Uskosta osattomalla, jumalattomalla ei ole oikeutta ehtoollisen ottamiseen. Herätyksen tilassa tai etsivä ei tee poikkeusta. Ehtoollinen on uudestisyntyneille uskovaisille tarkoitettu, Apt.4 luku, 1Kor.11:17-34. Ennen oli ehtoollinen vain kastetuille, mutta nyt jokainen kuka uskoo saa nauttia ehtoollisen.
Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
1Kor.11:28-29
Ei oikeutta ehtoolliseen!
71
198
Vastaukset
- Synsykus.
Eipä ole. Kun joku vie uskomattoman joka ei käsitä ehtoolliselle, on viejä siitä vastuussa.
- kaikkia sit kuulee
Omanvanhurskauden hölynpölyä.
- l-h
hyva ystavani tuli uskoon ehtoollispoydassa...olisiko hanelta pitanyt kieltaa ehtoollinen?
joka janoaa-- han tulkoon sanoo Sana... kuka haluaa olla se ihminen,joka kieltaa jaoavaiselle ehtoollisen tulon? jos joku sen tekee-- ei varmasti toimi Jeesuksen kehitusten mukaan.- koleerikko
Tuo on ensimmäinen kerta kun edes kuulen kenenkään tulleen noin uskoon. Hieno homma, että ystäväsi pelastui. Enkeleillä on taivaassa siitä suuri ilo. Kuitenkin ehtoollinen on uskovien yhteysateria Kristuksen muistoksi.
Siunausta sinulle ja ystävällesi! Olin kerran arki-illan ehtoolliskirkossamme. Mukanani oli pari ystävää. Toinen uskova, toinen ”etsivän paikalla”.
Tämä ”etsivän paikalla” ollut ei millään rohjennut tulla ehtoollispöytään, koska koki itsensä niin syntiseksi.
Mutta uskalsi viimein kuitenkin tulla, kun me muut jo olimme pöydässä.
Kirkosta lähtiessä hän kertoi; ”Mikä ihmeen voima se minut nosti penkistä. Minulla ei ollut lainkaan halua tulla ehtoolliselle”.
Jälkeen päin kuulin, että toinen mukanani ollut uskova ystäväni oli rukoillut ehtoollispöydässä tämän ”etsivän paikalla” olleen puolesta, että hän olisi saanut rohkeutta osallistua Herran pöytään.
Moni meistäkin saattaa arkailla tulemasta ehtoolliselle.
Joku voi ajatella, ettei ole tarpeeksi hyvä kohtaamaan Herraa.
Minua ovat rohkaisseet nämä Herran sanat: ”Teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi” (Matt. 26:28). Joka uskoo nämä sanat, hän saa, mitä ne lupaavat.
Kelvollinen ehtoollisvieras on se, joka tarvitsee Kristusta. Hän katuu syntejään ja pyytää niitä anteeksi.
Tämä ”etsivän paikalla” (oli alkoholisti ja lääkkeitten väärinkäyttäjä) ollut oli lähempänä Herraa kuin moni meistä, jotka tunnemme itsemme kovin ”pyhiksi” ja hurskaiksi.
Jos siis koet tarvitsevasi yhä läheisempää elämänyhteyttä Kristukseen, käy usein ehtoollisella.
Paavali sanoo: ”Niin usein, kuin…”(j. 26). Hän ei sano, että ”niin harvoin, kuin…”
Ei tarvitse myöskään tavoitella ylevää tunnelmaa.
Hyödyksi ehtoollinen on sille, joka ottaa sen vastaan uskossa, tuntui miltä tuntui.- koleerikko
Tapio522 kirjoitti:
Olin kerran arki-illan ehtoolliskirkossamme. Mukanani oli pari ystävää. Toinen uskova, toinen ”etsivän paikalla”.
Tämä ”etsivän paikalla” ollut ei millään rohjennut tulla ehtoollispöytään, koska koki itsensä niin syntiseksi.
Mutta uskalsi viimein kuitenkin tulla, kun me muut jo olimme pöydässä.
Kirkosta lähtiessä hän kertoi; ”Mikä ihmeen voima se minut nosti penkistä. Minulla ei ollut lainkaan halua tulla ehtoolliselle”.
Jälkeen päin kuulin, että toinen mukanani ollut uskova ystäväni oli rukoillut ehtoollispöydässä tämän ”etsivän paikalla” olleen puolesta, että hän olisi saanut rohkeutta osallistua Herran pöytään.
Moni meistäkin saattaa arkailla tulemasta ehtoolliselle.
Joku voi ajatella, ettei ole tarpeeksi hyvä kohtaamaan Herraa.
Minua ovat rohkaisseet nämä Herran sanat: ”Teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi” (Matt. 26:28). Joka uskoo nämä sanat, hän saa, mitä ne lupaavat.
Kelvollinen ehtoollisvieras on se, joka tarvitsee Kristusta. Hän katuu syntejään ja pyytää niitä anteeksi.
Tämä ”etsivän paikalla” (oli alkoholisti ja lääkkeitten väärinkäyttäjä) ollut oli lähempänä Herraa kuin moni meistä, jotka tunnemme itsemme kovin ”pyhiksi” ja hurskaiksi.
Jos siis koet tarvitsevasi yhä läheisempää elämänyhteyttä Kristukseen, käy usein ehtoollisella.
Paavali sanoo: ”Niin usein, kuin…”(j. 26). Hän ei sano, että ”niin harvoin, kuin…”
Ei tarvitse myöskään tavoitella ylevää tunnelmaa.
Hyödyksi ehtoollinen on sille, joka ottaa sen vastaan uskossa, tuntui miltä tuntui."Tämä ”etsivän paikalla” (oli alkoholisti ja lääkkeitten väärinkäyttäjä) ollut oli lähempänä Herraa kuin moni meistä, jotka tunnemme itsemme kovin ”pyhiksi” ja hurskaiksi."
Tapsa kirjoittaa.
Voi Venäjä! Ei etsivän paikalla oleva ole Kristuksessa eikä voi olla Hänessä!
Tuo on Tapio522 omia outoja tulkintoja, vailla Raamatun pohjaa.
Itseä ei koskaan mikää voima nosta vasten tahtoa ehtoolliselle. Menen sinne aralla tunnolla ja vapaaehtoisesti. Vierastuttaa ajatus jostain vieraasta voimasta, joka riepottaa ihmistä vastoin tahtoa. Joku huimapää sanoo uskonratkaisun kohdalla kun kysytään nosta kätesi, ettei hän itse nostanut. Outoa tai humpuukia! Silloinhan uskonratkaisu olisi vastoin tahtoa. koleerikko kirjoitti:
"Tämä ”etsivän paikalla” (oli alkoholisti ja lääkkeitten väärinkäyttäjä) ollut oli lähempänä Herraa kuin moni meistä, jotka tunnemme itsemme kovin ”pyhiksi” ja hurskaiksi."
Tapsa kirjoittaa.
Itseä ei koskaan mikää voima nosta vasten tahtoa ehtoolliselle. Menen sinne aralla tunnolla ja vapaaehtoisesti. Vierastuttaa ajatus jostain vieraasta voimasta, joka riepottaa ihmistä vastoin tahtoa. Joku huimapää sanoo uskonratkaisun kohdalla kun kysytään nosta kätesi, ettei hän itse nostanut. Outoa tai humpuukia! Silloinhan uskonratkaisu olisi vastoin tahtoa.Joh. 21:18
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."koleerikko kirjoitti:
"Tämä ”etsivän paikalla” (oli alkoholisti ja lääkkeitten väärinkäyttäjä) ollut oli lähempänä Herraa kuin moni meistä, jotka tunnemme itsemme kovin ”pyhiksi” ja hurskaiksi."
Tapsa kirjoittaa.
Itseä ei koskaan mikää voima nosta vasten tahtoa ehtoolliselle. Menen sinne aralla tunnolla ja vapaaehtoisesti. Vierastuttaa ajatus jostain vieraasta voimasta, joka riepottaa ihmistä vastoin tahtoa. Joku huimapää sanoo uskonratkaisun kohdalla kun kysytään nosta kätesi, ettei hän itse nostanut. Outoa tai humpuukia! Silloinhan uskonratkaisu olisi vastoin tahtoa.koleerikko: "Silloinhan uskonratkaisu olisi vastoin tahtoa".
>>>>>>>>>>>>>>
Fil. 2:13
"...sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".- koleerikko
Tapio522 kirjoitti:
koleerikko: "Silloinhan uskonratkaisu olisi vastoin tahtoa".
>>>>>>>>>>>>>>
Fil. 2:13
"...sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".Tapsa tuo jae ei sovi uskonratkaisuun. Jumala vetää ihmistä puoleensa, eikä kukaan voi tulla Jeesuksen luo ellei Isä häntä vedä, Joh.6 luku. Kuitenkin uskonratkaisu on aina henkilökohtainen.
Pelastutko sinä Tapio522 isien uskolla? - Synsykus.
koleerikko kirjoitti:
Tapsa tuo jae ei sovi uskonratkaisuun. Jumala vetää ihmistä puoleensa, eikä kukaan voi tulla Jeesuksen luo ellei Isä häntä vedä, Joh.6 luku. Kuitenkin uskonratkaisu on aina henkilökohtainen.
Pelastutko sinä Tapio522 isien uskolla?Pelastutko sinä Tapio522 isien uskolla?
Koleerikko ei Tapio sulle vastaa. Pystyykö edes?? Synsykus. kirjoitti:
Pelastutko sinä Tapio522 isien uskolla?
Koleerikko ei Tapio sulle vastaa. Pystyykö edes??Pelastutko sinä Tapio522 isien uskolla?
Koleerikko ei Tapio sulle vastaa. Pystyykö edes??
>>>>>>>>>>>>>
En"!
Virsi 178
1.
Myös isämme uskoivat ennen
ja kylvivät, leikkasivat.
Me saarnaamme aikojen mennen
kuin isämme saarnasivat:
"On täyttynyt aika, sen soi Jumala,
on lähellä Kristuksen valtakunta.
Siis kääntykää, nöyrtykää parannukseen
ja suostukaa armahdukseen."
2.
Kun Herramme tietänsä kulki,
niin tultansa tartutti hän.
Hän tuo vielä toivonsa julki:
"Sen tahtoisin taas syttyvän."
Hän Henkensä meillekin lahjoittaen
myös tehtävän antoi niin vastuullisen:
"Nyt menkää ja kaikille julistakaa
jo sanaani pelastavaa."
3.
Hän, Kristus, on toivo myös maamme,
siis häntä me rukoilemme.
Ja Herralta taas kevään saamme,
hän kasvun suo kylvöllemme.
Nyt Jeesuksen nimessä korkeassa
me saarnaamme anteeksiantamusta.
Kun syntinen armon näin turvaksi saa,
hän kiittää vain armahtajaa.
4.
On kasteessa siunaus pyhä,
kun Herramme lahjoittaa sen.
Hän kansansa turvaksi yhä
tuo armonsa rikkauden.
Ja ehtoollisella hän suo omilleen
taas voimaa ja lohtua kilvoitukseen.
Hän eksyneen etsii ja tallelle tuo
ja sanallaan uudeksi luo.
5.
Nyt uskossa autuuden rantaa
jo täältä me katselemme.
Jo virtemme kiitosta kantaa,
me toivossa riemuitsemme.
Vaan kerran kun pääsemme Karitsan luo,
soi laulumme uusi kuin pauhaava vuo.
Se iäistä kiitosta Herralle soi,
hän armahti, taivaaseen toi.- krist.ev.lut.
Tapio522 kirjoitti:
Pelastutko sinä Tapio522 isien uskolla?
Koleerikko ei Tapio sulle vastaa. Pystyykö edes??
>>>>>>>>>>>>>
En"!
Virsi 178
1.
Myös isämme uskoivat ennen
ja kylvivät, leikkasivat.
Me saarnaamme aikojen mennen
kuin isämme saarnasivat:
"On täyttynyt aika, sen soi Jumala,
on lähellä Kristuksen valtakunta.
Siis kääntykää, nöyrtykää parannukseen
ja suostukaa armahdukseen."
2.
Kun Herramme tietänsä kulki,
niin tultansa tartutti hän.
Hän tuo vielä toivonsa julki:
"Sen tahtoisin taas syttyvän."
Hän Henkensä meillekin lahjoittaen
myös tehtävän antoi niin vastuullisen:
"Nyt menkää ja kaikille julistakaa
jo sanaani pelastavaa."
3.
Hän, Kristus, on toivo myös maamme,
siis häntä me rukoilemme.
Ja Herralta taas kevään saamme,
hän kasvun suo kylvöllemme.
Nyt Jeesuksen nimessä korkeassa
me saarnaamme anteeksiantamusta.
Kun syntinen armon näin turvaksi saa,
hän kiittää vain armahtajaa.
4.
On kasteessa siunaus pyhä,
kun Herramme lahjoittaa sen.
Hän kansansa turvaksi yhä
tuo armonsa rikkauden.
Ja ehtoollisella hän suo omilleen
taas voimaa ja lohtua kilvoitukseen.
Hän eksyneen etsii ja tallelle tuo
ja sanallaan uudeksi luo.
5.
Nyt uskossa autuuden rantaa
jo täältä me katselemme.
Jo virtemme kiitosta kantaa,
me toivossa riemuitsemme.
Vaan kerran kun pääsemme Karitsan luo,
soi laulumme uusi kuin pauhaava vuo.
Se iäistä kiitosta Herralle soi,
hän armahti, taivaaseen toi.Aamen.
Tässä on evankeliumi. krist.ev.lut. kirjoitti:
Aamen.
Tässä on evankeliumi.* Kasteessa ei ole pelastusta, eikä syntejä syödä eikä juoda anteeksi. Ne saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen, samoin on vain yksi nimi, Jeesus Kristus, jossa on pelastus.
" Joka USKOO, ja kastetaan se pelastuu, joka ei USKO, ...." -Jeesus- Ketä uskot, Tapio ?
Eiköhän rehellinen ihminen tiedä itse onko kelvollinen nauttimaan ehtollista. Hän itse päättää siitä, eikä sitä voi kukaan häneltä kieltää. Sehän nautitaan Jeesuksen muistoksi, ei syntien anteeksi antamiseksi eikä uskon vahvistukseksi kuten kirkko opettaa.
Sitäpaitsi sen voi nauttía milloin vain ja missä hyvänsä - vaikka keskellä erämaata.- koleerikko
Vaan kun ei Lappix. Uudestisyntymättömät jopa ylistää Jeesusta päälimmäisenä, kädet ilmassa. He viihtyvät tunnepitoisissa "ylistyshetkissä". Seuraavana päivänä sitten morkkis. Syntejä ei saa anteeksi ilman henkilökohtaista uskoa Jeesukseen.
Mutta Lappix, onko sinulla seurakuntayhteyttä? koleerikko kirjoitti:
Vaan kun ei Lappix. Uudestisyntymättömät jopa ylistää Jeesusta päälimmäisenä, kädet ilmassa. He viihtyvät tunnepitoisissa "ylistyshetkissä". Seuraavana päivänä sitten morkkis. Syntejä ei saa anteeksi ilman henkilökohtaista uskoa Jeesukseen.
Mutta Lappix, onko sinulla seurakuntayhteyttä?On, minulla on suora yhteys Jeesukseen ja se riittää. Miksi minun pitäisi kuulua uskonnolliseen järjestöön tai kirkkoon , jotta olisi nk."seurakuntayhteys".
Minä voin nauttia ehtoollisen koska vaan ja missä vaan Jeesuksen muistoksi.koleerikko kirjoitti:
Mutta Lappix, onko sinulla seurakuntayhteyttä?Seurakuntayhteys voi olla jopa pahaksi - miksi? - koska siellä niin helposti juuttuu vääriin uskomuksiin.
Ota esimerkiksi usko ikuiseen he-lvetin piinaan - mikä hirvittävä oppi - ja ennenkaikkea valheellinen .. oppi jossa sanotaan että rakastava kaikkivoipa oikeudenmukainen LUOJA tulee piinaamaan itse Luomaansa elämää - ikuisesti - sinuakin jos et usko niinkuin ME (siis seurakunta) opetamme sinulle,
Mutta koko oppihan on vain sanojen sorinaa jossa ei ole mitään itua - ja siksi on oppia jatkuvasti puolustettava ja siinähän sitten selittämistä riittää
SYY siihen että miksi ei kukaan näissä seurakunnissa joissa piinaoppia opetetaan (ja siihen jopa uskotaan? ) herää sanomaan että HEI - TÄMÄ EI OLE TOTTA on siinä että silloin saa helposti kengän kuvan takamuksiin (eli siis potkut) ..
Minäkään en kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon (etupäässä tästä juuttumis syystä) - sillä kukaan ei voi uskotella minulle että keskenään täysin ristiriitaiset opetukset olisivat totta.. Ei edes vaikka he puolustavat piina-oppiaan sanoen että #me emme voi arvostella Jumalan tekoja# ??
Niinkuin nyt ikuinen hel-vetin piina mukamas olisi Jumalan teko .. se on ihmisen teko ja täysin utopinen oppi johon ei kukaan voi uskoa jos vähänkin tutkii asiaa.
Siis miksi uskoa että "Jeesus pelastaa sinut ikuisesta piinasta >> taivaaseen" - eihän mitään ikuista piinaa edes ole..
Raamattu sanoo (ja perustelee oikein hyvin sanomansa) että ihminen voi pelastua määrätyllä tavalla kuolemasta >>> elämään. Mikä onkin sitten ihan eri asia ja hyvin uskottava asia - jos sitä tutkii lähemmin..
alex
alexlappix kirjoitti:
On, minulla on suora yhteys Jeesukseen ja se riittää. Miksi minun pitäisi kuulua uskonnolliseen järjestöön tai kirkkoon , jotta olisi nk."seurakuntayhteys".
Minä voin nauttia ehtoollisen koska vaan ja missä vaan Jeesuksen muistoksi.* Lappix, olen erimieltä, en usko, että sinulla on " suoraa" yhteyttä Kristukseen? Mistäkö tiedän? Omista sanoistasi, "Sanoistasi sinut tuomitaan vanhurskaaksi, tai sitten ei." Kiellät Jeesuksen Jumalan Poikana, alennat Hänet tavallisen ihmisen tasolle, vaikka on Jumala, kiellät Pyhän Hengen kielillä puhumisen armolahjat, sinulla ei ole sisäistä Kristuksen tuntemista, siinä syitä, miksi et voi olla Kristuksessa. Omista puheistasi saa selkeän käsityksen, että et ole aidosyi uudestisnytynyt, Jumalan Hengen kasteessa.
* Samoin jatkuva kritiikki Jumalan sanaa kohtaan, antaa selkeän viestin, että et ole uudestisyntynyt, päättelet järjelläsi hengellisiä ja uskolla omistettavia Raamatun totuuksia. Kaste on sinulle "yhdentekevä" ? kaste ei voi olla yhdentekevä, koska Herra itse tahtoi saada kasteen. Jeesus asetti kasteen lähetyskäskyssään, Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Yhden Jumalan nimeen, kolminaisuudessa, johon et myöskään usko, vaikka Herra itse sen todistaa, kolme on NIMEEN, Isän Pojan ja Pyhän Hengen ! Ja paljon muuta olet sanonut nektiivistä Jumalan sanaa vastaan, väheksyvässä ja arvostelevassa mielessä. Meidän osamme on USKOA mitä Jumala sanoo, eikä arvostella Luojaamme Jeesusta Kristusta !- koleerikko
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Lappix, olen erimieltä, en usko, että sinulla on " suoraa" yhteyttä Kristukseen? Mistäkö tiedän? Omista sanoistasi, "Sanoistasi sinut tuomitaan vanhurskaaksi, tai sitten ei." Kiellät Jeesuksen Jumalan Poikana, alennat Hänet tavallisen ihmisen tasolle, vaikka on Jumala, kiellät Pyhän Hengen kielillä puhumisen armolahjat, sinulla ei ole sisäistä Kristuksen tuntemista, siinä syitä, miksi et voi olla Kristuksessa. Omista puheistasi saa selkeän käsityksen, että et ole aidosyi uudestisnytynyt, Jumalan Hengen kasteessa.
* Samoin jatkuva kritiikki Jumalan sanaa kohtaan, antaa selkeän viestin, että et ole uudestisyntynyt, päättelet järjelläsi hengellisiä ja uskolla omistettavia Raamatun totuuksia. Kaste on sinulle "yhdentekevä" ? kaste ei voi olla yhdentekevä, koska Herra itse tahtoi saada kasteen. Jeesus asetti kasteen lähetyskäskyssään, Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Yhden Jumalan nimeen, kolminaisuudessa, johon et myöskään usko, vaikka Herra itse sen todistaa, kolme on NIMEEN, Isän Pojan ja Pyhän Hengen ! Ja paljon muuta olet sanonut nektiivistä Jumalan sanaa vastaan, väheksyvässä ja arvostelevassa mielessä. Meidän osamme on USKOA mitä Jumala sanoo, eikä arvostella Luojaamme Jeesusta Kristusta !Näinpä taitaa olla lappixen asiat. Kenellä ei ole Poikaa sillä ei ole Isääkään. Suunsa hedelmistä saa mies kyllänsä, sanoo Raamattu. Lappixen hedelmät ja teesit ovat lappixen omissa kirjoituksissaan.
- luetaan Raamattua
Jeesus antoi Juudas Iskarjotillekkin ehtoollisen. Siitä jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.
Kuka ihminen on oikeutettu arioimaan toisen uskoa ? ei kukaan. Herran Pyhä Ehtoollinen on Krisuksen ja Ehtollisen ottajan välinen asia.- Mikko.
Kuuluiko Jeesuksen opetuslapset mihinkään seurakntaan, oliko silloin seurakuntaa mihin kuulua? Miksei Jeesus jo opetuslapsiensa kanssa perustanut seurakuntaa? Kyllä Jeesus jo silloin kertoi laumastaan, olisiko se ollut se seurakunta?
- koleerikko
Mikko. kirjoitti:
Kuuluiko Jeesuksen opetuslapset mihinkään seurakntaan, oliko silloin seurakuntaa mihin kuulua? Miksei Jeesus jo opetuslapsiensa kanssa perustanut seurakuntaa? Kyllä Jeesus jo silloin kertoi laumastaan, olisiko se ollut se seurakunta?
Mikko, kun luet Raamattua kyllä sinä käsität mikä on seurakunta. Jokainen sana Raamatussa on Jumalan sanaa. Siellä Paavali kehoittaa asettamaan seurakuntiin vanhimmat, diakonit ja muut työntekijät saavat ohjeita. On yksi Kristuksen ruumis, mutta monta paikallisseurakuntaa. On ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisista siinä elämäntilanteessa käy seurakunnassa, mutta eivät he kuitenkaan kapinoi seurakuntaa vastaan. Tilanteen ohi mennessä he taas käyvät.
Tässä jo vastasin kysymykseesi, Jeesuksen lauma on seurakunta. - Mikko.
koleerikko kirjoitti:
Mikko, kun luet Raamattua kyllä sinä käsität mikä on seurakunta. Jokainen sana Raamatussa on Jumalan sanaa. Siellä Paavali kehoittaa asettamaan seurakuntiin vanhimmat, diakonit ja muut työntekijät saavat ohjeita. On yksi Kristuksen ruumis, mutta monta paikallisseurakuntaa. On ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisista siinä elämäntilanteessa käy seurakunnassa, mutta eivät he kuitenkaan kapinoi seurakuntaa vastaan. Tilanteen ohi mennessä he taas käyvät.
Tässä jo vastasin kysymykseesi, Jeesuksen lauma on seurakunta.Silleenkö että Paavali sai Jeesukselta käskyn perustaa seurakunta? Samoin kaikkiko on Jeesukselta kaskynä vanhimmisto ja sääännöt seurakuntaan jne..?
- koleerikko
Mikko. kirjoitti:
Silleenkö että Paavali sai Jeesukselta käskyn perustaa seurakunta? Samoin kaikkiko on Jeesukselta kaskynä vanhimmisto ja sääännöt seurakuntaan jne..?
Mikko., vastaus on: Kyllä!
- NäinSeMeniYstävä.
>>>Jeesus antoi Juudas Iskarjotillekkin ehtoollisen>>>
EI antanut. Et näytä olevan perillä juutalaisten pääsiäisaterian eri vaiheista. Kun Jeesus aterian lopuksi mursi sen leivän ja tarjosi sen viinin, jotka kuvasivat hänen uhriaan, oli Juudas jo matkalla kavaltamaan Jeesusta. Juudas poistui kesken aterian. Toiset opetuslapset luulivat Juudaksen poistuvan tekemään jotain Jeesuksen käskystä "minkä teet se tee pian". Juudas surmasi itsensä tietämättä mitään illallisen loppuvaiheista ja Jeesuksen tulevan uhrin siunauksesta. Eikä se siunaukseksi hänelle tullutkaan vaan kiroukseksi, esim. psalmi 109. Jeesus antoi Juudaalle ehtoollisen ja sen palan jälkeen meni Juudaaseen Saatana. Moni ottaa ehtoollisen ja ei kuitenkaan mene taivaaseen. Matka jää kesken ja luopumus tulee.
Ketkä ovat kelvollisia ehtoolliselle?
-Jotka koettelevat itsensä ja sydämestään katuvat syntejään.
-Jotka uskovat, että Jumala Kristuksen tähden antaa heille synnit anteeksi
-Joilla on sovinnollinen mieli lähimmäisiään kohtaan
-Joilla on vakaa ja totinen aikomus ja tahto tehdä parannusta elämässään.
Kelvoton on se, joka ei näistä pidä vaarin, vaan menee sinne vain tavan vuoksi, ulkonaisen muodon tähden ja ulkokullatusta sydämestä.; he syövät ja juovat itsellensä tuomion ja kadotuksen.
1. Kor.11:28
Matt. 5:23,24
-----
Ehtoollisen Jeesus sääti toistuvaksi sanoessaan ensimmäisessä ehtoollisjuhlassa:
”Tehkää se minun muistokseni” (Luuk. 22:19).
Jokaisella ehtoollisella julistetaan Herran kuolemaa, siihen asti kuin Hän (Jeesus) tulee (1. Kor. 11:26).
Ehtoollinen viittaa siis Herran tulemiseen. Jeesus on vielä tulematta. Ilmestyskirjan lopussa on lupaus: ”Totisesti, minä tulen pian” (Ilm. 22:20).
Jeesuksen kiirastorstain ehtoollisella lausutut sanat käyvät toteen: ”..tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennen kuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa” (Matt. 26:29).
Jokainen, joka kelvottomasti osallistuu ehtoolliseen, aivan kuin se olisi tavallinen ateria, on vikapää Herran ruumiiseen ja vereen, eli Kristuksen uhriin (1. Kor. 11:27-29).
--
Ehtoollinen on salaisuus ja sitä ei voi tyhjentävästi selittää. Siinä meidät liitetään Jeesukseen. Hän antaa meille leivässä ja viinissä salatulla tavalla itsensä. Ehtoollisella saamme rikkomuksemme anteeksi ja tulemme osallisiksi Jumalan elämästä.
Ehtoollinen luo yhteyden toisiin kristittyihin, eläviin ja jo poisnukkuneisiin. Sillä Jumalalle kuolleetkin elävät!- koleerikko
Tapsa kirjoittaa:
"Jotka koettelevat itsensä ja sydämestään katuvat syntejään.
-Joilla on vakaa ja totinen aikomus ja tahto tehdä parannusta elämässään."
Ei ihan noinkaan. Syntejä jotka ovat annettu on turha katua. Ei ole lupa onkia armonmeressä. Raskasta taakkaa uskonelämä, jos joka päivä vaan katuu ja katuu. Silloin se ei ole vanhurskautta, iloa, lepoa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Silloin ei ole kiitosmieltä.
"Ehtoollisella saamme rikkomuksemme anteeksi ja tulemme osallisiksi Jumalan elämästä." Tapsa jatkaa.
Ei noin ja ei!
Synnit saa anteeksi kun tunnustaa ne Jumalalle ja hylkää. 1Joh.1:9, käännös 33/38 - teapot
>Ehtoollinen on salaisuus ja sitä ei voi tyhjentävästi selittää. Siinä meidät liitetään Jeesukseen. Hän antaa meille leivässä ja viinissä salatulla tavalla itsensä. Ehtoollisella saamme rikkomuksemme anteeksi ja tulemme osallisiksi Jumalan elämästä.<
Tapio, kuinka henkilö joka ei ole uskossa eli ei ole liitetty Kristukseen, voi koetella itseään ja tehdä parannusta?
Ainakaan se ei ole sama asia ja tila kuin kristityllä, joka jo on Kristuksesta osallinen eli Häneen liitetty, ja jolle Pyhä Henki sisällisesti kirkastaa asioita syventäen Kristuksen tuntemisessa, ja saa murehtimaan syntisyyttään ja syntejään sekä kiittämään Häntä, joka on synnin voittaja. koleerikko kirjoitti:
Tapsa kirjoittaa:
"Jotka koettelevat itsensä ja sydämestään katuvat syntejään.
-Joilla on vakaa ja totinen aikomus ja tahto tehdä parannusta elämässään."
Ei ihan noinkaan. Syntejä jotka ovat annettu on turha katua. Ei ole lupa onkia armonmeressä. Raskasta taakkaa uskonelämä, jos joka päivä vaan katuu ja katuu. Silloin se ei ole vanhurskautta, iloa, lepoa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Silloin ei ole kiitosmieltä.
"Ehtoollisella saamme rikkomuksemme anteeksi ja tulemme osallisiksi Jumalan elämästä." Tapsa jatkaa.
Ei noin ja ei!
Synnit saa anteeksi kun tunnustaa ne Jumalalle ja hylkää. 1Joh.1:9, käännös 33/38koleerikko, menetkö ehtoolliselle synnittömänä?
Kun koettelet itseäsi, niin etkö näe syntiä itsessäsi?- koleerikko
Tapio522 kirjoitti:
koleerikko, menetkö ehtoolliselle synnittömänä?
Kun koettelet itseäsi, niin etkö näe syntiä itsessäsi?Tapio522, onko hyökkäys paras puolustus?
- koleerikko
teapot kirjoitti:
>Ehtoollinen on salaisuus ja sitä ei voi tyhjentävästi selittää. Siinä meidät liitetään Jeesukseen. Hän antaa meille leivässä ja viinissä salatulla tavalla itsensä. Ehtoollisella saamme rikkomuksemme anteeksi ja tulemme osallisiksi Jumalan elämästä.<
Tapio, kuinka henkilö joka ei ole uskossa eli ei ole liitetty Kristukseen, voi koetella itseään ja tehdä parannusta?
Ainakaan se ei ole sama asia ja tila kuin kristityllä, joka jo on Kristuksesta osallinen eli Häneen liitetty, ja jolle Pyhä Henki sisällisesti kirkastaa asioita syventäen Kristuksen tuntemisessa, ja saa murehtimaan syntisyyttään ja syntejään sekä kiittämään Häntä, joka on synnin voittaja.Teapot: Aamen!
koleerikko kirjoitti:
Tapio522, onko hyökkäys paras puolustus?
Perimmältään kristillinen elämä on hengellistä taistelua ”Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa” (Ef.6:10). Tässä taistelussa sota-asulla on tärkeä merkitys.
On käytävä puollustus- ja hyökkäyssotaan.
Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun(Ef.6:13).
--
Muitä Kristuksen sotilas tarvitsee, siitä voit lukea Ef.6:10-20.- koleerikko
Tapio522 kirjoitti:
Perimmältään kristillinen elämä on hengellistä taistelua ”Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa” (Ef.6:10). Tässä taistelussa sota-asulla on tärkeä merkitys.
Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun(Ef.6:13).
--
Muitä Kristuksen sotilas tarvitsee, siitä voit lukea Ef.6:10-20.Tapsa tässä olemme samaa mieltä. Ajattelin lukiessa tänään Raamattua tuota: He tulivat väkeviksi sodassa, Hebr.11:34. Ehkäpä monella uskovalla tämän hetkinen elämätilanne on tuota sotaa. Silloin ei saa perääntyä.
- Omaa puuhasteluako?
teapot kirjoitti:
Ainakaan se ei ole sama asia ja tila kuin kristityllä, joka jo on Kristuksesta osallinen eli Häneen liitetty, ja jolle Pyhä Henki sisällisesti kirkastaa asioita syventäen Kristuksen tuntemisessa, ja saa murehtimaan syntisyyttään ja syntejään sekä kiittämään Häntä, joka on synnin voittaja.""tehdä parannusta""
Päin honkia menee. Raamatussa ei ole kertaakaan kehotusta "tehdä parannusta". Omaa puuhasteluako? kirjoitti:
""tehdä parannusta""
Päin honkia menee. Raamatussa ei ole kertaakaan kehotusta "tehdä parannusta".Omaa puuhasteluako? Sulla ja ekivaarilla on sama Raamattu.
Tapio522 kirjoitti:
--
Muitä Kristuksen sotilas tarvitsee, siitä voit lukea Ef.6:10-20.* Anteeksi molemmilta, kun tuun tähän väliin, sanoakseni vaan, kun Tapio kysyy, " kuka voi saada Ehtoollisen? Selkeä vastaus on, UUDESTISYNTYNYT, ja jos on syntiä tunnolla tai rikkomus jotain vastaan, tekee näistä parannuksen, ja voi ottaa HPE:sen !
* Eikä Ehtoollisesa saada syntejä anteeksi, kyllä ne pitää olla sitä ennen jo olla Jeesuskessa soviteut itse kunkin kohdalla.
* Kun Jeesus sanoo, " Joka ei syö minun lihaani, eikä juo minun vertani, ei voi päästä taivaan valtakuntaan. " Tämä ei tarkoita niinkään sen kongkreettista tapahtumaa, vaan sitä, että olet sydämessäsi uskossa ja tunnustat Jeesuksen lihan ja veri uhrin, ja näin tunnustat Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pohjaksi. Ja tunnustat sen näkyvästi, ottamalla osaa Herran kuoleman muisto ateriaan, syömällä lihan ja juomalla veren, joita leipä ja viini symboloivat, siihen saakka, kunes saamme nauttia sen Herran kanssa täydellisyydessä Jumalan luona !- koleerikko
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Anteeksi molemmilta, kun tuun tähän väliin, sanoakseni vaan, kun Tapio kysyy, " kuka voi saada Ehtoollisen? Selkeä vastaus on, UUDESTISYNTYNYT, ja jos on syntiä tunnolla tai rikkomus jotain vastaan, tekee näistä parannuksen, ja voi ottaa HPE:sen !
* Eikä Ehtoollisesa saada syntejä anteeksi, kyllä ne pitää olla sitä ennen jo olla Jeesuskessa soviteut itse kunkin kohdalla.
* Kun Jeesus sanoo, " Joka ei syö minun lihaani, eikä juo minun vertani, ei voi päästä taivaan valtakuntaan. " Tämä ei tarkoita niinkään sen kongkreettista tapahtumaa, vaan sitä, että olet sydämessäsi uskossa ja tunnustat Jeesuksen lihan ja veri uhrin, ja näin tunnustat Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pohjaksi. Ja tunnustat sen näkyvästi, ottamalla osaa Herran kuoleman muisto ateriaan, syömällä lihan ja juomalla veren, joita leipä ja viini symboloivat, siihen saakka, kunes saamme nauttia sen Herran kanssa täydellisyydessä Jumalan luona !En itsekään käsitä miksi kuolevalle täytyy keritä antaa ehtoollinen? Jos kuoleva on uskossa, uudestisyntynyt uskova, on asia toinen. Toinen tilanne on kun ihmiset hätääntyvät; kerkesikö kuollut saada ehtoolisen? Ei ehtoollinen ketään pelasta, otti tai oli ottamatta.
- ette puhu totta
Eiväthän helluntailaiset nauti ehtoollista, vaan muistoaterian, joka ei ole sama kuin kristillisten kirkkojen Eukaristia, Herran Pyhä Ehtoollinen. Miksi te tässä puhutte ehtoollisesta, harhauttaen asiaa tuntemattomampia?
Kristillisten kirkkojen ehtoolliselle saa jokainen seurakunnan, eli kyseisen kirkon jäsen osallistua, eikä se kuulu helluntailaisille.
Helluntailaisten muistoateria vaatii ensin ansion: oman vanhurskauden, ennenkuin sen saa vastaanottaa. Kristityt eivät saa osallistua tällaiselle aterialle, eikä kristillisten kirkkojen ja helluntaiseurakuntien välillä ole ehtoollisyhteyttä, puolin eikä toisin, vaikka helluntailaiset eivät yleisesti tätä sopimusta kunnioitakaan.
Eukaristia ja muistoateria eivät ole sama. - body
Ehtoollinen on Jeesuksen muistoateria ja muistoateriaan voi osallistua se joka niin halua, sanokoot sivulliset mitä haluavat.
- ette puhu totta
Teille se varmasti sopii. Vaikuttaisi kuin teidät harhaoppeinenne hyväksyttäisiin.
Muistoateria on opillisesti aivan muu, kuin kristillisten kirkkojen HPE, joten älä yritä valehdella. Tätä te ette kerro seurakuntanne ulkopuolisille ihmisille.
Osoitat myös itse puheellasi, ettette kunnioita muiden kirkkojen jäseniä, heidän uskoaan ja sitä, että ehtoollisyhteyttä ei ole. Mielellänne otatte myös kirkon HPE:n vastaan, maireasti hymyillen, mutta selän takana, kuten tälläkin foorumilla, puhutte pahaa.
Muut kirkot kunnioittavat toistensa ehtoolliskäytäntöä, eivätkä riko sopimusta. Te ette kunnioita. Ne "sivulliset" ovat kirkkojen piispoja, mutta meidän uskoammehan te halveksitte ja salaa tarjoilette muistoateriaanne, niille, jotka eivät tunne sen opillista olemusta. ette puhu totta kirjoitti:
Teille se varmasti sopii. Vaikuttaisi kuin teidät harhaoppeinenne hyväksyttäisiin.
Muistoateria on opillisesti aivan muu, kuin kristillisten kirkkojen HPE, joten älä yritä valehdella. Tätä te ette kerro seurakuntanne ulkopuolisille ihmisille.
Osoitat myös itse puheellasi, ettette kunnioita muiden kirkkojen jäseniä, heidän uskoaan ja sitä, että ehtoollisyhteyttä ei ole. Mielellänne otatte myös kirkon HPE:n vastaan, maireasti hymyillen, mutta selän takana, kuten tälläkin foorumilla, puhutte pahaa.
Muut kirkot kunnioittavat toistensa ehtoolliskäytäntöä, eivätkä riko sopimusta. Te ette kunnioita. Ne "sivulliset" ovat kirkkojen piispoja, mutta meidän uskoammehan te halveksitte ja salaa tarjoilette muistoateriaanne, niille, jotka eivät tunne sen opillista olemusta.#Teille se varmasti sopii. Vaikuttaisi kuin teidät harhaoppeinenne hyväksyttäisiin. #
No voi että !!!
Nämä jotka sanovat että Jeesus on Isä Jumala ja vieläpä jopa piinaaja joka heittää luotujaan ikuisestikitumaan hel-vetin tulessa ... #teistä vääräoppisista# ..
Jos joku pelastuu kerran Jumalan valtakuntaan niin ei se ole #oikeaoppisuutensa tähden# ... vaan ihan Jumalan armosta - jos se olisi oikeaoppineisuuden tähden niin ei yksikään pelastuisi..
Omavanhurskaus ei pelasta..
alexalex.kasi kirjoitti:
#Teille se varmasti sopii. Vaikuttaisi kuin teidät harhaoppeinenne hyväksyttäisiin. #
No voi että !!!
Nämä jotka sanovat että Jeesus on Isä Jumala ja vieläpä jopa piinaaja joka heittää luotujaan ikuisestikitumaan hel-vetin tulessa ... #teistä vääräoppisista# ..
Jos joku pelastuu kerran Jumalan valtakuntaan niin ei se ole #oikeaoppisuutensa tähden# ... vaan ihan Jumalan armosta - jos se olisi oikeaoppineisuuden tähden niin ei yksikään pelastuisi..
Omavanhurskaus ei pelasta..
alexOmavanhurskaus on parhaimmillaankin ku saastainen vaate.
Mitäpäs te tuumitte minun ehtoolliskäytännöstä? Olen tunturissa ja sen laella otan repusta viinipullon ja Vaasan ruispalat. nautin ne Jeesuksen muistoksi keskellä erämaata.
Kuka sanoo minulle, että teit väärin?- body
" lappix "
kyllä ne taivaanportin vartijat tuosta jotain vikaa löytävät.??
ehken lämpötila ei ollut oikea,
ehken ajattelit tunturin kauneutta,
oliko repun väri oikea,
olet yksin ja kukaan ei tilaisuutta todistamassa.
Kyllä ne esteitä löytää ja jos ei löydy, ne tehdään ettet vain saisi toimia omin päin ja yksin, siis kysymättä heiltä lupaa.
Portinvartijat tekevät portin sinne minne haluavat ja määräävät asennot, noinhan se menee, mutta älä anna periksi. - vapaus uskoa
body kirjoitti:
" lappix "
kyllä ne taivaanportin vartijat tuosta jotain vikaa löytävät.??
ehken lämpötila ei ollut oikea,
ehken ajattelit tunturin kauneutta,
oliko repun väri oikea,
olet yksin ja kukaan ei tilaisuutta todistamassa.
Kyllä ne esteitä löytää ja jos ei löydy, ne tehdään ettet vain saisi toimia omin päin ja yksin, siis kysymättä heiltä lupaa.
Portinvartijat tekevät portin sinne minne haluavat ja määräävät asennot, noinhan se menee, mutta älä anna periksi.Ketkä portinvartijat? Puhut aivan pötyä, kuten vapaasuuntaisilla on tapana. Kukaan ei estä lappista syömästä ruisleipää tunturissa ja pitämästä sitä muistoateriana, mutta kristillinen Herran Ehtoollinen se ei ole. Puhukaa muistoateriasta silloin kun tarkoitatte sitä.
vapaus uskoa kirjoitti:
Ketkä portinvartijat? Puhut aivan pötyä, kuten vapaasuuntaisilla on tapana. Kukaan ei estä lappista syömästä ruisleipää tunturissa ja pitämästä sitä muistoateriana, mutta kristillinen Herran Ehtoollinen se ei ole. Puhukaa muistoateriasta silloin kun tarkoitatte sitä.
No kukas teistä on minun tuomarini ja päättää, ettei Vaasan ruispalat ja viini nautittuina ole ehtoollinen. Minä teen sen Jeesuksen muistoksi. Kuka teistä on Jumala ja sanoo, ettei se ole ehtoollinen? Kuka?
- hyi olkoo
lappix kirjoitti:
No kukas teistä on minun tuomarini ja päättää, ettei Vaasan ruispalat ja viini nautittuina ole ehtoollinen. Minä teen sen Jeesuksen muistoksi. Kuka teistä on Jumala ja sanoo, ettei se ole ehtoollinen? Kuka?
Vapaiden suuntien jumalanpilkkaa.
Syö mitä lystäät ja ota näkäräiset päälle. hyi olkoo kirjoitti:
Vapaiden suuntien jumalanpilkkaa.
Syö mitä lystäät ja ota näkäräiset päälle.Niin minä syönkin mitä lystään kysymättä uskonnollisilta politrukeilta yhtään mitään.
lappix kirjoitti:
Niin minä syönkin mitä lystään kysymättä uskonnollisilta politrukeilta yhtään mitään.
Mitä lappix seurakuntasi vanhemmisto sanoo sinun elämästä? Vai etkö sopeudu mihinkään seurakuntaan?
kaa.rlo kirjoitti:
Mitä lappix seurakuntasi vanhemmisto sanoo sinun elämästä? Vai etkö sopeudu mihinkään seurakuntaan?
Mikä minun elämässä on vikana? Kerro? Toiseksi, en ole minkään uskonnollispoliittisen järjestön jäsen, jota kutsut seurakunnaksi.
Kolmanneksi minä en tarvitse niitä, kyse ei ole sopeutumisesta.
Kukaan ei tarvitse ainuttakaan uskontoa, koska ne levittävät itse keksimiään oppeja tietämättömille ihmisille. Ei sellaiseen pidä kenenkään kuulua.
- l-h
erikoisin ehtoollinen oli minulla 2 v sitten,kun olin vuorilla hunttaamassa kaverini kanssa joka on pappi..ja mainitsin ,kun on sunnuntai ja ehtoollispyha..ja nyt tuo jaa saamatta..
eipas jaa sanoi kaverini ja sanoi ehtoollisen tulevan nyt.. luki sanat antoi omenamehua ja leipaa palasen ja piti pienen rukouksen,ja siina se,
en enaa purnannut. .....Jumalan suuri luonto ymparilla..lumivuoret huikeaa.. Yhteenvetoa
1.Mitä ehtoollinen ON?
Ehtoollisessa on kahdenlaiset asiat;
-Näkyväiset: Leipä ja viini
-Näkymättömät: Kristuksen ruumis ja veri
2.Mitä ehtoollisessa saamme?
"Siunattu malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka me murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?" (1.Kor.10:16).
3. Miten on mahdollista, että Kristus antaa meille ruumiinsa ja verensä syödä ja juoda?
Me emme voi tätä käsittää omalla järjellämme. Se on salaisuus.
Oikeina kristittyinä saamme sen yksinkertaisesti uskoa, epäilemättä Jeesuksen omia sanoja:"Tämä ON MINUN RUUMIINI...Tämä ON MINUN VERENI" (Mark.14:22,24).
4. Entä jos nauttii ehtoollista ilman uskoa?
Ilman uskoa ehtoollisen nauttiminen tulee enemmän tuomioksi kuin autuudeksi (1.Kor.11:27-31)
5.Voidaanko sanoa, että leipä ja viini MERKITSEVÄT Kristuksen ruumista ja verta?
Ei voida!
Kristus ei ole ehtoollisessa antanut meille ruumistaan ja vertansa niinkuin poissa olevaisten paljaina merkkeinä, vaan itse olennon: TOTISEN RUUMIINSA JA VERENSÄ.
6. MUUTTUVATKO leipä ja viini Kristuksen ruumiiksi ja vereksi (kuten katoliset opettavat)?
Eivät muutu.
Ehtoollisessa saadaan leivässä ja viinissä TOTINEN KRISTUKSEN RUUMIS JA VERI.
7. Mitä hyvää meillä on ehtoollisessa?
-Meidän uskomme tulee siinä vahvistetuksi ja vakuutetuksi syntien anteeksisaamisesta (Matt.26:28).
-Tulemme Kristuksen kanssa yhdistetyiksi.
8. Kuinka usein ehtoolliselle pitäisi mennä?
Ei ainoastaan kerran vuodessa, vaan niin USEIN (1. Kor.11:26), kuin omatunto lohdutukseksensa ja vahvistukseksensa vaatii.
9. Mikä kehoittaa meitä käymään ehtoollisella?
-Jeesuksen Kristuksen käsky
-Hänen armollinen lupauksensa
-oma tarpeemme, heikkoutemme ja kiusaukset, joille aina olemme alttiita.
10. Ketkä ovat kelvollisia ehtoolliselle?
Kelvoton on se, joka ei näistä pidä vaarin, vaan menevät sinne vain tavan vuoksi, ulkonaisen muodon tähden ja ulkokullatusta sydämestä.; he syövät ja juovat itsellensä tuomion ja kadotuksen.
1. Kor.11:28
Matt. 5:23,24- koleerikko
Tapsa kirjoittaa asiaa, mutta samalla kumoaa oman oppinsa.
"Ilman uskoa ehtoollisen nauttiminen tulee enemmän tuomioksi kuin autuudeksi (1.Kor.11:27-31)"
Kuinka jumalaton voi olla uskossa? Hän on vielä etsivän paikalla.
[Jeesus sanoo] Niinpä minäkin sanon teille; anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa niin telle avataan.
Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Matt.11:9-10
Tapsa jatkaa; 7. Mitä hyvää meillä on ehtoollisessa?
-Meidän uskomme tulee siinä vahvistetuksi ja vakuutetuksi syntien anteeksisaamisesta (Matt.26:28).
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Room.10:17
Tapsa; 10. Ketkä ovat kelvollisia ehtoolliselle?
Jokainen uudestisyntynyt uskova on kelvollinen ehtoolliselle!
Omatunto on kasvatuksen tulos. Kunnian ja omantunnon kautta. Niinpä niin. Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha. - >Tapio...
koleerikko kirjoitti:
Tapsa kirjoittaa asiaa, mutta samalla kumoaa oman oppinsa.
"Ilman uskoa ehtoollisen nauttiminen tulee enemmän tuomioksi kuin autuudeksi (1.Kor.11:27-31)"
Kuinka jumalaton voi olla uskossa? Hän on vielä etsivän paikalla.
[Jeesus sanoo] Niinpä minäkin sanon teille; anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa niin telle avataan.
Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Matt.11:9-10
Tapsa jatkaa; 7. Mitä hyvää meillä on ehtoollisessa?
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Room.10:17
Tapsa; 10. Ketkä ovat kelvollisia ehtoolliselle?
Jokainen uudestisyntynyt uskova on kelvollinen ehtoolliselle!
Omatunto on kasvatuksen tulos. Kunnian ja omantunnon kautta. Niinpä niin. Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha.koleerikko: "Omatunto on kasvatuksen tulos. Kunnian ja omantunnon kautta. Niinpä niin. Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha".
>>>>>>
En oikein ymmärrä, ketä tarkoitat sanomallasi: "Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha"? - =)=(=
>Tapio... kirjoitti:
koleerikko: "Omatunto on kasvatuksen tulos. Kunnian ja omantunnon kautta. Niinpä niin. Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha".
>>>>>>
En oikein ymmärrä, ketä tarkoitat sanomallasi: "Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha"?Kukahan >Tapio... siellä kyselee?
- koleerikko
>Tapio... kirjoitti:
koleerikko: "Omatunto on kasvatuksen tulos. Kunnian ja omantunnon kautta. Niinpä niin. Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha".
>>>>>>
En oikein ymmärrä, ketä tarkoitat sanomallasi: "Jollakin on kunnia mennyt ja omatunto liukuva kuin kuminauha"?Oletko sinä Tapio522?
Ratkaiseeko joku ulkopuolinen ihminen, että minä olen tai en ole uudestisyntynyt?
- perämela
Kyllä ratkaisee, koska jos elämäsi ei todista sen puolesta, ilmeisesti se todistaa vastaan.
perämela kirjoitti:
Kyllä ratkaisee, koska jos elämäsi ei todista sen puolesta, ilmeisesti se todistaa vastaan.
Kuka se ulkopuolinen ihminen on, joka sanoo minulle, ettet sinä lappix ole uudestisyntynyt? Kuka ulkopuolinen voi tuntematta minua ratkaista tosta noin vaan, ettet ole uudestisyntynyt?
- perämela
Mitä Jeesus sanoi ehtoollisella oltaessa ?
Tehkää tämä Minun muistokseni. Mitä se on ?
Olisiko se sitä, että niissä hetkissä uskova pysähtyy puntaroimaan elämäänsä uskonelämää onko siinä jotain kurssin korjaamista, onko selvitettävää ihmiosten kanssa, onko kitkaa Jumalan ja Jeesuksen kanssa, onko suhde oikea läheisiin, puolisoon, lapsiin, seurakuntaan, toimeentuloon, onko katkeruutta, onko kaunaa, onko vihaa onko jotain, joka ei kest Jumaln edessä.
ja jos löyutyy jotain, niin siitä vain muuttamaan asioita oikeaan suuntaan Jumalan ja Jeesuksen veren tähden, joka on minun tähteni maahan vuodatettu.
eikö tässä ole muistoaterialle sisältöä jo melko lailla. ja kun näin teemme, silloin emme nauti tuomioksemme vaan elämäksemme. - helmet sioille
Kristittyjen on aivan turha heittää pyhiä asioita tänne koirien eteen. Ei ole mitään mieltä yrittää keskustella ihmisten kanssa, joiden kaikki oppi perustuu päinvastaisiin tulkintoihin kuin kristinuskossa yleisesti.
Jos helluntailaiset haluavat väitellä muistoateriastaan, miksi sekoittaa siihen kristillisten kirkkojen ehtoollisopetuksia. Mm. nestoriolaisen järkeisopin opettajina he kieltävät kaiken, mikä vaatisi todellista uskoa ja vetoavat järkeen. "Usko" on heille pelkää sana, kun uskoa tarvitaan he pilkkaavat sitä ja kutsuvat Jumalan pyhiä asioita magiaksi. Kuitenkin he itse karismaatikkoina ovat okkultismin asiantuntijoita. Kaatuilevat, kiemurtelevat, vaipuvat transsiin, kirkuvat, konttaavat, nauravat. Tämä kaikkihan on rienausta.Kirkolliset on pahimpia kiemurtelijoita kun on torontolaisten pippalot. Tulevat villihenkinä helluntaiseurakuntiin lippujaan heiluttelemaan ja "karkeloimaan". Epäraittiita uskossaan.
- niiskufrou
Ei-uskovalle se voi olla haparointia Jumalan puoleen kun menee ehtoolliselle.
Mieheni joka ei ole uskonut Jumalaan halusi yllättäen ehtoolliselle, olisiko pitänyt sanoa et sori, sä et voi sinne mennä..
Menin hänen seurakseen tai itsekkin halusin mennä.- miesmiesmiesmiesmies
Olisi pitänyt sanoa kenelle ehtoollinen on. Kysyitkö edes miksi haluaa ottaa ehtoollisen? Oletko itse uskomassa?
- niiskufrou
Ihmettelin miksi haluaa ehtoolliselle, mutta ajttelin että jotakin on liikahtanut ateistin sydämessä..jospa Herra siinä vaikuttaa jotakin hänessä.
Olen uskossa.- koleerikko
Ateistillä ei ole oikeutta ehtoolliseen.
- l-h
meilla ihmisilla on kumma tarve menna peukaloimaan Jumalan asioita ja juttuja..
jos Jeesus Vapahtajamme salli Juudas kavaltajansa olla ehtoollisella kanssansa,kuinka me emme sallisi janoovan ei uskiksen tulla ehtoolliselle?
toistan vielakin,etta ystavani tuli uskoon ehtoollispoydassa....olisiko pitanyt olla antamatta hanelle ehtoollista?- kristitty ev.lut.
Helluntailaiset vaativat, että ihmisen on ensin omilla töillään pelastettava itseitsensä, ennenkuin saa Jumalan suosion ja on kelvollinen pelastukseen, sekä heidän korkearvoiselle muistoaterialleen, joka EI ole kristillinen ehtoollinen, sillä siinä EI heidän oppinsa mukaan ole Kristuksen ruumis ja veri (olisi magiaa!), vaan se on VAIN leipää ja mehua, joka on VERTAUSKUVA Jeesuksen ruumiista ja verestä ja jota he nauttivat sen muistoksi, että Jeesus aikoinaan siunasi, heidän mukaansa alkoholittoman viinin, eli marjamehun ja palan hiivaleipää. Tästä syystä heillä ei olisi harhaanjohtavasti puhua ehtoollisesta, sillä muistoateria on tämän ruokailun täsmällisin nimi.
Jumalan sanan he julkeasti peukaloivat ja asettavat jopa ehdot, kuka korkeasti pyhä saa astua vanhurskasten pöytään. Tällaisella pulla-aterialla ei kukaan voi uskoontullakaan, sillä tästä puuttuu Jumalan sana.
Oikealla tavoin siunattu Kristillinen ehtoollinen on läsnäolevan Jeesuksen ristillä läsnäoleva ruumis ja veri ja tuo pelastuksen jokaiselle joka sitä uskossa ja luottamuksessa nauttii.
Kaikkihan ovat uskossa, kuka mihinkin oppiin. Sen perusteella kaikilla on omasta mielestään oikeus osallistua ehtoolliselle, riippumatta siihen kenen oppiin uskoo.
- l-h
osallistuin hawajilla katolisen kirkon messuun jossa oli ehtoollinen ,vain leipa...viinin sai vain papit..silti tunsin saaneeni osan pyhyydesta..
silti olen tayden ehtoollisen kannattaja..viini ja leipa-- ja jokaiselle ,joka janoaa..ja katuu syntejaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396579
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495689- 1234851
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434450Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523852- 623031
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522916Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242282- 332206
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152177