Googlasin, etsin tietoa Valistustalosta, koska olin kuullut joskus huhuja tänne etelään (ei Hirvas) että olisi otettu käyttöön...jne.
Eipä ole otettu, olisiko jo purettu kun kirj. tätä..
Surullista! Kun tulen Rovaniemen asemalle, aina, kohtaan näyn, Rovaniemi ei ole
enään Rovaniemi.
Siellä kaikki vanha on revitty maan tasalle, eipä tunne enään entiseksi kotikaupungiksi, ja nyt tämäkin.
Kyllä pitäisiHÄN tontteja piisata jopa opiskelijajärjestöille..KAIRAA PIISAA..
Kenenkähän taskuun nekin tonttirahat menevät varmasti kokoomuslaisten ym. rahanedustajien taskuun. Ei tuota tarvitse kysellä! Typerä minä!
Se on hyvin muistorikas paikka monille meille 60-luvun nuorille ja muillekin ketkä
kävivät Valkkarilla.
Kun tulee Rovaniemelle niin siellä ei ole enään juuri mitään mikä muistuttaisi
minua siitä entisestä ,kun muutin pois työn perässä v1994.
Tämä on laajempi kysymys kuin se mitä minä haluan...
Jos Rovaniemi Lapin pääkaupunkiNA ei anna mitään muuta kuin vastakyhättyjä rakennuksia ja hengettömiä ostoskeskuksia niin toivottavasti turistivirta se vähäinenkin menee Rovaniemen ohi Lappiin näkemään muuta kuin betonikyhäelmiä.
Haloo Rovaniemeläiset olisiko asiat otettava siellä omiin käsiin, eikä antaa niitä
näille ns. markkinoille... ne "markkinat" myy kaiken entisen , vanhan mikä on kaunista ja sen arvoista , että sen voisi kunnostaa ja saada taas toimimaan.
Ja sitten " markkinat" panee rahat omaan taskuunsa ja tuo tai vie ne jonneklin muualla kuin Rovaniemelle.
KYSYMYS KUULUU???
MINKÄLAISIA LUUSEREITA SIELLÄ ON KAUPUNGIN VIROISSA KUN ASIAT HOIDETAAN NÄIN??
iTSEKKÖ VALITSITTE HEIDÄN SINNE VALTUUSTOIHIN JNE..
VALISTUSTALOSTA!!!???
4
165
Vastaukset
- vittuettäjokuvoiolla
Meneppä Utsjoelle, siellä kaikki vanha on vielä paikallaan, tosin lahonneena.
Eikö muuten ollut töitä 90-luvulla kun "muutit pois työn perässä v1994"
Jos loppuu vähätkin työt, sitten täältä muuttaa kaikki pois...
joopajoo ja silleen.... - Äänioikeutettu
"ITSEKKÖ VALITSITTE :::"
No ei valittu vaan avaruusoiliot kävivät vaaliuurnilla. Taas näitä järjen jättiläisiä. - järkirouva
Vuosikymmeniä huonosti hoidettu mätä talo, suojellako se pitäisi nyt? Museovirastolla ei ole varoja (budjettileikkaukset), joten onnistuisi vain jos kaupunki ostaa talon ja tontin miljoonakaupoilla ja pistää toisen miljoonan vielä talon remontointiin. Sen arvoista?
Purkuun vain. - Laajempaa katsontaa
Tämä on sellainen hazardi rakennus. Ainut mikä monen mielestä saisi purkaa samantien pois.
Muutenkin aina kun lukee näitä viestejä asiasta kun asiasta, puhutaan liikaa MINÄ MINÄ ja MINÄ kun olen jne....
Asioita tulee katsoa neutraalimmin, jos sinulla on joku kokemus jostain niin ok... mut yhteiskunnallisesti sellaisella ei ole merkitystä.
Mitä nopeammin toi rakennus saadaa purettua ja rakennettua HYVÄÄ RAKENNUSTAPAA noudattaen (tarkoittaa ettei siihen mitään lasipalatsia rakenneta, oetaan vaikka pohjaksi funkkis tyyli, onhan lähimaisemissa vanha kaupungintalo jne ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760