Ostin ekaa kertaa katkarapuja kuorineen ja joissakin näissä oli munia. Onko ihan normaalia syödä tuollaisia rapuja vai pitäisikö ne heittää pois? Oli aika iljettävää kuoria.
Katkaravun munat
5
4495
Vastaukset
- munatonrapu
Jotkut syö niitäkin , minusta ne on vastenmielisiä ja heitän pois...
- pois vaan paha
Niitä munia kutsutaan nimellä, mäti. Eli ne munat on oikeesti mätiä.
Mätiähän syödään yleisesti ja sitä pidetään jopa herkullisena, muikun mäti on aika kallistakin ja sammen mäti, siinä vasta arvotavaraa onkin, tosin sitäkin monta eri luokkaa.
Tottahan toki kannattaa heittää pois, jos ne munat ovat klöttinä siellä jalkojen alla, silloin ne ovat päässeet pilaantumaan ja ruokamyrkytys on uhkana. - Hyvää!
Väittävät, että katkiksissa ja mädissä on runsaanpuoleisesti kolesterolia. Niinpä katkaravun mädissä luulisi sitä myrkkyä olevan erityisen runsaasti. Itse en siitä piittaa, vaan pistelen mädit makeisiin suihini katkarapuja kuoriessani.
- varvas kipiänä?
Mutta jos kihti on vaivana, niin silloin ei passaa pistellä katkoja, niiden munia tai mukkusia lainkaan.
- Katkaisija-Rapu
Munakeskustelu käy kiivaana, mutta Stadin kundia ei näy missään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071047
- 102918
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25495
- 45482
- 43482