Mitä mieltä Raleigh Pro XT 28", 24-vaiht

pyöräilijä henkilö

MItä mieltä olette tämmöisestä pyörästä, kannattaako ostaa.

Alumiinirunkoinen kilometrinnielijä – nauti keveästä ja vauhdikkaasta menosta!

Raleigh Pro XT:n alumiinirunko on kevyt mutta jämäkkä, ja sama pätee ryhmäpuolattuihin (9 x 4) korkeaprofiilisiin ontelovanteisiin. Kapea rengas on hyvin rullaava. Säädettävä ohjainkannatin takaa hyvän ajoasennon myös pitkälle pyöräilijälle. 24-portainen Shimano Acera -vaihteisto tarjoaa sopivat välitykset joka tilanteeseen ja tottelee vaihtajia napakasti. Tehokkaat levyjarrut edessä ja takana vastaavat turvallisen tarkasti annosteltavasta jarruvoimasta.

RALEIGH PRO XT 28”:
• Alumiinirunko, korkeus 56 cm
• Alumiininen ohjaustanko; säädettävä Ahead set -ohjainkannatin
• Muovitetut alumiinilokasuojat, takana roiskeläppä
• Trekking-renkaat 700 x 38 C; sivulla heijastinnauha
• Korkeaprofiiliset 9 x 4 -puolatut Raleigh-alumiinivanteet (ontelovanne)
• Shimano-alumiininavat; edessä pikalukitus
• Kasettikeskiö
• Top Wheel -kampisarja
• Shimano Acera -vaihteisto; 24 vaihdetta
• Edessä ja takana levyjarru
• Basta Solid -lukko.

https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Pro-XT-28-24-vaiht-miesten/292219/92426?cm_vc=campaign_225012&salesCampaignId=225012

https://imaging.stockmann.com/web/HH/422/637/422637_01.jpg?&width=769&height=1026&profile=146_tr.146_tr.146_tr

23

7606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup. Maantiepyöräi

      HH:n hopottaja taas liikkeellä. Vastaus kysymykseen on jälleen: ei kannata.

      Syynkin on täällä kerrottu jo muutamaan kertaan (yksi koko, Liselott, stemmi, osat yleisemmin, se ettei tuotteesta kerrota oleellisiakaan asioita jne.)

      Tuossa hintaluokassa yleisin vastaus siedettävästä pyörästä on Kona Dew. Sitä tehdään täyttä kokojakaumaa, joten saat ammattitaitoiselta kauppiaalta oikean kokoisen pyörän. Kona on myös rehellinen. Se kertoo, kuinka huonoista osista Dew on kasattu.

    • KLL1

      Jos olet noin 175-180cm pitkä, tämä olisi kilohinnaltaan melko edullinen ostos.

      • :) :) :)

        :D :D :D


      • Alkup. Maantiepyöräi

        Kuluttajaviranomaisten tulee puuttua edesvastuuttomien suomalaisten verkkokauppiaiden tapaan myydä pyöriä kuluttajan mitoista välittämättä. "Yhdenkoon" trekkingpyörän myynti 170 - 190cm kuluttajalle ei ole ihan rehellistä.


      • Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Kuluttajaviranomaisten tulee puuttua edesvastuuttomien suomalaisten verkkokauppiaiden tapaan myydä pyöriä kuluttajan mitoista välittämättä. "Yhdenkoon" trekkingpyörän myynti 170 - 190cm kuluttajalle ei ole ihan rehellistä.

        Onko sitten vaikka Bilteman pyörien myyminen petosta? Esim. tässä ilmoituksessa ei kai ole mitään väärää
        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Polkupyorat-ja-vaunut/Miehille/X-Trail-26-271106/

        Siinä kun ei sanota kelle se on tarkoitettu... Mulla ei ole kokemusta tuosta tai muista siellä myytävistä pyöristä, mutta ajan mieluummin reilun 10v vanhalla maastopyörälläni kuin tuolla. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Mieluummin huoltaa sellaista joka on joskus ollut hyvää & kestää kulutusta.


      • mulleioonimmariilläälllä
        jth_12 kirjoitti:

        Onko sitten vaikka Bilteman pyörien myyminen petosta? Esim. tässä ilmoituksessa ei kai ole mitään väärää
        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Polkupyorat-ja-vaunut/Miehille/X-Trail-26-271106/

        Siinä kun ei sanota kelle se on tarkoitettu... Mulla ei ole kokemusta tuosta tai muista siellä myytävistä pyöristä, mutta ajan mieluummin reilun 10v vanhalla maastopyörälläni kuin tuolla. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Mieluummin huoltaa sellaista joka on joskus ollut hyvää & kestää kulutusta.

        Ne pyörät on mitä on, mutta myös niitä koskee samat kuluttajansuojat kun kaikkea muutakin pyörä ja nettikauppaa. On takuut ja palautusoikeudet ja sellaiset. Jos pyörä ei olekkaan sopiva niin takaisin vaan. Jos pyörä hajoaa niin takuuta penäämään.

        Jos asiakas on tyytyväinen niin asia on klaar, eikä sen pitäisi millekään helvetin vaippahousulle kuulua miksikään.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        mulleioonimmariilläälllä kirjoitti:

        Ne pyörät on mitä on, mutta myös niitä koskee samat kuluttajansuojat kun kaikkea muutakin pyörä ja nettikauppaa. On takuut ja palautusoikeudet ja sellaiset. Jos pyörä ei olekkaan sopiva niin takaisin vaan. Jos pyörä hajoaa niin takuuta penäämään.

        Jos asiakas on tyytyväinen niin asia on klaar, eikä sen pitäisi millekään helvetin vaippahousulle kuulua miksikään.

        Jos ei tiedä paremmasta, niin menee helposti lankaan. Toteaa vain, ettei pyöräily ole minun lajini.

        Jokaisen normaalin ihmisen voi olettaa ymmärtävän, ettei HH:sta tai Anttilasta voi ostaa polkupyörää. Ogelmallisempaa on, kun urheilumarketti tms. myy vääränlaisen ja//tai vääränkokoisen polkupyörän. Olisiko kuluttajan pitänyt ymmärtää, ettei myyjä osaa myydä tätä tuoteta?

        Entä sitten, kun "pyöräkauppa" tekee saman? Pokupyörä on niin paljon erikoisosaamista vaativa tuote, että ostaja on usein täysin myyjän, pahimmillaan nettisivuston armoilla.

        Sen takia kannattaa vähintään lukea jonkin verran aiheesta ennakkoon ja käyttä jotain netistä löytyvää koko laskuria. Laskuri tulee olla sellainen, että se ottaa huomioon pituuden lisäksi vähintään jalan sisämitn. Pystyy edes hehtaarilleen arvioimaan nettisaitin luotettavuutta tai myyjän ammattitaitoa. Väitän myös, että varma tapa onnistua, on lähteä liikkeestä pois, jos myyjä ensimmäiiseksi tuputtaa hybridiä!


    • wesawed

      taas tullaan siihen että mestarit selittää et alle 3000 e fillarilla ei voi ajaa ja siinä pitää kaikki osat maksaa vähintään 100 e kappale. ilman pahvihousuja ja lukkopolkimia on suorastaan rikollista ajaa. eikä ne huomaa et ne on itse mitä suurimmassa määrin mielikuva markkinoinnin uhreja.

      • melkein sohvaperuna

        Jos toiset ajaa 5000km/vuosi (tai sinnepäin), niin on sillä melkoinen ero tavalliseen satunnaiseen pyöräilijään joka ajaa 500 .. 2000km/vuosi. Kilometriä kohti kustannukset on farkuilla ajavalle pyöräilijälle selvästi korkeammat, vaikka pyörän ja varusteiden lähtöhinta on matalampi.

        Jotkut harrastaa pyöriä ja antaa harrastaa.


      • Alkup. Maantiepyöräi

        Ei vaan että 3000€ on helppo ostaa polkupyörä. Kun budjetti on 1000€ tai joillakin jopa alle, on oikean valinnan tekeminen paljon vaikeampaa. Mitä pienemmällä budjetilla olet liikkeellä, sen vaikeampaa on tehdä järkevää ostosta.

        Ääripää on tietysti henkilö, joka hankkii polkupyöränsä kierrätyskeskuksesta. Siinä ei riitä pelkkä raha, pitää olla laajasti tietoa ja osaamista. Lopputuloksena voi parilla satasella (josta pyörän hinta joku kymppi) olla polkupyörä, joka on parempi kuin yksikään 1000€ kaupasta saatava vaihtoehto.


    • xt28rlg

      minulla lähtee nyt toinen kesä edellä mainitulla härpäkkeellä käyntiin, eihän se ole sieltä kaikkein keveimmästä päästä toi fillari mutta kyllä sillä on ajellut ihan hyvin normi lenkki ajoa. Viime kesänä ajoin 7000 km ja tälle keväälle on ajoa kasassa n.700km, mitään muuta kuin renkaita ei ole tarvinnut vaihtaa vaihteet on toiminut hyvin kun muistaa pitää puhtaana ja kevyessä öljyssä minun mielestä sopii hyvin aloittelevalle kuntoilijalle ja jos innostusta piisaa niin myöhemmin voi katsella kevyempää ja laadukkaammista osista kasattua pyörää, mutta ei ihan turha peli ole kuitenkaan

      • Onnittelija

        Hienoa, kun ketjut ja rataspakka on kestänyt jo 7700km!

        Ei muuta kuin ajoa. Kerro sitten kuinka pitkään alkuperäisillä ketjuilla pääsit.


    • avotipetrbolshoi

      Ajoin iskän maantiepyörällä (mitään kuuluisaa nerkkia, ei hienoja osia) omalla vanhalla (ja halvalla) pyörällä monta vuotta...
      Eikä ole vieläkään valittamista.

      Kestävät hyvin sadetta, mutaa ja ihan mitä vaan muuta ELÄMÄÄ. Siis ajattelkaa, en ole vieläkään kuollut, vaikka sairastunkin Edullisen ja toimivan pyörän tautia :)

    • pönö1

      pitää olla aika typerä jos saa ketjut ja pakat rikki alle 30 000 kilometrin

      • joo.joo.

        Mitkä ketjut tai pakat kestää 30 000km? Ostan heti sellaiset. Nykyinen 10sp slx setti kesti vajaan 4000km.

        Nyt tuli xt/xtr toivottavasti kestää pidempää.


    • jukkapekkamauri

      Älkää ostako! itse erehdyin ostamaa 2012 mallin. en ole muuta tehny oston jälkeen kun tilannut varaosia. Aivan hirvittävän huono. ja tulee kotiintoimitettuna kyllä, mutta renkaat tyhjät, polkimien kampien kierteet eivät ole yhteensopivat toisiinsa. eli kampi poljin.

      • fjtkflgklh

        päädyt sit laittamaan polkimet väärin päin kun niissä on erikätiset kierteet


    • varokaavaan

      joo kannattaa lukea TM uusin Hobby Hallin pyörän testi,
      siinä todettiin, että HH on täyttää moskaa,

    • RaleighRaipe

      Mulla on kyseinen pyörä ja vanhana raleighin käyttäjänä jo vuodesta 75 olen ollut todella tyytyväinen .
      Tietysti nämä pyöräliikkeiden pahviaapot haluavat myydä 4000€ pyöriä ne kun ovat niitä oikeita pyöriä,muut ovat roskaa heidän mielestään.
      Totuus on että tuntemattomat ja halvimmat kiinalaiset voivat olla huonolaatuisia.
      Niilläkin pärjäilee kunhan tarkkailee pyörää ja huoltaa sitä itse ja säilyttää kuivassa.
      Tollanen 4000€ pyörä ei oikeastaan anna mitään muuta kuin heikolle itsetunnolle vahvistusta kun verrataan 300 - 600€ pyöriin.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Vain roskapyöriä ammatikseen trokaava kirjoittaa jotain tuollaista. Turvallisen pyöräostoksen raja on karkeasti;
        - 1000€ ei vaihteita
        - 1500€ vaihdepyörä
        - 2000€ etujousto
        - 2500€ täysjousto.

        Halvemmalla toki saa, mutta silloin tulee oikeasti tietää mitä ostaa. On minullakin yksi 450€ fixi, joka on löydetty brittiläisen nettikaupan tarjouksesta. Helkaman Jopo ilman vaihteita on hinta vs. laatu suhteeltaan hyvä jne.


    • Sammakko1

      Ostin 2012 raleigh lady pp:n ja olen ollut tosi tyytyväinen siitä.Ihania kilometrejä ja ihana ajaa,kiitos Hobby Hall.

    • Aloittelija8975438

      Hankin kyseisen pyörän noin vuosisitten. Olen ollut tyytyväinen ostokseen. Itsellä pituutta 179 cm ja pyörä tuntuu sopivan kokoiselta. Painoakin on noin 120kg joten ihan kestävältäkin tuo vaikuttaa. Toki kilometrejä on kertynyt nyt vasta 500-1000km välillä polkeminen verrattuna vanhaan pyörään (joku maastopyörä) erittäin kevyttä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe