Miksi hän tekee näin? Rakastaako hän minua lainkaan?

kaksin mutta yksin

Olemme seurustelleet yli 2 vuotta, on oma pieni kämppä,kissa, hyvä rahatilanne ja kaikki ulkoapäin katsottuna hyvin. Kuitenkin olen aivan suunnattoman yksinäinen tässä suhteessa.Minulla ei ole harrastuksia, ei ystäviä jotka olisivat aina vapaana...Jos haluan viettää yhden päivän kultani kanssa aivan kahdestaan, niin tunnen hänen ahdistuvan ja haluavan pois, keinolla millä hyvänsä. Tänäänkin oli suunnitelmat olla koko päivä kahdestaan kotona, mutta kesken kauppareissun mies soitti kaverilleen ja lähti sinne. Tuntuu että hän ei viihdy kanssani, että olen pelkkä vaiva ja riesa hänelle. Yritän parhaani että hänellä olisi aina kaikki hyvin, suorastaan hengitän ilmaa keuhkoihini hänen kauttaan. Pesen pyykit, kokkaan joka päivä, pidän paikat kunnossa ja autan aina rahallisesti. Olen suunnattoman yksinäinen ja surullinen. Aina kun hän on poissa, niin tuijotan vain kelloa ja odotan häntä ja yitän tappaa aikaa. Tälläkin hetkellä. Mietin todella usein itsemurhaa, minulla ei ole käytännössä ketään kenelle puhua näistä asioista. Ketään ei kiinnosta enkä halua vaivata perhettäni.

18

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksi nyt

itsellesi jokin harrastus ja ajanviete. Ei toisen kaulaan voi ripustaa omaa elämää. Miehesi kyllä vaikuttaa kypsymättömältä jos kaverit menee aina ykköseksi. Mikään ei ole ihanampaa kuin viettää rauhallinen lepopäivä oman rakkaansa kanssa kotosalla... Ihmisiä on kuitenkin erilaisia, mutta ikuinen juokseminen on kakaroiden puuhaa.

• kaksin mutta yksin

olen niin pohjattoman surullinen ja rikki, läpikotaisin :( miksi hän ei viihdy kanssani? onko minussa vikaa vaikka aina parhaani teen? mitä teen väärin? en voi erota, en ikinä, rakastan häntä niin hirveän paljon mutta en voi pakottaa toista olemaan lähellä jos ei halua :'''((..

• Heissulivei ja meni.

Hei "kaksin mutta yksin",
        onkos miehesi skorpioni horoskoopiltaan? Kuulostaa tutulta....

• lklkjmkljkl

Keskustele avoimesti, ei siihen muu auta. Mulla oli sellainen poikaystävä, joka ei viihtynyt mun seurassa ollenkaan. Se nakersi mun itsetuntoa vaikka kuinka ja sinun tavallasi hain syitä itsestäni. Se vain että jos yksi ihminen maailmassa ei viihdy sinun seurassasi on huono otanta suurempien johtopäätosten tekemisen kannalta.

Keskustelin asiasta poikaystävän kanssa useaan, mutta hän ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Hänelle sopi että oli parisuhteen tuoma turvallisuuden tunne ja seksiä, mutta sitten muuten hänellä oli ihan oma elämä. Minulle se ei sopinut, joten lopetin parisuhteen. Hän olisi halunnut jäädä. Suhteesta on vuosia ja nyt olen sellaisessa suhteessa, jossa mies haluaa viettää aikaa kanssani. Itseasiassa kaikissa muissa seurustelusuhteissa mies on halunnut olla seurassani. Se yksi oli siis se outo tapaus.

Kenenkään onnellisuus ei ole riippuvaista toisesta ihmisestä.

• mustekala?

"Kaksin mutta yksin",

kylmät väreet selkäpiissä!!
      Ymmärrän poikaystäväsi käytöstä, etkö huomaa, miten tukahdutat hänet?
      Roikut, uhraudut, annat kaikkesi.
      Anna miehelle tilaa, ja itsenäisty itsekin!
      Pakottamalla, lahjomalla, uhrautumalla, marisemalla ja kerjäämällä ajat hänet lopulta pois kokonaan!
      Äla tunge l i i a n lähelle, se ahdistaa! anna hänelle tilaa, ja jos hän sinusta välitttää, hän pysyy luonasi. ei parisuhde tarkoita, että ollaan "siamilaiset kaksoset"!

• Minäkin ahdistuisin jos olisin poikaystäväsi.

Hanki oma elämä! Töitä, opintoja, harrastuksia ja sitä kautta ystäviä.

• ytt6id

Kuulostat hyvin paljon läheisriippuvaiselta, jotka taas ovat omalla tavallaan myös narsistisia: hengitän hänen kauttaan, miksi hän ei anna elämäänsä minulle?
      Siksi, kun hän haluaa elää omaakin elämäänsä, ja niin pitäisi sinunkin. Te olette kaksi erillistä ihmistä. Sinä et hengitä hänen kauttaan, vaan itsenäsi. Sinullakin pitää olla ainakin yksi tai kaksi muuta ystävää, ja yksi oma harrastus. Sinun pitää olla itsellesi tärkeä ihan itsenäisesti, omana itsenäsi, ja se tulee sen kautta.

Mietit itsemurhaa, koska sinulla ei ole identiteettiä, sinä siis et tiedä olemassa olollesi omaa syytäsi. Sinä ripustaudut kumppaniisi ja kuristat hänet hengiltä, koska yrität tehdä hänestä vastuullisen sinun elämästäsi ja identeiteetistäsi, sen sijaan että alkaisit kasvattaa sitä itse, ottaisit itse vastuun itsestäsi ja elämästäsi. Kuten kuuluisi. Tämän takia läheisriippuvaiset ovat narsisteja: he muka palvelevat, laittamalla ruokaa, pesemällä pyykkiä ja pyyhkimällä räänkin nenästä, mutta oikeasti kaikessa tuossa on hintalappu. Ja se onkin iso hintalappu, se on vastuu toisen aikuisen elämästä.

Sinun pitäisi puhua psykologille. Olet todennäköisesti myös masentunut, eikä ihme. Yleensä ihmiset kenellä ei ole identiteettiä ja omaa sisintä ovat. Koska elämässä olisi tärkeää olla arvoa itse elämällä, siis ihan sillä omallakin. Ihan koska elää, koska on elossa.
      Usein ihminen sitten ilman arvoja, pohjaa ja vahvaa sisintä masentuu, kun ei haaveet toteudukaan ja tulee vastoinkäymisiä, kun ei tunnekaan koko ajan olevansa tärkeä, tai ainakaan niin tärkeä, kuin itse toivoisi, kun on se tyhjyys... Mikä vaan elämässä aina on. Ja vaikeitakin tunteita, kuten yksinäisyys, pettymys, suru ja ahdistus. Ne kaikki kuuluvat elämään ja terve pohjainen (päinen) ihminen osaa suhtautua niihin tilapäisinä tunteina, kestää ne. Ei ala heti pohjattomaan itsesääliin. Suree hukkumatta suruun. Käy kivuliaita asioita läpi kuitenkin nähden jonkun reunuksen ja valon jossain.

Olet totisesti rikki, mutta ei se johdu kumppanistasi. Sinulla on itselläsi kieroutuma ja sinun pitäisi se myös itse korjata. Kukaan ei jaksa tuollaista kuristajakäärmettä, ethän sinäkään jaksa: jos olisit nahoissasi onnellinen, olisit onnellinen. Mutta sinä itsekin olet surullinen, rikki ja lohduton. Olet siis rikki ja avun tarpeessa. Tarvitse psykologin monivuotista apua ja terapiaa, todennäköisesti masennuslääkityksestäkin voisi olla apua (psykiatri) ja joudut sittenkin itse tekemään työt. Siis sinä itse.
      Apuna voisi olla myös aromaterapia, rosenterapia, tai hypnoosi. Viimeinen ainoastaan, jos sinulla ei ole mielen sairautta mitään muuta.

Mutta siis siinäpä se. Sinun pitää ottaa vastuuta itsestäsi, tunteistasi ja hyvinvoinnistasi, eikä vaan luulla ostavasi rakkautta palvelemalla, ja ripustautua kuin takiainen toiseen. Lisäksi sinulla pitää itselläsi olla elämänhalua, vaikka olisit kokonaan sinkku!
      Kun nämä asiat ovat kunnossa, pystyt hieman realistisemmin arvioimaan, ketkä ovat oikeasti ystäviäsi, millainen kumppanisi on ja sopiiko hän sinulle jne. nyt vellot vaan jossain varsin epäterveessä tilassa.
      Hae apua. Heti.

• kaksin muta yksin

äskeinen viesti sattui, sillä se oli niin totta. En tiedä enää kuka olen, en ole enää sama ihminen. Ennen olin sosiaalinen, menevä, itsenäinen, nyt hengitän vain toisen ihmisen kautta. Olen niin paljon yrittänyt muuttua mutta en osaa, en yksin. Tarvitsen apua mutta en jaksaisi sellaisia prosesseja..en löydä voimia!

• naienene

Koetko muuttuneesi tuon suhteen aikana (siis kun sanot että ennen olit sosiaalinen ja menevä jne)? Onko sinulle tuon suhteen aikana tapahtunut jotakin (ihan suhteesta riippumatontakin), mikä olisi voinut saada sinut masentumaan?

Mikäli olet muuttunut heikompaan suuntaan vasta tuon suhteen aikana, eikä mitään selkeää juttua joka olisi saanut sinut masentumaan ole tapahtunut, niin sitten kannattaa pohtia vakavasti sitä olisiko miehesi käytöksessä jotakin sellaista, mikä on voinut murentaa itseluottamustasi. Käyttäytyykö hän esim. kuin sinä olisit tyhmempi kuin hän tai muuten huonompi? Onko hän ivallinen? Miten hänen arvostuksensa sinua kohtaan on ilmennyt -vai onko mitenkään? Onko hän osaltaan jotenkin vaikuttanut siihen ettet ole enää niin sosiaalinen (onko esim. jollain tapaa rajoittanut menemisiäsi jossain vaiheessa suhdetta)? Onko hän antanut ymmärtää, että hän on täydellinen ja suorastaan armelias, kun on sinut huolinut?

Käytätkö e-pillereitä tai muuta hormonaalista ehkäisyä? Sekin voi masentaa. Ei toki varmastikaan ole syy tuohon kaikkeen, mutta voi vaikuttaa kyllä yllättävän paljonkin.

Suhteessahan on aina kaksi osapuolta, ja aina kumpikin jollakin tavalla vaikuttaa tilanteeseen. Olen ihan samaa mieltä monen muun kanssa siitä, että käytöksesi on liian takertuvaa (ei ole missään määrin tervettä "hengittää toisen keuhkojen kautta"), mutta siihenkin voi tietenkin olla monia syitä. Älä ainakaan syyllistä itseäsi vaan yritä pohtia, mikä auttaisi sinua voimaan paremmin ja mistä voisi johtua tuo nykyinen tilanteesi ja olotilasi. Selkeästi olet aika masentunut. Onko tämä olotila ja tilanne jatkunut pitkään? Minkälainen suhteenne oli aluksi, ennen tätä nykyisen kaltaista tilannetta?

Sellainenkin ajatus tuli mieleen, että jos olette nyt parisen vuotta olleet yhdessä, niin ehkä miehellä on jo se alkuhuuma laantumassa/laantunut. Tämä seuraava pohdinta tapahtuu nyt sillä oletuksella, että miehesi on ok tyyppi eikä ole edesauttanut itsetuntosi lannistumista. Jos miehellä alkoi symbioottisen huumavaiheen jälkeen tietty arkistuminen ennen sinua ja sinulla on vähänkin taipumusta läheisriippuvuuteen, niin ehkä olet alkanut hätääntyä miehen etääntymisestä, kokenut että hän hylkää sinut ja sitten alkanut tehdä kaikkesi (palvella häntä, ripustautua jne) että saat pitää hänet. Sitten kun toinen ei enää siltikään anna sitä syvää ja kipeän tarvitsevaa vastakaikua, niin oma uskosi itseen rapistuu ja tulet koko ajan epävarmemmaksi. Kaipaat takaisin siihen symbioosiin, vaikka on aivan normaalia että aikuiset ihmiset eivät elä symbioosissa, etenkään pitkässä suhteessa.

Joka tapauksessa varo ripustautumasta enää enempää mieheesi, se on vaarallista, on mies sitten luonteeltaan minkälainen vaan. Ei hyväänkään mieheen ripustautuminen ole tervettä. Kannattaa hakeutua psykologille tms puhumaan.

• 355343543

Ehkä se, että sinä takerrut häneen noin pahasti tekee sen, että liika viettäminen kanssasi saa hänet ahdistumaan.

Hanki itsellesi elämä, ehkä sitten myös miehesi haluaa olla kanssasi enemmän. ei kukaan halua olla jollekkin ainoa syy elämiseen.

• Wandering man

Toisaalta, jos elää suhteessa jossa ei saa riittävästi huomiota tai tunne itseään tärkeäksi, sairastuu juuri läheisriippuvaisuuteen.
      Ikään kuin joutuu kerjäämään hyväksyntää siltä, jonka ainakin luulisi rakastavan itseään. Väkisinkin sitä tuntee itsensä huonoksi, kun se jota eniten rakastaa, kohtelee kuin ilmaa.
      Been there and done that.

• edellinen

Suhteessa pitää pystyä olemaan ensin lähellä, niin sen jälkeen voi ottaa etäisyyttä.

• 011

En olisi voinut paremmin tuota itse muotoilla...

• täysin nolla

Teeet kaikki kotityöt ja autat vielä rahallisesti. Eikä miehes vietä edes aikaa sun kanssa. Selvästi käyttää sua hyväksi. Miksen minä löydä ketään tollasta naista vaan kaikki hyväksi käyttäjät löytää naisen joka palvelee ja on piika. Teidän suhde ei ole rakkautta nähnytkään. Sulla on sentään mies ainakin teoriassa mut käytännössäei. Jos näkisit mun elämääni niin tietäisit et mitä on olla yksinäinen. Mulla ei ole kavereita eikä mitään

• 6+8

"Miksen minä löydä ketään tollasta naista vaan kaikki hyväksi käyttäjät löytää naisen joka palvelee ja on piika"

Siksi, koska ainoastaan hyväksikäyttäjät jaksvat katsella naista joka on vain palvelija ja piika. Muut tahtovat vastavuoroisen, kahden ihmisen välisen suhteen.
      Imeisesti et vielä ole oppinut toimimaan tarpeeksi lipevästi. Kyllä tuo harjoittelulla korjaantuu. On sitten sullakin oma piika, kunhat opit ottamaan oikeat strategiat ensin käyttöön.

• täysin nolla

Kyllä varmaan tarvii alkaa olla lipevämpi ja esittämään jotain roolia, kun muuten ei onni suosi.

• Kahil Kibram

""Rakastakaa toinen toistanne, mutta älkää tehkö rakkautta kahleeksi. Antakaa sen mieluummin olla liikkuvana merenä sielujenne rantojen välillä. Täyttäkää toistenne pikarit, mutta älkää juoko samasta pikarista. Antakaa toisillenne omasta leivästänne, mutta älkää syökö samasta leivästä. Laulakaa ja tanssikaa ja olkaa iloisia yhdessä, mutta antaa toinen toisenne olla yksinään. Samoin kuin luutun kielet ovat erillisiä vaikkakin sama sävel saa ne värisemään."

• minä

Kyllä pistää sydämmestä. Tarina on kuin omasta elämästäni. Myös muut kommentit koskettivat minua. Erit. se, että haluaisin itse elää symbioosissa ja olen hätääntynyt, kun mieheni on minusta etääntynyt. Minustakin tuntuu, että minä haluaisin viettää koti-iltoja, vuokrata elokuvia, käydä yhdessä lenkillä, mutta mieheni viihtyy enemmän omissa harrastuksissaan ja omissa touhuissaan m.tietokoneella. joudunkin usein pyytämään, että "tuu jooko kattomaan telkkaa mun kanssa" Ennen hän halaili ja pyysi kainaloon, mutta hän on nyt vahva ja itsenäinen ja minä tarvitsen läheisyyttä ja minä joudun sitä erikseen pyytämään "että halaisitko mua" Minä teen aina aloitteet läheisyydessä ja seksissäkin. Suunnattomasti harmittaa, että ystäväpariskunta on seurustellut yhtä kauan, mutta vetävät yhteen hiileen vieläkin ja tekevät kaikkea yhdessä. Olis niin kiva käydä vaikka kaupassa yhdessä! Pieniä asioita.. On minulla ystäviäkin, mutta sitä parasta ystävää minulla on ikävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      12
      1540
    2. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1147
    3. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      50
      1120
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1097
    5. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1019
    6. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      950
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      942
    8. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      89
      877
    9. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      114
      868
    10. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      867
    Aihe