Milloin Kemin jäärata-ajot on järjestetty viimeksi? Olisiko kenelläkään tietoa, miksi ne lopetettiin? Oli se vaan hurjaa menoa, kun Timo Mäkinen ajoi Cooperillaan. Joistakin autoista lähti "parafiinin haju". Mikä sen aiheutti? Pitääkö paikkaansa, että autoissa käytettiin lentokonebensiiniä?
Kemin jäärata-ajot
9
491
Vastaukset
- Elias.
Vai käytettiinkö eetteriä? Sairaalanrannassa muistan viimeksi kun oli, mitä minä muistan. Olihan siellä näitä kemiläisiäkin Raikamoita jne...
Siellä oli samassa paikassa jääräta ainakin pitkälle -70 lukua käytiin Kuplaa aina iltasella revittään. Ja penkat pölisi. - piikki ratas
kemissähän ei saa harrastaa mitään mikä kinnostaa ja vetää katsojia...sm jokkisajot lumilinnan eteen ensvuonna 2päivää ainaki hotellit täynnä ja eiköhän joku eksy siihen lumiläjäänki...
- Oohan noita edelleen
Onhan ne ollu, ne on vaan viime vuosina ollu tuolla Vallitunsaaren suunnalla. Elikkä ravintola Puukerhon lähettyvillä Isohaarana padon lähellä. Olikohan tänä vuonna niin ettei pystytty ite kisoja järkkään (?) jäätilanteen takia mutta rata siellä kai oli (?). Viime vuonna ainakin. Viime vuonna tais olla Ajoksessakin muttei kisoja siellä. Vallitunsaaressa ollu jo useamman kerran kisat.
- Jokkismies 69
Ajoksen ranta-alue muutettiin naturaksi ja kaupunki kielsi siellä ajamisen ja samoin kävi sairaalan rannan, kuulema liikaa melua synnäri sekä vanhusten asumukset liian lähellä. Ajoksen kalasataman kohtalosta en tiedä tai Karsikonkalasataman alueesta, että voisiko siellä ajaa .Ainut este taitaa olla nouseva merivesi jäälle .
peurasaarenrannassa 80-luvun alussa keminuan jässäreissä jäällä yli 50 autoa,rata auki arkea pyhää...aina pääsi ajamaan, ja ajajia riitti, valtsikalta peukkuun valtsikalle mettä sellille peukkuun valtsikalle...pysyi nuorisolla kalusto lapasessa>>> myöhemmin kielto melun takia...kappelinrannassa eivät saaneet nukuttua bodybageissaan. v.83 sm-jäärata-ajot tullinrannassa>>>itku ja kitku kun latu selkäsaareen meni poikki ja melua kuului yhtenä lauantaipäivänä>>>ajoksen moottoriurheilukeskus valmistui 83>>mr.rallycross matti alamäki kävi katsomassa radan matkalla laivakankaalle sm crossiin...kysyi miksei täällä ajeta sm.rallicrossia, rata loistava>>>alue suljettiin 98. nyt oltava ympäristölupa ym. jääradallekin maastoradasta puhumattakaan. sitten ihmetellään kun liukaskeli aiheutti onnettomuuden. toista se oli ennen kun kaikki kädettömät ja jalattomat pääsi reenaan ajamista, pysyi raskaskalustokin paremmin ojien välissä. ps. ratahanke elää vielä...t.kisa lisenssi vuodesta 1993.
- Slippery Slope
Ja sinäkin siellä 12v ikäisenä sladia vetelit?
http://www.suomi24.fi/yhteisö/jonkka42
Hyvin tunnut ikäiseksesi risiiniöljyseoksen tuoksun muistavan? Slippery Slope kirjoitti:
Ja sinäkin siellä 12v ikäisenä sladia vetelit?
http://www.suomi24.fi/yhteisö/jonkka42
Hyvin tunnut ikäiseksesi risiiniöljyseoksen tuoksun muistavan?eipä päässyt 12-v ajamaan, mutta kisajärjestelyihin pääsi mukaan. eka rallin olen käynyt katsomassa v.76 joten muisti pelaa...
oskulle ja muillekin tiedoksi, viimeiset oikeat jäärata-ajot ollet v.83. tullinrannassa sm-kisat. osa käytti lentokonebeesaa, osa risiiniöjyä beesan seassa osalla oli kisa öljyt ja tuoksu sen mukainen...kakstahtiset erikseen. nyky öljyillä castrolllin twsm 10-60llä alkaa kaasut tuoksumaan 60-luvulta...
- sladissa
Wappuajot jäälle ja viimeiseksi pinnallejäänyt julistetaan voittajaksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483