Olen aloittanut karppauksen vajaa viikko sitten. Olen lueskellut netistä paljon ohjeita siitä, mitä saa ja mitä ei saa syödä. Pää on jo ihan pyörällä! Vielä häiritsee muutama asia:
1. Onko suositeltavaa juoda mitään muuta kuin vettä? (mehua tiivisteestä tms.)
2. Olen tottunut päivän aikana juomaan useamman kupin kahvia rasvattomalla maidolla. Pitäisikö kahvin juonti siis lopettaa vai voinko juoda esimerkiksi yhden kupin/pv?
3. Olen myös yrittänyt selvittää, että kuinka paljon maitorahkaa saisi syödä yhden päivän aikana? (tietty riippuu siitä, mitä muuta syön..mutta noin keskimäärin?) Ja en ole oikein ymmärtänyt, että tulisiko suosia mahdollisimman rasvaisia maitorahkoja vai niitä kevyitä (esim. 0,3%?). Jostain luin, että mahdollisimman rasvaiset ovat karppaajalle parempia, mutta purkkeja lueskellessani ihmettelin, kun mitä rasvaisempi niin sen suurempi hiilarimäärä.
4. En myöskään löytänyt mistään sitruunan hiilari-määriä, eli mietin myös että voiko esim rahkaa tai kivennäisvettä maustaa purstamalla sitruunasta tilkan mehua sekaan?
Olisin tosi kiitollinen, jos saisin näihin vastauksia! :) Kiitos jo etukäteen! Varmasti tosin oli simppeleitä ja päivänselviäkin kysymyksiä, mutta nyt vaan on aivot täynnä tätä karppausta ja pää ihan pyörällä, joten ajattelin vaivata fiksumpia ja kokeneempia karppaajia! :)
Apua aloittelevalle karppaajalle?!
2
116
Vastaukset
- jenni500
..tiedän muuten, että näitä saa syödä vapaasti/ suhteellisen vapaasti:
-liha, kala, linnut, äyriäiset
-kananmuna
-kasvikset
-juurekset
-sienet
-avokado
-kypsytetyt juustot
-oliivit
..vai olenko väärässä jonkin em. suhteen? :D Olisiko vielä jotakin, mitä saisin surutta syödä? - Sokerit pudotukseen
Hae vaikka kirjastosta Antti Heikkilän asiaa koskevaa kirjallisuutta niin pääset jyvälle mistä puhutaan. Minä lähdin kokeilemaan asiaa vähentämällä perunat, viljatuotteet minimiin ja siinä sivussa makkarat ja kaljatkin pois ja paino lähti putoamaam kilo ja viikko vaudilla. Yleensä pyrin välttämään kaikkea makealta maistuvaa ja syön lähinnä luonnosta löytyvää tuotetta kuten marjoja mehua vihanneksia jne. Liikkuminen auttaa asiassa.
Kuusi viikkoa Espanjassa romutti hieman ohjelmaani ja piti alkaa taas mekein alusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984