Apuanne tarvitseva

ranskan taidoton

Voiko joku ystävällisesti kertoa kuinka kirjoitetaan lauseet "Rakkaus on onneni" ja "Olen kiitollinen rakkaudestasi" ranskaksi.

4

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avec grâce

      En osaa ranskaa minäkään, mutta nämä liippaavat varmaankin aika läheltä:

      ”L'amour est mon bonheur.”

      naiselle: ”Je suis reconnaissant pour ta amour”.
      miehelle: ”Je suis reconnaissant pour ton amour.”

    • Avec grâce

      Selitettäköön:

      En todellakaan osaa ranskaa. Käytin hyväkseni niinkin pomminvarmaa työkalua kuin Google Kääntäjä. Sen mukaan ”Olen kiitollinen rakkaudestasi” olisi ollut
      ”Je suis reconnaissant pour votre amour”.

      Rohkenin epäillä, etteivät edes ranskalaiset sano nykyisin ”Je vous aime”. Googlailemalla olin saavinani selville, että sinä-pronominin (”toi”) genetiivimuoto on sukupuolesta riippuen joko ”ta” tai ”ton”.

      Ehkäpä sokeakin kana löysi jyvän, koska kukaan palstan francofiileistä ei ole vielä protestoinut.

      • . - . - . - . - .

        Mies sanoo naiselle: Je suis reconnaissant pour ton amour.
        Nainen sanoo miehelle: Je suis reconnaissante pour ton amour.

        Possessiivipronomini taipuu pääsanansa, ei subjektin suvun mukaan (ja sanan amour tapauksessa se olisi joka tapauksessa mon).

        Mitähän tarkoittaisi "Ton amour est mon bonheur"?


      • Avec grâce
        . - . - . - . - . kirjoitti:

        Mies sanoo naiselle: Je suis reconnaissant pour ton amour.
        Nainen sanoo miehelle: Je suis reconnaissante pour ton amour.

        Possessiivipronomini taipuu pääsanansa, ei subjektin suvun mukaan (ja sanan amour tapauksessa se olisi joka tapauksessa mon).

        Mitähän tarkoittaisi "Ton amour est mon bonheur"?

        Pitihän se arvata, että sokea kana löytää vain akanoita ja torajyviä. Kiitos oikaisuista!

        Kysymyksesi vastaukseksi kuvittelen sopivan: ”Rakkautesi on onneni”.

        Mitähän se vanha vanhanpiian huokaus olisikaan ranskaksi?

        ”Anna Onnin tulla ja tunnin olla!” = ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1439
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      329
      1042
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      729
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      156
      720
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      47
      671
    7. 52
      561
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe