Auttavainen nainen. Olenko väärässä?

RiinaHKI2012

Tämä ei välttämättä sovi ihan tänne sinkku puolelle, mutta koitetaanpas.
Olen siis 30vuotias sinkku nainen.
Minulla on miesystävä, siis ihan vain ystävä. joka on naimissa toisen naisen kanssa.
He ovat molemmat työttömiä, ja joksus heillä ei ole rahaa maksaa vuokraa, tai saatika rahaa ruokaan.
Joten autan heitä rahallisesti aina silloin kun pystyn.
Heidän ongelmanaan on että nainen on ulkomaalainen, kotoisin Austraaliasta. Eikä hän osaa Suomen kieltä laisinkaan, vaikka on sitä kuinka harjoitellut.
Joten he saavat vain tukia yhdelle ihmiselle.

Mies on ollut lapsuudesta saakka hyvä ystäväni, ja mielellään heitä tahdon auttaa. Koska he todellakin tarvitsevat sitä.

Ongelma on se että olin treffeillä erään miehen kanssa, ja ihan vain ohi mennen tuli asiasta juttua, ja hän tyrmäsi koko idean yhdeltä istumalta.
perustelematta mitään.

mikä ihmisissä on vikana, että eivät voi ymmärtää että jotkut ihmiset vain nyt tarvitsevat apua päästäkseen jaloilleen.

Nyt mietinkin, kuinka monet ihmiset ovat siis sitä vastaan, että nainen auttaa ystäväänsä, ja tämän perhettä rahallisesti?

16

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+16

Oletko ajatellut, että jos et auttaisi heitä, niin naisen olisi opiskeltava suomea ja mentävä työvoimakoulutukseen. Pitemmän päälle se auttaisi heitä paljon enemmän kuin satunnainen rahallinen apusi.

• RiinaHKI2012

Nainen opiskelee Suomea, Suomen kielen kurssilla, ja Syksyllä alkaa jatko kurssit.
      Joten siitäkään ei siis kyse ole.

• a ettet ole roskapo

Mielestäni saa auttaa, jos se ei jatku kuukausi tolkulla ja autettava rahamäärä pysyy pienenä. Ennemmin lainaisin rahaa joka maksetaan jossain vaiheessa takaisin, mutta en antaisi rahaa tuosta vaan.

• RiinaHKI2012

Saan päälle 2300euroa kuukaudessa. siitä menee alle 1000euroa vuokraan, 300 euroa ruokaan sun muuhun.
      Ylijäämä rahalla en sinällään tee mitään, joten siitä olen antanut.

Kun jompikumpi heistä pääsee töihin, ovat he maksamassa rahaa takaisin.
      Ei itselläni ole mitään vaikeuksia esim. Joka kuukaus lainata 50-100euroa heille.

• on mullakin rahaa
      • RiinaHKI2012

Jaa-a. Eipä taida. Tämä mies on asunut suomessa viimiset 35 vuotta.

• tosi ystävät auttaa

Olet todellinne ja tosi ystävä kun autat. Muiden mielipiteitä sun ei kannata kuunnella vaan autat koska olet hyvä ja kiltti nainen. itse olen auttanut kaveriani saamaan töitä ja tolleen ja lainannut rahaa kun on tarvinnut.

• RiinaHKI2012

Kiitos mukavasta kommentista.
        Omien ystävien suusta tuota on kuullut. Siis että olen tosi ystävä, ja että muita ei pitäisi kuunnella.
        Ongelmana vain on se, että treffeillä käydessä jos tuo sattuu lipsahtamaan keskustelun yhteydessä, saan niskaani saarnan.

• tosi ystävät auttaa
        RiinaHKI2012 kirjoitti:

Kiitos mukavasta kommentista.
        Omien ystävien suusta tuota on kuullut. Siis että olen tosi ystävä, ja että muita ei pitäisi kuunnella.
        Ongelmana vain on se, että treffeillä käydessä jos tuo sattuu lipsahtamaan keskustelun yhteydessä, saan niskaani saarnan.

No sellaset ihmiset ei ole suvaitsevaisia jotka niitä saarnoja sulle antaa. Ei ne hyväksy muiden auttamista ja jos joku olis hukkumassa niin varmaan miettisivät kauan ennen kuin auttaa. Joten sellasten kaa ei kannata seurustella koska ne ovat omaan napaan tuijottajia.

• fjldsfj

Hyvähän se on, että tosipaikan tullen on ihmisiä jotka auttaa. Pitää vain kattoo, että tilanne ei jatku liian kauan, koska se ei oo kellekään hyväksi.

• RiinaHKI2012

Perustelisitko "kellekkään hyväksi" ?

Ei tästä haittaa minulle ole, ja ei "ylimääräisestä" rahasta heillekkään haittaa ole.
        Helpottaa heidän elämäänsä. Eikä tarvitse katsella ystävää hädässä .

• köyhä ystävä
        RiinaHKI2012 kirjoitti:

Ei tästä haittaa minulle ole, ja ei "ylimääräisestä" rahasta heillekkään haittaa ole.

Voisitko laittaa mullekin muutaman satasen kuukausittain. Ja ettei esteitä tuolle ole olen mielelläni ystäväsi. Tilinumero vai osoite?

• fjldsfj
        RiinaHKI2012 kirjoitti:

No, sinun tapauksessa ei varmaan ole kyse siitä, mutta omalle kohdalleni on sattunut, että olen auttanut aika kauan yhtä ihmistä, mutta hän ei ole tehnyt mitään saadakseen talouttaan tasapainoon. Nyt tuntuu siltä, että edesautan vain hänen velkavankeuttaan, koska hän ei joudu kohtaamaan todellisuutta, koska saa aina lainattua rahaa. Jatkossa siirryn varmaan antamaan vinkkejä säästämiseen, koska sen osaan myös aika hyvin... ;)

• Karumpi puoli
        RiinaHKI2012 kirjoitti:

Rahaongelmia ei ratkaista rahalla. Kuulostaa tyhmältä, mutta niin se vaan on. Hetkellinen apu tiukassa paikassa on ok, mutta jatkuva rahoittajan rooli saa vain autettavasi passivoitumaan, kun tottuvat siihen että sinulta tulee aina rahaa.

Enemmän palvelet heitä, kun autat heitä itseään pääsemään sellaiseen tilanteeseen, että tienaavat itse omat rahansa.

• Sama tyyppi taas
        Karumpi puoli kirjoitti:

Rahaongelmia ei ratkaista rahalla. Kuulostaa tyhmältä, mutta niin se vaan on. Hetkellinen apu tiukassa paikassa on ok, mutta jatkuva rahoittajan rooli saa vain autettavasi passivoitumaan, kun tottuvat siihen että sinulta tulee aina rahaa.

Enemmän palvelet heitä, kun autat heitä itseään pääsemään sellaiseen tilanteeseen, että tienaavat itse omat rahansa.

Piti vielä mainita, että ei velkojakaan ratkaista ottamalla lisää velkaa. Jos ei opi huolehtimaan taloudestaan, on kohta uudestaan samassa pulassa.

Jos ei ole tuloja, on mukauduttava niihin pieniin tuloihin ja samalla pyrittävä tekemään jotain saavuttaakseen paremman tilanteen. Nyt he luultavasti laskevat budjettiinsa myös sen, että sinulta irtoaa niin ja niin paljon rahaa joka kuukausi. Pitäisi budjetoida niiden omien tulojen mukaan ja sitten vasta lainata, jos oikeasti ei millään selviä.

• rahaa se vain on

Sinä et ole ahne. Olet valmis auttamaan ystävää rahoinesi, kun itselläsi tuo satasen kuluerä ei tunnu missään. Voisit säästää kaiken ylimääräisen rahan jotain isoa ostosta, kuten autoa/asuntoa/kesämökkiä varten, mutta saat enemmän mielihyvää siitä, että rahat menevät jonkun konkreettiseen ja välittömään tarpeeseen. Tässä ei ole mielestäni mitään nurinkurista. Omakin rahankäyttöni on hyvin erilaista kuin mitä se on joillain tutuillani.

Toivon vain, että sinua ei hyväksikäytetä, mutta toivottavasti tiedät itse mistä on tarkalleen kyse.

Itse en suostuisi keneltäkään ottaa rahaa sen takia, että olen ajautunut huonoon taloudelliseen tilanteeseen. En myöskään rahallisesti auttaisi ketään säännöllisesti, koska se on jokaisen oma asia hoitaa raha-asiansa. Kaikesta huolimatta kenellekään ei kuulu se, kuinka omat raha-asiasi hoidat. Joku äijä voi käyttää 100 euroa kuussa baarissa istuskeluun, sinä käytät saman summan hieman eri asiaan. Pääasia on, että tulet itse toimeen taloudellisesti, etkä ole hankkimassa seurustelukumppania pelkästään päästäksesi jakamaan rahamenojasi. Treffikumppanisi ei tarvitse hyväksyä tuollaista rahankäyttöä, mutta ei se kyllä hänelle mitenkään kuulu. Ja kun on kuitenkin verrattaen pienestä rahamäärästä kyse, ei sen tulisi vaikuttaa mitenkään treffailuunne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      122
      2263
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      58
      2197
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1875
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      31
      1485
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      95
      1437
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1407
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1171
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      66
      1170
    9. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1170
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      69
      1030
    Aihe