Tehot irti "vesijuoksusta"

Miltei merenneito (:

Hei kaikille asiaan vihkiytyneille ja niille ketä asia kiinnostaa.Olen huomannut itse vesijuoksua harrastaneena,että tärkeämpää on liikkeiden perusteellinen ja rauhallinen tekeminen oikein,eikä vauhdilla eteneminen.Pääsee paljon parempiin tuloksiin lyhyemmässä ajassa kun keskittyy tekemiseensä perusteellisesti.Vesijuoksussa kannattaa ottaa mukaan käsien tehokas käyttö ja käsiin räpylähansakat niin saadaan ylävartaloon myös ihan kunnon treeni,miksei "lyötäisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla" kun siihen on mitä parhaimmat olosuhteet.Jalkaan suosittelen lajiin tarkoitettuja vesijuoksukenkiä,näin saadaan vedenvastuksesta kaikki mahdollinen irti treeniin.Yhteenvetona siis:tärkeintä ei ole vauhti vaan tehokkuus ja liikkeiden loppuun vienti! Hyviä treenejä kaikille omatoimisille kuntoilijoille!

5

1180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

Täsmälleen samaa mieltä. Itse en käytä vyötä ollenkaan, paremman tehon ja vastuksen saa juuri hanskoista ja kengistä. Vauhti on todellakin hitaampaa kuin vyön kanssa "lilluvan", mutta hyötyä on varmasti vastaavasti enemmän.
      Suosittelen!

• vesikävelijä

Jep, jotkut menee lujaa ohituskaistalla koiraa uiden, eihän mahallaan juosta, eikä
      rasitus kohdistu jalkoihin ja keskikehoon, mutta menkööt jos on kiire..

• miltei miekkavalas

yli 7 vuotta vesijuoksua harrastaneena olen kehittänyt itselleni tehokkaan treenin.

Tässä ei ole nopeus radan päästä päähän menossa todellakaan tärkeää vaan veden vastuksen maksimointi. Käytän itse vyötä, mutta se on vaan makuasia, voisin hyvinkin kokeilla pelkkiä "nilkkureita". En käytä käsissä mitään.

Apuvälineet siis toimivat mutta jos kiinnittää huomiota liikkeisiinsä, niin ei tehon lisäämiseksi tarvitse välttämättä mitään muuta.

Keskeisintä on se että koko ajan korjaa asentoaan, jos se lipsuu - jollei pidä ns. korsettiosastoa tiukkana ja suorana vaan menee selkä vedenpinnan kanssa samassa linjassa, peppu pystyssä, ei se ole vesijuoksua, eikä oikeastaan kuntoliikuntaa. Jos vielä tuolla tyylillä lilluu kaverin kanssa keskustellen, ei siinä voi tehoista puhua. Se on ns. rentoutusta :-)

Mun vinkki on vaihdella tempoa ja tyyliä, eikä posottaa sillä perusmenolla koko allasaikaa. Välillä tikitystä nilkat ojossa, välillä nopeaa ravia, yms. Myös selkäpuolta pitää muistaa että vastakkaisten lihasparien tasapaino säilyy: voi mennä takaperin "perhosuintia" jalat koukussa tms. Vesijumppaliikkeitä voi myös soveltaa vesijuoksuun; käsivarsien kahdeksikot, polvennostot yms. Edes vähän kiertoa keskivartaloon olisi hyvä saada mukaan.

Itse vedän juoksua 30 min, lihaskuntoliikkeitä 15 min ja venyttelyjä 15 min.

• liikunnan hurmio

Tässä kirjoitus, jossa loistavan jämäkästi asiaa. Kiitos - miltei miekkavalas. Itse olin niin onnekas, että vanhempi mies johdatti vesijuoksun saloihin pohjois-helsinkiläisessä hallissa käytännössä. Opetti tekniikan, vyön oikean sijainnin, korjas asentovirheet jne. Olihan minulla teoria opiskeltuna. Hän oli elävä esimerkki liikunnan terveysvaikutuksista.

• kokeillut

Vesivyötä voipi kokeilla myös etu puolelle, huonompi vaan laittaa se kiinni.muuten mukava niikin joskus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6684
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3442
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2770
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2438
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1963
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      358
      1842
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1680
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1548
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1502
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1482
    Aihe