mä olen raskaana ja saanut tietää että mun aviomiehellä (L-Afr.) on kaksoissuhde toisen naisen kanssa.
Mä voisin vielä tehdä abortin, mutta olen toivonut tätä lasta ja yhdessä on päätetty lapsi hankkia.
Miten joku voi pettää tälläisella hetkellä?
Mies ei edes lupaa lopettaa sivusuhdetta, uhoaa vaan lähtemisellä että on hänelle ottajia, minä olen vaikea kun en hyväksy pettämistä .
Jos pidän lapsen ja erotaan, onko sekään hyvä.....mitä mä teen......
mitä mä teen
51
506
Vastaukset
- voi luojan tähden
Tämähän se on oikea paikka asiasta kysellä ja päätöksiä niiden perusteella kysellä. :)
- sdfjaäskldfj
Tietysti saa kysellä. Ei kysyvä tietä eksy. Jokin vastaus täällä voi avartaa omaa ajattelutapaa tai vahvistaa omaa valintaa.
- mies pellolle
Jos olisin sinä, niin pitäisin lapsen ja eroaisin. Minäkin olin koko raskauden ja vauva-ajan yksin lapseni kanssa ja pärjättiin kuitenkin. Mitään niin ihanaa minulla ei ole koko elämässäni ollut kuin lapseni. Ei olisi oikein lapselle, että ensin hänet "hankitaan" eli toivotetaan uusi sielu tähän maailmaan ja sitten vaan sanottaisiin, että ei, emme me haluakaan sinua...Ei se saa mennä niin. Lapsi on tulossa niin hän on tulossa. Laita mies pellolle.
- mgvorwö
EIköhän noi afrikkalaiset oo jo ihan luonnostaan pellolla, puuvillapellolla.
- M
mgvorwö kirjoitti:
EIköhän noi afrikkalaiset oo jo ihan luonnostaan pellolla, puuvillapellolla.
ei, nimenomaan puuvillapelloilla eivät ole luonnostaan, sinne heidät kirkuen raahasi valkoiset.
- sandra xx
istun täällä yksin kotona ja itken.
mies on nytkin varmaan sen naisen luona.
Ja kun vauva syntyy niillekö mä joudun sen antamaan joka toinen viikonloppu,
se lumppu ei kyllä koske mun lapseen tehköön ihan oman.
Mä en voi tajuta .....- sandra xx
olisi parempi kun ei oltaisi naimissa, olen niin katkera kaikesta
- mies pellolle
Ei tarvitse. Jätä mies nopeasti nyt raskauden alkumetreillä. Ole raskaus ja synnytys yksin ja hae yksinhuoltajuutta. Ei pientä vauvaa tarvitse antaa vieraille. Kuka häntä siellä imettäisi? Ehkä mies voi käydä sinun luonasi joskus vauvaa tapaamassa. Ei vauvaa voi äidiltä viedä pois. Sitten kun lapsi on isompi niin tuskin mies enää on saman naisen kanssa ja silloin voitte sopia tapaamisista.
- sandra xx
mies pellolle kirjoitti:
Ei tarvitse. Jätä mies nopeasti nyt raskauden alkumetreillä. Ole raskaus ja synnytys yksin ja hae yksinhuoltajuutta. Ei pientä vauvaa tarvitse antaa vieraille. Kuka häntä siellä imettäisi? Ehkä mies voi käydä sinun luonasi joskus vauvaa tapaamassa. Ei vauvaa voi äidiltä viedä pois. Sitten kun lapsi on isompi niin tuskin mies enää on saman naisen kanssa ja silloin voitte sopia tapaamisista.
miten tästä katkeruudesta ikinä selviää......mies on minua huijannut muutenkin.
Nyt jo riideltiin vauvan uskonnostakin kun kuvittelee että automattisesti on muslimi mutta ei kai munkaan kaikkea tarvi suostua. Olen niin väsynyt että en jaksais mitään. - rasismiako
sandra xx kirjoitti:
Nyt jo riideltiin vauvan uskonnostakin kun kuvittelee että automattisesti on muslimi mutta ei kai munkaan kaikkea tarvi suostua. Olen niin väsynyt että en jaksais mitään.voi luoja, mistä näitä sikiää.....?
- mies pellolle
sandra xx kirjoitti:
Nyt jo riideltiin vauvan uskonnostakin kun kuvittelee että automattisesti on muslimi mutta ei kai munkaan kaikkea tarvi suostua. Olen niin väsynyt että en jaksais mitään.Ei, hänestä ei tarvitse tulla muslimi. Suomessa uskonto menee äidin mukaan ellei tehdä muuta päätöstä. Kyllä sinä selviät katkeruudesta. Minäkin olin pettynyt ja petetty, mutta aikaa on kulunut ja lapsi kasvanut. Nyt me olemme vihdoin ystäviä lapsen isän kanssa. Hän tapaa lasta siten, että olen koko ajan läsnä. En lähetä lasta viikonlopuksi hänen luokseen.
- 17
sandra xx kirjoitti:
Nyt jo riideltiin vauvan uskonnostakin kun kuvittelee että automattisesti on muslimi mutta ei kai munkaan kaikkea tarvi suostua. Olen niin väsynyt että en jaksais mitään.Lapsesta ei tarvitse tosiaan tulla muslimia. Jopa monissa muslimimaissa lapsen uskonto menee äidin uskonnon mukaan. Ja jos miehesi ei sinusta ja lapsestasi välitä (kuten hän käytöksellään on osoittanut), ei hänellä ole mitään oikeutta puuttua lapsen elämään. Voit ihan hyvin erota ja hakea yksinhuoltajuutta, jolloin miehellä ei ole mitään sanottavaa sinun ja lapsesi elämään, eikä sinun tarvitse antaa hänen edes tunnustaa isyyttään. Näin sanoo suomen laki.
Mies on ihan itse valinnut eroamisenne ja perheen hajottamisen pettämällä sinua. Sinun ei missään tapauksessa tarvitse hyväksyä sitä. Jos hyväksyt, asiat tuskin tuosta paranevat. Sanotaanhan sitä, että kun on kerran pettäjä, on aina pettäjä.
- Parempi niin
Vaikea on tilanteesi. Mies menee toisen kanssa ja sinä olet odotuksesi ajan yksin.
Minä laittaisin välittömästi avioeron vireille ja muuttaisin pois tai saisi se mies muuttaa sen naisen luokse. Sen jälkeen katkaiset kaikki välit mieheen. Saatte eron puolessa vuodessa. Voit myös muuttaa paikkakuntaa. Kun lapsi syntyy, et ilmoita siitä hänen isälleen.
Katoat siis hänen elämästään lapsinesi. Tuskin se mies sinua jäljittää. - puudipuudi
sandra älä lannistu nyt. soita neuvolaan ja kerro tilanteesi, saat sieltä tukea. hyvät ystävät ja perhe ovat iso apu sinulle nyt myös.
varmasti sattuu sydämeen kun joku pettää, mutta älä anna jonkun muun välinpitämättömien tekojen määritellä sinua.
lähetän paljon voimia sinulle. selviät tästä varmasti. - Voittonen
Menehän lääkärin juttusille ja yritä tehdä päätöksesi. Luultavasti päädyt aborttiin, ja ei sekään ihan huono ajatus ole tuossa tilanteessa.
- asdfkja
Ja mistä voit noin päätellä. Miksi hän päätyisi aborttiin? Ei mitään syytä. Minä olin tuossa tilanteessa ja nyt on ihana lapsi minulla ja ihan hyvät välit lapsen isään. Hänellä on oma elämänsä ja minulla omani. Siis miksi abortti jos mies lähtee? Siinä nyt ei ole päätä eikä häntää.
- Ikävää0383
asdfkja kirjoitti:
Ja mistä voit noin päätellä. Miksi hän päätyisi aborttiin? Ei mitään syytä. Minä olin tuossa tilanteessa ja nyt on ihana lapsi minulla ja ihan hyvät välit lapsen isään. Hänellä on oma elämänsä ja minulla omani. Siis miksi abortti jos mies lähtee? Siinä nyt ei ole päätä eikä häntää.
Sinä halusit lapsen ja olet ratkaisuusi tyytyväinen. Ap ei ehkä jaksa yksin puoliverisen kanssa täällä Suomessa. Raskasta tulee olemaan varsinkin, jos on olettanut että lasta on viemässä eteenpäin kaksi.
Toisaalta..puoliverisen lapsenkin kanssa pärjää paremmin JOS isää ei kuvioissa ole. J-afrikkalainen ei paljon olemassaolollaan elämää helpota. Ainakaan minä en haluaisi missään nimessä tuttavakseni perhettä, jossa perheen isä olisi musta.
Voihan sitä harrastaa ns. välinerurheilua lapsia tekemällä, mutta kyllä puoliverisen lapsen tekeminen suomeen on täyttä hulluutta. Suomitytöt voivat tosiaan jakaa itseään ihan miten lystäävät, mutta ei kannata lapsia hankkia.
Juuri eräs tuttuni teki eurooppalaiselle lapsen pari vuotta sitten lyhyen suhteen huipennukseksi. Nyt asuu lapsensa ja ukkonsa kanssa sellaisessa rotankolossa ettei paremmasta väliä. Enää ei auta katua kun on jo paskat housussa. - fdjsalk
Ikävää0383 kirjoitti:
Sinä halusit lapsen ja olet ratkaisuusi tyytyväinen. Ap ei ehkä jaksa yksin puoliverisen kanssa täällä Suomessa. Raskasta tulee olemaan varsinkin, jos on olettanut että lasta on viemässä eteenpäin kaksi.
Toisaalta..puoliverisen lapsenkin kanssa pärjää paremmin JOS isää ei kuvioissa ole. J-afrikkalainen ei paljon olemassaolollaan elämää helpota. Ainakaan minä en haluaisi missään nimessä tuttavakseni perhettä, jossa perheen isä olisi musta.
Voihan sitä harrastaa ns. välinerurheilua lapsia tekemällä, mutta kyllä puoliverisen lapsen tekeminen suomeen on täyttä hulluutta. Suomitytöt voivat tosiaan jakaa itseään ihan miten lystäävät, mutta ei kannata lapsia hankkia.
Juuri eräs tuttuni teki eurooppalaiselle lapsen pari vuotta sitten lyhyen suhteen huipennukseksi. Nyt asuu lapsensa ja ukkonsa kanssa sellaisessa rotankolossa ettei paremmasta väliä. Enää ei auta katua kun on jo paskat housussa.Aivan naurettavaa tuollainen rotuerottelu. Jos pelkää, ettei enää kelpaa kellekään, niin sekään ei ole totta. Ei tuollaisten kevyiden perusteiden perusteella lapsia aleta abortoimaan (toivottavasti).
- sandra XX
kauheeta mitä passk....en jaksa enää lukea tätä kun tästäkin tuli jo niin paha mieli.
Kiitän vain teitä jotka oikeasti yrittivät auttaa. En tiedä mitän teen . Mietin.- mies pellolle
Ihan oikeasti. Pidä lapsi ja jätä mies. Se on paras ratkaisu. Et sinä tuollaista miestä voi pitää. Mutta lastasi tulet rakastamaan aivan varmasti. Ja joku toinen mies hyväksyy sinut sitten ajallaan. Lapsesi oli toivottu, anna hänen olla toivottu. Tuskasi hellittää sinä hetkenä kun saat ihanalle tuoksuvan vauvasi syliisi :). Et todellakaan ole ainoa nainen tuossa tilanteessa. Selviät kyllä. Nainen on rakennettu vahvaksi.
- pensselitäti
Kyllä nainen joutuu nykyisin tekemään yksin liian isoja ratkaisuja. Muutama vuosikymmen sittenhän et olisi joutunut harkitsemaankaan abortin mahdollisuutta, vaan vauva olisi tullut jos olisi ollut tullakseen.
Toisaalta nykyään yhteiskunta tukee yksinhuoltajaäitiä ja hänen lastaan aivan toisin kuin ennen.
Oletko keskustellut asiasta oman äitisi kanssa?
Yleensä käy niin, että alun järkytyksen jälkeen kaikki kääntyy parhain päin. Onhan lapsi aina positiivinen asia. Uskomattoman mitättömät miehet saavat aikaan suurenmoisia lapsia. Polvi pojasta paranee.
Kuuntele sydämesi ääntä.
- Vahva nainen
Ja vi..tut mitään aborttia koska sattuu olemaan "suklaa lapsi" ei todellakaan tollasta nautintoa kannata antaa suomi junturoille! ei muuta ku sisulla ja voimalla vaan eteenpäin ja haistattaa pitkät näille ennakkoluuloisille junteille.
Ihminen on ihminen olipa minkä värinen tai minkä rotuinen hyvänsä.Ellet halua itse luopua lapsesta,mutta älä ainakaan rasististen ja ennakkoluuloisten ihmisten vuoksi sitä tee! pysy vahvana kimu. - hankalatilanne
Afrikkalaisia miehiä ei ole tehty yksiavioisiksi ja suomalaiset naiset tietysti tätä heiltä odottavat. Jätä mies saman tien! Lapsen pitäminen on sitten oma päätöksesi riippuen omasta tilanteestasi. Voimia.
- 3454607+
Mitähän olisi vastattu, jos pettäjänä suomalainen mies?
Epäilen kuitenkin että koko juttu keksitty. Tällä palstalla näitä trolleja riittää. Ihme jutuista saavat huvinsa. - dooooodiiiiiii
Jätä mies, laita heti avioero vireille, hae yksinhuoltajuutta. Tässä mun neuvo samassa tilanteessa olleena.
Tai
Tee abortti ja hae avioero asap. Jos mies on saanut oleskeluluvan avioliiton perusteella, on parempi ettei sitä lasta tähän enää tule.
Ja tuo on totta..Ei afrikkalainen mies ole luotu yksiavioiseksi. Ikävä tosiasia. - Nippe11
Mies pellolle nyt ja elät elämäs lapsen kanssa. Helppoo se ei ole mutta kun ystävät ja perhees on tukena (toivottavasti) niin selviät ihan varmasti. Niin olen minäkin selvinnyt enkä mistään hinnasta antaisi lastani pois. Ainut ero on, että en ole ollut naimisissa. Nyt vaan otat asian neuvolassa puheeksi ja he osaavat siellä neuvoa sinut oikean ihmisen puheille joka auttaa sua. Jos isä ei tunnusta lastaan virallisesti omakseen, ei hänellä oo mitään oikeutta lapseen. Vaikeita asioita, mutta kannattaa oikeesti mennä puhumaan ihmiselle joka oikeesti osaa auttaa sua näis asiois ja saat edes jonkinlaisen mielenrauhan. Ei tee lapselle hyvää et sä stressaat koko ajan.... Voimia sulle
- feministiäiti
Hyvä Sandra:
Ehdottomasti pidät lapsen, koska olet sitä miehesi kanssa halunnut ja suunnitellut, abortti rikkoisi sinut kappaleiksi. Koskaan ei tiedä, tuleeko toista mahdollisuutta saada lasta. Lapsi on hienoin lahja, jonka voit saada.
Nuo rasismihuolet saat vetää vessanpöntöstä! Kyllä sinä löydät vielä rinnallesi ihanan puolison, jonka itsetunto kestää sen, että lapsesi ei näytä häneltä. Itse olen yksinhuoltajana seurustellut enimmäkseen aasialaisten ja afrikkalaisten kanssa, eikä kenellekään ole tullut mieleen hävetä sitä, että omat biologiset lapseni ovat valkoihoisia. Muun maailman miehille lapsen ihonvärillä ei ole mitään merkitystä. Jos suomimiehet ovat todella noin rajoittuneita, etteivät voi seurustella naisen kanssa, jolla on erivärinen lapsi, sitten kannattaa etsiä seurustelukumppaneita muista kansallisuuksista. Tunnen itse kasapäin miehiä, jotka eivät koskaan ajattelisi tuota asiaa ongelmana. Mieti nyt, kuinka moni suomalainen pariskunta adoptoi lapsia Aasiasta tai Afrikasta.
Ymmärtääkseni länsiafrikkalaisissa kulttuureissa lapsen äiti on kuitenkin aina arvokkaampi yksilö kuin tyttöystävä sivusuhteessa. Hae tukea perheeltäsi, ystäviltäsi, neuvolasta ja kaikista muista yhteiskunnan tarjoamista lähteistä, mutta voit myös saada tukea tarvittaessa miehesi vanhemmilta ja suvulta. Tulevalle lapsellesi tulee jossain vaiheessa tärkeäksi kysymys juurista, ja hänen kuuluu saada tietää isän suvusta ja kulttuurista.
Asutko isossa kaupungissa vai maaseudulla? Ainakin Helsingissä ja isommissa kaupungeissa (kuten Turku ja Tampere) on erityisiä palveluja kriisitilanteissa vauvaa odottaville ja myös monikulttuurisille perheille. Tavallinen neuvolan täti ei välttämättä osaa tehdä muuta kuin mitata verenpaineesi ja neuvoa oikeasta ravitsemuksesta. - sandra xx
kävin siinä ekassa ultrassa ja en voi enää ajatellakaan aborttia.
kyllä mä lasta haluan ja rakastan en sitä pelkää, pelkään vaan mitä on kasvaa ilman isää tai jos isä vaikka vie hänet joskus minulta, silläkin jo uhkasi.
en voi sanoa missä asun, pelkään tunnistamista. jaksaisinpa viedä sen eropaperin, mies ei ole ollut kotona viikonloppuna eikä tullut ultraankaan vaikka tiesi sen.
kiitos teille jotka positiivisesti kannustitte. Yritän jatkaa .- sandra xx
eniten olen pettynyt siitä että miten näin voi käydä kun olemme naimisissa.
En ole varma ehtiikö ero ennen kuin lapsi sitten syntyisi, siinä ja siinä. Muuten olemme yhteishuoltajia.
- jukupätkä
Kyllä sen yksinhuoltajuudenkin voi saada, jos lapsen isä on noin kelvoton heittiö.
Sinun päätös on pitää lapsi, mutta onko enää järkeä odotella miestä kotiin ja sitten kertoa lapsesta ja näyttää ultra-kuvia?
Pistäpä lukot vaihtoon tai muuta itse pois. Sinullakin on ihmisarvo. - doris
Hyvä päätös oli pitää lapsi :) Ja et tule katumaan! Muista, et lapsi tarvii vaan yhden turvallisen aikuisen johon kiintyä ja tuut varmasti olemaan maailman paras äiti. Nyt vaan unohdat tän sun miehes, joka tuskin tulee kauheesti sun ja sun lapsen elämässä todellisuudessa olemaan, jos on jo nyt valmis pettämään ja tekemään tämmösen tempun. Muista hakea sitä yksinhuoltajuutta, älä missään nimessä suostu yhteishuoltajuuteen.
- muutama asia
No ainakin sen verran voi sanoa, että hän ei pettämistä lopeta :( Se on noille miehille enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta ikävää, että hän ei edes ole pahoillaan asiasta. Mikäli lopettaa suhteen tähän naiseen, tulee tilalle uusi. Lapsi tuo paljon iloa elämään, ja varmasti niitä plussia on enemmän kuin miinuksia.
Mutta henkisesti kannattaa varautua siihen, että joudut olemaan paljon yksin ainakin vauva-aikana. Helpompaa on varmaan, jos olette eronneet ja saat asua rauhassa lapsen kanssa ilman, että mies elää samassa talossa omaa elämäänsä ja vielä tuolla asenteella. Tilanne on vaikea, älä syytä itseäsi. Halauksia ja voimia hankaliin päätöksiin ! Muista ettet ole ainoa, joka on ollut samassa sopassa.- jdvvd
Älä syytä itseäsi? Kuka sille antoi vastoin kaikkia varoituksia.
- vlamidirrr
Mä en kyllä tajua miksi jotkut kirjoittaa että elämä on hankalaa mulattilapsen kanssa...Itse en ole koskaan kokenut mitään rasistista tms vaikka olenkin kahden lapsen äiti. Päin vastoin. Kyllä se elämä on sitä normi lapsiperheen arkea iloineen ja suruineen.
Ei se mies siitä muutu vaikka luopaisi maat ja mannut. Ja jos luottamus on mennyt sitä on vaikea rakentaa uudelleen. Senkin kyllä tiedän että nämä miehet ovat omasta mielestään kuninkaita ja uhkailevat kun kukot tunkiolla mutta kun tosi paikka tulee osaavat kyllä pyytää anteeksi, mutta sinuna en ottaisi takaisin. OLe vahva. SInä kyllä pärjäät!!Ei tuokaan nainen ole hänen ainoansa. Luultavasti hän vaan hyötyy hänestä jotenkin. - ai että mitä??
Ai että et ole kokenut mitään vaikeuksia mulattilapsen kanssa? No, kysyhän lapsiltasi kun ovat 22 v. Onpas saattanutkin heillä olla ihan eri käsitys kun mammalla. On itsestään selvää että suomessa on rotuennakkoluuloja ja rasismia. Voihan ne kieltää tai jopa sulkea silmänsä niiltä, mutta kyllä sitä vaan on. Jos lapsesi sattuu olemaan musta, niin samoin siihen suhtaudutaan kun isäänsä.
- nanney
sandra xx
toivoisin että voisin auttaa sinua, voisitko ottaa yhteyttä minuun [email protected]
niin jutellaan asioista...neuvon sinua avioeron hakemisessa ym. asioissa. olen itse ollut länsi-afrikkalaisen kanssa naimisissa ja tiedän mitä käyt läpi...olen iloinen että aiot pitää lapsen, se on sinulle suuri ilo! - Minäsinähän
Oletko ihan oikeasti yllättynyt? Täysin älytön teko. Tee abortti, löydä parempi mies ja perusta hänen kanssaan perhe. Jos poliittinen näkemys antaa periksi, saatat jopa perustaa sen perheen suomalaisen miehen kanssa. Hyi että mua inhottaa.
T: Yläasteopettaja, joka opettaa afrikkalaisille luonnontieteitä, mutta joka ei yksinkertaisesti käsitä, miksi sekoittaa rotuja ja käydä läpi tällaista.- minäsinähän
Ja lisättäkööt, että jos mietit jo nyt, minkälaista on elää ilman isää, etkä tee aborttia, niin olet itsekäs. Kamala tilanne, onneksi en ole sinä, vaan olen pysynyt suomalaisissa. Laitan tämän koneen jo kiinni ja menen viettämään aikaa oman rakkaan vaalean lapseni kanssa. Hajoile siellä ruskean sikiösi kanssa.
- pensselitäti
Vai oikein yläasteopettaja. Ihmisen lisääntymistäkö opetat, ja metodisi on tekemällä opettaminen?
Saanen naurahtaa.
- sad but true
Sitten aikanaan kun olet valmis aloittamaan uuden suhteen ja miehet alkavat kiinnostaa, niin tuskinpa löytyy montaakaan miestä (suomalaista tai ulkkista) joka hyvällä katsoisi ruskeaa lastasi. Jokainen miettii ensimmäisenä, että olet nu**inut n33k3rin kanssa. Valitettavaa, mutta täysin totta. Yh-äiti nyt muutenkaan ei ole sitä kuuminta kamaa markkinoilla, saati sellainen jolla on puoliksi afrikkalainen pentu. Sinuna keskeyttäisin raskauden ja unohtaisin koko äijän. Et tule muutenkaan saamaan hänestä mitään yhteishuoltajuusfaijaa, joka ottaisi lasta luokseen joka toinen vkl ja lomilla. Luepa huviksesi tämän palstan kertomuksia näistä afrikkalaisista isistä... Yhdellä kaverillani on kaksi mulattilasta. Erosi heidän faijastaan jo muutama vuosi sitten, ikää alkaa olla nelisenkymmentä, eikä ole löytänyt uutta suhdetta vieläkään. Uskon aika vahvasti ettei ne ruskeat (tosin suloiset) lapset ainakaan edesauta parisuhdetilannetta. Haku on kuitenkin päällä heidän äidillään koko ajan, eikä tunnu saavan huomiota kuin afrikkalaismiehiltä, tosin heiltäkin vain sen aikaa että käy sängyssä ja sitten bye-bye.
- pensselitäti
Olet käsittänyt jotakin aivan väärin.
Etkö tiedä, että "suhde" on olemassa suvun jatkamiseksi eli lapsen saamiseksi? On aivan nurinkurista ehdottaa, että joku hankkiutuisi eroon lapsestaan saadakseen "suhteen".
Menet arse edellä puuhun. - edellinen
pensselitäti kirjoitti:
Olet käsittänyt jotakin aivan väärin.
Etkö tiedä, että "suhde" on olemassa suvun jatkamiseksi eli lapsen saamiseksi? On aivan nurinkurista ehdottaa, että joku hankkiutuisi eroon lapsestaan saadakseen "suhteen".
Menet arse edellä puuhun.Ap:n suhde on jo päättynyt, ja lapsen näkökulmasta isän ja äidin suhde on se mikä muodostaa perheen. Ap tässä on menossa arse edellä puuhun.
- höh--
Siis pitäisikö ap:n riistää lapseltaan elämä jotta kelpaisi jollekin surkimukselle? Sille tosirakkaudelle hän tulee kelpaamaan.
- ei aina hyvä
Monia näkökulmia täällä, mutta onneksi eivät edusta kaikkia suomalaisia. Jos pidät lapsen, saat lapsesta paljon iloa, mutta kyllä yksinhuoltajana on vaikeaa. Jos kuitenkin haluat pitää lapsen ja onnistut kasvattamaan hänestä kunnollisen ihmisen, niin lapsesta on siunausta koko elämän ajaksi. Kaikilla ei niin käy edes suomalisen lapsen kanssa. Osasta tulee retkuja tai henkisesti sairaita ja pahoipitelevät vanhempiaan.
- Eiksooihanaa
että muutkin naiset haluaa sun miestä? Toistaiseksi afrikkalaisia miehiä ei riitä joka naiselle, mutta kai sen verran solidaarinen olet että suot tämän muutamalle muulle moccaan ihastuneelle suomineidolle? Ja mistä tiedät, ettei heistä kukaan ole raskaana? Tiedät kai mitä tehdä jos miehesi on thomasin stevens? Allekirjoittaja suosittaa aborttia, eroa ja testiä.
- onkosuomitätä?
Täällä on ihan sairaita vastauksia... Pidät lapsen tietenkin, sen päätöksen oletkin tainnut jo tehdä. Luulen, että yksi häiriintynyt kirjoittaa täällä useammalla nimimerkillä kaikkea käsittämätöntä sontaa. Lapset ovat miehiä tärkeämpiä, turha jättää lasta tekemättä sen takia, että et muka enää löytäisi uuttaa suhdetta. Kuka edes haluaa suhteeseen, jossa mies ei hyväksy lapsiasi ihonvärin takia ?
- 19
Älä välitä näistä roskanpuhujista täällä! Epäilen, että kyseessä on joku pilailija, joka kirjoittaa usealla eri nimimerkillä samaan keskusteluun. On mielenkiintoista, kuinka katkeria ja vihaisia jotkut voivat olla asioista, jotka eivät liity heidän elämäänsä mitenkään.
Missään tapauksessa ei kannata tehdä aborttia vaikka siksi, että lapsi on mulatti. Suomessa on kansainvälisesti vertailtuna oikein hyvät lähtökohdat elää hyvä elämä, vaikka ei edustaisikaan etniseltä alkuperältään suurta enemmistöä. En ymmärrä, miten jollekin normaalille aikuisille ihmisille voi olla uhkaavaa se, että jossain päin Suomea saattaa syntyä mulattilapsi. Mutta ehkä nämä ovat näitä trolleja.
Ap:lle suosittelen seuraavaa: nyt nopeasti eropaperit liikkeelle, vaikka se vaatiikin voimia. Sitten ei tarvitse pitää yhteyttä mieheen ollenkaan, voit vaikka muuttaa ja vaihtaa puhelinnumerosi. Pyydä yksinhuoltajuutta jo ennen lapsen syntymää, se on kyllä mahdollista, jos teillä on eroprosessi jo käynnissä. Pysy lujana, muuten saatat joutua jatkamaan elämääsi onnettomassa suhteessa. Se kertoo miehesi ajatuksenjuoksusta jo todella paljon pahaa, että syyllistää sinua siitä, että et siedä pettämistä!
Voimia! Sinulla on edessäsi vaikeita aikoja, mutta kaikesta voi selvitä! - Josettee
aborttia joudut olemaan miehen kanssa tekemisissä 18v. Yleensä vastaavan ongelman kanssa joutuu painimaan suomalaiset miehet. Täytyy olla tekemisissä entisen vaimon kanssa lasten takia. Vierestä kattonut ja sääliksi käy mies sekä lapset. Vaimot voi olla hankalia, mutta ex-vaimot tuntuvat joskus sadistisilta.
- voi mitä kylmyyttä
Miten voi ajatella näin kylmästi. Lapsi on tulossa, hän elää. Ei elämää riistetä tuollaisten asioiden vuoksi, tuo on pelkkä epämukavuusasia. Elämä on jotain paljon arvokkaampaa.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16712601
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525446Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454710Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493679Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392778Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201935Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1101696Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1071533Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471