Tässä suora poiminta ICT alan tessistä: "Työnantaja tai toimihenkilö voi halutessaan sisällyttää lomakaudeksi (2.5. - 30.9.) osuvaan irtisanomisaikaan edellisen lomanmääräytymisvuoden aikana ansaitun pitämättömän vuosiloman."
Tarkoittaako tämä sitä, että jos toimihenkilö irtisanoutuu tuona aikana niin saa halutessaan pitää kaikki kertyneet pitämättömät vuosilomat niin että työnantajalla ei ole loppukädessä oikeutta niitä evätä?
Vai tarkoittaako tuo sitä että jos on kuukauden irtisanomisaika ja irtisanoutuu vaikka 16.4. jolloin irtisanomisaika ulottuu 16.5. asti niin koska irtisanomisajasta osa osuu tuohon aikaväliin 2.5. - 30.9. niin sinä aikana saa samalla tapaa käyttää pitämättömiä vuosilomia ja taaskaan työnantajalla ei ole mitään mahdollisuutta niitä kieltää?
Vuosiloman pitäminen irtisanomisaikana!?
ihmettelijä123
1
877
Vastaukset
- sopimalla aiemminkin
Arvelen, että tuon mukaan lomalle pääsee irtisanomisaikana 2.5. alkaen, mutta ei hätää, vuosiloman voi aloittaa jo ennen lomakauden alkua, jos pääsee siitä sopimukseen työnantajan kanssa (vuosilomalaista löytyy pykälä). Voisit siis olla vuosilomalla koko irtisanomisajan ja käyttää jopa kuluvan lomanmäärätymisvuoden tienattuja lomapäiviä, jos pääset sopimukseen työnantajasi kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233