"Herra, näytä meille Isä"!

Semper.Fidelis

Joh.14:9 "Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?"

Monelle tuottaa ylipääsemättömiä vaikeuksia hyväksyä Jeesusta Jumalan Pojaksi, siis Pojaksi, joka on SAMAA jumalallista olemusta kuin Hänen Isänsä.

Jeesuksen jumaluuden kieltäjät joutuvat täysin ymmälleen, kun heiltä kysyy, 'kuka Jeesus sitten on; ihminenkö vai enkeli vai mikä'. Epäilemättä kieltäjien olisi kohtuullista kertoa, että MINKÄ aseman he Jeesukselle osoittavat, jos Hänen jumaluutensa kielletään.

Jeesus itse EI tyrkyttänyt Jumalan olemustaan juutalaisille. Syy siihen meille on kerrottu: Hän oli ottanut orjan muodon, jossa Hän EI katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen. Tuo alennustila kesti vain määräajan, Hänen maanpäällisen vaelluksensa ajan.

Jäähyväispuheessaan opetuslapsille Jeesus ei jättänyt mitään epäselväksi; Hän ON Isässä. Joka näkee Jeesuksen, näkee Jumalan. Siksi Jeesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja ELÄMÄ".

142

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.F.
      "Jäähyväispuheessaan opetuslapsille Jeesus ei jättänyt mitään epäselväksi; Hän ON Isässä. Joka näkee Jeesuksen, näkee Jumalan. Siksi Jeesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja ELÄMÄ".

>>>>>>>>>>
      Aivan!

Opetuslasten murhe muuttui iloksi (Joh.20:20), kun he omin silmin näkevät ylösnousseen Jeesuksen. He ymmärtävät, että ristiinnaulitussa ja ylösnousseessa Jeesuksessa he kohtaavat elävän Jumalan.

Tuomaan kohdalla tämä tapahtui viikkoa myöhemmin (Joh.20:24-31). Tuomaan sanat ”minun Herrani ja Jumalani” vastaavat hyvin Johanneksen evankeliumin alussa lausuttua Sanan ihmiseksitulon tarkoitusta. ”Hänessä oli elämä” (Joh.1:4).

Uskon kautta elämä tulee tänään Kristuksen omien omaksi niillekkin, jotka ”eivät näe” (Joh.20:28).

20. luvun loppujakeet (26-31) sopivat hyvin evankeliumin kokonaisuuden päätökseksi. Tuomaan jalo tunnustus on koko Johanneksen evankeliumin loppuhuipennus. Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Jumalansa.

"Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" (Joh.20:29).

• Kiitos todistuksestasi, Tapio! Johanneksen evankeliumi todistaa meille ensimmäisestä jakeestaan alkaen aina luvun loppuun saakka erityisen kiistattomalla tavalla, että Jeesus on Jumala.

Apostoli Paavalin todistusta Jeesuksen Jumaluudesta ei ole yhtään sen vaikeampi ymmärtää.

Roomalaiskirje 9:

5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

5 welcher auch sind die Väter, und aus welchen Christus herkommt nach dem Fleisch, der da ist Gott über alles, gelobt in Ewigkeit. Amen.

5 Whose are the fathers, and of whom as concerning the flesh Christ came , who is over all, God blessed for ever. Amen."

Tuttua ja ymmärrettävää, täysin vastaansanomatonta Jumalan sanaa, on myös profeetta Jesajan todistus Jeesuksesta:

Jesaja 9:

5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

• nimi?
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kiitos todistuksestasi, Tapio! Johanneksen evankeliumi todistaa meille ensimmäisestä jakeestaan alkaen aina luvun loppuun saakka erityisen kiistattomalla tavalla, että Jeesus on Jumala.

Apostoli Paavalin todistusta Jeesuksen Jumaluudesta ei ole yhtään sen vaikeampi ymmärtää.

Roomalaiskirje 9:

5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

5 welcher auch sind die Väter, und aus welchen Christus herkommt nach dem Fleisch, der da ist Gott über alles, gelobt in Ewigkeit. Amen.

5 Whose are the fathers, and of whom as concerning the flesh Christ came , who is over all, God blessed for ever. Amen."

Tuttua ja ymmärrettävää, täysin vastaansanomatonta Jumalan sanaa, on myös profeetta Jesajan todistus Jeesuksesta:

Jesaja 9:

5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

>>>ja hänen nimensä on:

• ml213.

14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Ei voi kun ihmetellä miten aikuisen (?) ihmisen ymmärrys/taso ei ymmärrä/näe totuutta - sanojen sisältöä oikein. Nuokin jakeet juuri todistamalla todistavat,- ettei Jeesus Kristus ole JUMALA,- vaan JUMALA on hänessä ja JUMALA puhuu Jeesuksen Kristuksen kautta kuten toisaallakin on ilmolitettu;

" Sittenkuin JUMALA muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettojen kaut-ta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Po-jan kaut-ta., jonka hän (JUMALA) on pannut kaikkien perillisiksi, jonka kaut-ta hän (JUMALA) on maailman luonut". Heb 1

JUMALA on JUMALAN Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa ja JUMALA teki myös teot JUMALAN Pojassa Jeesuksessa Kristukssssa;

"Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat:Jeesuksen Nasartetilaisen, sen miehen, josta JUMALA todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita JUMALA hä-nen (Pojan) kaut-tan-sa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte". Ap 2:22

Kun JUMALA oli Kristuksessa JUMALAN Pojassa, niin tämä ei tee Pojasta JUMALAA kuten Raamattukin sen totuiudeksi todistaa.

Kuten täydessä ymmärryksessä ja totuudessa oleva lukija huomaa , niin kaikki JUMALAN ilmoitukset kuvaavat, miten JUMALA on Jeesuksessa Kristuksessda ja JUMALA toimii Jeesuksen Kristuksen kautta ja näin JUMALA oli heidän keskuudessaan.
      Aivan sama tilanne kun ihminenkin mahdollistuu kirkastamaan JUMALAN ruumiissaan;
      "Sillä te olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis JUMALA ruumiissanne". 1 Kor.6:20

Kukaan ihminen/kohde ei muutu JUMALAKSI, vaikka JUMALA on hänessä.

JUMALA on ihmisessä kuin myös oli Jeesuksessa Kristuksessa Sa-nan kaut-ta.
      "Alussa oli Sa-na ja Sa-na oli JUMALAN tykönä ja Sa-na oli JUMALA.

Missä JUMALAN sana vaikuttaa tai esiintyy,- siinä on JUMALA. JUMALA oli Kristuksessa - JUMALA puhui Pojan kautta Heb 1

JUMALA on ihmisessä - ihmisessä on JUMALAN sana tehdessään JUMALAN tahdon. 1 Kor.6

PS.
      ""Jeesuksen jumaluuden kieltäjät joutuvat täysin ymmälleen"",

Ku-kaan uudestisyntynyt - ja JUMALAN vanhurskauttama ihminen ei kiellä Jeesuksen Kristuksen jumaluutta.Mistä lie tämäkin vääristymäsi peräisin.

• Näin on ml213 -
        En minäkään ole sanonut että Isä ja Poika eivät olisi YHTÄ - vaan vain että Isä on Pojan Isä - ja se on Isän tahto joka on Pojan.

Näin Poika opetti lunastettuja rukoilemaan >IsääIsääsi

• alex.kasi kirjoitti:

Näin on ml213 -
        En minäkään ole sanonut että Isä ja Poika eivät olisi YHTÄ - vaan vain että Isä on Pojan Isä - ja se on Isän tahto joka on Pojan.

Näin Poika opetti lunastettuja rukoilemaan >IsääIsääsi

KATSOPAS KUMMAA !!!

Nyt on joku jo ehtinyt "miinustamaan" Jeesuksen opetuksen jonka kopioin suoraan Raamatusta.

alex

• Sanani tähden.
        alex.kasi kirjoitti:

KATSOPAS KUMMAA !!!

Nyt on joku jo ehtinyt "miinustamaan" Jeesuksen opetuksen jonka kopioin suoraan Raamatusta.

alex

Jeesuksen opetus onkin vihattua opetusta ja "ja te tulette vainotuksi minun sanan tähden".

• Sanani tähden. kirjoitti:

Jeesuksen opetus onkin vihattua opetusta ja "ja te tulette vainotuksi minun sanan tähden".

Niin Jeesus todella sanoi.

Vaikea on uskoa että helluntailaisissa on niin sokeita että miinustavat Jeesuksen opetuksen kuinka meidän tulee rukoilla samaa Isää jota Jeesus itsekin rukoili. Tai luulevatko he että Jeesus rukoili itseään?

Esimerkiksi:
        Matt. 26:39
        Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen:
        "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".

Saa nähdä tuleeko miinuksia Jeesukselle ...

alex

• Ml213 antaa pitkiä meriselityksiä mm. hebrealaiskirjeeseen vedoten ja yrittää hakea katetta minijeesukselleen. Avukseen hän manailee tuttuja oletuksiaan ihmisten vähäjärkisyydestä, jota hän näkee yleensä niissä lähimmäisissä, joiden 'aivoittuminen' ei tapahdu Ml213:n antkristillisessä tahdissa.

Ml213:n olo saattaisi helpottua ja totuus Jumalan Pojasta valjeta, jos hän löysäisi pipoaan ja lukisi Hebrealaiskirjeen 1:7-8 jakeet:

7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

7 And of the angels he saith, Who maketh his angels spirits, and his ministers a flame of fire. [And of: Gr. And unto]
        8 But unto the Son he saith , Thy throne, O God, is for ever and ever: a sceptre of righteousness is the sceptre of thy kingdom.

7 Von den Engeln spricht er zwar: "Er macht seine Engel zu Winden und seine Diener zu Feuerflammen",
        8 aber von dem Sohn: "Gott, dein Stuhl währt von Ewigkeit zu Ewigkeit; das Zepter deines Reichs ist ein richtiges Zepter."

• haahhaaa
        alex.kasi kirjoitti:

Vaikea on uskoa että helluntailaisissa on niin sokeita että miinustavat Jeesuksen opetuksen kuinka meidän tulee rukoilla samaa Isää jota Jeesus itsekin rukoili. Tai luulevatko he että Jeesus rukoili itseään?

Esimerkiksi:
        "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".

alex

Hehehehheh. Herran jestas! Joku miinusti mun jeesuksen! Eiivoiollatotta!*kädet poskilla* Kukaan ei ole koskaan ennen uskaltanut miinustaa minun raamattua. Hehehhehheee!

• haahhaaa kirjoitti:

Hehehehheh. Herran jestas! Joku miinusti mun jeesuksen! Eiivoiollatotta!*kädet poskilla* Kukaan ei ole koskaan ennen uskaltanut miinustaa minun raamattua. Hehehhehheee!

Joo - kyllä muutamat ateistit tekevät sitä työkseen - mutta nyt ihmettelinkin että olisko helluntailaisissakin Jeesuksen miinustajia, mutta ei taida ollakaan ..

alex :)

• Ved.2
        alex.kasi kirjoitti:

Esimerkiksi:

alex

Pääsääntöisesti ihmiset miinustavat henkilöä, nimimerkkiä, ei asiaa. Sillä ei näytä olevan niin suurta painoa. Sen vuoksi olen pyrkinyt lukemaan asiaa, en nimimerkkiä. Mutta se täytyy sanoa, että kirjoittajan motiivit täytyy ottaa huomioon, mutta silti!

Mielenkiintoista, miten ja millä perusteella itsekukin tulee miinustetuksi. Pitäisi tietystu tietää miinustajien taustat, niin ymmärtäisii motiivit. Mutta miinustajat eivät esiinny julkisesti.

• Alexin opetus
        alex.kasi kirjoitti:

Esimerkiksi:

alex

on eri kuin Jeesuksen ja miinukset tulevat siitä, että kieltämällä Jeesuksen Jumaluuden Alex todistaa ja opettaa vastoin Raamatun ja Jeesuksen opetusta.

• viisastuisit jo.

Miksi uusi aloitus samasta aiheesta , jota parhaillaan jo käydään alempana?

Jankkaat vain samaa asiaa vuodesta toiseen!!!!!!!!!!!!!!!!

• En ainakaan muista tehneeni tätä ennen yhtään aloitusta Isän ja Pojan yhteydestä.

Aloitus tarjoaa mm. nimimerkki alex-kasin vastakkaisille näkemyksille hyvän keskustelupohjan.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

En ainakaan muista tehneeni tätä ennen yhtään aloitusta Isän ja Pojan yhteydestä.

Aloitus tarjoaa mm. nimimerkki alex-kasin vastakkaisille näkemyksille hyvän keskustelupohjan.

* Eikö SF. ole kummallista se, että kukaan ei vastaa, kun kysyit, " kuka Jeesus on, jos ei ole Jumala?

* Ylipitkiä selityksiä kylläkin, kun tarttis vasta parilla sanalla, yksikin riittää!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Eikö SF. ole kummallista se, että kukaan ei vastaa, kun kysyit, " kuka Jeesus on, jos ei ole Jumala?

* Ylipitkiä selityksiä kylläkin, kun tarttis vasta parilla sanalla, yksikin riittää!

Niin, se on merkillepantavaa ja kummallista.

Vastustetaan pontevasti sitä, että Jeesus on Jumala, mutta ei saada ilmaistua, kuka/mikä Hän sitten on. Kuten sanoit ylipitkiä selityksiä kyllä riittää, mutta vastaus puuttuu: KUKA on Jeesus, ellei ole Jumala.

Onkohan kysymys tällaisesta eksymyksestä:

"He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa," 2.Piet.2:15

• -sivusta seuraava-

Niin, se on merkillepantavaa ja kummallista.

Vastustetaan pontevasti sitä, että Jeesus on Jumala, mutta ei saada ilmaistua, kuka/mikä Hän sitten on. Kuten sanoit ylipitkiä selityksiä kyllä riittää, mutta vastaus puuttuu: KUKA on Jeesus, ellei ole Jumala.

Onkohan kysymys tällaisesta eksymyksestä:

"He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa," 2.Piet.2:15

Niin kuin kukaan ihminen ei voi tulla Jeesuksen luokse ellei Isä ihmistä vedä niin yhtä vähän ihminen voi sydämestään tunnustaa ja uskoa, kuka Jeesus Kristus on 'ellei Jumala sitä hänelle anna'.

Jeesus kysyi kerran opetuslapsiltaan (kun kuuli kansan arvelevan hänen olevan Johannes Kastajan, Elian tai jonkun muun profeetoista): Kenenkä te sanotte minun olevan?"

Pietari vastasi: Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika.
        Jeesus sanoi: Autuas olet sinä Simon, Jonan poika, sillä sitä ei liha eikä veri ole sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaassa.

Tälle kalliolle "Minä olen Kristus, elävän Jumalan Poika" Jeesus rakensi seurakuntansa eikä tuonelan portit sitä voita. Kun Pyhä Henki saa ilmoittaa ihmisen sydämelle, kuka tämä kirkastettu Herra Jeesus on, niin ihminen riemuiten yhtyy Paavalin todistukseen, että Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, aamen.

Täälläkin on kirjoittajia, jotka sanoilla tunnustavat Jeesusta, mutta eivät sydämessään usko raamatun ilmoitukseen hänestä. Heihin sopii Hesekielin sanat: "He tulevat sinun luoksesi joukoittain, istuvat edessäsi minun kansanani ja kuuntelevat sinun sanojasi, mutta he eivät tee niitten mukaan, sillä he osoittavat rakkautta suullansa, mutta heidän sydämensä kulkee väärän voiton perässä. Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan".
        Luku 33.

• Rapanhapakko

Teillä on tässä "pikku" virhe. Että minkäs Jumalan poikia se Jeesus sitten oli? Arvattavasti ajattelette Vanhan Testamentin Jumalaa kuin itsestäänselvyytenä.

Kuitenkin tuo jumala on vahvasti olemassaolorajoitteinen siinä kuin Zeus ja Shiva. Tiedot Vanhan Testamentin Jumalasta kun perustuvat Raamatun tarinoihin. Luultavasti olette hihhulitkin ehkä mahdollisesti kuuleet, että ne tarinat eivät pidä luonnontieteellisesti paikkaansa. Jos teitä Raamattu oikeasti kiinnostaisi, huomaisitte etteivät ne historiallisestikaan pidä kutiaan. Esimerkiksi orjuudesta Egyptissä tai Kanaanin Maan valloituksesta arkeologia (ei edes juutalaiset ja kristityt arkeologit jotka siellä eniten tonkivat) löydä mitään todisteita. Se onkin jäljitetty kuningas Josiaan aikaan ja siitä eteenpäin tekaistuksi valtionhistoriaksi, samaan tapaan kuin Roomalaisten Aeneas-taru.

Nyt on ihan loogisesti niin, että jos tarinat tuosta Jumalasta eivät ole tosia, sitä Jumalaakaan ei ole olemassa. Vaikka jonkinlainen Jumala olisikin, se ei ainakaan ole tuo. Onneksi, VT:n Jumalahan oli massamurhaava sadistinen hirviö, ihan eri luontoinen kuin Jeesus. Jeesuksen aikaanhan juutalaisuus oli jo pehmennyt.

Joten vaikka Jeesus olis ollut mitä vaan: Tavallinen ihminen, seonnut kulttijohtaja, valaistunut guru, jopa jotenkin yliluonnollinen olento.... Raamatun Jumalan poika hän ei voinut olla. Koska sitä Jumalaa ei ole olemassakaan.

On epäselvää, väittikö Jeesus olevansa Jumalan Poika. Evankeliumit kun ovat ristiriitaisia ja joka tapauksessa myöhempiä teologisia propagandakirjoituksia. Siihen aikaan pakanakulttuureissa kaikki merkkihenkilöt olivat jonkun jumalan poikia. Jos Jeesus sellaista itse uskoi, hän taisi olla suuruudenhullu ellei mielisairas.

Juutalaisille sellainen väite oli aivan ymmärrettävästi pahennuksen aihe. Juutalaisuus kun on yksijumalaisuutta. Jumalaksi tai Jumalan Pojaksi oli pakanallista monijumalaisuutta. Messiaankin (niitähän oli ollut useita) piti olla Jumalan valtuuttama kuningas eikä Jumala tai Jumalan poika. Siispä Jeesukselle langetettu kuolemantuomio oli itse asiassa aivan oikeudenmukainen ja nimenomaan "raamatullinen". Noin juutalaisilla, roomalaisille Jeesus oli tavallinen levottomuuksien aiheuttaja.

• Niin juu "Rapanhapakko" - jos ei usko Raamattuun niin silloinhan poistuu koko keskustelusta Raamatullinen pohja.

Nyt kuitenkin Jumalan Poika uskoi n.s. Vanhantestamentin kirjoituksiin ja vetosi niihin aina kun kirjoituksiin vetosi - ja eihän Uudentestamentin kirjoituksia edes siihen aikaan ollut.

alex

• Puhuiko totta?

Jeesus haluttiin teloittaa, koska Hänen ymmärrettiin puhuvan itsestään Jumalana. Jeesus ei koskaan sanonut, että tämä tulkinta olisi virheellinen.

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa:

Joko Jeesus puhui totta ja Hän on Jumala.

Tai sitten Hän oli valehtelija, jumalanpilkkaaja ja syntinen. Jeesuksen jumaluuden kieltäjät siten syyttävät apostoleja ja erityisesti Jeesusta valehtelusta. Heille tien Jumalan luokse ohjaa muka syntinen Jeesus. Voi heitä!

• Totta puhui, Jeesus puhui totta aina, Hänessä EI ole valhetta.

Joh.3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat."

Niin on tänäkin päivänä. Epäusko sokaisee lukemattomien ihmisten mielen. Siksi he pitävät Jeesusta valehtelijana aivan kuten aikanaan ne juutalaiset fariseukset, jotka Jeesuksen surmauttivat.

• Jospa nyt puhuttaisiin siitä, mitä Jeesus sanoi, eikä siitä, mitä hän ei sanonut.

Jeesus sanoi: 'Minä olen Jumalan Poika'. Joh 10:36
        Jeesus puhuu totta, hän on Jumalan Poika. Väitätkö sinä, että tuo tarkoittaa, että Jeesus on Jumala.

Sinun antamasi vaihtoehdot eivät kelpaa Raamatun antaman ”vaihtoehdon” rinnalle.

PS.
        Valehtelusta en sinun kohdallasi puhuisi, et vain ole ymmärtänyt Jeesuksen sanoja.

• Jumalan vertainen
        Jonah kirjoitti:

Jospa nyt puhuttaisiin siitä, mitä Jeesus sanoi, eikä siitä, mitä hän ei sanonut.

Jeesus sanoi: 'Minä olen Jumalan Poika'. Joh 10:36
        Jeesus puhuu totta, hän on Jumalan Poika. Väitätkö sinä, että tuo tarkoittaa, että Jeesus on Jumala.

Sinun antamasi vaihtoehdot eivät kelpaa Raamatun antaman ”vaihtoehdon” rinnalle.

PS.
        Valehtelusta en sinun kohdallasi puhuisi, et vain ole ymmärtänyt Jeesuksen sanoja.

Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

Mark. 2:7 "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"

Joh. 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Joten myös 'Jumalan Poika' tarkoittaa Jumalan vertaisena olemista. Kuka muu voi olla Jumalan vertainen paitsi Jumala? Isä ja Poika ovat aina yhtä ja sama Jumala.

1. Joh. 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

Joh. 5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

• ml213.
        Jumalan vertainen kirjoitti:

Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

Mark. 2:7 "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"

Joh. 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Joten myös 'Jumalan Poika' tarkoittaa Jumalan vertaisena olemista. Kuka muu voi olla Jumalan vertainen paitsi Jumala? Isä ja Poika ovat aina yhtä ja sama Jumala.

1. Joh. 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

Joh. 5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

Tottakai Nasaretin Jeesus Kristus oli JUMALAN vertainen kun JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Jeesushan puhui aina Isältään JUMALALTA saatuja sanoja ja teki kaikessa lähettäjänsä JUMALAN tahdon.

Punainen lanka olikin siinä kun ihmiset eivät uskoneet, että hän on Kristus JUMALAN Poika ja hänelle on annettu (lue JUMALA antoi) kaikki valta taivaissa ja maan päällä. Ja erikoisesti mm antaa syntejä anteeksi.

Uskonet kai edes sinä, että JUMALA antoi tämän vallan antaa mm syntejä anteeksi. Ei kai meidän vika ole se kun he kuvittelivat että vain JUMALA voi antaa synnit anteeksi. Heidän epäuskonsa olisi juuri siinä,- etteivät he uskoneet Jeesuksen saaneen JUMALALTA valta tähän.Eivät uskoneet edes sitä, että JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Ap2:36

Miksi yleensä tämän ajan ihmiset uskovat epäuskoisten ihmisten tokaisuihin,- mutta eivät usko mitä TODELLA Jeesus puhui ja opetti.

• ml213.
        Jumalan vertainen kirjoitti:

Jos ihminen ei usko, että Nasaretin Jeesus oli Kristus ja Herra eli kieltää tämän opetuksineen, niin tällä ihmisellä ei ole myöskään Isää JUMALAA.

Jos ihminen uskoo Jeesuksen JUMALAKI, niin todellisuudessa tämä ihminen juuri kieltää Jeesuksen olevan JUMALAN Pojan ja siten hänellä ei ole Isää Jumalaa.

JUMALA on aivoittanut koko ihmisen pelastuksen, että ihmisen tulee uskoa Jeesus Kristus JUMALAN Pojaksi ja tässä POJASSA on se iankaikkinen elämä.

No, tietenkin tulee hetki jokaisen ihmisen kohdalle, että hän nöyrtyy ja notksitaa polvensa Jeesuksen Kristuksen edessä ja suullaan tulee tunnustamaan JUMALAN - huomioi - JUMALAN kunniaksi että; Jeesus Kristus on Herra.

Ihminen pääsee helpomalla, jos tekee sen jo tässä ajassa.

• Eastons
        ml213. kirjoitti:

Jos ihminen ei usko, että Nasaretin Jeesus oli Kristus ja Herra eli kieltää tämän opetuksineen, niin tällä ihmisellä ei ole myöskään Isää JUMALAA.

Jos ihminen uskoo Jeesuksen JUMALAKI, niin todellisuudessa tämä ihminen juuri kieltää Jeesuksen olevan JUMALAN Pojan ja siten hänellä ei ole Isää Jumalaa.

JUMALA on aivoittanut koko ihmisen pelastuksen, että ihmisen tulee uskoa Jeesus Kristus JUMALAN Pojaksi ja tässä POJASSA on se iankaikkinen elämä.

No, tietenkin tulee hetki jokaisen ihmisen kohdalle, että hän nöyrtyy ja notksitaa polvensa Jeesuksen Kristuksen edessä ja suullaan tulee tunnustamaan JUMALAN - huomioi - JUMALAN kunniaksi että; Jeesus Kristus on Herra.

EASTONS BIBLE DICTIONARY

•SON OF GOD The plural, “sons of God,” is used (Genesis 6:2, 4) to
        denote the pious descendants of Seth. In Job 1:6; 38:7 this name is applied to the angels. Hosea uses the phrase (1:10) to designate the gracious relation in which men stand to God.

In the New Testament this phrase frequently denotes the relation into which we are brought to God by adoption (Romans 8:14, 19; 2
        Corinthians 6:18; Galatians 4:5, 6; Phil. 2:15; 1 John 3:1, 2). It occurs thirty-seven times in the New Testament as the distinctive title of our Saviour. He does not bear this title in consequence of his miraculous birth, nor of his incarnation, his resurrection, and exaltation to the Father’s right hand. This is a title of nature and not of office. The sonship of Christ denotes his EQUALITY WITH THE FATHER. To call Christ the Son of God is to assert his true and proper divinity. The second Person of the Trinity, because of his eternal relation to the first Person, is the Son of God. He is the Son of God as to his divine nature, while as to his human nature he is the Son of David (Romans 1:3, 4. Comp. Galatians 4:4; John 1:1-14; 5:18-25; 10:30-38, which prove that Christ was the Son of God before his incarnation, and that his claim to this title is a claim of equality with God).

When used with reference to creatures, whether men or angels, this word is always in the plural. In the singular it is always used of the second Person of the Trinity, with the single exception of Luke 3:38, where it is used ofAdam.

• Vertaa
        ml213. kirjoitti:

Fil 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman...ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Jes 45:22 ...minä olen Jumala, eikä toista ole....Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.

• Poimintoja
        ml213. kirjoitti:

Jeesus julistettiin Jumalan Pojaksi voimassa Hänen noustuaan kuolleista:

Ap.t. 13:32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, HERÄTTÄEN Jeesuksen, niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut SYNNYTTÄNYT'. Ja että hän HERÄTTI HÄNET KUOLLEISTA,

Room. 1:4 ja pyhyyden hengen puolesta KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA ASETETTU (KJV: declared to be) Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

Joh. 15:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä (=> Jumalan Poika), tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Ihmisen Poika = olemukseltaan ihminen
        Jumalan Poika = olemukseltaan Jumala

Enemmän kuin palvelija:

Matt. 21:33 Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan ja teki aidan sen ympärille ja kaivoi siihen viinikuurnan ja rakensi tornin; ja hän vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille. Ja kun hedelmäin aika lähestyi, lähetti hän palvelijoitansa viinitarhurien luokse perimään hänelle tulevat hedelmät. Mutta viinitarhurit ottivat kiinni hänen palvelijansa; minkä he pieksivät, minkä tappoivat, minkä kivittivät. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita, useampia kuin ensimmäiset; ja näille he tekivät samoin. Mutta viimein hän lähetti heidän luokseen poikansa sanoen: 'Minun poikaani he kavahtavat'. Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä'. Ja he ottivat hänet kiinni ja heittivät ulos viinitarhasta ja tappoivat.

Muuttumaton:

Mal. 3:6 Sillä minä, Herra, en muutu
        Ps. 102:24 Minä sanon: Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun. Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi. Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat. Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu.
        Heb. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

2. Moos. 20:2 Minä olen Herra, sinun Jumalasi
        5. Moos. 6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

• Vertaa kirjoitti:

Fil 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman...ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Jes 45:22 ...minä olen Jumala, eikä toista ole....Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.

Jeesuksella Kristuksella on Isän Jumalan antama nimi, jonka nimessä hän itsekin lihansa päivinä polvistui ja rukoili Isää:

Luukas 22
        40 "Tultuaan sinne Jeesus sanoi heille: "Rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen." [Luuk. 11:4]
        41 Itse hän meni vähän edemmäs, kivenheiton päähän, polvistui ja rukoili:
        42 "Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun." [Matt. 6:10; Joh. 6:38]

Jeesu Kristus ja pyhä henki rukoilevat Isää puolestamme joka aika vieläkin:

Heprealaiskirje 7
        25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

Roomalaiskirje 8
        26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoilla, niin kuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
        H e n k i - r u k o i l e e Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

Roomalaiskirje 8
        34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - Jeesus on
        s e, - joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme.

Todellinen Jumala ei tarvitse ketään rukoilla. Jos Jeesus ja PH olisivat Jumala, eivät he tarvitsisi ketään rukoilla: [Job 41:11; Room. 11:35]

• Lukekaa tarkoin ***)

Kol. 1:14-:20

Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ...

***) ... ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

***) Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

***) ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

***) Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Ei ole siis mitään epäselvää kuka Jeesus on. Raamattua tuntemattomia ihmisiä hämää se, että Jumala OTTI IHMISEN muodon, eli ihmisenä ihmisten keskuudessa noin 33 vuotta.

Miksi Jumala sitten tuli ihmiseksi?
      Vast: Ihmisen (siis myös sinun ja minun) syntiinlankeemuksen vuoksi.
      Siksi että vain VIATTOMAN ruumiin ja veren uhrilla synti on sovitettavissa. - Ilman verta ei ole syntien sovitusta.

Koska ei ole yhtään viatonta ihmistä, niin Jumalan oli ITSE tultava uhriksi, jotta meidän syntimme sovitettaisiin. Synti on tehty lihassa lihassa sen rangaistus on myös kärsittävä. Tuo rangaistus on KUOLEMA.

Jeesus suostui kärsimään ja kuolemaan meidän puolestamme, jotta me saisimme elää. JOka uskoo ja Kastetaan Jeesukseen Kristukseen, hän saa elää. - Joka ei usko se on jo tuomittu.

Tuomitut yrittävät keinoja kaihtamatta väistää heitä odottavan tuomion. SIKSI HE USKOVAT VALHEEN.

Koska he eivät usko TOTUUTTA, jäljelle jää vain usko valheeseen.
      He valehtelevat itselleen ja toisille mm. näin:
      - Jumalaa ei ole, kysymys on vain ihmisten mielikuvituksesta.

Raamatun 66 kirjaa on kuitenkin hämmästyttävän tarkkaa kirjanpitoa tapahtuneista tosiasioista, noin 2000 vuoden ajalta. Raamattu sisältää paljon satojen ihmisten samanaikaisia silminnäkijätodistuksia tapahtumapaikoilta.

Yksi hyvä esimerkki valheesta on ylipappien tapaus, he maksoivat Jeesuksen ruumista vartioineille sotilaille suuret summat siitä, että nämä valehtelivat opetuslasten varastaneen Jeesuksen ruumiin.
      Vartijoiden olikin syytä pitää turpansa kiinni, silloin nimittäin vartija vastasi aina hengellään siitä että tehtävä tuli suoritetuksi. Jos vartioitava karkasi, niin vartija oli päätään lyhempi välittömästi.

• "***) ... ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. "

Hän on Jumalan kuva, mutta ei Jumala.

Psalmit 97
        7 "Kaikki kuvain kumartajat joutuvat häpeään, kaikki, jotka epäjumalista kerskaavat. Kumartakaa häntä, kaikki jumalat."

• body

Jeesus sanoi itsestään. " saatte nähdä IHMISEN POJAN istuvan VOIMAN oikealla puolella.."

eli Jumala on VOIMA, siis näkymätön ja vaikuttaa myös meidän kauttamm, sillä jumaluus on myös meissä.

• ...

Kyllä mutta se vaatii parannuksen teon.

jumla vaatii rakkautta ja sen vuoksi uskollisuutta.

• ml213.

Huomatkaapa miten suuri joukko ihmisiä onkaan, jotka ottavat riemusylin vastaan anti kristuksen. Kristus,- joka sanoo olevansa JUMALA ja tämä kristus käy heille. koska he juuri odottavatkin kristusta,- joka sanoo olevansa JUMALA.

Niin, ei JUMALA turhaan ole varoittanut Raamatun lehdillä, miten jopa valitutkin tulevat eksytetyksi,- mutta onneksi JUMALA tietää totuuden/tulevaisuuden ja siksi ilmoituksessaan sana,- melkein.

• Johan nyt

Kukahan täällä nyt kirjoittelee antikristillistä puppuja?

• Niin - nämä ihmiset sanovat että Jeesus on sama kuin Jumala eli se Isä mitä Jeesus jatkuvasti rukoili. Jeesus itse ei koskaan niin sanonut - mutta hän sanoi tekevänsä kaikessa Jumalan tahdon.

Joh. 8:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Niin - nämä ihmiset sanovat että Jeesus on sama kuin Jumala eli se Isä mitä Jeesus jatkuvasti rukoili. Jeesus itse ei koskaan niin sanonut - mutta hän sanoi tekevänsä kaikessa Jumalan tahdon.

Joh. 8:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

alex

Alexin kannattaa perehtyä vielä paljon tarkemmin Filippiläiskirjeen sanomaan siitä, miten Jeesus alentaessaan itsensä ja tullessaan maan päälle EI katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen.

Jeesus luopui Jumala-asemastaan ja -muodostaan määräajaksi meidän tähtemme; lunastaakseen omalla uhrikuolemallaan meidät synnin ja kuoleman vallasta.

Yritin tuoda tuon asian esille jo aloitustekstissä.

Samaa asiaa terottaa myös nimimerkki Lukekaa tarkoin ***)
        tässä ketjussa 8.4.2012 klo 11:21 >>Raamattua tuntemattomia ihmisiä hämää se, että Jumala OTTI IHMISEN muodon, eli ihmisenä ihmisten keskuudessa noin 33 vuotta

Alexin kannattaa perehtyä vielä paljon tarkemmin Filippiläiskirjeen sanomaan siitä, miten Jeesus alentaessaan itsensä ja tullessaan maan päälle EI katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen.

Jeesus luopui Jumala-asemastaan ja -muodostaan määräajaksi meidän tähtemme; lunastaakseen omalla uhrikuolemallaan meidät synnin ja kuoleman vallasta.

Yritin tuoda tuon asian esille jo aloitustekstissä.

Samaa asiaa terottaa myös nimimerkki Lukekaa tarkoin ***)
        tässä ketjussa 8.4.2012 klo 11:21 >>Raamattua tuntemattomia ihmisiä hämää se, että Jumala OTTI IHMISEN muodon, eli ihmisenä ihmisten keskuudessa noin 33 vuotta

Semper:
        >>>Jeesus luopui Jumala-asemastaan

• Jonah kirjoitti:

Semper:
        >>>Jeesus luopui Jumala-asemastaan

"Hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil.2:7.

Jeesus oli maan päälle tullessaan tyhjentänyt itsensä ja ottanut orjan muodon. Heb.4:15 mukaan Jeesus oli "kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä".

Tuossa tilassa ollessaan, Jeesus Nasaretilaisena, Hän eli ihmisen ehdoilla, ihmisenä ihmisten keskuudessa. Sinä Jonah kirjoitat, että >>Ei Jeesus luopunut Jumalan asemastaan, vaan Jumalan kaltaisuudestaan

• pisteet sinne

"Hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil.2:7.

Jeesus oli maan päälle tullessaan tyhjentänyt itsensä ja ottanut orjan muodon. Heb.4:15 mukaan Jeesus oli "kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä".

Tuossa tilassa ollessaan, Jeesus Nasaretilaisena, Hän eli ihmisen ehdoilla, ihmisenä ihmisten keskuudessa. Sinä Jonah kirjoitat, että >>Ei Jeesus luopunut Jumalan asemastaan, vaan Jumalan kaltaisuudestaan

Hyvä Semper, lyöt Jonahille jauhot suuhun!

• pisteet sinne kirjoitti:

Sinulla taitaa olla vellit housuissa, kun puskista kirjoittelet. :)

Minulla puolestani on puhtaat jauhot pussissa.

• pisteet sinne kirjoitti:

Candida pro causa ense candido (with pure arms for a pure cause). Totuuden puolesta sopii toimia tuon tunnetun ylevän tunnuslauseen mukaisesti: 'puhtain asein puhtaan asian puolesta'.

Totuus Jeesuksessa Kristuksessa avautuu ottamalla vastaan Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Jonah on perehtynyt Jumalan sanaan, sen tiedän, mutta Sanan tehtävä on tämä:

"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" Heb.4:12

Saakoon Jumalan sana tunkea lävitsemme yhä voimakkaammin ja tuomita omat vajavaiset ajatuksemme ja aivoituksemme. Olen varma, että sen tuomion jälkeen Jeesus ei jää sydämessämme enkelien eikä ottopoikien asemaan, vaan Hänet korotetaan Jumalan ainokaisen Pojan asemaan, "Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa".

Kerskaukseen meillä ei ole varaa kenelläkään, vain Herra Jeesus on meidän kerskauksemme.

Candida pro causa ense candido (with pure arms for a pure cause). Totuuden puolesta sopii toimia tuon tunnetun ylevän tunnuslauseen mukaisesti: 'puhtain asein puhtaan asian puolesta'.

Totuus Jeesuksessa Kristuksessa avautuu ottamalla vastaan Hengen miekka, joka on Jumalan sana. Jonah on perehtynyt Jumalan sanaan, sen tiedän, mutta Sanan tehtävä on tämä:

"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" Heb.4:12

Saakoon Jumalan sana tunkea lävitsemme yhä voimakkaammin ja tuomita omat vajavaiset ajatuksemme ja aivoituksemme. Olen varma, että sen tuomion jälkeen Jeesus ei jää sydämessämme enkelien eikä ottopoikien asemaan, vaan Hänet korotetaan Jumalan ainokaisen Pojan asemaan, "Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa".

Kerskaukseen meillä ei ole varaa kenelläkään, vain Herra Jeesus on meidän kerskauksemme.

Soli Deo gloria.

• On se vaan

kummallista miten Semperin ääni kellossa muuttuu kun kyseessä on jonah.

Semper erottelee ihmisiä.

• On se vaan kirjoitti:

kummallista miten Semperin ääni kellossa muuttuu kun kyseessä on jonah.

Semper erottelee ihmisiä.

Kovinkaan suurta merkitystä ei taida olla semperin suhtautumisella toisiin palstakirjoittajiin. Jokainen tekee itse omat valintansa ja vastaa niistä.

Mutta mitä tulee jonahiin, niin hänen kohdallaan olen huomannut nöyryyttä olla avoin Jumalan Hengen uusille vaikutukselle. Se on erittäin toivorikasta.
        Tuskinpa seuraa jonah kenenkään besserwisserin vanavedessä. Tärkeintä on hänen ja meidän kaikkien olla kuuliaisia Pyhän Hengen johdatukselle niin, että pääsisimme eteenpäin kohti kaikkea totuutta Kristuksessa Jeesuksessa.

Kaikki järjenpäätelmät ja ihmisopit ovat salakavalimpia esteitä Jumalan Hengen työlle meissä.

Kovinkaan suurta merkitystä ei taida olla semperin suhtautumisella toisiin palstakirjoittajiin. Jokainen tekee itse omat valintansa ja vastaa niistä.

Mutta mitä tulee jonahiin, niin hänen kohdallaan olen huomannut nöyryyttä olla avoin Jumalan Hengen uusille vaikutukselle. Se on erittäin toivorikasta.
        Tuskinpa seuraa jonah kenenkään besserwisserin vanavedessä. Tärkeintä on hänen ja meidän kaikkien olla kuuliaisia Pyhän Hengen johdatukselle niin, että pääsisimme eteenpäin kohti kaikkea totuutta Kristuksessa Jeesuksessa.

Kaikki järjenpäätelmät ja ihmisopit ovat salakavalimpia esteitä Jumalan Hengen työlle meissä.

Semper:
        >>>Tuskinpa seuraa jonah kenenkään besserwisserin vanavedessä.

• Jonah kirjoitti:

Semper:
        >>>Tuskinpa seuraa jonah kenenkään besserwisserin vanavedessä.

Jonah: >>Luulen, että sinäkin Semper, joskus hylkäät kolminaisuusopin (mitä kyllä epäilen) , varsinkin kun olet sanonut ettet siihen usko samalla tavalla, kuin sen ovat ns. kirkonisät määritelleet.

• greeeeen

Jonah: >>Luulen, että sinäkin Semper, joskus hylkäät kolminaisuusopin (mitä kyllä epäilen) , varsinkin kun olet sanonut ettet siihen usko samalla tavalla, kuin sen ovat ns. kirkonisät määritelleet.

Semper, kylläpä vain on tosiasia, että sanomasi keveni taas kovasti, kun aloit keskustella Jonahin kanssa.

Vain vähän aikaisemmin sanoit asian hyvin suoraan näin:

>>Johanneksen evankeliumi todistaa meille ensimmäisestä jakeestaan alkaen aina luvun loppuun saakka erityisen kiistattomalla tavalla, että Jeesus on Jumala.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Semper, kylläpä vain on tosiasia, että sanomasi keveni taas kovasti, kun aloit keskustella Jonahin kanssa.

Vain vähän aikaisemmin sanoit asian hyvin suoraan näin:

>>Johanneksen evankeliumi todistaa meille ensimmäisestä jakeestaan alkaen aina luvun loppuun saakka erityisen kiistattomalla tavalla, että Jeesus on Jumala.

...ja kerrothan vielä, Semper, mitä esimerkiksi ovat nämä kolminaisuusteologien oppikaavat, jotka eivät ole sinua vakuuttaneet?!

• greeeeen kirjoitti:

...ja kerrothan vielä, Semper, mitä esimerkiksi ovat nämä kolminaisuusteologien oppikaavat, jotka eivät ole sinua vakuuttaneet?!

Tarkoitan sitä, että Jumalan olemusta, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen keskinäistä yhteyttä ja dynamiikkaa ei voida sitoa inhimillisen järjen tasolla kaavoihin.

Järkeisopillinen kaavamaisuus EI sovellu Jumalan substanssin erittelyyn. Meidän on tyydyttävä uskomaan siihen, mitä Sana todistaa.

"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room.10:10

PS.
        Melko 'mustasukkaisella' tavalla sinä seuraat minun kannanottojani. Siinä on jotain hyvääkin, mutta ehkä hieman rennomminkin voisit ottaa tuon "palvelustehtäväsi" :), vai mitä?

• greeeeen

Tarkoitan sitä, että Jumalan olemusta, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen keskinäistä yhteyttä ja dynamiikkaa ei voida sitoa inhimillisen järjen tasolla kaavoihin.

Järkeisopillinen kaavamaisuus EI sovellu Jumalan substanssin erittelyyn. Meidän on tyydyttävä uskomaan siihen, mitä Sana todistaa.

"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room.10:10

PS.
        Melko 'mustasukkaisella' tavalla sinä seuraat minun kannanottojani. Siinä on jotain hyvääkin, mutta ehkä hieman rennomminkin voisit ottaa tuon "palvelustehtäväsi" :), vai mitä?

Eli sinun ja Jonahin usko on eri. Sinä, Semper, uskot, että Jeesus on Jumala, Jonah taas ei sitä usko, vaan odottaa sinunkin luopuvan vielä käsityksestäsi.

Kerrohan nyt vain, mitä ovat nämä kolminaisuusteologien oppikaavat, joihin et usko. Joku esimerkki?

• Kristus Jeesus on Isän Jumalan työ, Jumalan teko, [Ap.t.2:36]

Näkymätön ja salattu Jumala on nähtävissä ja ymmärrettävissä vain hänen töidensä ja tekojensa kautta:

Roomalaiskirje 1
      20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"

• Rapanhapakko

Hyvä tavaton mikä määrä kaanaankieltä ja raamatunlauseita. Ja tietysti keskenännekin erimielisinä, vaikka teidän kultissahan narrataan että olette Pyhän Hengen johdattamia tms.

Mistä te yleensä olette saaneet päähänne, että Raamattu olisi "Jumalan sana"? Sehän on erillisiä kirjoja, ristiriitaista perimätietoa ja loppuun ympätty Uusi Testamentti oli aikoinaan vain ihmisten KIRJEITÄ, joita aikalaiset tuskin pyhinä pitivät. Hihhulit vetoavat "toteutuneisiin profetioihin". Mutta jos kerrankin rehellisesti lukisitte ne Vanhan Testamentin UT:ssa muka jeesusprofetioina väitetyt kohdat, niin eiväthän ne sitä ole. Osa profetioita, jotka eivät kuitenkaan sovi Jeesukseen, osa yleisinhimillistä, osa aivan muuta kuin edes profetiaa. Evankeliumien kirjoittajat olivat aivan samantyyppisiä venkuloita kuin nykykristityt. Silloin se oli ajan tapa, nykyään luulisi ymmärrettävän paremmin.

Siihen väittikö Jeesus olevansa Jumalan Poika vai Jumala itse ei ole vastausta, Uudessa testamentissa kun on ristiriitaista teologiaa eikä teilläkään mitään salatietoa ole. Hassua tietysti rukoilla itseään jos olikin Jumala itse. Kolmiyhteys ovat myöhempää perinnettä, jolle on vaikea löytää tukea. Paitsi hihhulit toki osaavat, mielivaltaisesti jakeesta toiseen hyppimällä.

Siihen oliko Jeesus siten hullu tai huijari. On kolmaskin vaihtoehto: JEESUS EREHTYI. Tai ainakin Jeesuksen sanoja muistelleet evankelistat EREHTYIVÄT. Jeesus ainakin sanoi väärän profetian selittäessään, että Lopun Aika tapahtuu jo sen sukupolven aikana. Tuostakin on turha inttää hihhuleille, vaikka "viikunapuun lehtiminen" selvästi tarkoittaa juuri edellä luettelemiaan ajan merkkejä eikä mitään nyky-Israelia.

Vanhan Testamentin historiallisuudesta saisitte joskus lukea muutakin kuin oman kulttinne selityskirjoja. Nimittäin heikolta näyttää. Laitan tähän yhden selostuksen, mitä arkeologit ja ei-hihhuliteologit ajattelevat siitä. Tosin tuo on vain yhden kirjan esittely, mutta kooste asioista joista tiedemaailma on kutakuinkin yhtä mieltä. Israelilaiset olivat kanaanilaisia siinä kuin muutkin. Kanaanin maan valloitusta ei tapahtunut. Salomon valtakuntaa on suuresti liioiteltu. Koko yksijumalainen Jahven kultti ja nuo tarunomaiset tapahtumat olivat kuninkaan vallan pönkitystä poliittisista syistä.
      (tässä tosin täytyisi ymmärtää englantia)
      http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed

Jos olette eri mieltä.. niin teille kuulemma se Pyhä Henki tai Jeesus puhuu... kysykää niiltä missä puuttuvat todisteet ovat ja kertokaa se oitis noille israelilaisille arkeologeille. Ei taida onnistua? Teiltä onnistuu vain tyhjät kaanaankieliset hokemat ja valehtelu jostain tiedosta ylhäältä.

Ja kun VT ei ole luonnontieteellisesti eikä historiallisesti totta, se tosiaan tarkoittaa että juuri sitä Raamatun Jumalaa ei ole olemassa. Vaikka jotain muuta olisikin. Joten Jeesus ei voinut olla se Jumala tai sen olemattoman Jumalan poika. Sen enempää kuin Ukko Ylijumalan poika.

Nyt taitaa riittää tämä foorumi. On kuin työntäisi päänsä likaämpäriin ja kurlaisi. Turha nähdä vaivaa teidän kanssanne.

• Raamattu on perimätiedoista koottuja tekstejä, joiden alkuperäkin on hämärän peitossa. Lisäksi jotkut ovat itse päätelleet, että tuo on Jumalan sanaa, mutta tuo ei ole.
      Tietysti nyt fanatiikot vetävät hernettä nenäänsä, mutta asia on kuten kirjoitin.

• Ja sinäkö, lappix

uskot Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa ?!
      Sinä, joka teet tyhjäksi Jumalan Sanan.

• Eiköhän Raamatun tekstit ole ihmisten kirjoittamia sanoja? Onhan Kalevalakin jumaluustarinoita täynnä.

• Tuon jälkeen lappix
        lappix kirjoitti:

Eiköhän Raamatun tekstit ole ihmisten kirjoittamia sanoja? Onhan Kalevalakin jumaluustarinoita täynnä.

sinun ei tarvitse enää kirjoittaa tällä palstalla uskovasi
        ainoastaan Jeesuksen sanoihin - teit koko Raamatun
        tyhjäksi kertaheitolla ja osoitit, ettet ole uskovakaan.

• Uskossa Sanaan
        Tuon jälkeen lappix kirjoitti:

sinun ei tarvitse enää kirjoittaa tällä palstalla uskovasi
        ainoastaan Jeesuksen sanoihin - teit koko Raamatun
        tyhjäksi kertaheitolla ja osoitit, ettet ole uskovakaan.

Ei lappix ole ainoa uskovaa teeskentelevä uskosta osaton kirjoittaja palstalla. Ekivaari on ilmoittanut evankeliumien olevan kuulopuheisiin perustuvia juttuja.
        Paavalin Kirjeisiinkään ekivaari ei usko omien sanojensa perusteella.

Näin lappix ja ekivaari ovat todistaneet etteivät he ole uskossa. Mutta se ihmetyttä että he tekeytyvät uskovaksi kirjoittamalla palstalla ja pyrkien opettamaan Sanaan uskovia uskovia. Heille olisi parempi jos he tunnustaisivat suopursukan ja pe.ku:n tavoin rehellisesti etteivät he usko Jeesukseen eikä Jumalaan koska eivät usko Raamatun Kirjoituksiin.
        Minä pidän pe.ku:a ja suopursukkaan rehellisimpinä kirjoittajina ja ihmisinä kuin näitä em. kahta pelleä.

• näyttää siltä

että pääsiäisen aika on rankkaa ekivaarilaisille. Heidän epäuskonsa nostattaa kiihtymystä, kun vietetään niiden päivien muistoa, joissa huipentui Raamatun keskeinen ilmoitus. Ristin vihollisia katkeroittaa sovitustyö, jossa heidän jumalansa valta murskattiin.

Ekivaarilaisten uskon hedelmä on mätä ja tuottaa valhetta sekä avutonta vääristelyä Raamatun teksteistä. Heikoimmalla ymmärryksellä varustetut, kuten esim. ml213, mesoavat kaikkein äänekkäimmin.

Kaikki harhaoppilahkot ja -liikkeet tunnistaa helpoiten juuri suhtautumisesta Jeesukseen ja Hänen olemuksensa, syntyperänsä, maapäälle tulemisensa, opetuksensa ja varsinkin varoitukset iankaikkisesta kadotuksesta, ristinsovitustyö ja kuolleista nouseminen sekä taivaaseen takaisin astuminen ja asettuminen jälleen Herraksi, Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi ja Israelin Pyhäksi, sen kaiken latistaminen on heidän työtään.

Silloin kun lähtökohta on "kaikkipelastuuvaikkaväkisin"-oppi, ei siinä tarvita ristintyötä, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa. Silloin on luonnollista lietsoa itseään käsitykseen, jossa Jeesus on luotu tai apujumala. Pahimmat valehtelijat (=ekivaari) pitävät häntä Joosefin biologisena poikana, joka syntyy "mielenpyhyydessä" (=ekivaarin mielikuvituksessa) Kristukseksi ja poikkeaisi tavallisesta ihmisestä ylösnousemisensa tähden. Lisäksi ekivaarilla Kristus tulee täydelliseksi ihmisen kärsimyksistä, joita muodostuu, kun kuolleet rehkivät viimeistä tuomiota odotellessaan pelastusvuoren kiipeilyrinteillä!! Näillä "kärsimyksillä" ihminen siis viimeistään pelastaa itsensä ja täydellistää Jeesuksen!!?

Kun tällaista vastenmielistä ja pilkkaavaa soopaa työnnetään palstalle, ei ole kumma kun eräs kirjoittaja ihmetteli jossakin ketjussa, onko joukossa vähämielisiä!

• Rapanhapakko

On se surkeaa, miten varmoja te olette huuhaakultissanne, vaikka teillä ei tosiaan mitään tietoa ylhäältä ole, van kaanaankielen löpinää kuten yllä. Ja mitä tuo "kaikkipelastuuväkisin"? Sinä itse törkimys se HALUAT; että on joku Helevetin uhka jolta "pelastutaan" ja tietenkin juuri sinun "oikeaoppisuudellasi"? Miksi sinä sellaista haluat ja valehtelet tietäväsi? Miksi haluat että Jumala oikeasti on Vanhan Testamentin hirviö? Miksi haluat pahuutta?

Ja ei, kyseessä ei ole Jumala, ei maailman rakenne, vaan ihan sinun omat kuvitelmasi ja perverssit halusi. Teidät pellet on niin nähty. Jospas tunnustaisit, että haluat pahuutta ja valehtelet koska nautit pahuudesta ja valehtelusta? Mutta ethän sinä, koska olet juuri sitä. Joka aamu nouset valehtelemaan ja suljet silmäsi alkeelliseltakin yleistiedolta.

Mitä Jeesukseen tulee, niin toki tuo luultavimmin siitetiin luonnollisesti. Joosef tai muu mies. Periaatteessa aikaansa nähden Jeesus oli oikein hyvä ja kannatettava äijä. Uskonpuhdistaja, moraalinen esikuva. Sitä vastaan, että olisi noussut kuolleistakin, minulla ei ole mitään. Olisihan se komeaa. Paitsi jos siihen yhdistetään teidän hihhulien sairaat ja julmat teologiat Kumminkin tarinat ylösnousemisestakaan eivät ole läheltäpitikään yhteneviä. Edes kauanko Jeesus haudasta noustuaan vietti maan päällä, ilmestyikö Jerusalemissa vai Galileassa ja kummassa paikassa nousi Taivaisiin. Jos muuta väitätte, te ette lue sitä Raamattuanne tai tapanne mukaan valehtelette taas. Ja tuo tarkoittaa, että kertomukset ylösnousemisesta eivät kelpaisi missään oikeusistuimessa ja osa tai kaikki niistä ovat palturia. Ja tarkoittaa, ettei Raamattu ole "Jumalan Sana" sen enempää epähistoriallisen Vanhan Testamentin kuin Uuden Testamentin kertomusten osalta.

• >>Silloin kun lähtökohta on "kaikkipelastuuvaikkaväkisin"-oppi, ei siinä tarvita ristintyötä, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa. Silloin on luonnollista lietsoa itseään käsitykseen, jossa Jeesus on luotu tai apujumala.

• Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla." Jes.59:14

Jesajan sanat kuvaavat alexilais-ekiläistä valheopetusta palstalla.

Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla." Jes.59:14

Jesajan sanat kuvaavat alexilais-ekiläistä valheopetusta palstalla.

Vanhurskaus itse päättää ja ratkaisee, ketä lähellä hän on ja kenestä pysyy kaukana! Sitä asiaa ei päätä Semper.Fidelis eikä muutkaan ihmiset.

>>Silloin kun lähtökohta on "kaikkipelastuuvaikkaväkisin"-oppi, ei siinä tarvita ristintyötä, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa. Silloin on luonnollista lietsoa itseään käsitykseen, jossa Jeesus on luotu tai apujumala.

Kaikki pelastuu-opissa tarvitaan Jumalan rakkautta ja ristin työtä paljon enemmän, koska se ilmoittaa Raamatun totuutena Jumalan tahdon että "Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"! [Apt.17:30] kuin "vain muutamat pelastuvat."-trinitaanien opissa.

Yhtä varmasti kuin kaikki ihmiset lihassa kuolevat, yhtä varmasti kaikkien elämä Kristuksessa vanhurskautetaan:

Roomalaiskirje 5
        18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille
        e l ä m ä n - v a n h u r s k a u t t a m i s e k s i;"

• Jos mikä on vastenmielistä, se on tekopyhyys. Uskonnolliset puolueet ovat sellaisten pesäpaikkoja, ja sen jäsenet umpisokeita totuudelle.

• Rapanhapakko

Jep lappix. Tosin uskovaiset esittävät niiiiiin nöyrää, eiväthän he ole vastuussa ajatuksistaan, vaan Jumala itse. Viime kädessä tulee, "Voi voi, emme me vajavaiset ihmiset saata ymmärtää Jumalaa" Vaikka heti kohta ovat taas ymmärtävinään varmoina. Vaikka se Jumala on vain heidän päässään, heidän oman ilkeän itsensä projektio.

Ylläolevaan lisäys, että kertomukset Jeesuksen ylösnousemisesta kumoavat toisensakin. Ei niistä millään logiikalla saa yhtenäistä kertomusta. En minä sitä varmana väitä, etteikö Jeeus olisi voinut nousta kuolleista. Vaan että ne todistukset eivät ole päteviä, osa tai kaikki niistä on keksittyä ja Raamattu ei siltäkään tärkeältä osalta ole erehtymätön ja ristiriidaton "Jumalan Sana". Ja uudestaan että minkä Jumalan? Ihmisten keksintöä se VT:kin Jumala.

En laske itseäni ateistiksi, mutta selvää on, että onneksi Jumala tai mikälie ei ole uskovaisten haluama otus tai muunkaan perinteen hahmo.

• Vastenmielistä

on myöskin eräiden (niinkuin edellisen kirjoittajan) katkeruus
      toisia uskovia kohtaan. Seurakunnan hyljättyään he palstalla
      purkavat omaa katkeruuttaan ja toitottavat omaa totuuttaan,
      vaikka Raamattu selvästi sanoo: Pyrkikää rauhaan kaikkien
      kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä
      Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi
      Jumalan armosta, >>ettei mikään katkeruuden juuri pääse
      kasvamaan ja tekemään häiriöitä >> ja monet sen kautta
      tule saastutetuiksi.

• "Edellisellä"

tarkoitin nimim. lappix:a.

• "Edellisellä" kirjoitti:

Rauhaa on se, ettei kukaan uskonnollinen nilkki kyttää selän takana toisen ihmisen tekemisiä. Sellaisetko tekopyhät fariseukset pyrkivät rauhaan kaikkien kanssa?

• Jumalan lapsi
        "Edellisellä" kirjoitti:

Jumala otti orjan muodon ja astui alas kirkkaudestaan.
        Koska Jumala rakastaa meitä, niin paljon tuli Hän maanpäälle Jeesuksessa, Jeesus ei katsonut olevansa Jumalan veroinen,
        vaikka oli itse Jumala, vaan alensi itsensä.
        Jeesus meni vapaaehtoisesti ristille ja kärsi hirvittävän ristunkuoleman, vain ja ainosataan meidän tähtemme.
        Jumala sovitti kaikkien synnit ristillä Jeesuksessa.
        Jumala lunasti seurakunnan omalla verellään.
        Herra Jeesus on Jumala ja hänessä asui koko jumalisuuden täyteys
        ruumiillisesti;
        kun hän vaelsi maanpäällä.

Kol.2:9 Sillä hänessä asui koko jumalisuuden täyteys ruumiillisesti.

Jeesus on täydellinen ihminen ja totinen Jumala.

Kuitenkin meidän tulee käyttää Jeesuksesta nimeä Jeesus, samoin myös Jumalan poika.
        Vaikka Jeesus on itse Totinen Jumala. Amen. siunausta

• Jumalan lapsi kirjoitti:

Jumala otti orjan muodon ja astui alas kirkkaudestaan.
        Koska Jumala rakastaa meitä, niin paljon tuli Hän maanpäälle Jeesuksessa, Jeesus ei katsonut olevansa Jumalan veroinen,
        vaikka oli itse Jumala, vaan alensi itsensä.
        Jeesus meni vapaaehtoisesti ristille ja kärsi hirvittävän ristunkuoleman, vain ja ainosataan meidän tähtemme.
        Jumala sovitti kaikkien synnit ristillä Jeesuksessa.
        Jumala lunasti seurakunnan omalla verellään.
        Herra Jeesus on Jumala ja hänessä asui koko jumalisuuden täyteys
        ruumiillisesti;
        kun hän vaelsi maanpäällä.

Kol.2:9 Sillä hänessä asui koko jumalisuuden täyteys ruumiillisesti.

Jeesus on täydellinen ihminen ja totinen Jumala.

Kuitenkin meidän tulee käyttää Jeesuksesta nimeä Jeesus, samoin myös Jumalan poika.
        Vaikka Jeesus on itse Totinen Jumala. Amen. siunausta

Niinpä, me kaikki olemme jumalia. Se kuka uskoo ketäkin, on ihmisen oma valinta.

• Elämässäsi on
        lappix kirjoitti:

Rauhaa on se, ettei kukaan uskonnollinen nilkki kyttää selän takana toisen ihmisen tekemisiä. Sellaisetko tekopyhät fariseukset pyrkivät rauhaan kaikkien kanssa?

lappix sitten ollut jotain sellaista, josta on puhuttu seläntakana..
        mitähän se mahtoi olla ???

• SEISOOKO JONAH JA EKIVAARI JA MONET MUUT JA SANOO ----> "Herra, näytä meille Isä"!

• Herra näyttää ja esittelee meille Isän meidän pyytämättä !

• Totta puhui Jeesus, totta, kun sanoi että "sinä, Isä, yksin olet totinen Jumala."

Johannes 17
      3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Johannes 10
      34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- '

Onneksi trinitaaneilta on jäänyt Raamattuun muutamia jakeita, joita he eivät ehtineet väärentää:

1. Korinttolaiskirje . 8
      6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
      6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

• SF:
      "Joh.14:9 "Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?"
      Monelle tuottaa ylipääsemättömiä vaikeuksia hyväksyä Jeesusta Jumalan Pojaksi, siis Pojaksi, joka on SAMAA jumalallista olemusta kuin Hänen Isänsä. "

Armahtakaa uskovia SF:n kaltaisista teologeista. Hän paahtaa vielä enemmän omiaan kuin jaikal.

UT:n teologia on.
      Jokainen joka on nähnyt jonkun ihmisen on nähnyt Jumalan. Jokainen ihminen on Jumalan luoma ja siten on osa Jumalaa. Omaa pisaran jumaluutta.
      Juttuhan lähtee luomiskertomuksesta. Henki muutti osan itseään materiaaliseksi maailmaksi.
      Jokainen materiahippunenkin on ilmausta Jumalasta ja sisältää jumaluutta.

SF unohtaa tietoisesti raamatullisen logiikan, koska hän haluaa jumalakseen materiaalisen diktaattorin ja pelotusevankeliumin.

Toiseksi.
      SF haluaa unohtaa Jeesuksen tasunnon siitä, että taivas ei ole siellä eikä täällä vaan jokaisen sisimmässä (lähinnä omatunto). Tämä Jeesuksen lausunto unohdetaan koska se ei palvele aloituksen tarpeita kovasta hallitsijasta.

SF ei halua hengellistä sisäistämistä. Hän tulee aseet paukkuen kuin "sankarit" Lännen filmeissä ja ajattelevat jälkikäteen.

SF hengellistämällä Jeesuksen haluaa uskon sisällön hengettömäksi. Hän haluaa uskovat syyyntakeetomiksi psykopaateiksi.

Ihmisellä on materiaalisen kehityksen tuomat henkiset toiminnot ja kukaan ei ole erilainen siinä suhteessa.

• Niko.

Juuri näin!

Monelle Hän on loukkaukseksi ja monelle Hän on tullut kompastuskallioksi, mutta heille jotka uskovat Hän on kulmakiveksi joka kantaa aina ikuiseen elämään!

Tänään Sanaa lukiessani pysähdyin Johanneksen evankeliumin 18 luvun äärelle ja pysähdyin tarkastelemaan seuraavaa jaetta:

Sotilasjoukon tullessa vangistemaan Jeesusta;

"Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan. Jeesus kysyi uudelleen: "Ketä te etsitte?" He vastasivat: "Jeesus Nasaretilaista." Jeesus sanoi heille: "Johan minä sanoin, että se olen minä. " ( Johannes 18)

Herran Sana on voimallinen Sana. Sotilasjoukon edessä yksi Sana ja koko sotilasosasto kaatui maahan sen voimasta ja se sana oli Jumalan nimi (minä olen).

Kenties Kristus osoitti voimansa tässä tilanteessa sen tähden, että opetuslapset jäisivät vangitsematta ja kenties osoittaakseen sen, että kukaan ei Häntä vanginnut ellei Hän sitä sallinut. Hän kärsi kaiken ja salli kohdallensa kaiken, vaikka tiesi, että Hän on Jumalan Poika, kaikkeen kykenevä, Herra!

• Jeesus Kristus oli Jumalan poika, joka ilman Isää ei mitään voinut eikä voi mitään tehdä:

Johannes 5
        19 'Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee." '

Johannes 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

• Yhtä
        ekivaari kirjoitti:

Jeesus Kristus oli Jumalan poika, joka ilman Isää ei mitään voinut eikä voi mitään tehdä:

Johannes 5
        19 'Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee." '

Johannes 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

Kiitos Ekivaari! Tässä sinä juuri itse hienosti todistit, kuinka tiivis paketti Jumala on. Isä ja Poika todella ovat yhtä, yksi Jumala, eivätkä erillisiä, toisistaan riipumattomia olentoja (Jumala ja joku muu), niin kuin sinun ajatuksistasi voisi päätellä.

• Yhtä kirjoitti:

Kiitos Ekivaari! Tässä sinä juuri itse hienosti todistit, kuinka tiivis paketti Jumala on. Isä ja Poika todella ovat yhtä, yksi Jumala, eivätkä erillisiä, toisistaan riipumattomia olentoja (Jumala ja joku muu), niin kuin sinun ajatuksistasi voisi päätellä.

Me kuulumme siihen samaan pakettiin, eikä kukaan meistä, ei myöskään poika, ole Jumala:

Johannes 14
        20 "Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te
        o l e t t e - m i n u s s a - ja - m i n ä - t e i s s ä."

Et ole vielä, "yhtä", päässyt "siihen päivään", jona ymmärtäisit.

• Yhtä kirjoitti:

Olla yhtä tai yksi on aivan eri asia. Mutta tuo "kristikunnaksi" itseään nimittävä massa on luulojensa varassa jumaluusoppeineen, eikä sellaisilla ole Isää eikä Poikaa olemassakaan.

• Ved.2
        ekivaari kirjoitti:

Me kuulumme siihen samaan pakettiin, eikä kukaan meistä, ei myöskään poika, ole Jumala:

Johannes 14

"..,ei myöskään poika ole, ole Jumala."
        Mitäkähän oppia se tämäkin on?

• Yhdessä
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 14

Kirjoitit "Jeesus Kristus oli Jumalan poika, joka ilman Isää ei mitään voinut eikä voi mitään tehdä"

Me ihmiset teemme vaikka mitä ilman Isän tahtoa. Lue uudelleen lainaamasi kolme Johanneksen kirjan kohtaa. Me ihmiset emme ole tuollaisia. Sen sijaan Isä ja Poika Jumalana toimivat yhdessä.

• Yhdessä kirjoitti:

Kirjoitit "Jeesus Kristus oli Jumalan poika, joka ilman Isää ei mitään voinut eikä voi mitään tehdä"

Me ihmiset teemme vaikka mitä ilman Isän tahtoa. Lue uudelleen lainaamasi kolme Johanneksen kirjan kohtaa. Me ihmiset emme ole tuollaisia. Sen sijaan Isä ja Poika Jumalana toimivat yhdessä.

Jeesus kelpuuttaa minut samaan pakettiin isän ja pojan kanssa:

Luukas 10
        16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Juuri tämä asia, että kolminaisuusoppi hylkää jumalayhteydestä kaikki ihmiset, on pahin eksytys trinitaanien opissa.

Tämä kohta trinitaanien opissa on pahin este, että maailma uskoisi!

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa,- e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

• Vajavaista
        ekivaari kirjoitti:

Jeesus kelpuuttaa minut samaan pakettiin isän ja pojan kanssa:

Luukas 10
        16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Juuri tämä asia, että kolminaisuusoppi hylkää jumalayhteydestä kaikki ihmiset, on pahin eksytys trinitaanien opissa.

Tämä kohta trinitaanien opissa on pahin este, että maailma uskoisi!

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa,- e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

Kristityt ovat lähellä Jumalaa ja heissä on Jumalan Pyhä Henki. Mutta se ei tee heistä itsestään Jumalaa niin kuin Isä ja Poika on. Yhteys luoduissa ja syntisissä ihmisissä on vajavaista.

• Vajavaista kirjoitti:

Kristityt ovat lähellä Jumalaa ja heissä on Jumalan Pyhä Henki. Mutta se ei tee heistä itsestään Jumalaa niin kuin Isä ja Poika on. Yhteys luoduissa ja syntisissä ihmisissä on vajavaista.

Olemme niin lähellä Jumalaa, että Jumala, joka on Henki, ASUU meissä:

Roomalaiskirje 8
        9 "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa".

• Pyhän Hengen temppel
        ekivaari kirjoitti:

Roomalaiskirje 8
        9 "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa".

1. Kor. 6:19

Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

Mutta se ei tee kristitystä Jumalaa. Ymmärrätkö tämän?

• Kristuksen Henki
        ekivaari kirjoitti:

Roomalaiskirje 8

Huomasithan tuossa lainauksessasi, että Pyhää Henkeä sanotaan sekä Jumalan Hengeksi että Kristuksen Hengeksi?

• Jollla ei ole

Jumalan Poikaa, hänellä ei ole Isääkään.

Mitähän mahdat lappix taas vedellä ohi Raamatun ?!

• Ei lappix tuotta ohi Raamatun vedellyt, sillä sieltä löytyy:

1. Johanneksen kirje 2
        23 "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä."

Joka siis tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi, hänessä ei Jumala pysy, mutta - - -

1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

• Luonnollinen lihasta syntynyt ihminen ei suostu uskomaan että "Jumala on - n ä k y m ä t ö n - ja - s a l a t t u - Jumala", joka tulee esille ja ilmenee vain tekojensa kautta.

Roomalaiskirje 1
      20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa," [Jes.45:15]

Luonnokkinen, uskonnollinen ihminen hyvin mielellään tekisi Jumalan siitä ihmisestä, enkelistä tai naamiosta, jonka kautta näkymätön Jumala on ilmestynyt ja puhunut: [Hepr.1:1-3; 2:2]

• Niko.

Poika ei kuitenkaan ole mikään mainitsemasi kaltainen "naamio" saatikka enkeli, sillä Hän on Jumalan Poika, kenet Johannes todistaa Sanaksi joka oli Jumalan tykönä ja joka oli Jumala. Hän on Herra, lihaan tullut.

Niin moni Hänet kuitenkin kieltää, kieltää sen kuka Hän on, alentaen Hänet luotujen kaltaiseksi enkelien ja ihmisten joukkoon.... Mutta vain Jumala voi ihmisen pelastaa ja vain Jumalaan tulee turvata, Häneen uskoa, luottaa, rakastaa yli kaiken, palvoa ja ylistää ja Hänessä elää ja hengittää ja vaeltaa läpi elämän!
        Johannes todistaakin, että jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään.

Jumalan Poika on ainoa Tie Isän luokse, sillä epäusko Poikaan on suoraa epäuskoa Isää kohtaan.

• Niko. kirjoitti:

Poika ei kuitenkaan ole mikään mainitsemasi kaltainen "naamio" saatikka enkeli, sillä Hän on Jumalan Poika, kenet Johannes todistaa Sanaksi joka oli Jumalan tykönä ja joka oli Jumala. Hän on Herra, lihaan tullut.

Niin moni Hänet kuitenkin kieltää, kieltää sen kuka Hän on, alentaen Hänet luotujen kaltaiseksi enkelien ja ihmisten joukkoon.... Mutta vain Jumala voi ihmisen pelastaa ja vain Jumalaan tulee turvata, Häneen uskoa, luottaa, rakastaa yli kaiken, palvoa ja ylistää ja Hänessä elää ja hengittää ja vaeltaa läpi elämän!

Jumalan Poika on ainoa Tie Isän luokse, sillä epäusko Poikaan on suoraa epäuskoa Isää kohtaan.

Poika on näkymättömän Jumalan kirkkauden - k u v a, - jonka kautta Isä puhuu. Näkymätön Jumala pitää ihmisiä, Jeesusta ja muita profeettoja, jopa Bileamin aasia "naamionaan": (persoonana) jonka kautta ymmärtämättömille ihmisille puhuu.

Heprealaiskirje 1
        1 "Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain - k a u t t a,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan
        k a u t t a, - jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

• nyt sen uskon ekistä
        ekivaari kirjoitti:

Poika on näkymättömän Jumalan kirkkauden - k u v a, - jonka kautta Isä puhuu. Näkymätön Jumala pitää ihmisiä, Jeesusta ja muita profeettoja, jopa Bileamin aasia "naamionaan": (persoonana) jonka kautta ymmärtämättömille ihmisille puhuu.

Heprealaiskirje 1
        1 "Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain - k a u t t a,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan
        k a u t t a, - jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

"...Jeesusta ja muita profeettoja..."
        Tämä on jehovantodistajien opin ydin!

• nyt sen uskon ekistä kirjoitti:

"...Jeesusta ja muita profeettoja..."
        Tämä on jehovantodistajien opin ydin!

Saan oppini Pyhän hengen kautta Raamatun sanasta enkä jehovantodistajien opista:

Apostolien teot 3
        22 'Sillä Mooses on sanonut: - 'P r o f e e t a n, - minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.'

Apostolien teot 7
        37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'P r o f e e t a n, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'."

• Niko. kirjoitti:

Jeesus Kristus on korkeimmalle korotettu ihminen, ei kuitenkaan Jumala, vaan Jumalan palvelija. [Jes.52;13; Fil.2:9]

Jesaja 53
        13 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."

Lihansa ja verensä puolesta hän tuli niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi kuin mekin:

Heprealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,"

• prosessit menossa

"Luonnokkinen, uskonnollinen ihminen hyvin mielellään" on tekemässä jumalan itselleen tai kuten ekivaari on jo siinä tekemisessään noussut itse palstajumalaksi!! Aikamoinen akrobaatti ja se selittää noita kahjoja puheita.

Se selittää ekivaarista miksi "Me kuulumme siihen samaan pakettiin, eikä kukaan meistä, ei myöskään poika, ole Jumala!"

Siihen pakettiin kuuluvista on Lievonen hyvää vauhtia kehittymässä myös palstajumalaksi, kun hänellä ei olekaan muuta jumalaa. Ml213: "onko Jeesus syntynyt ja ollut siten olemassa ja onko hänet ristiinnaulittu ja miksi jne..."
      Hänen sekavat höpinänsä osoittavat ko. prosessia.

Samaan pakettiin kuuluvista lappixilla on prosessi myös lähes valmis. Hän ei enää viihdy jehovan todistajien joukossa, vaan kulkee yksinään öykkäröiden uskonnollisena häirikkönä. Hänen kirjoituksissaan on järjenkäyttö minimaalista, joka enteilee lupaavaa palstajumaluutta, ja jossa on jo valmiina vapaan rakkauden ja homouden puolestapuhuminen.

Jonah, Mikko, Lappalainen ja muut satunnaiset höpöttäjät ovat vielä kehityksensä alkuvaiheessa. Yksi asia heitä kuitenkin paketissa yhdistää; he ovat ristin vihollisia

• Meitä yhdistää se yksi asia, että me kaikkio rakastamme Jumalaa

1. Korinttolaiskirje 8
        3 "mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee."

1. Johanneksen kirje 4
        21 "Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä"

• ekivaari kirjoitti:

Meitä yhdistää se yksi asia, että me kaikkio rakastamme Jumalaa

1. Korinttolaiskirje 8
        3 "mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee."

1. Johanneksen kirje 4
        21 "Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä"

Ja kun rakastamme kaikkia veljiämme, tahdomme, että he kaikki myös pelastuvat.

Pitipäs sattua, kun Jumalakin tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan.
        Voi, voi meitä ”ristin vihollisia”, kun olemme samaa mieltä Jumalan kanssa.

• "prosessit menossa". Miksi Isä naulittiin ristille ja kuoli?

• etkö tiedä
        lappix kirjoitti:

"prosessit menossa". Miksi Isä naulittiin ristille ja kuoli?

edes tuotakaan lappix-hirvastelija, vaikka sanot ketjussa itseäsi jumalaksi? Ja toisekseen asia ei edes kuulu sinulle, koska olet tekopyhää esittäen jatkuvasti herjannut Jeesusta.

Jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään
        Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"
        Minä ja Isä olemme yhtä.
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. 20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. 21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. 22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. 38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä.
        Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. 11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille

Ekivaarilaiset, miksi valehtelette, vääristelette, mitätöitte ja alennatte koko ajan Jeesusta? Onko yhteistyönne riivaajien kanssa jo niin lopullista ja siksi jankutatte paatuneina typeryyksiänne?
        Sokeana inhosta Jumalan armotyötä kohtaan Jeesuksessa Kristuksessa, ette ymmärrä, että Jeesus teki ja puhui juuri samaa Isän kanssa, koska he PH:n kanssa ovat kolmiyhteisesti Jumala.

Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.

• Jonah kirjoitti:

1Ti 2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        1Ti 2:4 joka t-a-h-t-o-o, että kaikki ihmiset pelastuisivat [oikein käännettynä: pelastuvat] ja tulisivat [tulevat] tuntemaan totuuden.
        1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

Voit tarkistaa Jumalan tahdon Novumista. Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuvat. Ei mitään ”isijä”, konditionaalia, vaan suoraan että pelastuvat.

”Isit” ja ehdollisuudet ovat keksineet ne, jotka eivät ymmärrä Jumalan rakkautta kaikkia luotujaan kohtaan. Ja samaa rakkautta meidänkin tulee osoittaa veljillemme.
        Mar 12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

Meidän tulisi rakastaa myös ”vihollisiamme”. Sen suurempaa käskyä ei ole.

Monikohan tämänkin palstan uskovista on tuon ymmärtänyt?

• etkö tiedä kirjoitti:

edes tuotakaan lappix-hirvastelija, vaikka sanot ketjussa itseäsi jumalaksi? Ja toisekseen asia ei edes kuulu sinulle, koska olet tekopyhää esittäen jatkuvasti herjannut Jeesusta.

Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"
        Minä ja Isä olemme yhtä.
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. 20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. 21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. 22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. 38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä.
        Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. 11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille

Ekivaarilaiset, miksi valehtelette, vääristelette, mitätöitte ja alennatte koko ajan Jeesusta? Onko yhteistyönne riivaajien kanssa jo niin lopullista ja siksi jankutatte paatuneina typeryyksiänne?
        Sokeana inhosta Jumalan armotyötä kohtaan Jeesuksessa Kristuksessa, ette ymmärrä, että Jeesus teki ja puhui juuri samaa Isän kanssa, koska he PH:n kanssa ovat kolmiyhteisesti Jumala.

"etkö tiedä", että juuri sinunlaiset uskonnolliset sokeat ovat pahimpia vääristelijöitä...

• Kovin heppoista
        lappix kirjoitti:

"etkö tiedä", että juuri sinunlaiset uskonnolliset sokeat ovat pahimpia vääristelijöitä...

näyttää se sinunkin tietosi olevan, lappix !

Joka uskoo Jeesukseen sillä on iankaikkinen elämä,
        eikä hän joudu tuomittavaksi..siihen uskokaa te, jotka
        palstaa luette.

Nimimerkkien lappix, ekivaari, ml213 ja joidenkin toisten
        kirjoitukset vievät teidät harhaan, eikä niitä kannata lukea.

Semper kirjoittaa niinkuin totuus on ja samoin Kalamos
        ja Mohikaani, kuin myöskin Psalmi50, Jaikal ja Teapot..

• etkö tiedä kirjoitti:

Minä ja Isä olemme yhtä.

"Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni."

Aivan samalla tavalla saan sanoa minäkin, sillä;

Luukas 10

• Äläs ny ekivaari
        ekivaari kirjoitti:

"Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni."

Aivan samalla tavalla saan sanoa minäkin, sillä;

Luukas 10

sekoile - et ole Jeesuksen seuraaja, vaikka lainaisit
        koko Raamatun kaikkine jakeineen tälle palstalle.

• Kovin heppoista kirjoitti:

palstaa luette.

Kyllä minä teidän aivan tarpeeksi, jotta tiedän uskontojen olevan pelkkää soopaa.
        Niitä ei tarvitse kukaan, mutta joka on saanut niiden aivopesua, tietysti sellaiset ovat kiinni siinä.
        Se että puhut totuudesta, sekin on soopaa, koska olet uskonnon uhri.

• Äläs ny ekivaari kirjoitti:

sekoile - et ole Jeesuksen seuraaja, vaikka lainaisit
        koko Raamatun kaikkine jakeineen tälle palstalle.

Mikäkäs Kristuksen terveen opin vastustaja sinä luulet olevasi?

Apostoleilla oli aivan eriääninen sävel kellossaan kuin sinulla ja yleensä trinitaaneilla on.;

1. Korinttolaiskirje 4
        16 "Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani."

1. Korinttolaiskirje 11
        1 "Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja".

Filippiläiskirje 3
        17 "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niin kuin me olemme teille esikuvana".

1. Pietarin kirje 4
        1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli—sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä —

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Mutta kaikki eivät silti pelastu, Jonah!

18 Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

(1. Kor. 1:18)

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Mutta kaikki eivät silti pelastu, Jonah!

18 Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

(1. Kor. 1:18)

15 Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.

(2. Kor. 2:15)
        _______

Voitko, Jonah, oikeasti olla näkemättä sitä, että yllä olevissa raamatunkohdissa puhutaan **meistä, jotka pelastumme** SEKÄ **niistä, jotka joutuvat kadotukseen**!?

• greeeeen kirjoitti:

15 Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.

(2. Kor. 2:15)
        _______

Voitko, Jonah, oikeasti olla näkemättä sitä, että yllä olevissa raamatunkohdissa puhutaan **meistä, jotka pelastumme** SEKÄ **niistä, jotka joutuvat kadotukseen**!?

Olen jo aiemmin kertonut käsitykseni kadotuksesta, enkä sitä ryhdy toistamaan.

Kyllä se arkistosta löytyy.

• Kovin heppoista kirjoitti:

palstaa luette.

Päin vastoin, minä tiedän enemmän kuin moni laput silmillään kulkeva tekopyhä lahkolainen.

• Varmaan löytyykin
        Jonah kirjoitti:

Olen jo aiemmin kertonut käsitykseni kadotuksesta, enkä sitä ryhdy toistamaan.

Kyllä se arkistosta löytyy.

mutta etsimättäkin Raamatun totuus on se, etteivät
        kaikki pelastu. Jeesus itsekin mainitsi kadotuksen.

• jehna

Henkisyyteen uskovia uskovia löytyy hyvin vähän.
      Useimmat haluavat palvottavakseen lihallisen kuninkaan.

• Aloituksen väite perustuu jakeen kirjoittajan aikalaisfilosofiseen näkemykseen muunneltuna kristinuskon tarpeisiin.
      Se perustuu myös aikalaisten monijumalaisten uskomusten näkemyksin siitä, että jumalat olivat ihmisten kaltaisia fyysisesti että luonteiltaan ja reissasivat maan päällä ja miespuoliset jumalat vikittelivät maallisia naisia.

Siksi siihen pitää uskoa tai sitten ei.

Jeesus: Joka on nähnyt minut, on nähnyt jumalan.
      Materialistinen filosofia: Joka on nähnyt minut, eläimen, kasvin tai elottoman materiakasan, on nähnyt materian.

Jälkimmäisestä väitteestä.
      Näkijä on nähnyt osan rajattoamasta materiasta.
      Universum koostuu kauttaaltaan samoista alkuaineista. Kaikkea materiaa ei voi nähdä. Vain pienen häivähdyksen siitä.
      Materia eri olomuodoissaan täyttää rajattoman olevaisen. Rajattomaan materiaan sisältyy myös suhteellinen tyhjyys kuten galaksien välillä tai atomien sisällä jne.

Rajaton materia ei voilla olla yhtä aikaa rajaton että rajallinen kappale kuten esim. Jeesus niminen ihminen. Olkoon hän Jumala tai ihminen.
      Rajaton materia on rajattomuudessa rajallisina olioina (kappaleina!).

UT:n sanonta, että Jumala on kaikkialla ja kaikessa ja on silti yksi jakamaton kokonaisuus, heijastaa tarkoittamattaan materialistisen filosofian materiakäsitettä ja joka kehiteltiin vasta 1.800 luvulla.

Materialistisen filosofian peruskäsitys on monistinen maailmankuva.

• Johannes 14
        9 'Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?"

Jeesuksen toteamus että "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;" on rinnakkainen sen ajatuksen kanssa että meidän kuuluu nähdä ja arvostaa Jumalan työ lähimmäisissämme, siis;

Luukas 10

Tämä Jumalan salaisuus on suuri:

Matteus 5
        8 "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."

• perämela

Raamattu kertoo, että joka on joskus saanut maistaa taivaan antimia, ja sitten luopuu ja hylkää sen, siitä tulee seittemän kertaa pahempi kuin pakana.

tällaiset foorumit on täynnä näitä tapauksia, koska katkeruus jäytää heitä, ja se purkautuu näitä foorumikanavia myöten.

• Nurja sydän ajattelee lähimmäisistään kaikenlaista pahaa, mutta puhdassydämiset tutkivat Jumalan sanaa, joka johtaa ihmissilmin näkymättömän Jumalan luokse:

1. kirje Timoteukselle 6
        16 (Isä), "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; - j o t a
        y k s i k ä ä n - i h m i n e n - e i - o l e - n ä h n y t
        e i k ä - v o i - n ä h d ä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

Matteus 5
        8 "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."

Efesolaiskirje 1
        18 "ja valaisisi teidän - s y d ä m e n n e - s i l m ä t,
        että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"

• Lahkoillakin ovat omat antimet, joten kyllä niitä sopii maistella mielin määrin. Ne jotka ovat jättäneet nuo maistiaiset, elävät vapaana ihmis ikeistä.

Katkeruus asuu vain niissä, jotka ovat huomanneet olevansa lahkonsa orjia, mutteivät pääse siitä eroon. Sillä lailla !

• Se koira älähtää

johon kalikka kolahtaa - eikösvain, lappix ?!

• Tuo on asioita tuntemattomalle helpoin vastaus, koska raamatulliset eväät on syöty keskustelussa loppuun.

• "Tosiuskovat" ovat sen takia katkeria, kovaluonteisia ja "syntinsä" näivettämiä, koska ovat epävarmoja siitä miten tulisi elää.

Epävarmuus kaadetaan toisen uskovan niskaan ja he luulevat olevansa "pelastuneita".

• Vitsikkäältä

kuulosti sinun mielipiteesi uskovista, suopursukka !

"Epävarmuus kaadetaan toisen uskovan niskaan ja
      he luulevat olevansa "pelastuneita"

Asia ei nyt kuitenkaan ole ihan tuollainen, mutta
      tuossa alussa kyllä voi olla perää siinämielessä
      jos ajatellaan uskovaa, joka pyrkii täydellisyyteen
      ominvoimin eli alkaa tuijottaa omaa itseään ja
      vaatimaan itseltään enemmän, kuin mihin pystyy,
      eikä ymmärrä luottaa Jumalan armoon. Sellaiset
      vaativat sitten täydellisyyttä toisiltakin ja sellainen
      elämä tekee heistä kovaluonteisia ja katkeriakin,
      kukaan ihminen kun ei pysty elämään täydellisesti
      uskovanakaan. Jumala ei kuitenkaan sellaista
      meiltä vaadi, koska Hän tuntee ihmisen perinpohjin
      ja sen, mitä Hän ihmiseltä odottaa, siihen Hän antaa
      myöskin voimansa.

• Hyvä kommentti Vitsikkäältä. Olen samaa mieltä. Kiitos kommentista! Myös suopursukka tuo sopivaa värikkyyttä palstalle.

• Semper.Fidelis kirjoitti 8.4.2012 23:40

>"Niin, se on merkillepantavaa ja kummallista.
      Vastustetaan pontevasti sitä, että Jeesus on Jumala, mutta ei saada ilmaistua, kuka/mikä Hän sitten on. Kuten sanoit ylipitkiä selityksiä kyllä riittää, mutta vastaus puuttuu: KUKA on Jeesus, ellei ole Jumala."<

Se asia kerrotaan Raamatussa mahdollisimman arvovaltaiselta taholta:

Matteus 3
      17 "Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

Matteus 12
      18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.

Matteus 27
      43 "Hän on luottanut Jumalaan; vapahtakoon nyt Jumala hänet, jos on häneen mielistynyt; sillä hän on sanonut: 'Minä olen Jumalan Poika'."

Markus 1
      11 "Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

Ja katso, Semper.Fidelis'ille on vieläkin epäselvää, kuka/mikä Jeesus on!

• Johanneksen evankeiumin ensimmäisen luvun todistuksen Jeesuksen jumaluudesta selitti Jeesus itse Joh.10:33-35 jakeissa:

Kukaan teistä ei voi kieltää, etteikö Jeesuksen jumalakuva ole Isästä.
      Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan kuva ja kirkkaus, jonka hän sai Isältä niin kuin mekin. [Joh. 17:22] Meissäkin on Jumalan kuva, jos meistä löytyy jumalallista armahtavaisuutta ja laupeutta.

• greeeeen kirjoitti Jonahille 11.4.2012 klo 23:23

>"Mutta kaikki eivät silti pelastu, Jonah."<

Job 23
      13 "Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee."

Psalmit 115
      3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Psalmit 135
      6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"

Tulevaisuus näyttää, toteutuuko Jumalan sana vai greeeeen sana!

2. Korinttolaiskirje 1
      20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

— ekivaari

• Jumalan tahto tulee totetumaan, niin pelastumisessa kuin kaikessa muussakin.

1Ti 2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        1Ti 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

1Ti 2:4 Novum:
        ...joka kaikkien ihmisten tahtoo pelastumista ja tuntemiseen totuuden tulemista.

Alkukielessä ei ole ehdollista konjunktiiviä (-isi-) sanassa pelastuisivat ja tulisivat.

Joten voidaan todeta että greenin ja monen muunkin tahto ”mutta kaikki eivät silti pelastu, Jonah”, ei toteudu vaan Jumalan.

2Pe 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän e-i t-a-h-d-o, että k-u-k-a-a-n h-u-k-k-u-u, vaan että k-a-i-k-k-i tulevat parannukseen.

Mat 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        Mat 6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon s-i-n-u-n t-a-h-t-o-s-i myös maan päällä niinkuin taivaassa.

Siunausta sinulle veljeni ekivaari, joka olet tässä asiassa ja monessa muussakin, ymmärtänyt, mikä on Jumalan tahto. Ja me uskomme, että Jumalan tahto tulee toteutumaan.

• Johannes 14
      9 'Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?'

Jakeessa kerrottu asia ei todista että Jeesus olisi Isä Jumala, vaan se todistaa jotta "näkymätön ja salattu Jumala" on - n ä h t ä v ä n ä - hänen - t e o i s s a n s a, sillä Jeesus Kristus on Isän Jumalan tekemä, synnyttämä ja voitelema Messias, Vapahtaja, Jumalan poika, ylimmäinen pappi, Isän - J u m a l a n - t e k o:

Apostolien teot 2
      36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet
      H e r r a k s i - ja - K r i s t u k s e k s i - t e h n y t, - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

Roomalaiskirje 1
      20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti - n ä h t ä v ä n ä, - niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"

Heprealaiskirje 5
      5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
      6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

• Joka on nähnyt Semper Fideliksen, on nähnyt Isän. Se pätee myös Jeesukseen joka oli MIES.

1. Kor. 11:7
      Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

Kol.1.
      14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Kumma kun nämä lahkolaiset eivät ymmärrä Raamatun todistuksia, vaan vänkäävät korpinkin valkoiseksi.

• Semper.Fidelis kirjoitti 8.4.2012 klo 21:57

>"Niin, tarkoitukseni on osoittaa, että Jeesuksen alennustila Hänen tullessaan ihmisten kaltaiseksi maan päälle, oli tilapäinen olotila.
      Jeesus palasi ylösnousemuksen jälkeen kirkkauteen Isän tykö ja silloin Hän palasi siihen Jumalan suvereeniin asemaan, joka Hänellä Isän tykönä jo "alussa" oli ollut. Joh.1:1

Semper.Fidelis, Raamatun teksteillä voi kuka tahansa osoittaa, että Jeesuksen alennustila suhteessa Isän Jumaluuteen; jotta "Isä yksin on ainoa todellinen Jumala", on kestävä ja pysyväinen, sillä Jeesuksen Isän luokse paluun jälkeenkin hän istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella ylimmäisenä pappina ja rukoilee Isää samoin kuin Pyhä henki. Todellinen Jumala ei tarvitse ketään rukoilla: [1.Kor.15:27,28]

Heprealaiskirje 7
      25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

Roomalaiskirje 8
      34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja
      h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme." [8:26]

Jeesus on välimies ja ylimmäinen pappi, joksi Isä korotti poikansa, koska poika oli Isälleen kaikessa nöyrä ja kuuliainen: [Fil.2:8,9]

Heprealaiskirje 5
      5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä - y l i m m ä i s e n
      p a p i n - k u n n i a a n, - vaan hän, joka sanoi hänelle: "S i n ä - o l e t m i n u n - P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
      6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä - o l e t - p a p p i
      i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan".

• Ekivaari, kyllä meille tehdään Raamatussa kristallinkirkkaaksi se asia, että Isä ja Poika OVAT yhtä ja samaa Jumalallista olemusta.

Meidät pelastaakseen Jumala suuressa armossaan lähetti oman Poikansa Jeesuksen maailmaan. Jeesus otti orjan muodon, Hän luopui määräajaksi Jumalallisesta olemuksestaan ja muodostaan vain raivatakseen meille langenneille ihmisille uuden ja elävän tien Isän tykö. Sille tielle meidän on lähdettävä, jos haluamme pelastua.

Järjen avulla et tule koskaan ymmärtämään tätä asiaa. Jumala imoittaa sen vain niille, jotka tahtovat nöyrtyä ja tulla pois oman turhan viisautensa vankilasta.

Luuk.10:21 Sillä hetkellä Hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."

Ekivaari, kyllä meille tehdään Raamatussa kristallinkirkkaaksi se asia, että Isä ja Poika OVAT yhtä ja samaa Jumalallista olemusta.

Meidät pelastaakseen Jumala suuressa armossaan lähetti oman Poikansa Jeesuksen maailmaan. Jeesus otti orjan muodon, Hän luopui määräajaksi Jumalallisesta olemuksestaan ja muodostaan vain raivatakseen meille langenneille ihmisille uuden ja elävän tien Isän tykö. Sille tielle meidän on lähdettävä, jos haluamme pelastua.

Järjen avulla et tule koskaan ymmärtämään tätä asiaa. Jumala imoittaa sen vain niille, jotka tahtovat nöyrtyä ja tulla pois oman turhan viisautensa vankilasta.

Luuk.10:21 Sillä hetkellä Hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."

Semper.Fidelis, meille on Raamatussa tehty täysin selväksi se tosi asia että myös kaikki Jumalasta syntyneet ihmiset ovat täydellisesti yhtä Isässä ja pojassa täysin samalla tavalla niin kuin Isä ja poika yhtä ovat:

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

Kolminaisuusopin pahin harha onkin se, että se selittää Isän ja pojan olevan kokonaan eri olemusta kuin Jumalan hengestä syntyneet ihmiset! Kuulumme samaan kuninkaalliseen ja ylipapilliseen sukuun kuin Isä ja Jeesus; [1.Piet.2:9]

• 6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä - o l e t - p a p p i

Niinpä. Jeesus on pappi iankaikkisesti, ja sen ylennyksen teki Isä Jumala. Että asia lienee loppuunkäsitelty.

• Ollaan vaiti

Taasko te haluatte päästää ekivaarilaiset tuomaan julki Jumalaa pilkkaavia kirjoituksiaan?

• Ollaan vaiti kirjoitti:

Taasko te haluatte päästää ekivaarilaiset tuomaan julki Jumalaa pilkkaavia kirjoituksiaan?

Ekivaari vain lainaa Raamatusta Jeesuksen ja apostolien opetuksia! Pidätkö sinä, "Ollaan vaiti", niitä Jumalaa pilkkaavina kirjoituksina?

Ollaan vaiti"

6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä - o l e t - p a p p i

Jeesus on pappi.

Taasko te haluatte päästää ekivaarilaiset tuomaan julki kaikkea Jumalan tahtoa?

Apostolien teot 20
        27 "Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa."

Roomalaiskirje 9
        16 "Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen".

• Semper.Fidelis kirjoitti avauksessaan mm.:

>"Monelle tuottaa ylipääsemättömiä vaikeuksia hyväksyä Jeesusta Jumalan Pojaksi, siis Pojaksi, joka on SAMAA jumalallista olemusta kuin Hänen Isänsä."<

Monelle myös tuottaa ylipääsemättömiä vaikeuksia hyväksyä meidätkin Jumalasta syntyneiksi, Isän kanssa täysin samaa jumalallista olemusta oleviksi Jumalan lapsiksi:

Johannes 17
      14 "Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska h e - e i v ä t - o l e - m a a i l m a s t a, niin kuin en minäkään maailmasta ole."

Johannes 17
      16 "He eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole".

1. Johanneksen kirje 3
      9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

1. Johanneksen kirje 4
      7 "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan."

1. Johanneksen kirje 5
      1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."

• Rohkea asetelma ekivaarilta: >>Monelle myös tuottaa ylipääsemättömiä vaikeuksia hyväksyä meidätkin Jumalasta syntyneiksi, Isän kanssa täysin samaa jumalallista olemusta oleviksi Jumalan lapsiksi:

Rohkea asetelma ekivaarilta: >>Monelle myös tuottaa ylipääsemättömiä vaikeuksia hyväksyä meidätkin Jumalasta syntyneiksi, Isän kanssa täysin samaa jumalallista olemusta oleviksi Jumalan lapsiksi:

Kerron sinulle, Semper.Fidelis, että olen kanssasi täysin samaa mieltä "huonoin uutinen"-virkkeeseen saakka. Raamattu todistaa Isän asettaneen poikansa Jeesuksen Kristuksen iankaikkisesti olevaksi välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, mutta ei Jumalaksi! [Hepr.5:5,6: 8:1]

En siis aseta edes Jumalan poikaa Jeesusta Jumalaksi, vaan välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, mihin Isä Jumala on hänet määrännyt!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      43
      2782
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      77
      1989
    3. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      101
      1830
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1648
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      78
      1389
    6. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1254
    7. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      90
      1247
    8. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1224
    9. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      271
      1211
    10. Oon vähän pettynyt

Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi
      Ikävä
      111
      1166
    Aihe