MORO
Onko kokemusta Bilteman pyöräilyhousuista. Malli on sellainen topattu/pehmustettu shortsi, maksaa jotain 18€. Itselläni hieman ahteri kipeytyy pidemmällä lenkillä ja ajattelin että josko pehmohousuista olisi apua. Vai olisiko jotku paremmat (kalliimmat) housut järkevämpi hankinta. Vai onko parempi satula oikea ratkaisu?
PILTEMA PÖKSYT
15
4091
Vastaukset
- kokeileniintiedät
Senverran kokemusta, että jos vaippahousut on tarpeen, niin useammat kannattaa omistaa. Ihan hygienian vuoksi. Ne eivät kuivu pesun jälkeen ihan simsalabim... Itse suosin saumattomia (urheilu) boksereita alkkareina (päällyshousut kelin mukaan) ja kunnon satulaa.
- jimboo
Kokemuksesta sanoisin että pyöräilyshortsit ovat täysin turhat pelkkää tekstiiliurheilua, paitsi jos niiden käytöllä halutaan esittää jotakin. Minä pyöräilen kesässä tuhansia kilometrejä tavallisissa löysissä shortseissa. Isuimessa silikoni pehmuste. Se riittää.
- Kokemuksesta sanoisi
Keskinkertainen pyöräilyhousu on parempi kuin ei pyöräilyhousuja ollenkaan. Kalliimmissa housuissa on parempi pehmike ja ne on tehty useammasta kangaspalasta. Shortsimallien sijasta nykyään käytetään yleensä henkselimallisia ajohousuja. Ovat hieman mukavampia kuin lyhyt malli.
Pyöräilyhousuja käytetään sitten ilman alushousuja. Se vähentää hankaavia saumoja. Pyöräilyhousujen kanssa käytetään kovaa ja kapeaa satulaa. Yhdistelmä on pidemmillä lenkeillä kaikkein mukavin.
Voihan noita ostaa kokeeksi parit. Menetys ei ole paljoa, jos eivät ole kunnollisia. - Fillaritarr
"Keskinkertainen pyöräilyhousu on parempi kuin ei pyöräilyhousuja ollenkaan". Riippuu housuista. Kokeeksi ostin Lidlistä yhdet mallia "halpa". Se haarapehmike oli ihmeellisen mallinen lötkö kangasläpykkä, joka sitten satulaan istuessa vaelteli joka väliin. Vyötäröä riitti korviin asti, joten ainakin se ostos oli huono . Osaako kukaan kertoa miksi pyöräilyhousujen kanssa kova satula on paras ?
- koutsigou
"Osaako kukaan kertoa miksi pyöräilyhousujen kanssa kova satula on paras ? "
Pehmeä satula laittaa painoa väärään paikkaan verenkiertoa ja hermostollista puutumista ajatellen. Pehmeä satula pehmustettu housu = tuplavaikutus.
Kova ja kapea satula ei puutumisia aiheuta, koska ollessaan oiken mallinen se ei paina istumalihaksiin, siis pehmytkudoksiin, laisinkaan vaan paino tulee luihin. Housuissa oleva pehmuste ei siirrä painopistettä niin paljoa kuin penkissä oleva pehmuste.
Vaihtoehtona voi käyttää pehmustamatonta nahkasatulaa. Ne on nykyään suurta muotia - eikä syyttä. Tekevät "vaippahousuista" tarpeettomat, mutta ei poista saumojen vaikutusta hiertymiin. Bonuksena muokkautuvat arseen mukaan. Miinuksena on niiden tarvitsema huolenpito ja hinta. Monelle mahtaa olla isohko kynnys laittaa satula joka maksaa tuolta 80 ylöspäin.. Itselleni se autuus sellaisesta löytyi pääosin tasaisella alustalla tapahtuvaan päiväretki/työmatkapyöräilyyn, mutta maastopyöräillessä kivenkova ja kapea on parempi.. henkimailman hommia?
- zycceli
Ihan ok pökät sanoisin noin tuhannen kilsan kokemuksella. Olen pessyt koneessa ja ovat kestäneet.
- Juha H
Lidlin alushousumallinen vaippa tuntuu istuvan hyvin (kun ei paremmasta tiedä). 9e housulta ei kai ihmeitä voi odottaa. Kun sen parin olen kuluttanut, niin voi katsella toisia, parempia.
Satula on gel-mallinen ja saattaa olla parempi ajella ilman säämiskää. Lenkit toistaiseksi max 1,5h ja siinä ei ole hiertymistä tietoa. - Juha H
Lidlin alushousumallinen vaippa tuntuu istuvan hyvin (kun ei paremmasta tiedä). 9e housulta ei kai ihmeitä voi odottaa. Kun sen parin olen kuluttanut, niin voi katsella toisia, parempia.
Satula on gel-mallinen ja saattaa olla parempi ajella ilman säämiskää. Lenkit toistaiseksi max 1,5h ja siinä ei ole hiertymistä tietoa.
- ajajatarrrrrr
Mulla on ongelmana omat mittani.
Jos ostan pyöräilyhousut jotka ovat hyvät vyötäröltä,niin peffassa tuntuu olevan ihan liian leveälti sitä pehmuketta. Se menee läjään ja kurtuille,eikä tunnu ollenkaan
hyvältä. Sitäpaitsi minulla nuo hiostaa ihan älyttömästi.
Eikä nainen noita voi käyttää ilman pikkuhousuja. Vai miten muut naiset toimivat? Ajatteko ilman?
Joskus löysin ihan kirpparilta sellaiset pikkupöksyjen näköiset housut,joissa oli pehmuke. Istuivat tod hyvin ja niiden päälle pystyi vetämään mitkä vaan sopivat
trikoot. Tosin pehmuke olisi voinut olla tanakampi matskultaan.
Itselläni vaan tuntuu olevan sen mallinen perä,ettei mikään satula tunnu sopivan.
Kova ja kapea satula ei käy,se on kokeiltu. Tälle naiselle ei sovi muu kuin KUNNOLLA
keskeltä kuopalla oleva satula. Nyt alkaa varmaan kuudes kesä kun ostan taas uuden satulan ja katson,joko löytyisi se oikea. Ja voisi ajaa pitempäänkin ilman että seuraavana aamuna katuu syntymäänsä mennessään aamupissalle....
Tämä viimeisin on ISM:n valmistama,kärjetön satula,jossa on kunnon aukko keskellä. Jokohan toimisi?- ilmanhousujakiparempi
Oisko aika miettiä millaset pöksyt siellä alimmaisena on? Hiostaako pyöräilyhousut vai ne pikkuhousut. Hinkkaako satula, vai ne alimmaiset housut. Millainen vaikutus on jos alimmaisena on hiostavat ja väärään paikkaan ruttaantuvat housut?
Vääränlaiset housut siellä alimmaisena, niin ei varmasti kova ja kapea satula tunnu hyvältä pitkän päälle. Ainakaan normaali ihmisestä. - Joo, siis ei
ilmanhousujakiparempi kirjoitti:
Oisko aika miettiä millaset pöksyt siellä alimmaisena on? Hiostaako pyöräilyhousut vai ne pikkuhousut. Hinkkaako satula, vai ne alimmaiset housut. Millainen vaikutus on jos alimmaisena on hiostavat ja väärään paikkaan ruttaantuvat housut?
Vääränlaiset housut siellä alimmaisena, niin ei varmasti kova ja kapea satula tunnu hyvältä pitkän päälle. Ainakaan normaali ihmisestä.http://www.evanscycles.com/products/morvelo/salsiccia-shorts-ec032532
Kannattaa ostaa ihan normaalit henkselishortsit. Niitä on malleja naisillekkin.
- laiskahko.
pidättekö muuten tuulihousujen alla noita topattuja pyöräilyhousuja? menisköhän noi farkkujen alle töissä jossei jaksa 100%ssa suihkussa käydä lyhyen matkan jälkeen.
- joo, siis ei
Kun on tottunut kunnollisiin pyöräilyhousuihin, ei millään fläpätillä viitsi ajaa.
http://www.evanscycles.com/products/gore-bike-wear/contest-windstopper-soft-shell-bib-tights-ec016062
- Fillaritarr
Tuulihousujen alle käy hyvin, käytän shortsimallia. Ja käyhän ne väljien farkkujen allekin, mutta että koko päivä tuossa paketissa....Ei kiitos minulle!
- kdjxvdkfjfkdödbfkdödjf
Niitä vaippahousuja saa ihan alushousuina. Siis normi urheiluboxerit missä on se pehmike haaroissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835