyjä 15 min.

      • liikunnan hurmio

        Tässä kirjoitus, jossa loistavan jämäkästi asiaa. Kiitos - miltei miekkavalas. Itse olin niin onnekas, että vanhempi mies johdatti vesijuoksun saloihin pohjois-helsinkiläisessä hallissa käytännössä. Opetti tekniikan, vyön oikean sijainnin, korjas asentovirheet jne. Olihan minulla teoria opiskeltuna. Hän oli elävä esimerkki liikunnan terveysvaikutuksista.


    • kokeillut

      Vesivyötä voipi kokeilla myös etu puolelle, huonompi vaan laittaa se kiinni.muuten mukava niikin joskus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe