Sattuman kauppaa

customer

On tuurista kiinni saada isojen markettien palvelutiskeiltä(prisma) tuoretta, ostin lauantaina leikkeleitä, avasin kinkku paketin ja edessä oli harmaata ja kuivaa hieman ummehtuneen makuista leikettä. Taitaa olla pelkkiä hupipuheita tiskien tarkastukset ja laadunvalvonnat.

Ainahan voi palauttaa kauppaan, niin joo, palauta nyt sitten kilometrien päästä joku 5€ kinkkupaketti, turhan paljon vaivaa.

Miten paljon meille pilaantunutta syötetäänkään, paljon.

Palvelutiskit pitäisi lopettaa jos ei tuotteiden laatua kyetä takaamaan, periaatteessa luulen että on mahdollista valvoa mutta käytännössä näköjään ei.

Ei ikinä enää...

10

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malamutti

      Muutenkin palvelutiskit ovat mielestäni jäänne menneisyydestä.
      Viimeistään siinä vaiheessa kun katsoo kilohintoja palvelutiskissä, kääntyy valmiiksi pakattujen tuotteiden osastolle. Kyllä on palvelu hinnoissaan!

      Jos haluaa käyttää palvelutiskejä kannattaa pyytää katsottavaksi lähempää se tuote jota aikoo ostaa.
      Ennen vanhaan antoivat jopa maistiaisia. Tuskin kuitenkaan nykyään.
      Jos kansa ostaa vanhentunutta tavaraa sikahinnalla niin varmaan löytyy sellainen joka sitä myy!

      • kerpiili

        Luuletkos sie että niitä pidetään yllä ilmaistyvoimin, että se lihamestari on siinä koska ei ole muutakaan tekemistä.
        Ja siehän voit laittaa vaikka nokkasi kiinni siihen vitriiniin ja katsoa suurennuslasilla niin näet paremmin.

        Meillä on erittäin hyvä palveleva ja jopa iloinen palvelu lihatiskillä josta saa myös valmisruokia, kuten salaatteja, kaalikääryleitä, täytettyjä paprikoita, tapaksia. Tottakai hinta on korkeampi.

        Sieltä saa myös tietoa mitä vaikka se paprika sisältää sekä tarvittaessa teko-ohjeen. Makkarat siivutetaan ihan siinä nenän edessä, grammalleen sen määrän mitä tarviat.

        Ai, nyt alkoi tekemään mieli maalaispalvikinkkua, siitä paksuhkoja siivuja voilla ja sinapilla voidellun leivän päälle.

        Uskon että teitä narisjoita riittää, minnoon tyytyväinen


    • syö mitä ostaa

      Palvelutiskit ovat juuri siksi että saa tuoretta valinnan mukaan, mutta jos ei saa suutaan auki tiskillä niin ei sitten.

      • Tiskin tarve on

        Kait sitä voi valita hyllystä minkä paketin ottaa, niissäkin on ajoittain vikoja (vuotanut, leikkeet harmaina) tai päiväykseltään ohi.
        En itse näe mitään syytä miksi ostaisin palvelutiskistä perusleikkeitä.

        Itse ostan palvelutiskiltä kalaa, tuoreena tai valmiina.


    • Lihatiskikone

      Palveluun panostavissa lihatiskeissä valmislihatuotteista saa pyytäessään maistiaisen, jotta voi itse haistellen ja maistellen todeta tuotteen laadun.

      Jos ei saa, vaihda kauppaa.

      • Lihatiskikone

        "Jos ei saa, vaihda kauppaa. "
        Tai ota joka kerta riski huonosta tuotteesta. On toki kauppoja, jotka panostavat laatuun ja henkilökunta on asiansa osaavaa ja rehellistä. Sitä vaan ei ole aina helppoa nähdä päältäpäin.

        Joskus pidin Stockmanniakin muita laadukkaampana, hinnat ainakin viittasivat sellaiseen. Sittenhän tuli näitä lööppejä...


      • Lihatiskikone
        Lihatiskikone kirjoitti:

        "Jos ei saa, vaihda kauppaa. "
        Tai ota joka kerta riski huonosta tuotteesta. On toki kauppoja, jotka panostavat laatuun ja henkilökunta on asiansa osaavaa ja rehellistä. Sitä vaan ei ole aina helppoa nähdä päältäpäin.

        Joskus pidin Stockmanniakin muita laadukkaampana, hinnat ainakin viittasivat sellaiseen. Sittenhän tuli näitä lööppejä...

        "On toki kauppoja, jotka panostavat laatuun ja henkilökunta on asiansa osaavaa ja rehellistä. Sitä vaan ei ole aina helppoa nähdä päältäpäin."
        Tuo ei sisällä merkitystä, että sellaiset kaupat olisivat jotenkin harvinaisia. Useimmiten asiat ovat pääosin kunnossa, eivät välttämättä "tip-top". Täydellistä kun ei olekaan.


    • Kuluttajaäijä

      Prisma ≠ priima.

      Minä ostan leikkeleeni pakattuna, asioinpa sitten Prismassa tai Cittarissa. Poikkeuksena HK:n mainio maksapasteija, jota ei löydy pienemmissä pakkauksissa kuin niissä tiiliskivissä, joita pilkotaan leikkeletiskillä.

      Palvelutiskin työntekijät eivät muuten ole ilmaisia! Kauppias (tai Prisman tapauksessa osuusliike) maksaa heidän palkkansa ohessa toisen mokoman erilaisina sosiaali- ym. sivukuluina niiltäkin minuuteilta, kun työntekijä seisoo toimettomana asiakkaita odottamassa. Kaikki nämä kulut on veloitettava asiakkaalta tuotteen hinnassa, jos mielii pitää putiikin pystyssä.

      En ole kauppias eikä kukaan lähipiirissänikään ole. Käytän sekä S-korttia että Plus-korttia.

    • ala vegeks

      "Miten paljon meille pilaantunutta syötetäänkään, paljon."

      Niin sullako ei ole itse valtaa valita mitä ostat. Oletko holhouksessa ?
      Sokea ?
      Ei kyllä luulen että oot vaan ihan tavan joka asiasta vänkyttävä ääliö jonka maailma kaatuu jos sen mielestä kinkkusiivu maistuu hieman ummehtuneelta.
      Aivosi, jos niitä on, ovat ummehtuneet ja rusinan kokoset.

    • Valitsen ruokani

      Suoraan sanottuna ne suojakaasuihin pakatut kinkut ne vasta ummehtuneelta maistuukin... ja haisee.. samoten jauhelihat ja muut... :-o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      56
      2906
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      988
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      13
      987
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      844
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      95
      729
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      615
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      585
    Aihe