käykö rasismikortti koiriin?

puskalisko

ihmettelen vaan mitä yläkerran somalilla on koiraani vastaan. Ei vastaa kun tervehdin, vaan lähtee karkuun tuijottaen inhoten koiraani.

Onko koirani jotenkin väärää rotua? Miksi koiraani kohdellaan epäinhimillisesti?

Ai niin ja itse kun en edes ole koira, niin voisiko minun tervehdykseeni vastata? Ulottuuko koiravihamielinen käytös myös omistajiin?

terseisin ärtynyt lisko

37

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cissi-

      Islamilaisille koira on saastainen eläin, ei nyt muuta tuu mieleen.

      • puskalisko

        miksi naapurini ei vastaa, kun sanon iltaa? Syrjitäänkö minua? Ja onko se rasismia?


      • cissi-
        puskalisko kirjoitti:

        miksi naapurini ei vastaa, kun sanon iltaa? Syrjitäänkö minua? Ja onko se rasismia?

        Pyydystätkö (tai yritätkö pyydystää) jotain kielellä samalla kun tervehdit?


      • puskalisko
        cissi- kirjoitti:

        Pyydystätkö (tai yritätkö pyydystää) jotain kielellä samalla kun tervehdit?

        en, minulla oli siveästi verkkarit jalassa ja tukka auki. Mutta jos koiran pitäminen saastaisena (ja tämän asenteen mielenosoituksellinen julkistaminen) on ok, niin eikö ole ihan yhtä ok, jos pidän saastaisena somalien pitkiä hameita?

        Nehän eivät ole ihmisiä, ne ovat vain saastaista kangasta. YK:n ihmisoikeusjulistuksessa ei sanota mitään kankaista, eli voin syrjiä ihmisiä joilla on päällään kangasta jonka reuna laahaa paskassa.

        Aion kyllä ottaa pari askelta taaksepäin ja ilmeillä jumalattomasti, kun näen niitä kankaita. Kyllä en puhu mitään jos kangas lähestyy, en istu samassa bussikatoksessa.


      • cissi-
        puskalisko kirjoitti:

        en, minulla oli siveästi verkkarit jalassa ja tukka auki. Mutta jos koiran pitäminen saastaisena (ja tämän asenteen mielenosoituksellinen julkistaminen) on ok, niin eikö ole ihan yhtä ok, jos pidän saastaisena somalien pitkiä hameita?

        Nehän eivät ole ihmisiä, ne ovat vain saastaista kangasta. YK:n ihmisoikeusjulistuksessa ei sanota mitään kankaista, eli voin syrjiä ihmisiä joilla on päällään kangasta jonka reuna laahaa paskassa.

        Aion kyllä ottaa pari askelta taaksepäin ja ilmeillä jumalattomasti, kun näen niitä kankaita. Kyllä en puhu mitään jos kangas lähestyy, en istu samassa bussikatoksessa.

        Tukka auki, sekin meni väärin...mutta jatkaisin kyllä ei sinnikkäästi tersehtimistä, ikinä ei saa antaa periksi, jos ei tule ymmärretyksi pitää huutaa lujempaa. Ulkomailla se ainakin toimii.


      • puskalisko
        cissi- kirjoitti:

        Tukka auki, sekin meni väärin...mutta jatkaisin kyllä ei sinnikkäästi tersehtimistä, ikinä ei saa antaa periksi, jos ei tule ymmärretyksi pitää huutaa lujempaa. Ulkomailla se ainakin toimii.

        pitänee ensi kerralla hihkaista lujaa TERSE 111111!!


    • miks vaaleaihoinen suomalainen nuor nainen asuu samassa kerrostalossa somalin kanssa?

      • puskalisko

        :)


    • Ole iloinen, että niiden usko kieltää koirasi syömisen. Pari tonnia roturanskiksesta viikon välein naapurin pannussa on minusta kohtuutonta suomalaisten kuppaamista.

      • puskalisko

        mitäs jos koira on hississä? Voiko sitten enää matkustaa hissillä?


      • puskalisko kirjoitti:

        mitäs jos koira on hississä? Voiko sitten enää matkustaa hissillä?

        No meidän taloyhtiössä kaikki koirat kulkevat hississä, joten aivan sama. ;-)


      • puskalisko
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No meidän taloyhtiössä kaikki koirat kulkevat hississä, joten aivan sama. ;-)

        olisipa ikävää jos hississä olisi esim. kuraisen käpälän jälki


    • Muslimien mielestä koirat ovat likaisia eläimiä ja niihin ei pitäisi koskea tai ainakin sen jälkeen pitää pestä kätensä... - Joidenkin mielestä koiria voi pitää vahteina, mutta ne eivät saa olla samoissa asuintiloissa ihmisten kanssa. - Ehkä naapurisi ei osaa päättää kumpaa pelkäisi enemmän, koiraa vai liskoa, joten varuiksi välttelee teitä kumpaakin ;) ?

      • puskalisko

        ei se koira iltaa sanonut, vaan minä. Olenko minä saastainen?

        Welcome to Finland.


      • puskalisko kirjoitti:

        ei se koira iltaa sanonut, vaan minä. Olenko minä saastainen?

        Welcome to Finland.

        Ellei naapurisi kotouttamisprosessi ole vielä käynnistynyt tai ainakaan toteutunut onnistuneesti, saattaa hän ikävä kyllä pitää sinua saastaisena tai epäilee koiraasi vatsastapuhujaksi ;)
        Mutta missä sinä asut ? Eihän pääkaupunkiseudulla ainakaan kukaan tervehdi naapureitaan vai ? Sehän olisi jo vähintäänkin epäilyttävää.


      • puskalisko kirjoitti:

        ei se koira iltaa sanonut, vaan minä. Olenko minä saastainen?

        Welcome to Finland.

        No et, ellet mene "Sinkut"-palstalle...


      • puskalisko
        tear-jerker kirjoitti:

        Ellei naapurisi kotouttamisprosessi ole vielä käynnistynyt tai ainakaan toteutunut onnistuneesti, saattaa hän ikävä kyllä pitää sinua saastaisena tai epäilee koiraasi vatsastapuhujaksi ;)
        Mutta missä sinä asut ? Eihän pääkaupunkiseudulla ainakaan kukaan tervehdi naapureitaan vai ? Sehän olisi jo vähintäänkin epäilyttävää.

        asun minä pk-seudulla. Mieluummin sanon moi tai päivää kuin teeskentelen, ettei kumpikaan muka ole huomannut toista. Jos iltamyöhään tulee sisään siitä ovesta jonka toinen on avannut, niin on aika urpoa vaan hiihtää ohi. Tai ihan miten vaan, on tuossa pari letukkaa jotka ei katso päinkään, ei se mua haittaakaan.

        Mutta tartte sentään naamaa väännellä saatana.


    • puskalisko

      provosoiduin ja kostin http://keskustelu.suomi24.fi/node/10569066

      Ei ne oikeasti sängyssä nuku, vain silloin kun olen poissa. Ajatelkaa, käteni on ihan yhtä KOIRASSA kuin niiden naama on musta.

      Jos tän takia saan bannin niin tulkoon. Nyt riitti. Ja mä oon sentään verraten maltillinen näissä asioissa.

    • Lunan omistaja.

      Katsoppas Lisko, heillä on sellainen katsonta jos koirasi sattuisi näykkäisemään somalia siten että jää iholle ikuinen arpi, se arpi estää paratiisiin menon.
      Ja he näkevät sinut sekä koirasi vakavana uhkana, kyseessähän on sentään missä ikuisuutesi vietät.
      Kerran suutuin itse tästä eräälle somalille, kun se huusi että koirani on ns. likainen ja ei saa heidän viittaansa ja minä sanoin : jaahas sitten lähdettiin pesemään se koira puhtaaksi yhdessä läheisessä joessa. Tämä oli viimekesänä ja siinä sitä jahkailtiin pesua ja tuleeko he mukaan vai loppuuko narina? narina loppui.

      • puskalisko

        mitä jos pesen koirani pyhässä Jordanjoessa?


      • ...
        puskalisko kirjoitti:

        mitä jos pesen koirani pyhässä Jordanjoessa?

        Ei auta.
        Voi niitä sokeita jotka eivät näe, vaan kuulevat solvauksia koirastaan asioidessaan opaskoiransa kanssa.


      • puskalisko
        ... kirjoitti:

        Ei auta.
        Voi niitä sokeita jotka eivät näe, vaan kuulevat solvauksia koirastaan asioidessaan opaskoiransa kanssa.

        ajattelepa sitä koiranpaskan määrää, joka musliminaisen hameessa on


    • Allahin tahto

      Koira on saastainen eläin, jonka ei tule asua samoissa tiloissa ihmisen kanssa.

      • puskalisko

        jaa että ei tervehditä sitten ja käyttäydytään rasistisesti koiranomistajia kohtaan


    • Enkelit eivät tulee kotiin, jossa on koira. Islamin uskomusten mukaan, joku profeetta sen on tiennyt kertoa.

      • puskalisko

        erottavatko enkelit varmasti huoneistot toisistaan, somalin alakerrassa kun on piskejä 2 kappaletta?


      • puskalisko kirjoitti:

        erottavatko enkelit varmasti huoneistot toisistaan, somalin alakerrassa kun on piskejä 2 kappaletta?

        Ehkä ko. somali on johdonmukainen ja suhtautuu kaikkiin koirallisiin samalla tavalla?



      • puskalisko
        bravo.bravi kirjoitti:

        Ehkä ko. somali on johdonmukainen ja suhtautuu kaikkiin koirallisiin samalla tavalla?

        minä ajattelin ryhtyä suhtautumaan johdonmukaisesti kaikkiin naisiin, jotka uittavat hameitaan kurassa ja paskassa. Todella epähygieenistä. Mahtavatkohan pestä edes käsiään. Kyllä kierrän kaukaa. Kyllä en tervehdi ketään.

        Ja ihmistähän tässä en syrji, vaan sitä kangasta.


      • puskalisko

      • puskalisko
        puskalisko kirjoitti:

        oikaisu: koirani ovat kristittyjä kuten minäkin. Eivät muslimeja.

        jos puen koirani huntuihin? Ompelen kummallekin omat hunnut? Laitan burkhat niskaan niin sitten ei helvetti ole mussuttamista hä?


      • puskalisko kirjoitti:

        oikaisu: koirani ovat kristittyjä kuten minäkin. Eivät muslimeja.

        Afrikassa somaleja pidetään arabeina. Siis alempiarvoisena kuin "oikeita" afrikkalaisia. Sama mamujen hierarkia näkyy suomessakin, somalit ovat pahnanpohjimmaisia. Ehkäpä siinä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa ylenkatsoa eläintä ja sivussa eläimen pitäjää, kun mitään ihmisryhmää ei voi.


      • puskalisko kirjoitti:

        jos puen koirani huntuihin? Ompelen kummallekin omat hunnut? Laitan burkhat niskaan niin sitten ei helvetti ole mussuttamista hä?

        Jos sulla on narttukoiria, voit kokeilla.


      • Lunan. omist.

    • zisel

      Ei muuta kun heität tupon koiran karvoja sen päälle niin turha sen jälkeen enää kiertää kaukaa - tartunta on jo saatu. Mä en muuten koskaan tervehdi naapureita. Tai siis jos joku nyt seisoo nokan eessä ja sanoo moi niin sanon kyllä sitten takas mutten oikeestaan muuten.

    • Ihmiset ei enää tule kanssani juttelemaan, kun hankin hämähäkin lemmikiksi - onkohan hämppini väärää rotua (iso lintuhämähäkki).

      Nim. mikä viini sopii pääsiäiskoiran kanssa?

    • missä on suvaitsevai

      Suomen monijumalainen historia näkyy tässäkin. Suomalaiset eivät ole niin ahdasmielisiä kuin annetaan ymmärtää. Me matkustelemme, enkä ole kenenkään kuullut tuomitsevan esim afrikkalaisten perinteisiä kakkimajoja. Siellähän lanta on rakennusmateriaali.

      Vrt. suomalaiset tollot otti (onko kaupunkilegenda) Vantaalla betoniporsaat pois kun tulokkaat muslimit piti niitä saastaisina?

      Kun suomalainen menee toiseen maahan, se ihmettelee "jaahas", possuille, koirille, silmämunien syönnille, mutta ei vedä omia jumalia siihen peliin mukaan. Maassa tapansa, vieraat on vieraita.

      Suomalaiset matkustaa todella paljon ja täällä on rampannut väkeä tuhansia vuosia. Saa tulla ja kertoa omia tarinoitaan, mutta ei saa tuputtaa eikä tuomita. Taas tää vanha Lallin aikaninen asetelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe