Voiko ihmissuhde afrikkalaisen miehen kanssa onnistua? Olen tavannut miehen, joka on asunut Suomessa jo jonkin aikaa, on nyt sinkku, mutta en tiedä syytä miksi mies on päätynyt Suomeen. Naisen/oleskeluluvan perässä? En pääse asian yli: onko todella niin, että mies etsii suomalaisista naisista vain rahallista tai muuta etua itselleen.
Minulla ei sitä rahaakaan ole, vuokrakämppä kyllä löytyy... Haluaisin olla avoin ja suvaitseva, mutta en voi mitään sille, että suhtaudun mieheen epäillen. Niin paljon olen kuullut juttuja naisista, joiden rahat on viety ja sydän särjetty.
Mies laittaa minulle ruokaa, on kohtelias jne. ja haluaa tavata perheenikin. Jos näin olisi suomalaisen miehen kanssa, olisin enemmän kuin innoissani. En haluaisi olla rasisti millään tavoin, mutta en voi mitään sille, että suhtaudun mieheen epäillen.
Pitäisikö unohtaa koko juttu vai kannattaako jatkaa miehen tapailemista?
Voiko onnistua?
28
436
Vastaukset
- tottakaitvoi
Tottakai voi onnistua ja paremmalla todennäköisyydellä jos etenet hitaasti ja koitat saada miehen taustoista ja kulttuurista selvää. Rasismilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa jos epäilet miestä tai jos täyttä luottamusta ei ole, ja jos mies näin väittää on kyllä suuremman luokan vedättäjä. Omaa intuititiota kannattaa aina seurata. Onko miehellä muuten rahaa? Tyhjätaskun matkaan ei kannata kyllä lähteä jos perheestä haaveilet.
- ihastunut-79
Itselläni on jo lapsi edellisestä suhteesta, joten perhettä en ole perustamassa. Mies käy kyllä töissä, mutta eihän Suomessa saa kunnon töitä ilman koulutusta, vaikka puhuukin hyvin suomea. Taidamme olla yhtä köyhiä molemmat. :-)
Tunnen itseni kyllä ilkeäksi, kun mietin, onko miehellä edes olemassa sellaista ajatusta, että hän voisi olla vain yhden naisen kanssa ihmissuhteessa - vaikka minkäänlaista merkkiä mistään muusta ei ole näkynyt. Mies on asunut Euroopassa jo pitkään ja on ollut kotimaassaankin kristitty, joten meillä luulisi olevan jossain määrin sama arvopohja. Mies ei juo kuin korkeintaan kaksi olutta kerralla, eikä ramppaa baareissa pitkin viikkoa.
Olen kyllä niin ihastunut häneen, että tässä voi käydä vielä todella huonosti...- ikuinen deittikö
Siis jos on jo lapsi edellisestä suhteesta, niin eikö juuri silloin olla perhettä perustamassa, kun kumppania etsii. Sehän on entistä tärkeämpää, että se kumppani sopii perheen perustamiseen eli isäpuoleksi sille lapselle. Vai aiotko loppuelämäksi jäädä johonkin deittailusuhteeseen?
- miksei voisi
Olen netissä jutellut monenmaalaisen miehen kanssa. Ja täytyy sanoa, että jotkut mustan Afrikan miehet ovat yllättäneet minut kohteliasuudellaan, keskustelutaidollaan, sivistystasollaan, naista kunnioittavalla asenteellaan sekä suomalaisten miesten menettämällä uskonnollisuudellaan (kristinuskoisia). Olen itsekin kiinnostunut eräästä toisaalla Euroopassa asuvasta afrikkalaisesta miehestä, mutta meillä taitaa etäisyyttä olla liikaa. En jaksa etäsuhteeseen.
- Yllätysyllätys
"Ja täytyy sanoa, että jotkut mustan Afrikan miehet ovat yllättäneet minut kohteliasuudellaan, keskustelutaidollaan, sivistystasollaan, naista kunnioittavalla asenteellaan sekä suomalaisten miesten menettämällä uskonnollisuudellaan (kristinuskoisia)."
Ja se varsinainen yllätys tulee usein sitten, kun mies on saanut haluamansa eikä ole enää syytä teeskennellä...
- 1357900000000
tottakai voi kunhan omaat terveen itsetunnon ja muistat pitää aina oman elämän, omat ystävät, harrastukset ym....onko lapsesi isä ulkomaalainen? tuli vain mieleen kun olet terveellä tavalla skeptinen.
- ihastunut-79
Tuohan se juuri tässä pelottaa, että kaikki kohteliaiasuus yms. on vain esitystä, mutta täytyy sanoa, että kyllä aika moni suomalaismieskin on alussa esittänyt hyvää tyyppiä, mutta on myöhemmin osoittautunut juopoksi tms. Jostain syystä suomalaisen miehen hyysäämistä ei kuitenkaan katsota niin pahalla.
Ajattelen tätä miestä joka päivä, vaikka koitan ottaa asiat rennosti. Itselläni vain on ehdottoman tärkeää, että ihmissuhteessa ollaan uskollisia toisilleen. Oma elämä pitää tosiaan säilyttää, jottei ripustaudu mieheen liikaa. - .......
Opiskeluaikoina oli englannin kielinen luokka, jossa opiskeli paljon Afrikkalaisia miehiä. Monet heistä oli naimisissa ja oli lapsia, joko oman maalaisen naisen tai usein suomalaisen kanssa. Kattelin sitä touhua. Miehet avoimesti yrittivät iskeä muita naisia, eikä näyttänyt oma avioliitto haittaavan ollenkaan. Sanoin yhdelle afrikkalaiselle miehelle että sullahan on vaimo ja lapsi, kun jahtasi mua koko ajan. Sama mies oli vielä esitelly vaimonsa mulle aikaisemmin. Ehkä afrikkalaisessa kulttuurissa miehen pettämistä ei katsota pahalla?
- ihastunut-79
Tätä minä juuri mietinkin, että jos mies ei itse pidä pettämistään edes huonona asiana, niin miksei hän sitten niin toimisi. Kyllä pitäisi olla jo pienestä alkaen kasvatettu sellaiseen kulttuuriin, jossa pettäminen ei ole hyvä juttu. Ehkä kysynkin häneltä suoraan, että mitä hän ajattelee pettämisestä ja voiko mies hänen mielestään elää vain yhden naisen kanssa. Siihen voi tietysti sitten vastata ihan mitä tahansa, jos muutenkin on vain esittänyt hyvää tyyppiä.
Oleskelulupa miehellä jo on, samoin työpaikka ja jonkin verran rahaa. On vaikea keksiä, mitä mies minulta nyt niin kovasti haluaa...- _______-------------
"On vaikea keksiä, mitä mies minulta nyt niin kovasti haluaa... "
No mitä nyt miehet yleensä naisilta haluaa? - ihastunut-79
_______------------- kirjoitti:
"On vaikea keksiä, mitä mies minulta nyt niin kovasti haluaa... "
No mitä nyt miehet yleensä naisilta haluaa?Tarkoittanet tässä sitä, mitä jokainen hetero nainen ja mies toisiltaan haluavat parisuhteessa. Siinä haluaminen on toivottavasti molemminpuolista. :-)
- A_katkolla
"Oleskelulupa miehellä jo on, samoin työpaikka ja jonkin verran rahaa. On vaikea keksiä, mitä mies minulta nyt niin kovasti haluaa... "
Oleskeluluvalle jatkoa...- ihastunut-79
Niin, en ole viitsinyt kysyä suoraan missä mennään oleskeluluvan kanssa. On kuitenkin ollut Suomessa jo 8 vuotta, joten luulisi asian olevan järjestyksessä. En haluaisi pilata hyvää juttua olemalla liian epäluuloinen, mutta vielä enemmän pelottaa huijatuksi tuleminen.
Tänä viikonloppuna aion kuitenkin vain nauttia hänen seurastaan ja koettaa keskustella avoimesti asioista. Sunnuntaina olemme menossa yhdessä kirkkoon ja sen jälkeen syömään. Joistakin asioista on vain aika vaikea alkaa puhumaan. Ihan kaikkea ei pysty ujuttamaan muun puheen lomaan noin vain. "Ai niin, mites se sun oleskelulupa ja voisitko olla uskollinen kumppanillesi? Mitä otat jälkiruoaksi?" - 1-2-3
ihastunut-79 kirjoitti:
Niin, en ole viitsinyt kysyä suoraan missä mennään oleskeluluvan kanssa. On kuitenkin ollut Suomessa jo 8 vuotta, joten luulisi asian olevan järjestyksessä. En haluaisi pilata hyvää juttua olemalla liian epäluuloinen, mutta vielä enemmän pelottaa huijatuksi tuleminen.
Tänä viikonloppuna aion kuitenkin vain nauttia hänen seurastaan ja koettaa keskustella avoimesti asioista. Sunnuntaina olemme menossa yhdessä kirkkoon ja sen jälkeen syömään. Joistakin asioista on vain aika vaikea alkaa puhumaan. Ihan kaikkea ei pysty ujuttamaan muun puheen lomaan noin vain. "Ai niin, mites se sun oleskelulupa ja voisitko olla uskollinen kumppanillesi? Mitä otat jälkiruoaksi?"Jos mies on ollut Suomessa jo 8v., lupa on pysyvä, joten ei hän sinua sitä varten tarvitse. Kyllähän nosita asiosta voi puhua ja pitääkin puhua ihan avoimesti, vaikka toinenkin olisi suomalainen! Afrikkalainen kyllä tietää, että jos on kiinnostunut naisesta, tämä haluaa tietää, missä mennään. Jos hän loukkaantuu kyselyistä, jotain on pielessä. Moni suomalainen kuvittelee, että kaikki afrikkalaiset juoksevat täällä keppi ojossa ympäri kyliä. Moni heistä on täysin kyllästynyt siihen, että heidät kaikki pistetään samaa muottiin, siksi eivät edes halua enää tutustua suomalaisiin naisiin (ainakaan vakavissaan). Ole oma itsesi, puhu asioista, myös hänestä, avoimesti. Voit itsekin kuvitella, miltä tuntuu, jos mies ajattelee, että olet suomalainen nainen, joten pa*et ketä tahansa mustaa miestä tuosta vain, kuten jotkut ajattelevat. Vain te kaksi voitte määritellä, mihin suhteenne etenee ja johtaa.
- ihastunut-79
1-2-3 kirjoitti:
Jos mies on ollut Suomessa jo 8v., lupa on pysyvä, joten ei hän sinua sitä varten tarvitse. Kyllähän nosita asiosta voi puhua ja pitääkin puhua ihan avoimesti, vaikka toinenkin olisi suomalainen! Afrikkalainen kyllä tietää, että jos on kiinnostunut naisesta, tämä haluaa tietää, missä mennään. Jos hän loukkaantuu kyselyistä, jotain on pielessä. Moni suomalainen kuvittelee, että kaikki afrikkalaiset juoksevat täällä keppi ojossa ympäri kyliä. Moni heistä on täysin kyllästynyt siihen, että heidät kaikki pistetään samaa muottiin, siksi eivät edes halua enää tutustua suomalaisiin naisiin (ainakaan vakavissaan). Ole oma itsesi, puhu asioista, myös hänestä, avoimesti. Voit itsekin kuvitella, miltä tuntuu, jos mies ajattelee, että olet suomalainen nainen, joten pa*et ketä tahansa mustaa miestä tuosta vain, kuten jotkut ajattelevat. Vain te kaksi voitte määritellä, mihin suhteenne etenee ja johtaa.
Fiksusti kirjoitettu!
Kyllä itseänikin ottaa päähän nämä ennakkoluulot, joita mieleeni tulee. Noloa on myös se, etten ollut edes ajatellut, että hänellä on varmasti myös ennakkoluuloja minun suhteeni! Itseä tulee niin helposti pidettyä normaalina ja kaikkia muita hiukan omituisina. :-D
Avoin keskustelu on ilman muuta ainoa tapa tutustua toiseen, olipa kyseessä minkä maalainen tahansa! - 3253232
ihastunut-79 kirjoitti:
Tänä viikonloppuna aion kuitenkin vain nauttia hänen seurastaan ja koettaa keskustella avoimesti asioista. Sunnuntaina olemme menossa yhdessä kirkkoon ja sen jälkeen syömään. Joistakin asioista on vain aika vaikea alkaa puhumaan. Ihan kaikkea ei pysty ujuttamaan muun puheen lomaan noin vain. "Ai niin, mites se sun oleskelulupa ja voisitko olla uskollinen kumppanillesi? Mitä otat jälkiruoaksi?""En haluaisi pilata hyvää juttua olemalla liian epäluuloinen, mutta vielä enemmän pelottaa huijatuksi tuleminen."
Hyvää juttua et pilaa olemalla terveen epäluuloinen ja järkevä. Hyvä juttu kestää sen, samoin hyvä mies. Sen sijaan elämänsä voi pilata olemalla liian kiltti ja omaehtoisesti sokea. Sellaisia naisia kaikenlaiset elämänsä sontapaakun pyörittäjät juuri metsästävät. - thnanaan dioooti
1-2-3 kirjoitti:
Jos mies on ollut Suomessa jo 8v., lupa on pysyvä, joten ei hän sinua sitä varten tarvitse. Kyllähän nosita asiosta voi puhua ja pitääkin puhua ihan avoimesti, vaikka toinenkin olisi suomalainen! Afrikkalainen kyllä tietää, että jos on kiinnostunut naisesta, tämä haluaa tietää, missä mennään. Jos hän loukkaantuu kyselyistä, jotain on pielessä. Moni suomalainen kuvittelee, että kaikki afrikkalaiset juoksevat täällä keppi ojossa ympäri kyliä. Moni heistä on täysin kyllästynyt siihen, että heidät kaikki pistetään samaa muottiin, siksi eivät edes halua enää tutustua suomalaisiin naisiin (ainakaan vakavissaan). Ole oma itsesi, puhu asioista, myös hänestä, avoimesti. Voit itsekin kuvitella, miltä tuntuu, jos mies ajattelee, että olet suomalainen nainen, joten pa*et ketä tahansa mustaa miestä tuosta vain, kuten jotkut ajattelevat. Vain te kaksi voitte määritellä, mihin suhteenne etenee ja johtaa.
Taas kerran urputat sitä että "se 99% pilaa sen 1% maineen"
- SaRaH
ihastunut-79 ota asiat rauhallisesti ja etenet päivä kerrallaan, mun mielestä teidän suhde vaikuttaa hyvältä ja jos mies on ollut jo 8v Suomessa ei hän ole oleskeluluvan perään...kaikkea hyvää teille! olet terveellä tavalla epäileväinen, niin olen minäkin uusissa suhteissa, se on vaan itsesuojeluvaistoa :)
- ihastunut-79
Minulla olisi varmaankin ennakkoluuloja myös suomalaista miestä kohtaan, sen verran on tullut takkiin edellisessä suhteessa. Siitä on kuitenkin jo aikaa ja olisin nyt valmis uuteen ihmissuhteeseen. On se kyllä vaikea löytää sellaista ihmistä, jota voi arvostaa ja rakastaa. Ajan myötä vain voi nähdä, minkälainen toinen todella on. Kyllä varmaan kaikki näyttävät itsestään ensin niitä hyviä puolia, vähitellen vasta uskaltaa olla toisen seurassa oma itsensä - johon kuuluu varmasti kaikilla myös niitä epämiellyttäviäkin piirteitä.
- pensselitäti
Voihan se onnistua, mutta onnistuu kovin harvoin.
Tutustu tyyppiin, jos olet hänestä kiinnostunut. Ota selvää ainakin seuraavista:
Missä mies asuu, mitä hän tekee, mistä hän saa rahaa, onko hänellä perhettä yms. perusjutut, jotka kai jokainen aika äkkiä haluaa mahdollisesta seurustelukumppanistaan tietää kansalaisuuteen katsomatta. Lisäksi oleskeluluvan tilanne, kielitaito ja isoimmat kulttuurierot.
Älä hyvä ihminen anna hänelle rahaa. Jos vie väkisin, niin sitten ilmoitus poliisille. Älä myöskään ota tuntematonta ihmistä asuntoosi.- ihastunut-79
Ei ole oikein rahaa, mistä antaa toisille. Sen verran köyhä olen.
Kutsun kyllä miehen luokseni pian, tähän asti olemme nähneet vain julkisilla paikoilla ja hänen kotonaan. Haluan, että hän näkee myös minun kotini ja tapaa lapseni. Tiedän kyllä hänen työpaikkansa, mutta sitä en tiedä, minkälaisia suhteita hänellä on Suomessa ollut. Onko hän ollut naimisissa, kun on kerran saanut oleskeluluvan? Tai sitten hänellä on lapsi? Nämä asiat haluan tietää varmuudella mahdollisimman pian, ja jos alkaa näyttää epäilyttävältä, olemme sitten vain kavereita. Tarkoitan: jos paljastuu, että mies hakee naisesta jotain muuta kuin tasaveroista kumppania, on minun sanottava, etten voi sellaisessa suhteessa olla.
- neverrrsayneverrr
Voi onnistua. Never say never.
- dodeham
Komppaan avoimuutta! Minulla on afrikkalainen mies ja olemme onnellisia.
Maailmassa ei ole mitään mitä en voisi häneltä kysyä tilanteessa kuin tilanteessa. Avoin ihminen ei suutu kysymyksistä. Kaikista asioista voidaan keskustella.
Aiemmin minulla oli suomalainen mies, joka valehteli minulle. En silti pidä kaikkia suomipoikia valehtelijoina.
Monesti puhutaan että sen vaistoaa, kun kaikki ei ole kunnossa. Tämä ei ole puppua. Ihmisen alitajunta huomaa asioita, mitkä eivät ole loogisia. Kuuntele vaistoasi ja järkeäsi. Kun alkuhuuma on mennyt ja ihmisen todellinen luonne tulee esiin, silloin voi tehdä päätöksiä. Ennen sitä, nauti :) - gffgkkjss
Kysy reilusti miehen menneisyydestä, todennäköisesti on ollut täällä jo aviossa koska luvat on saanut. Jos pystyy tästä suuttumatta kertomaan voi olettaa että mies haluaa ihan tavallista suhdetta. Sinulla on oikeus tietää kenen kanssa ryhdyt suhteeseen. Jos mies ei halua tästä puhua tai suuttuu tai keksii muita selityksiä, on taustalla todennäköisesti muutakin epäselvyyttä.
Jotkut saattavat vain hakea suhdetta taloudellisista syistä, ja vaikka ei olisi huijaamassakaan mitään niin onhan kaksin eläminen aina huokeampaa. Myöhemmin kun jo asutte yhdessä voi jättää vuokrat sinun maksettavaksi ja säästää omat rahat.Taloudellistä hyväksikäyttöä on niin monenlaista.
Ikävä kyllä niitä onnistuneita suhteita ja liittoja on niin vähän. Se on melkein kuin neulan etsimistä heinäsuovasta, joku on saattaanutkin löytää sen neulan mutta niitä neuloja ei vain riitä kaikille.... - ett nöäiinn se vaan
Sinun kansalaisuus on se "raha jota sinulla ei ole". Kun paukahdat paksuksi, on isukki automaattisesti kelan elätettävänä. Lisäksi pääsee koko Schengen-alueella liikkumaan. Siinä se juju on. Lisäksi vielä mahdollinen oleskelulupajuttu. Jos sillä on jo lapsia Suomessa niin sitten tuo tuskin on enää ongelma.
Varsinkin jos se on nigeriasta tai gahanasta niin unohda koko juttu. Miksi se on Suomessa jos ei ole opiskelija, siksi että se on jo lempattu edellisestä suhteesta ja luultavasti myös koulusta. - Onnistuu se
Jos hyväksyy että muitakin vaimoja saa ja pitää olla.
- Tässäkysyohjeita
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10588041
Voittehan olla ystäviä ja jakaa ajatuksia. Jaattehan miehenkin. - sooooooooooooooooooo
jeeeee
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770