Olen 19-vuotias nuori mies. Pituus 190cm, paino 100kg, eli en ole erityisen laiha, mutta olen kyllä suht lihaksikas säännöllisen salilla käymisen ansiosta. Ulkonäköni on mielestäni ok (panostan pukeutumiseen yms). Siksi minua ihmetyttääkin.
Mutta nyt asiaan. Valmistun juuri lukiosta. Olen muutaman kerran aiemmin ollut todella ihastunut johonkin tyttöön, ja tehnyt kaikkeni saadakseni hänet tyttöystäväkseni. Tutustuin jokaiseen heistä, mutten sitten onnistunut ja olen aina kokenut sitten tuskallisen henkisen vaiheen näiden "pakkien" jälkeen, vaikka se onkin varmasti ihan normaalia. Onko tuo ihme, jos olet unelmoinut jostakusta, ja sitten vaivannäkö palkitaan henkisellä tuskalla (anteeksi kyynisyys). Olen kyllä tullut aina todella hyvin juttuun tyttöjen kanssa, minulla on useita kavereina ja he nauttivat seurastani ja huumoristani. Lähestyminen ja juttelu eivät siis ole ongelma.
Miksi en onnistu saamaan tyttöystävää? Kun tulin lukioon, ajattelin, että nyt minun aikani koittaa ja tutustun kaikkiin tyttöihin. No muutama kiinnostava tapaus löytyikin, mutta en koskaan onnistunut etenemään pidemmälle. Nyt kun lukio on ohi, oloni on epätoivoinen. Olen mielestäni tehnyt kaikkeni. Onko tyttöystävän saamiseksi tehtävä jokin taikatemppu? Minä en todellakaan ymmärrä. "Kyllä se oikea löytyy sitten joskus" tuntuu lähinnä huonolta vitsiltä, oikeastihan on tehtävä töitä kumppanin löytämiseksi, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
En tiedä, kaikki niin konkreettiset neuvot ja vastaukset ovat tervetulleita. Olisi kiva lukea erityisesti teidän vastauksia, jotka ovat onnellisesti seurustelusuhteessa. Ja kiitän todella siitä, jos jaksoit lukea tämän viestini!
Miksi en onnistu saamaan tyttöystävää?
3
323
Vastaukset
- sunnuntaifilosofi
Ehkä yrität liikaa. Ja yrität heti hankkia tyttöystävän sen sijaan että alkaisit tapailla ihmisiä, ei kai kukaan halua sitoutua heti ensitapaamisella. Yritä pitää hauskaa ilman että heti alat puhua seurustelemisesta.
- nainenen
Sama tuli mieleen kuin ekalle vastaajallekin. Jos olisin sinkku ja joku yrittäis mua tyttöystäväkseen "tekemällä kaikkensa" (mitä tuo pitää sisällään?), niin kyllä alkais ahdistaa ja paljon. Ellen sitten itse olisi aivan jalat alta -ihastunut -toisaalta silloin ei tarvitsisikaan yrittää tehdä kaikkeansa että se suhde syntyisi. Eli vaikuttaa siltä, että yrität aivan liikaa ja suorastaan epätoivoisesti, ja se ei ole kovin puoleensavetävää. Yleensä sen tietyn epätoivoisuuden kyllä huomaa hirveän helposti.
Ajattelisin niin, että sun kannattaisi opetella nauttimaan elämästäsi täysillä ILMAN tyttöystävää. Silloin sulla ei olisi niin painostavaa tarvetta saada tyttöystävä. Jos pikemminkin nauttisit vapaudestasi ja ottaisit sen siltä kantilta, että ihanaa kun ei TARVITSE olla sitoutunut kehenkään, kaikki ovet ovat avoimina ja voit pitää hauskaa. Olet sen ikäinenkin, että sinkkunahan tuossa iässä on just parasta olla :)
Sitten tietysti voi analysoida sitäkin, että onko sinulla itselläsi kenties taipumusta ihastua sellaisiin joita et voi saada, ts sellaisiin jotka eivät ole sinusta yhtä innostuneita kuin sinä hänestä. (Toisaalta sen toisen kiinnostukseen vaikuttaa juuri tuo jos on liian pakonomaisesti yrittämässä saada seurustelusuhdetta aikaiseksi.) Siihen lienee paras lääke opetella olemaan tyytyväinen itseensä ja elämäänsä ilman sitä seurustelusuhdetta.
Lisäksi voi miettiä sitäkin, että kaipaako suhteelta sitä että voi pitää toista täydellisenä ja palvoa tätä. Toki tuo kuuluukin ihastumiseen jossain määrin, mutta muistan vaan omalta kohdaltani että yksi syy miksi aiemmat suhteeni eivät onnistuneet oli se kun en osannut olla läheisesti tavallisen, epätäydellisen ihmisen kanssa. Mun täytyi siis olla aivan huumaantunut ja sekaisin toisen ihanuudesta ja täydellisyydestä, että pystyin ajatella mitään suhdetta tämän kansa. Tämä taas johti sellaiseen epätasaisuuteen, jos toinen ei ollutkaan yhtä mustavalkoinen. Lisäksi se tietenkin johti kohtuuttoman suureen tarvitsevuuteen mun puolelta, kun olin tuollaisen "täydellisyyden" löytänyt. - thethdf
Hyviä vinkkejä edellisillä.
Pohdi mielummin miksi edes haluaisit tyttöystävän? Kavereilta saat paljon ihan samoja asioita paitsi, että kukaan ei vaadi tai oleta sulta kaikenlaista. Ja kun tule eläimellinen olo niin vedät vaan tumppuun ni johan helpottaa. Tällainen on onnellinen sinkkumies. :) Sitten, kun oikeasti joku ihminen sytyttää niin toimit, mutta et seurustelusuhteen toivossa vaan sen takia ettet voi olla kertomatta millasia tunteita tää henkilö sussa herättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233