Mies hakkasi äitini melkein hengiltä

lifeordie

Hän on aina surullinen ja väsynyt. Hän (siis äitini) sanoo olleensa kyllästynyt elämään, koska ei hänellä ole mitään. Hän on yksinäinen ja vuosia kestänyt viikonloppuryyppäys on nyt muuttunut lähes joka päiväiseksi. Hän on ollut aina työtön, neljän lapsen äitinä halusi aikoinaan jäädä kotiäidiksi lasten takia, miehen käydessä töissä. Isä ja äitini seurustelivat 20-vuotta, eronkaan jälkeen ei äiti mennyt töihin, koska pienellä paikkakunnalla vähän vaikea löytää töitä ja muutenkin äidilleni oli tullut sairauksia, joiden takia hän ei fyysisestikkään jaksaisi välttämättä kokopäivä töitä tekemään. Hän ei siis hakenut töitä, kävi kyllä joillain kursseilla jokunen vuosi sitten, mutta muuten muistan aina että ollaan erilaisilla toimeentuloki jne avuilla selvitty ja ikinä ei ole ollut ns ylimääräistä rahaa. Isovanhempani ovat auttaneet silloin tällöin, esim. jos on tarvinnut kyytiä johonkin, koska äidin autokin myytiin muutamia vuosia sitten pois, kun ei yksinkertaisesti ollut varaa sen pitämiseen.
Muutama vuosi sitten äiti lopetti ruoan tekemisen, asia menee sillä tavalla, että hän vain ostaa kaapin täyteen ruokaa, leipää, maitoa, vihanneksia, hedelmiä.. mutta ei yleensä sellaisia aineksia löydy että voisi valmistaa esim. kunnon aterian päivälliseksi.
Muutama vuosi sitten äitini erosi miehestä, joka oli hakannut häntä monet kerrat. Lopulta äitini kyllästyi ja suhde päättyi. Hyvä niin! Mies oli hullu, mustasukkainen ja todella epäluuloinen ilman mitään syytä. Äiti rakasti miestä paljon, joten eroaminen luonnollisesti tuntui pahalta. Tämän jälkeen hän kuitenkin löysi uuden miehen. Ajattelin/toivoin, että nykyinen olisi parempi ja ei väkivaltainen kuin hänen edellisensä mies. Mutta toisin kävi, viisi vuotta äiti ollut tämän nykyisen kanssa ja oikeastaan hän oli vielä pahempi. Äitini oli joutunut sairaalaan miehen takia, koska mies oli lyönyt häntä jollain kirveellä tmv, joka sai aikaan päähän aivoverenvuodon. Itkin ja luulin, että äitini kuolee. Niin ei onneksi käynyt.
Poliisitii antoivat sakot tapahtuneesta äidin miehelle sekä lähestymiskiellon, vaikka olisimme tietysti kaikki (äiti, minä 18v, 3 isoveljeäni 20, 23, 25v, isovanhempani, isäni) todellakin halunneet, että olisi joutunut vankilaan!!
Äiti sanoi lopettavansa suhteen miehen kanssa, mutta ei osaa päästä hänestä irti.
Olemme perheeni kanssa kaikki huolissamme, kun pitää kokoajan pelätä, onko äidillä kaikki hyvin, kun istuu päivät pitkät miehen luona ja useimmiten juo siellä viinaa. Pelottaa, että se mies uudelleen lyö ja äiti vielä menettää henkensä.

Kysyin kerran, miksi haluat jatkaa tuommoista suhdetta, mikä ei ole turvallinen??
Äiti sanoi, ettei haluaisi, mutta ei tiedä mitä muutakaan tekisi, koska kotona (omakotitalossa) hän joutuisi kuitenkin olemaan yksin seuranaan vain koira ja kissa, koska lapset ovat jo isoja ja muuttaneet pois kotoa. Lukuunottamatta nuorinta isoveljeäni, mutta hänenkin aika menee nykyään tyttöystävänsä kotona jne ja nyt itsekkin olen viettänyt aikaa eri paikkakunnalla poikaystäväni kotona ja miettinytkin sinne virallisesti muuttoa.
Äiti on kuitenkin kiltti, hyväsydäminen ja kaunis ihminen (niin ulkoisesti kuin sisäisesti), joten olen varma, että hän löytäisi paremman miehen! Mutta onhan se toisaalta totta, että mitä hän tekee isossa kodissa yksin... Hän onkin sanonut, että haluiasi myydä talon ja ostaa jonkun kämpän keskustasta. Mutta veljeni ovat sanoneet etteivät he enään sano moi tai ole yhteydessä äitiin, jos hän myy talon. En ymmärä miksi, minusta se on hyvä idea, jos se jollain tapaa olisi esim. uusi hyvä alku äidin elämässä parempaan suuntaan.

Haluaisin niin kovasti, että äidin elämä korjaantuisi ja hän löytäisi parempaa tekemistä väkivaltaisen miehen kanssa viinan juomisen sijaan.

Olen monta kertaa itkenyt äitini takia, jos esim. hän ei vastaa puhelimeen, ajattelin heti että jotain pahaa on tapahtunut..

Olen niin voimaton itsekkin kohta ja tuntuu tyhmältä kun ei oikein tiedä miten voisi auttaa.

11

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidin lapsi

Sain kerran selville et mun äidin mies hakkasi äitiäni joten menin sen miehen kotiin ja hakkasin miehen. Se on vaan niin et mun äitiäni ei lyödä joten hakkasin sen miehen kunnolla. Ja sanoin et jos se ottaa yhteyttä vielä äitiini niin tulen uudestaan kylään ja hakkaan niin et ei kävele enään koskaan. Ja olet oikeessa. suomen laki sallii tälläset kostamiset ja sain muutaman sadan sakot. jonka äiti maksoi. Äitini on sanut olla sen jälkeen rauhassa..

• äidin lapsi

Ja jos joku kysyy et olenko ylpee kun kostin äidin puolesta. vastaa et olen todella ylpeä. Äitini kävelee puoliksi rollaattorilla ja on jo vanha ja puolutus kyvytön. Muilla on myös isoveli joka aina kännissä uhkaa lähteä hakkaamaan sen miehen. Toinen selkäsauna olis vaan plussaa...

• Ihanaa

Onpa tuolla äidillä ihana ja huolehtivainen lapsi! Äitisi on onnen pekka!

• marttyyrit!!!!!

....(huokaus).......

Klassisia LOOSEREITA koko sakki!

Kuolkoot pois, kun hakkais toisensa hengiltä äkkiä, noista yhteiskunnan loisista pitäis päästä!

Ei voi erota. Pakko ryyypätä. Ei ole/ei viitsi/ei halua hakea tai tehdä työtä, onhan sossu joka maksaa!!!! Ja kenen rahoja ne on jota nämä käyvät nostelemassa!? Me työtä tekevät, veroja maksavat kansalaiset ylläpidämme/ joudumme ylläpitämään näitä!!

Olen niin perusteellisesti pyttyyntynyt näihin. Mun sääliä ette saa!

• se ei ole väärin

Omaa äitii pitää puolustaa vaikka siitä sit tulis itelle syyte.

• napit ottaan

Rupusakki ojan reunalle ja ta-ta-ta-ta-ta-taaaa.......

Ja asia on pois päiväjärjestyksestä.

• j k

niinkö

• Hm

Niin.

• Rohkeasti vaan!

Äitisi on nyt umpikujassa.

sinä olet huolehtivainen, ihan lapsi joka kertoo kaiken ja toivoo että asiat järjestyisivät.

Ehdotan että otat kopion kirjeestäsi ja menet asiantuntijan/psykologin/kuraattorin/sosiaalineuvojan/ tai jonkun luo (säästää aikaa, kun on kopiona selvityksesi).

Hän osaa neuvoa mitä tehdä.
      Kyllä se siitä, kun olet jo laittanut asian alulle.

• Edellinen

korjaus:

siis ihana lapsi (puuttui a)

• sdfsdf sdf

Päivittäinen ryyppääminen voi viedä hengen parissa vuodessa kun siihen lisätään jotain perussairauksia. Eli kannattaa vain henkisesti alkaa valmistautumaan siihen että äitinne maallinen valellus loppuu muutaman seuraavan vuoden aikana niin ei sitten tule yllätyksenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe