Tarkoittaako B-lausunto sitä,

tv-family

että on nauris?

21

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ei vaan sairas. Googleta.

• tv-f

No, minä vain sitä, että kun tätä tv:ssä esiintynyttä perhettä kovasti haukutaan laiskoiksi, mutta käsittääkseni heillä on jotain mt-ongelmaa... ihan pelkistä köyhistä ei ollut kysymys. Perheenisäkin oli hakemassa B-lausuntoa itselleen.

• ...
        tv-f kirjoitti:

No, minä vain sitä, että kun tätä tv:ssä esiintynyttä perhettä kovasti haukutaan laiskoiksi, mutta käsittääkseni heillä on jotain mt-ongelmaa... ihan pelkistä köyhistä ei ollut kysymys. Perheenisäkin oli hakemassa B-lausuntoa itselleen.

En tiedä mistä ohjelmasta puhut, kun ei ole töllö auki. Mutta ei niitä B-lausuntoja kai ihan laiskuuteen myönnetä? Ellei osaa näytellä sujuvasti latvalahoa.

• tv-f
        ... kirjoitti:

En tiedä mistä ohjelmasta puhut, kun ei ole töllö auki. Mutta ei niitä B-lausuntoja kai ihan laiskuuteen myönnetä? Ellei osaa näytellä sujuvasti latvalahoa.

Ainakin siinä ohjelmassa tämän perheenisän äiti sanoi, että poika oli pienenä puhumaton.

• ...
        tv-f kirjoitti:

Ainakin siinä ohjelmassa tämän perheenisän äiti sanoi, että poika oli pienenä puhumaton.

Mutisti? No eihän se mitään mt-ongelmaa meinaa.

• tv-f
        ... kirjoitti:

Mutisti? No eihän se mitään mt-ongelmaa meinaa.

No katso itse tuo ohjelma ja sano sitten. Minulla ei äänet toimi tässä koneessa enkä ole mikään huuliltalukija.

• ...
        tv-f kirjoitti:

No katso itse tuo ohjelma ja sano sitten. Minulla ei äänet toimi tässä koneessa enkä ole mikään huuliltalukija.

En jaksa availla telkkua. Mutismi nyt kuitenkaan ei ole mikään varsinainen mielenterveysongelma, vaikka psyykkiset tekijätkin siihin vaikuttaa voi.

• tv-f
        ... kirjoitti:

En jaksa availla telkkua. Mutismi nyt kuitenkaan ei ole mikään varsinainen mielenterveysongelma, vaikka psyykkiset tekijätkin siihin vaikuttaa voi.

Ei se ole telkussa enää, vaan netissä.

• ...
        tv-f kirjoitti:

Ei se ole telkussa enää, vaan netissä.

Okka. Mist löytyy?

• tv-f
        ... kirjoitti:

Okka. Mist löytyy?

Googlaa Perintönä köyhyys.

• ...
        tv-f kirjoitti:

Googlaa Perintönä köyhyys.

Ok.

• Naaraslaiskiainen

Jonkinlainen vihannes. Elävä kuollut. Kyvytön. Piilossa elämältä. Pelkää suhteita vaikka toisaalta toivoo mutta tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja epätervetulleeksi seuraan. Sellaiseksi tunnen tänään itseni.

• yksinkertainen elämä

Sama homma täällä. Siksi en käy enää baarissa enkä asetu täällä ehdolle seuranhakuun.

• Mun lääkäri ystävät eivät tienneet mitä toi tarkoitta. No minäpä kerron, se tulee siitä kun potilas menee lääkäriin ja siellä on kaavake (sairaanhoitajilla) siinnä vastaanottotiskillä. Ja siellä on sitten eri vaihtoehtija A: sairas B: mielisairas C: sata muuta syytä.....ja niin edelleen.

• ...

Höpölöpöä, mä olen saanut B-lausunnon kuntoutusta varten ja ei liittynyt mielisairauteen mitenkään. :-)

• tv-f

Minä uskon sinua.

• ... kirjoitti:

Höpölöpöä, mä olen saanut B-lausunnon kuntoutusta varten ja ei liittynyt mielisairauteen mitenkään. :-)

Niin kun olet saanut sen jäljennöksen! Katsopa tarkemmin. Ja montelle tuohon alas, että älä vääristele asioita jos et tiedä, mahtaako hänen kielessään edes olla b kirjainta.

• ...
        modelli kirjoitti:

Niin kun olet saanut sen jäljennöksen! Katsopa tarkemmin. Ja montelle tuohon alas, että älä vääristele asioita jos et tiedä, mahtaako hänen kielessään edes olla b kirjainta.

Sain alkuperäisen ja katsoin ja käytin. Hienosti siinä oli kaikki mun vaivat kerrottu.
        :-)

• ei, se tarkoittaa vakavaa b-vitamiinin puutetta

• ..

Olen saanut b-lausunnon myös pitkän saikkarin jäles, kun ranka hajos. Siitä alkoi kuntoutus. Se vietiin Kelaan, ne tavan saikkari laput on työnantajalle.
      Lanttua ei mitattu siinä hommassa mitenkään vaikka ottikin hermoon.
      B-lausunto tarkoittaa pitkää saikkaria ja tiettyä työkyvyttömyden tasoa.

• zisel

Mä koitin saada B- lausunnon päihdehoitojeni lomassa muttei oikeen sossu lämmennyt ajatukselle. B- lausunnon saa niin että sä ensin menet jonnekkin sossun maksamaan "juttuun". Sitten sä menet sieltä "jutusta" jonnekkin ja siellä "jossain" sun pitää käydä min. puolivuotta että pääset terapiaan. Terapiasta voit saada B- lausunnon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1461
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe