Uutta tietoa: karppaajat alttiimpia diabetekselle

HH

Tosin kyllähän me järkevät ihmiset tämän jo tiesimmekin, mutta nyt se on todistettu myös tieteellisesti:

http://www.hs.fi/kotimaa/Väitös Karppaajat alttiimpia diabetekselle /a1305559903562

25

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öl.kyjuhtgrefws

"Tuoreen väitöstutkimuksen mukaan..."
      näin alkavat median uutiset. Uskomatonta harhaanjohtamista
      Uutisissa ei sanota, että kyseessä oli vuonna 1985 alkanut 6-vuotinen Setti-tutkimus, jota ei ollut suunniteltu lainkaan ruokavalion ja diabeteksen yhteyksien tutkimiseen. Kysehän oli beetakaroteeni- ja E-vitamiinilisien syöttämisestä suurtupakoiville miehille. He kyllä täyttivät laajoja kyselylomakkeita, joilla kyseltiin ruoka- ja juomatapoja. Kuten tiedetään, monisivuisille kyselylomakkeille kirjoitetut vastaukset antavat tulokseksi mitä sattuu. Golffaava ystäväni, joka tekee kuluttajatutkimuksia kyselylomakkeilla sanoo, etteivät vastaukset stemmaa ollenkaan sen kanssa, mitä kaupat myyvät kuluttajille.
      Nyt media väittää, että karppaajat sairastuvat diabetekseen. Eivät tutkitut suurtupakoijat olleet mitään karppaajia 1985–1991

• :::::::_

THL:n kampanjointia koska pelkoa pukkaa.

• ottakaa pari pamia

Karppaajat paniikissa. Heidän viestinsä on menettänyt sen vähäisenkin sisällön joka niissä on ollut (ne missä on ollut). Heidän kirjoittelunsa on pelkkiä sekavia irtonaisia lauseita eikä niillä ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa paitsi ehkä sattumalta.

• vgbrbrtt

Minna Similä itse sanoo, että otisikointi ei ole hänen eikä vastaa väitöksen sisältöä.

Puhumattakaan sitten siitä sisällöstä...

• näio

Olen kyllä sitä mieltä että tuo ei ole uusi asia. On tiedetty jo pitkän että sokeritauti ei tule sokerista.

• näioahj

Oletko tosissasi?
        Hölmöyttä ei ole pakko julkistaa näin yleisesti.

• Mikä on uskosi?

Hyvä että Suomessa tutkimus ja valistus toimii edes jotenkin. Mutta ne jotka haluavat elää uskossa ovat valistuksen tavoittamattomissa.

• rasva sen tekee

Rasva aiheuttaa diabetesta joten ei tuo järin uusi tieto ollut.

• ei mitään uutta

Eikä yllätys ollut sekään että hiilihydraatit ovat hyväksi.

• kysyn vain
        ei mitään uutta kirjoitti:

Eikä yllätys ollut sekään että hiilihydraatit ovat hyväksi.

zzzzEikä yllätys ollut sekään että hiilihydraatit ovat hyväksi. zzzz

Miksi ihmiset sitten sairastelevat?

• jdjdhf567784

Kari "Banni" Mattilan toivetietoa. Vaikka hän ei itse sitä diggaakaan.

• karpbis

Ei ole uutta tietoa.

• ju767h

Selkeää kieltä siitä että liiallisen rasvan käyttöä tulee välttää.

• 77yhhrt74

Nyt jo vanhaa tietoa.

• ei ne ole

Järkevyys ei ole huuhaa-kuurilaisille kurantti peruste.

• kuten haluatte...

Siinä stiä on sitten tutkimustietoa.

• Artoj

Tämä varoitus on hyvä pitää esillä vaikka tänne palstalle tuskin ketään eksyy.

• 9jgh+rhh89

Jos harkitset kappauksen aloittamista, lue aloitus.

Ja sitten valitset mielummin jonkun tervellisen vaihtoehdon.

• joooooahj

Odottakaa rauhassa. Syökää rauhassa hiilareita, kuten pizzaa, burgereita ym asiaan kuuluvaa. Ehkäpä joku teistäkin saa diabeteksen iän karttuessa, jota en kylläkään toivo. Muistakaa sitten syödä paljon hiilareita, jotta voitte huolella lääkitä itseänne.

• pahakarppi121

pizzat ja burgerit ei kuulu ravitsemussuosituksiin. Pitäisi tämä jo vähäjärkisenkin käsittää. 99% VHH-argumentaatiosta putoaisi pois ihan vaan kerran lukemalla ne suositukset ajatuksella läpi.

• mainiota kerrassaan
        pahakarppi121 kirjoitti:

pizzat ja burgerit ei kuulu ravitsemussuosituksiin. Pitäisi tämä jo vähäjärkisenkin käsittää. 99% VHH-argumentaatiosta putoaisi pois ihan vaan kerran lukemalla ne suositukset ajatuksella läpi.

Ja jos sinä lukisit ajatuksella läpi VHH-argumentit, niin toteaisit, että vaahtoat ihan turhasta!

Lautasmallin suositukset ja se, miten monet karppaajat todellisuudessa syövät, eivät poikkea aivan radikaalisti toisistaan.

Syön vähän enemmän rasvoja kuin suositeltu, saan siitä tyydyttyneitä rasvoja (maitorasvoja), mutta saan joka tapauksessa ns. juoksevia rasvoja suosituksien verran.

En syö lainkaan sokereita. Piste THL:ltä siis minulle!

En syö höttöhiilareita. Piste siitäkin THL:ltä minulle!

Syön valtavasti kasivksia kuten kaaleja ja juurekisa kuten punajuurta, vihreitä erittäin monipuolisesti. Piste taas THL:ltä minulle!

Edellä mainituilla kasviksilla olen korvannut osan leivästä, THL ei tykkää! Mutta toisaalta, olen korvannut leivän mahdollsimman hyvällä vaihtoehdolla jopa THL:n mielestä!

Syön paljon siemeniä, pähkinöitä ja muita Välimeren dieetissä suositeltuja. Piste taas!

Olen jättänyt lisäaineet pois, tähän THL ei sano mitään, nehän ovat terveellisiä, mutta ei THL sentään suosittele niitä.

Rasva-arvoni ja terveyeni on kuten THL suosittelee, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

Mikä siis on niin valtavan väärin? Kun todellisuudessa harva syö lautasmallin mukaan, koska ruoka on usein, liian usein, mautonta ja hajutonta sen mukaan valmistettuna. Välimeren tuoakvalio sen sijaan maistuu! Suomalaisen ruuan arvostelijat ovat aivan oikeassa, vaikka minäkin aikoinaan suutuin Berlusconin arvostelusta! Nykyään suomalainen ruoka on pahaa!! Laitosruoka on pahaa, mutta niin on ravintolaruokakin! Saa mennä todella hyvään ravintolaan, jotta ruoka oikeasti maistuu, niihin minulla taas ei ole varaa kuin harvoin. Onkin paras tehdä ruoka kotona.

Oliiviöljyä reippaasti, johan alkaa ruoka maistua! Tuoreita, hyviä raaka-aineita, ei mitään kuivaamalla säilöttyjä viljoja, pastaa, perunaa, riisiä... Voi niitä olla hitusen verran joukossa, mutta maut tulevat muista!

Hyvää lihaa, hyvää kalaa, kunnon tujaus voita tai öljyä... Yrttejä ja kasviksia! Ihania juustoja... Oikeaa fetaa, ei kumisia palleroita, oikeaa kermaista, vuohenmaitoista tai mitä ikinä juustossa KUULUU olla!

Aitoja makuja, nitiä ne mestarikokitkin käyttävät ja saavat ruuan maistumaan -ilman aromivahvennetta tai hurjaa määrää suolaa!

Ketoosi on asia erikseen. Siitä en lähde kinastelemaan, kun en sitä ole harrastanut. Jos saa tarpeeksi kasviksia, niin en mitenkään kyseenalaista sen voimaa esim. laihdutuksessa.

• joooooahj
        pahakarppi121 kirjoitti:

Ei kuulu muutkaan turhat hiilarit terveeliseen ruokavalioon, kuten pitzat, pastat ja muut jauhotuotteet.

• näin on
        mainiota kerrassaan kirjoitti:

Ja jos sinä lukisit ajatuksella läpi VHH-argumentit, niin toteaisit, että vaahtoat ihan turhasta!

Lautasmallin suositukset ja se, miten monet karppaajat todellisuudessa syövät, eivät poikkea aivan radikaalisti toisistaan.

Syön vähän enemmän rasvoja kuin suositeltu, saan siitä tyydyttyneitä rasvoja (maitorasvoja), mutta saan joka tapauksessa ns. juoksevia rasvoja suosituksien verran.

En syö lainkaan sokereita. Piste THL:ltä siis minulle!

En syö höttöhiilareita. Piste siitäkin THL:ltä minulle!

Syön valtavasti kasivksia kuten kaaleja ja juurekisa kuten punajuurta, vihreitä erittäin monipuolisesti. Piste taas THL:ltä minulle!

Edellä mainituilla kasviksilla olen korvannut osan leivästä, THL ei tykkää! Mutta toisaalta, olen korvannut leivän mahdollsimman hyvällä vaihtoehdolla jopa THL:n mielestä!

Syön paljon siemeniä, pähkinöitä ja muita Välimeren dieetissä suositeltuja. Piste taas!

Olen jättänyt lisäaineet pois, tähän THL ei sano mitään, nehän ovat terveellisiä, mutta ei THL sentään suosittele niitä.

Rasva-arvoni ja terveyeni on kuten THL suosittelee, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

Mikä siis on niin valtavan väärin? Kun todellisuudessa harva syö lautasmallin mukaan, koska ruoka on usein, liian usein, mautonta ja hajutonta sen mukaan valmistettuna. Välimeren tuoakvalio sen sijaan maistuu! Suomalaisen ruuan arvostelijat ovat aivan oikeassa, vaikka minäkin aikoinaan suutuin Berlusconin arvostelusta! Nykyään suomalainen ruoka on pahaa!! Laitosruoka on pahaa, mutta niin on ravintolaruokakin! Saa mennä todella hyvään ravintolaan, jotta ruoka oikeasti maistuu, niihin minulla taas ei ole varaa kuin harvoin. Onkin paras tehdä ruoka kotona.

Oliiviöljyä reippaasti, johan alkaa ruoka maistua! Tuoreita, hyviä raaka-aineita, ei mitään kuivaamalla säilöttyjä viljoja, pastaa, perunaa, riisiä... Voi niitä olla hitusen verran joukossa, mutta maut tulevat muista!

Hyvää lihaa, hyvää kalaa, kunnon tujaus voita tai öljyä... Yrttejä ja kasviksia! Ihania juustoja... Oikeaa fetaa, ei kumisia palleroita, oikeaa kermaista, vuohenmaitoista tai mitä ikinä juustossa KUULUU olla!

Aitoja makuja, nitiä ne mestarikokitkin käyttävät ja saavat ruuan maistumaan -ilman aromivahvennetta tai hurjaa määrää suolaa!

Ketoosi on asia erikseen. Siitä en lähde kinastelemaan, kun en sitä ole harrastanut. Jos saa tarpeeksi kasviksia, niin en mitenkään kyseenalaista sen voimaa esim. laihdutuksessa.

Löysit sanat paljon paremmin kuin minä. Näin se menee meiläkin nykyisin.
        Usein ihmettelemme itsekkin, kuinka emme ole ennen älyneet vaihtaa rokavaliota parempaan ja maistuvampaan.
        Aikaisemmin ostoksilla ollessamme yritimme tarkkailla tuotteiden kalorimääriä. Se ei enään kiinosta. Juustokin voi olla kunnon tavaraa.
        Voisi sanoa, että jokapäivä on joulu, niin paljon parempaa on ruokavaliomme nykyisin.

• ___________________-

ja sv taudeille

• veijo ite

Tämä on näitä viimeisimpiä tutkimuksia.

Ei sovi unohtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe