Heips !
Olen ollut työpaikassani n.3 vuotta ja on ollut keuhkokuume ja useita hengitystieoireita, rintakipua on keuhkojen kohilla, maha vaivoja, väsymystä, kirkasta nestettä nenästä vuotaa koko aika(myös kyllä muuallakin kun töissä),näönheikkenemistä 2 kertaa työpaikalla johon liittynyt myös suunpuutuminen ja pyörrytystä. Tuollainen kyseinen kohtaus tullut siis ainoastaan työpaikalla.
Jotain huhuja kuulin että ois ollutyöpaikka uhkasakollakin ja viikko sitten kävi terveystarkastajatkin. Mutta en tiedä onko uhkasakko huhu totta. Joten tässä nyt alkanut epäilys nousta.
Meidän 7 henkisessä yksikössä ainakin kolmella muulla on ollut korvien kutinaa ja nenän vuotoa(kirkasta nestettä). En tiedä kun he ei varmaan ole kiinnittänyt epäilyksiään niin tarkkaan kun minä joka enemmän kipeänä. Tosin yhdellä henkilöistä kanssa koko aika on ollut röhää->"flunssaa". Syö allergia lääkkeitä vaikkei mitään allergiaa todettu,"on vaan ympärivuoden nuhaa. "
Siis en oikein tiedä mitä nyt pitäisi tehdä kun tuntuu että on koko aika kipeä ja mistä aloittaa että sais tutkimuksia käyntiin? ja missä testit? Tuntuu niin toivottomalta tää tilanne kun vielä toimialajohtaja vielä hönkii niskaan että onko mulla joku jauhopölyallergia(leipomossa töissä) ja tyyliin ei jatkuis työt ku sairastelen,apuaa apuaaa ?? Mutta tuosta jauhopölyallergiasta olen kyllä aika varma ettei ole,mutta testeihin menossa,että saa sen pois päiväjärjestyksestä.
Itse en usko jauhopölyallergia väitteeseen. Viime keväisessä terveystarkastuksessa spirossa heikentymää,tt-lääkäri ,epäili ensin että voisko olla astma, mutta kuittasi vaan sillä että en ole varmaan osannut puhaltaa oikein spirossa(kun eka kerta) ja siinä hänen huoneessaan puhaltelin sellaseen tötteröön eikä oikein luonnistunut joten totesi tämän puhallusonnistuvuuden syyksi siis. Asia jäi siihen sillon.
Niimpä pyytäisin apua, että mitä testejä sun muuta kannattaisi pyytää kun olen menossa työterveyslääkärille? Allergia testin aijon ainakin otattaa että selviäisi tuo jauhopölyallergia pois kuvioista.
Kiittäen jo avuista. Tulee tarpeeseen :)
neuvoja huomista lääkäriä varten&homeepäilys
2
150
Vastaukset
"Niimpä pyytäisin apua, että mitä testejä sun muuta kannattaisi pyytää kun olen menossa työterveyslääkärille? Allergia testin aijon ainakin otattaa että selviäisi tuo jauhopölyallergia pois kuvioista."
- Voe, voe. Eipä niiltä puoskareilta paljon apua saa. Pyörittelevät vain päätään, ja haet apua seuraavalta ja sitä seuraavalta...
Toivottavasti olen väärässä ja sinulla käy parempi tuuri. Voimasia :)- Homepää
Ensinnäkin sinun täytyy päästä sairauslomalle. Sitten ainakin näkee, onko syy työpaikassa. Omasta kokemuksesta tiedän, että tuossa tilanteessa on kamalaa. Jouduin aina sairauslomalle ja sieltä taas takaisin työpaikalle ja taas sair.lomalle. Sitä rumbaa kesti kauan. Olin ammattitautitutkimuksissakin, mutta ei löytynyt astmaa eikä homeallergiaa. En ole allerginen, vaan hirvittävä olo tulee ilmeisesti hometoksiineista.
Jos epäilynä on, että oireilu aiheutuu työpaikasta, niin työpaikka pitäisi tutkia. Työterveyslääkärillä pitäisi kyllä olla tiedossa mitä pitää tehdä homealtistusepäilyissä.
Ole tiukkana, ja sano, että työpaikan sisäilma aiheuttaa oireesi, jos epäilet sitä.
Työnantajan velvollisuus on lain mukaan järjestää puhtaat työtilat. Ei kenenkään tarvitse sairastua myrkyllisen sisäilman takia. Tsemppiä, pidä puolesi !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708