Naiset ja miesten kohtelu?

Trigger80

Olen 32 v suomalaiseen perheeseen syntynyt mies. Olen asunut 25 vuotta elämästäni Asutraliassa nyttemmin muuttanu Suomeen. Työskentelen hoitoalalla ja mieltä on alkanut askarruttamaan naisten käytös. naisvaltaisella alalla tähän kiinnittää huomiota.

Lähinnä huomannut että mikä tarve suomalaisella naisella on aina olla parempi kuin mies? tämän huomaa töissä erityisesti. kahvihuoneessa puhutaan miesten "koulutuksesta" ja muutenkin mieskollegoihin tämä näkyy vähättelynä selän takana puhumisena jne jne.

Onko suomalaisen naisen itsetunto niin heikko että sitä pitää pönkittää tällälailla.? Täällä ei näyttäs olevan tasa-arvoisia suhteita. Itselläni on Aussi tyttö joka oikeesti arvostaa minua ja kohtelee kuin ihmistä. ei käy kateeksi suomen miehiä...

41

878

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werwerwer

Hoitoalalla varsin tyypillistä. Älä välitä, se sama käsittämättömän huono kohtelu koskee myös naisia, joille tämä hoitoalan kanalauma on kateellinen.

Käytännössä kaikki, mikä voi jotenkin uhmata tai uhata heidän nokkimisjärjestystään, on heidän mielestään uhka. Tätä ei tietenkään sanota ääneen, vaan piilotetaan nokkimalla uhkaajaa. Kai heidän logiikkansa on aiheuttaa huonoa mainetta.

Jos ollaan yliopisto-koulutettuja, saatetaan katkerana tilittää, miten vähemmillä meriiteillä mies saa johtajan pestejä (tosin tämä on osin totta, miehillä on helpompaa yletä kuin naisilla).

Ei liene vaikea arvata, että olen kesätyökokemuksieni jälkeen pysytellyt kaukana poissa naisvaltaiselta työpaikalta. Tätä käytöstä nimittäin tapahtuu kaikissa naisvaltaisissa työpaikoissa. Miesten kanssa on niin paljon miellyttävämpää.

• werwerwer

Kappas, osa jäi pois.

"Kai heidän logiikkansa on aiheuttaa huonoa mainetta ja siten ylentää itseään ja parantaa omia mahdollisuuksiaan. Näinhän ei käy..."

• Trigger80
        werwerwer kirjoitti:

Kappas, osa jäi pois.

"Kai heidän logiikkansa on aiheuttaa huonoa mainetta ja siten ylentää itseään ja parantaa omia mahdollisuuksiaan. Näinhän ei käy..."

Mutta olin jo Australiassa hoitoalalla töissä sielläkin siis naisvaltaisessa yhteisössä ei siellä ollut tämmöistä....!!!??!! eli onko nyt kyse kulttuurieroista lähinnä siis.

jostain luin artikkelin joskus jossa annettii näkökulma suomalaiseen perheväkivaltaan. tässä oli näkökulmana ehkä hieman kärjistäen että Suomalainen nainen kunyrittää koko ajan olla miestään parempi. vuosia kestävä jatkuva vähättely ja miehen aliarviointi ja alistaminen eskaloituu jonain alkoholinhuuruisena yönä sitten pahoinpitelyyn, kun kiehelle tulee mitta täyteen.

• arkipäivän aki
        Trigger80 kirjoitti:

Mutta olin jo Australiassa hoitoalalla töissä sielläkin siis naisvaltaisessa yhteisössä ei siellä ollut tämmöistä....!!!??!! eli onko nyt kyse kulttuurieroista lähinnä siis.

jostain luin artikkelin joskus jossa annettii näkökulma suomalaiseen perheväkivaltaan. tässä oli näkökulmana ehkä hieman kärjistäen että Suomalainen nainen kunyrittää koko ajan olla miestään parempi. vuosia kestävä jatkuva vähättely ja miehen aliarviointi ja alistaminen eskaloituu jonain alkoholinhuuruisena yönä sitten pahoinpitelyyn, kun kiehelle tulee mitta täyteen.

"vuosia kestävä jatkuva vähättely ja miehen aliarviointi ja alistaminen eskaloituu jonain alkoholinhuuruisena yönä sitten pahoinpitelyyn, kun kiehelle tulee mitta täyteen."

Hyvin mahdollista. Voisi se mieskin kyllä tehdä jotain jo aikaisemmin, ja vaikka lähteä litomaan mieluummin kuin: "lumihanki, viina, kirves ja perhe".

• setäpoika

Juuri näin, täällä pohjanperillä ollaan ihmissuhdeasioissa aika lailla sekaisin ja pihalla. Ihan oikeaa huomiota olet tehnyt. Epäilen vahvasti että harvassa kulttuurissa on tälläinen jatkuva valtataistelu käynnissä sukupuolten välillä kuin meillä Suomessa.
      Täällähän on ihan jokapäiväistä kauraa huudella: "Mä en tarvi miestä mihinkään!" tai "Kyllä nainen pystyy siihen mihin mieskin".

• mies_86_.._.

Jos suomalaiset miehet ovat juntteja niin sitä kyllä suomalaiset naisetkin ovat vähintään samassa mittakaavassa. Valtaosan kanssa ei saa minkäänlaista älyllistä keskustelua aikaiseksi ja jos ei halua jotakin yh bubiruusua niin pakko se nainen on etsiä muualta.

• japp Q

Katsoppas kummaa, on tainnu poikaa ottaa otsaluuhun. Miksi se on niin vaikeaa miehille että naisilla on MYÖS oma elämä, omat mielipiteet, ja oma tilipussi joka tekee naisen vapaaksi. On totta että me naiset puhumme paljon erinlaisista koulutuksista , sillä meitä kiinnostaa kehittyminen alalla jonka olemme valinneet-
      Ymmärrän että se on vaikeaa niellä miehelle, kun he haluaisivat AINA olla keskipisteenä joka paikassa.
      Totta on myös että nainen pärjää ilman miestä nykyään, miksi ottaisi jonkun nurkkiinsa joka tarvitsee ÄITIÄ , me haluamme tasavertaisen ihmisen vierellemme.
      Miksi miehiä pitäisi aina kehua joka asiasta kun samoista asioista ei edes tehdä noteerausta naisen tekemänä.
      Turha puhua että naisella olisi huono itsetunto, he puhuvat vaan asioista jotka kiinnostavat heitä . Minä en ole huomannut tälläistä koskaan mistä ap puhuu, ja olen ollut hoito alalla kauan. Sitävastoin olen huomannut osaavia hyvin työnsä tekeviä naisia joilla on halu kehittää itseänsä.
      Mutta pikku sinä, se aika on ohi kun nainen palvoi miestä, miksi hänen pitäisi tehdä niin, kun mies ei ole mitenkään parempi olio kun nainenkaan, siis tasa arvoisia.
      Onhan miehiä jotka eivät ymmärrä edes mitä tasa arvo tarkoittaa , vaan he luulevat että se roikkuu fyysisisssä voimissa, ja jos nainen on erinlainen rakenteeltaan kun mies niin osaavat myös oman kehonsa lähtökohdista asioita mitä mies ei osaa.
      Ainahan kautta aikojen miehet ovat luulleet olevansa luomakunnan kruunuja ja tehneet miten haluavat, ja naiset jotka ennen olivat kotona hoitamassa lapsia olivat riippuvaisia heistä, sehän antoi miehelle mahdin kohdella heitä miten halusivat. Nyt on toisin, työpanokset jaetaan kotona, sillä vaikka me naiset olemme eteviä niin emme silti jaksa työn lisäksi olla täysitehoisia kotiapulaisia.
      Sinun naisesi on kuulemma tasa arvoinen-- mikä sitten on vialla kun pitää alkaa netissä ottamaan ylös asioita jotka kuuluvat 50 luvun tyyliin. Ole tyytyväinen omaasi ja anna muiden kehittää itseään , sillä he elävät omalla tyylllään haluat sitä tai et.

• Rottweil

Aika hyvin huomattu aloittajalta. Olen tasa-arvon kannattaja, mutta jotenkin tasa-arvoajattelu on mennyt yli vaatimattoman ymmärrykseni. Olen varmaan pohjimmiltani liian kiltti mies enkä jaksa jatkuvaa valtataistelua työpaikalla sekä erityisesti parisuhteessa. Tuntuu, että naiset jopa kilpailevat sillä, kuka pystyy "kouluttamaan" miehensä parhaiten ts. alistamaan hänet tahtoonsa. Nähtävästi nämä naiset saavat tästä jotain kiksejä tai ainakin kanssasisariensa arvostusta siinä määrin, että sen eteen kannattaa uhrata parisuhde.

Tällaista valtataistelua tämä on täällä Suomessa. Omalta osaltani pistin pisteen tälle. Olen onneksi miesvaltaisella alalla töissä, joten työpaikalla en joudu tätä tasa-arvoistamista kohtaamaan. Parisuhdemielessä naiset saavat etsiä koulutettavansa muualta. En kolmesta yrityksestä huolimatta oppinut heiluttamaan häntääni käskystä, joten nostan jalkaa koko jutulle.

• :-D

Niin siis. Naisvaltaisilla työpaikoilla, joissa sattuu olemaan asiat hullusti, puhutaan pashaa ihan kaikista, mutta siitä ainoasta miehestä ei saisi puhua pashaa vaikka muista puhuttaisiinkin. Onneksi on aina mahdollista mennä työskentelemään jonnekin jossa on pelkkiä miehiä, he puhuvat aina niin kauniisti, todenmukaisesti ja arvostavasti varsinkin naisista, kuten kaikista ja kaikesta muustakin. Yhtään siellä ei "muijaa koulutella" tai "hallitukselta lupaa kysellä" mistään iltalehden tyttölöiden peffan ruotimisesta nyt puhumattakaan, herranjestas. Pari tutkimusta lisää kannattaisi myös lueskella, niitä on joka lähtöön niin löytyy varmasti mieluinen.

• Rottweil

Eiköhän se "hallitukselta" luvan kysyminen ole aika hyväntahtoinen ja miehisissä piireissä myötätuntoa herättävä herja siitä, että en pääse kun tulee viikon mykkäkoulu ja/tai selibaatti :D Omassa tuttava-/ystäväpiirissäni miehet puhuvat yleensä tosi kauniisiti vaimostaan, siis ne jotka naimisissa vielä oavat. Erotessa vaimo muuttuu puheissa paskaksi ämmäksi, mutta se lienee ymmärrettävää suhteen siinä vaiheessa. Muijan kouluttamisesta olen kuullut vain vitsejä.

Olin opiskeluaikana pankin asiakaspalvelussa töissä ja täytyy sanoa, että olihan helvetillinen ilmapiiri. Nuorena, miespuolisena kesätyöntekijänänä kaikki naiset uskoutuivat minulle ja puhuivat paskaa toisistaan. Onneksi tuollaista ilmapiiriä ei ole tarvinnut kokea sen jälkeen. Sittemmin olen kohdannut vähän toisenlaisia juttuja, joissa mies koetaan lähinnä esineeksi tai hyödykkeeksi, jonka olisi taivuttava johonkin skitsoon muottiin naarastaan puolustavan leijonan ja emäntäänsä kaikin tavoin tottelevan koiran väliltä. Lopputuloksena muotituksesta on miehen tempperamentista riippuen joko raivo härkä tai kuohittu lammas, joten siitäpä sitten valitsemaan. Tai oikeestaan väliin mahtuu enemmistönä vaimoaan pettävät "luotettavat" ukkomiehet.

En pistä tätä missään mimessä naisten syyksi. Eiväthän he voi tietää tekevänsä mitään pahaa. Tähän meidät on kasvatettu. Molemmat haluavat pohjimmiltaan samaa, olla hyväksyttyjä ja rakastettuja omana itsenään, mutta näin se ei tule toimimaan. Sinkkutaloudet lisääntyvät, koska parisuhteessa sekä miehet että naiset voivat huonosti, kuten näiltä palstoilta voi lukea kyllästymiseen saakka.

Niin, eikö olekin jännä miten se oman sukupuolen suoritus onkin pelkkää hyväntahtoista vitsailua ja vastakkaisen puolen vastaava sitten jo suorastaan kuohitsemista. Todellakin pidän erikoisena jos työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa jotain tuollaista tapahtuisi muualla kuin kuulijan korvien välissä. Katsopas kun yksi pikku juttu tässä nyt pääsee unohtumaan teiltä: Ei työpaikalla, varsinkaan hirveässä ilmapiirissä, levitellä kotiasioita muiden ruodittavaksi, ei ainakaan naiset, eikä varsinkaan huonosti olevia asioita. Jutut on pelkkää huulta, sillä jos kotona on oikeasti asiat hullusti niin turpa pysyy taatusti tukossa. Ja työpaikasta tässä on puhuttu, eikä tuttavista ja ystävistä. Työpaikan ilmapiiristä idean saaneena alkuperäinen on nyt analysoinut jopa Suomen väkivaltatilastot syineen poikki ja pinoon. Se on helppoa kun sen osaa....

Itse olen seurustellut ihmisen kanssa joka viljeli "hallitusta" myös jokaikiseen paikkaan. Minua risoi, koska olin päinvastoin potkimassa häntä ulkoilmaan ja missään tapauksessa mitään en ollut oikeasti estämässä, vaikka kaverinsa varmasti jokainen uskoi vakaasti niin. Hän ei vaan itse halunnut koskaan mihinkään ja minä sain siitä syyt. Joten silläkin perusteella voisi kai sanoa sitten että vaikka naisten jutut teitä kuinka risoisi niin ei se teille mitenkään kuulu, me naiset päätetään mikä on ookoo ja mikä ei, yhtälailla kuin "hallituksesta" vitsailu on teistä niin mahtavan hyväntahtoinen ja mukava juttu siitä riippumatta miltä se ainakin joistain naisista tuntuu.

• Asiaa kirjoitat

"Nuorena, miespuolisena kesätyöntekijänänä kaikki naiset uskoutuivat minulle ja puhuivat ****** toisistaan."

Tämän muistan ja kauhulla. Ensimmäinen työpaikkani oli varasto, jossa oli rehti ja reilu meininki niin kuin jääkiekkojoukkueen pukukopissa. Sitten kun opiskeluaikana vaihdoin toimistohommiin, niin... sille paskanjauhamisen ja juoruilun määrälle ei tuntunut olevan minkäänlaista rajaa. Se oli jotenkin niin henkilökohtaista ja tunneperäistä avautumista, että ei oikeasti tiennyt mitä niiden naisten kanssa olisi pitänyt tehdä. Sitä vaan kuunteli päivästä toiseen muiden arvostelua ja toisaalta kotidraamaa, joka ei kiinnostanut pätkääkään, ja nyökytteli tyhmänä hymyillen mahdollisimman paljon kantaa ottamatta. Jos vielä joudun vastaavaan paikkaan kanaksi kanojen joukkoon, otan alusta lähtien hyvin epäsosiaalisen linjan. Parempi olla puolittain työyhteisön ulkopuolella kuin elää sitä draamaa päivästä toiseen.

Ja se on muuten juurikin niin kuin kirjoitit, että vaimot ja tyttöystävät ovat hyvin pitkälle rauhoitettuja kaikissa miesten puheissa. Olen elämäni aikana tavannut tasan kaksi miestä, jotka puhuvat ns. rumasti ja turhan graafisesti kotiasioistaan ja kumpikin on jäänyt mieleen nimenomaan sellaisina juntteina. Miesten kesken ei todellakaan ruodita mitään fyysisiä ominaisuuksia malliin peniksen koko tai muutenkaan avauduta perhe-elämästä sen kummemmin. Se tarve jakaa ja ottaa kaveripiiri mukaan omaan tunne-elämään ei vain yksinkertaisesti ole sisäänrakennettuna miehiin.

• Rottweil
        :-D kirjoitti:

Niin, eikö olekin jännä miten se oman sukupuolen suoritus onkin pelkkää hyväntahtoista vitsailua ja vastakkaisen puolen vastaava sitten jo suorastaan kuohitsemista. Todellakin pidän erikoisena jos työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa jotain tuollaista tapahtuisi muualla kuin kuulijan korvien välissä. Katsopas kun yksi pikku juttu tässä nyt pääsee unohtumaan teiltä: Ei työpaikalla, varsinkaan hirveässä ilmapiirissä, levitellä kotiasioita muiden ruodittavaksi, ei ainakaan naiset, eikä varsinkaan huonosti olevia asioita. Jutut on pelkkää huulta, sillä jos kotona on oikeasti asiat hullusti niin turpa pysyy taatusti tukossa. Ja työpaikasta tässä on puhuttu, eikä tuttavista ja ystävistä. Työpaikan ilmapiiristä idean saaneena alkuperäinen on nyt analysoinut jopa Suomen väkivaltatilastot syineen poikki ja pinoon. Se on helppoa kun sen osaa....

Itse olen seurustellut ihmisen kanssa joka viljeli "hallitusta" myös jokaikiseen paikkaan. Minua risoi, koska olin päinvastoin potkimassa häntä ulkoilmaan ja missään tapauksessa mitään en ollut oikeasti estämässä, vaikka kaverinsa varmasti jokainen uskoi vakaasti niin. Hän ei vaan itse halunnut koskaan mihinkään ja minä sain siitä syyt. Joten silläkin perusteella voisi kai sanoa sitten että vaikka naisten jutut teitä kuinka risoisi niin ei se teille mitenkään kuulu, me naiset päätetään mikä on ookoo ja mikä ei, yhtälailla kuin "hallituksesta" vitsailu on teistä niin mahtavan hyväntahtoinen ja mukava juttu siitä riippumatta miltä se ainakin joistain naisista tuntuu.

Näkökulmissasi on varmasti totta, en epäile hetkeäkään. Lienetkö sitten vähän toisenlainen naaras. Niistäkin on kuultu, mutta itse valitsen aina ne kohtuuttoman ärhäkällä purukalustolla varustetut, kas muut kun ei sytytä :D Sun tapauksessa miehesi oli varmaan kokenut potkimisen myös ahdistavana. Tai mistäpä minä tiedän, kun en ole kärpäsenä katossa ollut. Valitettavasti olen seuraamassa liian läheltä erästä parisuhteen kariutumista, jossa miehestä on tehty lammas. Tuota taustaa vasten tuli ajatukseni. Meidän kulttuurista kun puuttu keskustelu ja tunneilmaisu. Työpaikalla ollaan hyväntahtoisia viilipyttyjä, me tukahdutetut tulisielutkin. Parisuhteessa valtataistelussa ja viilipyttyilyssä on sitten monenlaisia malleja, joista 90% on tuhoon tuomittuja, 10% toimii.

Väkivaltatilastot johtuvat varmasti muusta kuin hetkellisistä olosuhteista. Ehkä ongelmiemme perimmäinen syy on se, että emme ole oppineet ilmaisemaan negatiivisia tunteitamme positiivisista puhumattakaan. Emme myöskään ole oppineet vastaanottamaan vastaavia tunneilmauksia. Positiiviset on lirkuttelua ja negatiiviset on mollaamista. Tätä lähtökohtaa vasten olisi paljon helpompi heittää hiiteen tasa-arvokepyrkimukset ja pysyä kivikautisissa roolomalleissa. Paljon helpompaa olisi ja koiratkin osas nostaa jalkaa jo silloin :D

• Rottweil
        Rottweil kirjoitti:

Näkökulmissasi on varmasti totta, en epäile hetkeäkään. Lienetkö sitten vähän toisenlainen naaras. Niistäkin on kuultu, mutta itse valitsen aina ne kohtuuttoman ärhäkällä purukalustolla varustetut, kas muut kun ei sytytä :D Sun tapauksessa miehesi oli varmaan kokenut potkimisen myös ahdistavana. Tai mistäpä minä tiedän, kun en ole kärpäsenä katossa ollut. Valitettavasti olen seuraamassa liian läheltä erästä parisuhteen kariutumista, jossa miehestä on tehty lammas. Tuota taustaa vasten tuli ajatukseni. Meidän kulttuurista kun puuttu keskustelu ja tunneilmaisu. Työpaikalla ollaan hyväntahtoisia viilipyttyjä, me tukahdutetut tulisielutkin. Parisuhteessa valtataistelussa ja viilipyttyilyssä on sitten monenlaisia malleja, joista 90% on tuhoon tuomittuja, 10% toimii.

Väkivaltatilastot johtuvat varmasti muusta kuin hetkellisistä olosuhteista. Ehkä ongelmiemme perimmäinen syy on se, että emme ole oppineet ilmaisemaan negatiivisia tunteitamme positiivisista puhumattakaan. Emme myöskään ole oppineet vastaanottamaan vastaavia tunneilmauksia. Positiiviset on lirkuttelua ja negatiiviset on mollaamista. Tätä lähtökohtaa vasten olisi paljon helpompi heittää hiiteen tasa-arvokepyrkimukset ja pysyä kivikautisissa roolomalleissa. Paljon helpompaa olisi ja koiratkin osas nostaa jalkaa jo silloin :D

Ai niin, piti vielä jatkaa, että mielestäni paskan puhuminen on suoraa seurausta siitä, että me ei osata ilmaista tunteita suoraan tunteiden aiheuttajelle. Niiden sisällä pitäminen aiheuttaa patoutumisen, raivoreaktion tai sitten tuhutaan paskaa selän takana.

Rottweil kirjoitti:

Ai niin, piti vielä jatkaa, että mielestäni paskan puhuminen on suoraa seurausta siitä, että me ei osata ilmaista tunteita suoraan tunteiden aiheuttajelle. Niiden sisällä pitäminen aiheuttaa patoutumisen, raivoreaktion tai sitten tuhutaan paskaa selän takana.

Veikkaan että olet analyysissasi menneestä suhteestani varsin oikeassa. Miehestä olisi ollut varmasti mukavampaa kun olisin vähän määräillyt ja rajoittanut, vähän niinkuin äitee. Sitä en tiedä miten kyseinen asetelma on tarkoitus ketään sytyttää... :-D

Muutoinkin ihan järkeviä näkökulmia. Sellainen juttu tuli mieleen vielä, että onkohan tästä henkisestä ilmapiiristä syyttäminen sotiakin. Nythän siitä kai vasta on alettu puhua, kuinka pahoinvoivia sodasta palanneet miehet olivat ja siinä oli sitten tietenkin muukin perhe omine murheineen tiukoilla jos yksi on puolikuntoinen. Siinä sitten kasvateltiin lapsia, jotka kasvattelivat aikanaan omia lapsia taas aikanaan jne. On saattanut muutamakin "post-traumaattinen stressireaktio" ja yleisesti vaikeat ajat siirtyä perintönä seuraaville sukupolville ja sitä seuraaville, apua kun ei tainnut olla saatavilla silloin kun tilanne oli akuutti ja pienoinen ruuhka siinä vastaanotolla olisi saattanut ollakin....

• gsu nilla

No kattoppas kummaa kun alkoi nais jahti. On totta että naisvaltaisella työpaikalla on oma juttu kulttuurinsa, ja ap ei ole tajunnut että jutut miesten kouluttamisesta on vaan huumiria ja tapa jutella, sillä useimmat meistä ovat ihan tavallisia naisia. Ja sitten että meidän pitäisi olla muka kilpailu kannalla että oltaisiin parempa, paska uhetta. Muuta kun ollaan pomo tasolla erinlaisissa työpaikoissa on totta että naiselta vaaditaan enemmän työtä että hänet hyväksytään pomon tehtävissä kun mitä mieheltä.
      Joten puhutaanko tasa arvosta vai yksinäisen miespuolisen ihmisen alemmuuden tunteesta, ja huumorittomasta elämästä. Joten me naiset ei yritetä olla parempa me ollaan vaan työtä tekeviä naisia jotka haluamme tehdä työmme niin hyvin kun mahdollista.
      Ja ei kai meidän ole mikään pakko muuttaa mielipiteitämme jos nyt ei satu sinua miellyttämään, sinulla on vara valita joko ottaa meidät sellaisina kuin olemme tai muuttaa työpaikkaa missä saat sitä huomiota jota olet vailla-----miehenä

• ädfkllonä

"Ja ei kai meidän ole mikään pakko muuttaa mielipiteitämme jos nyt ei satu sinua miellyttämään, sinulla on vara valita joko ottaa meidät sellaisina kuin olemme tai muuttaa työpaikkaa missä saat sitä huomiota jota olet vailla-----miehenä "

Kontrasti käänteiseen tilanteeseen on melkoinen. Jos joku mies yrittäisi selittää, että naisen on parempi vaihtaa firmaa, jos ei ukkojen jutut miellytä, niin viimeistään raastuvassa todistettaisiin mielipide vääräksi. Naisilla on oikeasti noussut se tasa-arvohömpötys päähän ja se saa nykyään absurdeja muotoja. Kiusatuista on tullut kiusaajia, mutta uhriasetelma ei ole muuttunut miksikään.

ädfkllonä kirjoitti:

"Ja ei kai meidän ole mikään pakko muuttaa mielipiteitämme jos nyt ei satu sinua miellyttämään, sinulla on vara valita joko ottaa meidät sellaisina kuin olemme tai muuttaa työpaikkaa missä saat sitä huomiota jota olet vailla-----miehenä "

Kontrasti käänteiseen tilanteeseen on melkoinen. Jos joku mies yrittäisi selittää, että naisen on parempi vaihtaa firmaa, jos ei ukkojen jutut miellytä, niin viimeistään raastuvassa todistettaisiin mielipide vääräksi. Naisilla on oikeasti noussut se tasa-arvohömpötys päähän ja se saa nykyään absurdeja muotoja. Kiusatuista on tullut kiusaajia, mutta uhriasetelma ei ole muuttunut miksikään.

No en ole kyllä itse kuullut että se ainoa nainen samassa työssä saisi miesvaltaisella työpaikalla jotain erityiskohtelua ja oikein erityistä arvostusta. Siitähän tässä on kysymys ainakin minun mielestäni ja ilmeisesti parin muunkin. Todella harvoin hoitsuista mitään mukavaa kuulee työkavereina, aina se on jotain tällaista vaikka ihan koko sakki olisi naisia. Mutta aloittajan mielestä juuri häntä pitäisi arvostaa jotenkin ihan toisella tavalla, koska hän on mies? Kyllä se on todellakin parempi poistua jos ei kerran pärjää, niin miehen kuin naisenkin.

Tosin voihan se olla että aloittajan pitää lähteä sitä onneaan etsimään takaisin sinne Australiaan. Tuli vaan mieleen että voi se suomalainen työ- ja johtamiskulttuuri joissain paikoissa muutenkin tuottaa tuollaisia fiiliksiä että "kukaan ei oikeesti arvosta minua ja kohtele kuin ihmistä, ei käy kateeksi suomen miehiä..." (Ja tässäkin varmaan just nimenomaan miehiä, ei yleisesti työläisiä... :-D )

Mitä enemmän tätä koko juttua miettii niin taitaa olla pelkkä trolli. Vai onko muuallakin varttuneella suomensukuisella miehellä jokin sisäänrakennettu taipumus tapella just naisten kanssa ja kitistä naisista? Luulisi että normaalin ihmisen reaktio olisi syyttää huonoa TYÖilmapiiriä TÖISSÄ eikä yhtäkkiä päätellä että Suomessa ei näyttäisi olevan tasa-arvoisia suhteita ollenkaan ja onneksi se aussityttöystävä arvostaa? Itse otin huonosta paikasta loparit ja en kyllä todentotta niiden ihmisten henkilökohtaista elämää pohdiskellut pää sauhuten ja vetänyt jotain johtopäätöksiä koko Suomen henkilökohtaisista suhteista. Työpaikan ilmapiiriä siinä mietittiin jos jotain mietittiin.

• 2+18

No en ole kyllä itse kuullut että se ainoa nainen samassa työssä saisi miesvaltaisella työpaikalla jotain erityiskohtelua ja oikein erityistä arvostusta. Siitähän tässä on kysymys ainakin minun mielestäni ja ilmeisesti parin muunkin. Todella harvoin hoitsuista mitään mukavaa kuulee työkavereina, aina se on jotain tällaista vaikka ihan koko sakki olisi naisia. Mutta aloittajan mielestä juuri häntä pitäisi arvostaa jotenkin ihan toisella tavalla, koska hän on mies? Kyllä se on todellakin parempi poistua jos ei kerran pärjää, niin miehen kuin naisenkin.

Tosin voihan se olla että aloittajan pitää lähteä sitä onneaan etsimään takaisin sinne Australiaan. Tuli vaan mieleen että voi se suomalainen työ- ja johtamiskulttuuri joissain paikoissa muutenkin tuottaa tuollaisia fiiliksiä että "kukaan ei oikeesti arvosta minua ja kohtele kuin ihmistä, ei käy kateeksi suomen miehiä..." (Ja tässäkin varmaan just nimenomaan miehiä, ei yleisesti työläisiä... :-D )

Mitä enemmän tätä koko juttua miettii niin taitaa olla pelkkä trolli. Vai onko muuallakin varttuneella suomensukuisella miehellä jokin sisäänrakennettu taipumus tapella just naisten kanssa ja kitistä naisista? Luulisi että normaalin ihmisen reaktio olisi syyttää huonoa TYÖilmapiiriä TÖISSÄ eikä yhtäkkiä päätellä että Suomessa ei näyttäisi olevan tasa-arvoisia suhteita ollenkaan ja onneksi se aussityttöystävä arvostaa? Itse otin huonosta paikasta loparit ja en kyllä todentotta niiden ihmisten henkilökohtaista elämää pohdiskellut pää sauhuten ja vetänyt jotain johtopäätöksiä koko Suomen henkilökohtaisista suhteista. Työpaikan ilmapiiriä siinä mietittiin jos jotain mietittiin.

"Lähinnä huomannut että mikä tarve suomalaisella naisella on aina olla parempi kuin mies? tämän huomaa töissä erityisesti. kahvihuoneessa puhutaan miesten "koulutuksesta" ja muutenkin mieskollegoihin tämä näkyy vähättelynä selän takana puhumisena jne jne."

Miten minun on mahdotonta tulkita tämä vaatimukseksi saada erityiskohtelua oman sukupuolen takia? Kumpi meistä lukee väärin rivien välistä?

2+18 kirjoitti:

"Lähinnä huomannut että mikä tarve suomalaisella naisella on aina olla parempi kuin mies? tämän huomaa töissä erityisesti. kahvihuoneessa puhutaan miesten "koulutuksesta" ja muutenkin mieskollegoihin tämä näkyy vähättelynä selän takana puhumisena jne jne."

Miten minun on mahdotonta tulkita tämä vaatimukseksi saada erityiskohtelua oman sukupuolen takia? Kumpi meistä lukee väärin rivien välistä?

Siis et ole koskaan kokenut taikka edes kuullut ensimmäistäkään juttua hoitsujen tai yleensä naisvaltaisten alojen huonosta työilmapiiristä? Ei koskaan myöskään esimerkiksi mitään hajua naisvaltaisten tai minkään muunkaan työpaikkojen nokkimisjärjestyksestä ja nokkimisesta nuoremman tullessa taloon, joidenkin eläkeikää lähestyvien silmissä aikuinenkin kun on pelkkä lapsi jota mokutetaan kyllä armotta? Ei muuta kuin onnittelut, olet aikalailla välttynyt sekä kokemasta että kuulemasta pahaa maailmaa, mutta totta turiset, eihän tekstissä niin sanota. Ehkä alkuperäisen työpaikalla todella onkin mitä parhaimmat oltavat ihan kaikilla muilla, toki muutama vastaajista on kanssani yhtä harhaisesti päätynyt kertomaan myöskin yleisesti kettumaisista työpaikoista uransa varrella jossa kurjuus koski kaikkia eikä vain kertojaa. Silti en käsitä miten päädytään pohtimaan työpaikan johdosta parisuhteita.

• 13+9

Siis et ole koskaan kokenut taikka edes kuullut ensimmäistäkään juttua hoitsujen tai yleensä naisvaltaisten alojen huonosta työilmapiiristä? Ei koskaan myöskään esimerkiksi mitään hajua naisvaltaisten tai minkään muunkaan työpaikkojen nokkimisjärjestyksestä ja nokkimisesta nuoremman tullessa taloon, joidenkin eläkeikää lähestyvien silmissä aikuinenkin kun on pelkkä lapsi jota mokutetaan kyllä armotta? Ei muuta kuin onnittelut, olet aikalailla välttynyt sekä kokemasta että kuulemasta pahaa maailmaa, mutta totta turiset, eihän tekstissä niin sanota. Ehkä alkuperäisen työpaikalla todella onkin mitä parhaimmat oltavat ihan kaikilla muilla, toki muutama vastaajista on kanssani yhtä harhaisesti päätynyt kertomaan myöskin yleisesti kettumaisista työpaikoista uransa varrella jossa kurjuus koski kaikkia eikä vain kertojaa. Silti en käsitä miten päädytään pohtimaan työpaikan johdosta parisuhteita.

Jos miesvaltaisella työpaikalla puhutaan naisten "koulutuksesta" ja vähätellään naiskollegoita ja puhutaan pahaa heidän selän takanaan, niin sitä ei enää nykyaikana voida selittää pois sillä, että se kuuluu nokkimisjärjestykseen ja kyllähän muillekin vittuillaan. Toki näin yritetään tehdä, mutta se ei mene läpi. Ajat ovat muuttuneet, mutta näköjään vain toisen sukupuolen osalta.

13+9 kirjoitti:

Jos miesvaltaisella työpaikalla puhutaan naisten "koulutuksesta" ja vähätellään naiskollegoita ja puhutaan pahaa heidän selän takanaan, niin sitä ei enää nykyaikana voida selittää pois sillä, että se kuuluu nokkimisjärjestykseen ja kyllähän muillekin vittuillaan. Toki näin yritetään tehdä, mutta se ei mene läpi. Ajat ovat muuttuneet, mutta näköjään vain toisen sukupuolen osalta.

Siis oikea tapa ratkoa näitä asioita olisi ja on mielestäsi pelastaa se vähemmistö ja unohtaa loput? Että ei korjata syitä miksi on ylipäänsä kenelläkään tarve vittuilla yhtään kenellekään siinä määrin että siitä paha mieli tulee, vaan vedetään rinnalle joku tasa-arvotaisto kun ei vielä tarpeeksi ollut vaikeaa ja rauhoitetaan sen perusteella yksi? Tässä tapauksessa mies. Muut pärjätköön miten taitaa? Minä kun en usko että sinne miehiselle alalle on alunperinkään tunkemassa kukaan sellainen nainen joka heti on parkumassa ihan pienistä, tai ainakin sellainen vaihtaa alaa hyvin pian. Kuten on syytäkin jos ei kerran yhtään kestä.

Ja olisipa nyt edelleen mielenkiintoista ylipäänsä tietää ketä ne naikkoset siellä on kouluttelemassa kun loppujenlopuksi aloittaja kumminkin puhuu ihmissuhteista eikä työelämästä. Ja siis jos nyt sitten töistä puhutaan niin onko tämä nyt joku suurikin yllätys että kotona on yleensä ne kivemmat ihmiset ja muutenkin kivempaa kuin töissä? Miten sitten?

• 11+12

Siis oikea tapa ratkoa näitä asioita olisi ja on mielestäsi pelastaa se vähemmistö ja unohtaa loput? Että ei korjata syitä miksi on ylipäänsä kenelläkään tarve vittuilla yhtään kenellekään siinä määrin että siitä paha mieli tulee, vaan vedetään rinnalle joku tasa-arvotaisto kun ei vielä tarpeeksi ollut vaikeaa ja rauhoitetaan sen perusteella yksi? Tässä tapauksessa mies. Muut pärjätköön miten taitaa? Minä kun en usko että sinne miehiselle alalle on alunperinkään tunkemassa kukaan sellainen nainen joka heti on parkumassa ihan pienistä, tai ainakin sellainen vaihtaa alaa hyvin pian. Kuten on syytäkin jos ei kerran yhtään kestä.

Ja olisipa nyt edelleen mielenkiintoista ylipäänsä tietää ketä ne naikkoset siellä on kouluttelemassa kun loppujenlopuksi aloittaja kumminkin puhuu ihmissuhteista eikä työelämästä. Ja siis jos nyt sitten töistä puhutaan niin onko tämä nyt joku suurikin yllätys että kotona on yleensä ne kivemmat ihmiset ja muutenkin kivempaa kuin töissä? Miten sitten?

"Minä kun en usko että sinne miehiselle alalle on alunperinkään tunkemassa kukaan sellainen nainen joka heti on parkumassa ihan pienistä, tai ainakin sellainen vaihtaa alaa hyvin pian. Kuten on syytäkin jos ei kerran yhtään kestä."

Missä maassa sinä oikein elät? Etkö ole yhtään seurannut tasa-arvokeskustelua Suomessa esim. viimeisen 25 vuoden aikana?

11+12 kirjoitti:

"Minä kun en usko että sinne miehiselle alalle on alunperinkään tunkemassa kukaan sellainen nainen joka heti on parkumassa ihan pienistä, tai ainakin sellainen vaihtaa alaa hyvin pian. Kuten on syytäkin jos ei kerran yhtään kestä."

Missä maassa sinä oikein elät? Etkö ole yhtään seurannut tasa-arvokeskustelua Suomessa esim. viimeisen 25 vuoden aikana?

No missä lintukodossa itse elät? Itse et ole tainnut seurata millään tavalla minkäänlaista työpaikkakiusaamista tai koulukiusaamista, työelämän kehitystä ylipäänsä? Kuule kyllä siinä se uhri nujerretaan, todella harva lähtee rettelöimään, ei ole edes voimia ja turpaan tulee kuitenkin. Se on todellakin mitättömän pieni osa joka saa asian eteen yhtään mitään tehtyä, ja sinunko mukaasi just jotkut nuoremmat varsinkin jossain ensimmäisissä työpaikoissaan jollain määräaikaisella vuokrafirman sopimuksella (tietenkin) alkaa ensimmäisenä haastamaan riitaa ja oikeuteen vakkariporukkaa koska ne katsoi pahasti eräskin kahvitunti? Oikein sankoin joukoin vieläpä, että tämä nuorten naisten terrorisointi on oikein ilmiö? No kerro nyt miksi jokaikinen ala ei ole naisvaltainen ala, helpostihan ne vanhat ukonkäkkänät sieltä pois potkii ihan lain voimalla sitten, ei tarvitsisi olla huolissaan vakinaistetaanko ikinä eikä tarvitsis kuunnella yhtään ukonkäkkänää tytöttelemässä?

• 15+12

No missä lintukodossa itse elät? Itse et ole tainnut seurata millään tavalla minkäänlaista työpaikkakiusaamista tai koulukiusaamista, työelämän kehitystä ylipäänsä? Kuule kyllä siinä se uhri nujerretaan, todella harva lähtee rettelöimään, ei ole edes voimia ja turpaan tulee kuitenkin. Se on todellakin mitättömän pieni osa joka saa asian eteen yhtään mitään tehtyä, ja sinunko mukaasi just jotkut nuoremmat varsinkin jossain ensimmäisissä työpaikoissaan jollain määräaikaisella vuokrafirman sopimuksella (tietenkin) alkaa ensimmäisenä haastamaan riitaa ja oikeuteen vakkariporukkaa koska ne katsoi pahasti eräskin kahvitunti? Oikein sankoin joukoin vieläpä, että tämä nuorten naisten terrorisointi on oikein ilmiö? No kerro nyt miksi jokaikinen ala ei ole naisvaltainen ala, helpostihan ne vanhat ukonkäkkänät sieltä pois potkii ihan lain voimalla sitten, ei tarvitsisi olla huolissaan vakinaistetaanko ikinä eikä tarvitsis kuunnella yhtään ukonkäkkänää tytöttelemässä?

Minun Suomessani muistetaan kikkelikortti, Panu-tyttö, varastojen pukuhuoneiden tissikalenterit, naisten asepalvelus ja esimerkiksi audimies. Se mitä meillä ei muisteta on suuret mediakohut siitä kun vaikkapa Tasavallan presidentti pojittelee aikuisia miehiä.

15+12 kirjoitti:

Minun Suomessani muistetaan kikkelikortti, Panu-tyttö, varastojen pukuhuoneiden tissikalenterit, naisten asepalvelus ja esimerkiksi audimies. Se mitä meillä ei muisteta on suuret mediakohut siitä kun vaikkapa Tasavallan presidentti pojittelee aikuisia miehiä.

Sinä taidat muistaa ja huomata ainoastaan ne asiat mitä haluat. Täällä saattaa olla jonkinlainen osa keskustelijoita joilla ei ole mitään havaintoa mistään Panu-tytöistä ja kikkelikorteista, koska siitä alkaa olla himpun verran aikaa. Se on muutenkin yksi juttu mitä media huseeraa ja ihan toinen mitä siellä työpaikoilla oikeasti tapahtuu. Töitä kun tässä melko moni kuitenkin tarvitsee ja tulijoita on muitakin, jos pitää lähteä itkemään pukuhuoneiden (siis miesten puolen???!!??) tissikalenterista. Varsinkin kun miesten alalle tunkevan täytyy osoittaa olevansa moninkertaisesti parempi kuin mieshakijan.

• lsdfnvlönsdfr

Sinä taidat muistaa ja huomata ainoastaan ne asiat mitä haluat. Täällä saattaa olla jonkinlainen osa keskustelijoita joilla ei ole mitään havaintoa mistään Panu-tytöistä ja kikkelikorteista, koska siitä alkaa olla himpun verran aikaa. Se on muutenkin yksi juttu mitä media huseeraa ja ihan toinen mitä siellä työpaikoilla oikeasti tapahtuu. Töitä kun tässä melko moni kuitenkin tarvitsee ja tulijoita on muitakin, jos pitää lähteä itkemään pukuhuoneiden (siis miesten puolen???!!??) tissikalenterista. Varsinkin kun miesten alalle tunkevan täytyy osoittaa olevansa moninkertaisesti parempi kuin mieshakijan.

"jos pitää lähteä itkemään pukuhuoneiden (siis miesten puolen???!!??) tissikalenterista."

Voi kuule. Naissiivoojat.

lsdfnvlönsdfr kirjoitti:

"jos pitää lähteä itkemään pukuhuoneiden (siis miesten puolen???!!??) tissikalenterista."

Voi kuule. Naissiivoojat.

Että oikein naissiivoojat. Onko jossain muka vielä jäljellä joku firma jolla on siivooja ihan omalla palkkalistalla? Ja näitä firmoja, joilla omia herkkähipiäisiä siivoojia sekä tissikalentereita on sitten oikein säännölsikin asti mukamas? Jos ne siivoojat parkuu tissikalenterista niin kai ne parkuu omalle pomolleen, joka tuskin alkaa puuttumaan asiakasyrityksensä sisustukseen, voi muuten keikka mennä naapurifirmalle. Ja siivooja saa painua muuualle varmasti myöskin jos alkaa suoraan asiakkaalla rettelöimään. Keksikää nyt vähän parempaa.

• asdjbklabdfklb

Että oikein naissiivoojat. Onko jossain muka vielä jäljellä joku firma jolla on siivooja ihan omalla palkkalistalla? Ja näitä firmoja, joilla omia herkkähipiäisiä siivoojia sekä tissikalentereita on sitten oikein säännölsikin asti mukamas? Jos ne siivoojat parkuu tissikalenterista niin kai ne parkuu omalle pomolleen, joka tuskin alkaa puuttumaan asiakasyrityksensä sisustukseen, voi muuten keikka mennä naapurifirmalle. Ja siivooja saa painua muuualle varmasti myöskin jos alkaa suoraan asiakkaalla rettelöimään. Keksikää nyt vähän parempaa.

Niin että inttää inttää. Jos et tosiaan tiedosta sitä, että nimenomaan naisten seksuaalinen häirintä on ollut ja on edelleen tapetilla, ja siihen reagoidaan ihan eri tavalla, niin ei sitten mitään. Minä ja suurin osa ihmisistä kuitenkin ollaan tietoisia tästä asiasta.

asdjbklabdfklb kirjoitti:

Niin että inttää inttää. Jos et tosiaan tiedosta sitä, että nimenomaan naisten seksuaalinen häirintä on ollut ja on edelleen tapetilla, ja siihen reagoidaan ihan eri tavalla, niin ei sitten mitään. Minä ja suurin osa ihmisistä kuitenkin ollaan tietoisia tästä asiasta.

No, seuratkaa te vaan niitä tapetteja ja yleistä keskusteluja sitten ihan vapaasti. Eläinrääkkäyksestäkin tuomioineen keskustellaan ja on kovasti tapetilla joten onhan senkin asian oltava siinä kunnossa kuin kohu antaa ymmärtää, kuten myös yleensä tuomiot vs. kansan oikeustaju ja noin miljoona muuta asiaa. Mitäpä tähän turhaan realismia sotkemaan.

• "mikä tarve suomalaisella naisella on aina olla parempi kuin mies? "

-Syynä lienee vinoutunut tasa-arvokäsitys ja ylikompensointi.

• lk..

The One
      Miten niin vinoutunut tasa-arvo käsitys? Luulen että miehillä vieläkin on mielessä se että nainen olisi jotenkin mitättömämpi ihmisenä, naiset elävät nykyisin omalla tavallaan oman palkkapussinsa tuoman vapauden kanssa.
      Ja ennenhän miehet oliviat niitä joiden päätökset olivat fakta, vaikka en koskaan ole sitä käsittänyt miksi , sillä naisen aivot ovat ihan kelvolliset ymmärtämään sen että heitä on käytetty hyväksi vuosi satoja, ja he ovat saaneet elää miehen lakien mukaan, se ei ollut oikein heitä kohtaan.
      Joten mielestäni tasa arvoinen maailma on parempi jos ajattelee "ihmis" perpektiivistä, siis jokaisella mahdollisuus elää oma ainoa elämänsä itselleen sopimalla tavalla. Ja mitään kilpailua siinä ei ole, ainoastaan miehet joilla on heikko itsetunto käsittävät naisen itsenäisyyden kilpailuna.
      Ymmärrän että naisvaltaisella työpaikalla on vaikea olla miehenä kun hänet lasketaan samaan kastiin kun muutkin, eikä katsota ylöspäin hänen "miehisyyttään"
      Joten ne ajat ovat ohi jolloin nainen kumarteli ja pokkaili miehille vaan siksi että hän oli mies, tänään on vaan itse ihminen tärkein.

• Vinoutunut siksi, että nykyään ei riitä se "tasa-arvo" vaan pitää olla parempi kuin mies!
        Kun se oman taidon/tiedon todistamisen ainoa motivaattori on se vastapuolen sukupuoli, ni sellaista yksilöä ei voi kuin säälien nauraa. ;D ..ja tämä siis sukupuoleen katsomatta. ;)
        En jaksa kuunnella kenenkään itkemistä siitä miten naiset ovat olleet joskus sorrettuja tai ovat sitä vielä nykyäänkin monessa maassa... *itku & kyynel*
        Elämme Suomessa ja vuotta 2012. Menneisyys on nimenomaan sitä..menneisyyttä!

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/05/psykologi_miehen_pitaisi_asettaa_naiselle_rajat_748867.html

• raukan virret
        TheOne kirjoitti:

Vinoutunut siksi, että nykyään ei riitä se "tasa-arvo" vaan pitää olla parempi kuin mies!
        Kun se oman taidon/tiedon todistamisen ainoa motivaattori on se vastapuolen sukupuoli, ni sellaista yksilöä ei voi kuin säälien nauraa. ;D ..ja tämä siis sukupuoleen katsomatta. ;)
        En jaksa kuunnella kenenkään itkemistä siitä miten naiset ovat olleet joskus sorrettuja tai ovat sitä vielä nykyäänkin monessa maassa... *itku & kyynel*

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/05/psykologi_miehen_pitaisi_asettaa_naiselle_rajat_748867.html

Ihan niin menneisyys on menneisyyttä, ja hyvä niin, mutta syyt ja seuraukset on aina hyvä pitää mielessä.
        Oman tiedon ja taidon kanssa ei tarvitse todistella mitään, sen tekee vaan miehet joita pitäisi aina olla kehumassa , asioista joita nainen on tehnyt AINA ilman että kukaan on edes huomioinut.
        Miksi miehen pitäisi asettaa naiselle rajat, kaikillahan meillä on oma ainut elämämme elettävänä ja silloin kun on tasa arvoinen niin rajat laitetaan ihan kukin omaan elämäämme itse, silloin löytää tasa ravoisen partnerin.
        Miksi miehen pitäisi olla se joka muka päättää rajoista itsenäisen ihmisen elämässä.
        Sääli sinä ja naura niin että olet tyytyväinen, mutta fakta on se että kukaan toinen ihminen ei laita rajoja tänään toiselle ihmiselle.Kuten sanoit elämme suomessa vuotta 2012.
        Naiset ovat viisaita, ja jos nyt luulet että heillä on pakko yrittää olla parempia niin se on vaan ihan sinun luulojasi, kun et aina pysy mukana asioissa mistä he puhuvat, joten aseta rajat itsellesi kuten haluat mutta anna naisten elää rauhassa omaa elämäänsä, tuollaista tonttua ei kukaan jaksa edes kuunnella, ihmistä joka haluaa olla toisten yläpuolella, ja pelkää jos joku osaa enemmän kun hän. Sinä itse luulet että elämä on kilpailua naisten ja miesten välillä. Kukaan nainen ei kilpaile vaan elää omaa elämäänsä , kuten sanoit

• ii.
        TheOne kirjoitti:

Vinoutunut siksi, että nykyään ei riitä se "tasa-arvo" vaan pitää olla parempi kuin mies!

The One
        Tony Dunderfelt saa mielellään pitää mielipiteensä naisesta, me naiset tiedämme itse mitä haluamme, tasavertaisen partnerin jolla ei leuka väpätä mielipahasta jos naisen tienistit on isommat kun hänen. Joten laita linkkejäsi miten paljon haluat. Sehän on taas siinäkin vaan miehen mielipide, eikö vaan.

• Peli kaani
        ii. kirjoitti:

The One
        Tony Dunderfelt saa mielellään pitää mielipiteensä naisesta, me naiset tiedämme itse mitä haluamme, tasavertaisen partnerin jolla ei leuka väpätä mielipahasta jos naisen tienistit on isommat kun hänen. Joten laita linkkejäsi miten paljon haluat. Sehän on taas siinäkin vaan miehen mielipide, eikö vaan.

Sehän ei ainakaan itseäni haittaa jos naisella on isommat tienestit. Joillakin naisilla on vain tapana heittää piikkejä miehille(en) niistä tienesteistä tai tittelistään. Sitä on vaikea nähdä mitenkään hyvänä juttuna.

• 648722mmminmm
        Peli kaani kirjoitti:

Sehän ei ainakaan itseäni haittaa jos naisella on isommat tienestit. Joillakin naisilla on vain tapana heittää piikkejä miehille(en) niistä tienesteistä tai tittelistään. Sitä on vaikea nähdä mitenkään hyvänä juttuna.

peli kaani
        Ihan samalla lailla kun miehet ovat aina heitelleet miten he tienaavat, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole.
        Kai sitä nyt saa nainenkin olla mielissään jos on hyvä palkka, vai pitäisikö heidän vaan olla hiljaa siitäkin. Sehän osoittaa että nainen on taitava työssään, ja normaali mies olisi mielissään asiasta, siis sellaisnen jolla ei ole kilpailuhenkeä, mutta sellainen joka vaan ajattelee kilpailua ottaa nokkiinsa ja vääntää toisen mielihyvän ihan muuksi mitä se on.

Joten naiset ovat kuten yllä on mainittu tasa arvoisia ja siinä ei tarvitsisi miesten tulla sanomaan että MIESTEN kuuluisi laittaa rajoja.
        Ihan hoopoa hommaa mielestäni.

• peli kaani
        648722mmminmm kirjoitti:

peli kaani
        Ihan samalla lailla kun miehet ovat aina heitelleet miten he tienaavat, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole.
        Kai sitä nyt saa nainenkin olla mielissään jos on hyvä palkka, vai pitäisikö heidän vaan olla hiljaa siitäkin. Sehän osoittaa että nainen on taitava työssään, ja normaali mies olisi mielissään asiasta, siis sellaisnen jolla ei ole kilpailuhenkeä, mutta sellainen joka vaan ajattelee kilpailua ottaa nokkiinsa ja vääntää toisen mielihyvän ihan muuksi mitä se on.

Joten naiset ovat kuten yllä on mainittu tasa arvoisia ja siinä ei tarvitsisi miesten tulla sanomaan että MIESTEN kuuluisi laittaa rajoja.
        Ihan hoopoa hommaa mielestäni.

Se on eri asia jos miehet heittävät toisilleen jotain. Jos ei sitä huvita kuunnella, jauhaa jotain soopaa takaisin, tai lähtee muualle. Jos tyttöystävä tekee niin, samat vaihtoehdot tulevat käyttöön, eikös niin?
        Mun mielestä SUHTEESSA ei kaivata mitään kilpailufiilistä, josta on miesten välillä usein kysymys. Se kilpailemisen henki on kanssa vähän vaikea tunnistaa naisten kanssa, onko se leikkimielistä vai yritetäänkö siinä aidosti kyykyttää. Miesten kanssa on helpompi tunnistaa missä mennään.

p.s. En puhu kenellekään palkastani ellei kysytä, puolitutuille en silloinkaan, vaikka se on reilusti yli suomalaisten keskipalkan.

• n.27.

Johtusiko siitä että, pitkään meidän kulttuurissamme nainen oli niin sanotusti nyrkin ja hellan välissä. Nyt kun naiset ovat päässeet työelämään ja pystyvät olemaan itsenäisiä, niin halutaan vähätellä miehiä.

• 7% N 3%m

Minä en ainakaan ole nähnyt vähättelyä, mutta olen nähnyt onnellisia naisia jotka pärjäävät itse. Se vähättely, saattaa olla samanlaista jaronkia kun miehet sanovat miehille työpaikalla, mutta naisen sanamana se muuntuu kummasti vähättelyksi, sillä että mies haluaa olla se suurin , mahtavin ja viisain, ja kun huomaa ettei olekkan muuta kun samanlainen ihminen kun naisetkin niin kommenteista tulee vähättely. Mikä taas tarkoittaa että mies omaa huonon itseluottamuksen, sillä mies joka on miehekäs ei koskaan sanois mitään että naiset muka kilpailee ja haluaavat olla parempia kun miehet, sillä he eivät voi käsittää että naiset vaan elävät omaa elämäänsä, ja että miehistä ei riipu enää muuta kun mu´nat.

• lkasfdnvklansdvf

Suomessa ei nainen ole käytännössä koskaan ollut nyrkin ja hellan välissä. Sellaista aikaa ei Suomen valtiollisesta historiasta yksinkertaisesti löydy jolloin nainen olisi ollut jotain muuta kuin tasaveroinen kumppani miehelle. Jostain vasarakirveskulttuurin ajoista en voi puhua, mutta edes keskiajalla ei nainen ollut mikään alistettu kotiorja. Sehän tässä niin perverssiä onkin kun meille tuodaan feminismiä, jota perustellaan meille täysin vierailla tilanteilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4930
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3709
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1791
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe