Aitoja karjalanpiirakoita pääkaupunkiseudulla

piirakan ystävä

Pohjois-Karjalasta tulleena ja nykyisin pääkaupunkiseudulla asuvana kaipaisin aitoja käsintehtyjä karjalanpiirakoita. Sattuisiko joku tietämään esim. jotakin leipomoa tai vaikka yksityishenkilöä, jolta voisi ostaa / tilata karjalanpiirakoita pääkaupunkiseudulla? Tarkoitan nimenomaan aitoja käsintehtyjä karjalanpiirakoita enkä mitään kaupoissa myytäviä massatuotteita tai raakapakasteita, jotka eivät edes muistuta aitoja karjalanpiirakoita. Olisin erittäin kiitollinen, jos joku kertoisi, mistä niitä täällä voisi hankkia niin ei tarvitsisi Karjalasta asti kuljettaa :)

14

2149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitähän voi

itsekkin leipoa ihan ajankuluksi.

• piirakan ystävä

Olen tehnyt myös itse karjalanpiirakoita. Kulutus on kuitenkin valmistusintoa korkeampaa, joten mielellläni hankkisin ainakin osan piirakoista valmiina. Ikäväkseni olen huomannut, että tarjontaa ei ole tai en ainakaan ole löytänyt oikeaa paikkaa. Luulisi muidenkin, etenkin Karjalasta tänne muutaneiden, kaipaavan aitoja karjalanpiirakoita.

• ripsipiirakan ystävä

Kyllä nyt saa Alepan piirakat kelvata. Ei ne ole sen kummempia, ovat varmaan parempiakin kun ovat teollisesti tehtyjä eikä kenenkään rähmäräpylän.

• piirakan ystävä

Melko monet täällä Etelä-Suomessa näyttävät olevan kanssasi samaa mieltä, koska teollisesti tuotettuja karjalanpiirakan korvikkeita täältä kyllä saa. Asiahan on niin, että korvikkeeseen on tyytyminen, jos aitoa ei saa. Itse en korvikkeeseen tyydy vaan vaadin aitoa, mutta kukin tyylillään...

• vataset

Otan osaa täältä P-karjalasta. Elämäni karmeimman ja kalleiman piirakan oon ostanut Stockmannilta junaan evääksi. Kaksi euroa se tekele maksoi ja ei sitä oikein piirakaksi voinut kutsua.

Jos pyörähän täällä suunnilla niin ilmottele, me kyllä tehhään ainakin kerta viikkoon niitä, paistetaan ihan puu uunissa, voidellaan voilla ja sienisalaattia päälle.

• Mius tuntuu....

Olen opettelemalla opetellut tänä talvena leipomaan karjalanpiirakoita. Olin satavarma,etten opi ikinä rypyttämään kauniita piirakoita, mutta kas kummaa alkoihan se sujua kolmannen -neljännen kerran jälkeen. Olen tehnyt noin 20 kappaleen taikinan riisipuuroannoksen,ettei harmita jos näkemä ja kokema on ollut lievästi sanoen surkea. Piirakoiden maku on kyllä ollut aina kohdillaan ja kotiväki on urheasti "kehuneet" ja makoisiin suihin syöneet.
      Nyt tosiaankin alkaa piirakatkin näyttää piirakoilta. Tekeminen ja harjoittelu näköjään kannattaa. Leivoin eilen 90 kpl piirakoita pakkaseen vierasvaraksi.

Laskin,että yhden piirakan (eikä mikään pienikokoinen) hinnaksi tuli 0,10 euroa ! Verratkaapa hintaa niihin kaupan tekeleisiin. Kyllä kotileivonta kannattaa. Ja se on sitäpaitsi ihan hauskaa ja terapeuttista hommaa. Suosittelen !

• Harrastukselle

ei kannata laskea hintaa ei ainakaa todellista.

• aitokarjalanpiirakka

Aitoja käsintehtyjä karjalanpiirakoita voi tilata täältä www.maalaispuutarha.fi

• potatopie

Fasun leipomon perunapiirakat (leipomon tiskiltä, ei eineshyllystä) ovat mielestäni lähellä itsetekemiäni. Näitä löytyy ainakin suurimmista Prismoista.

• pottua olla pitää

Tuo myös meidän lemppari

• piirakkaleipuri
    • Tiikriik
    • Karjalanpiirakkaleip

karjalanpiirakkaleipomo.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13178
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9621
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      95
      9113
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7756
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6734
    6. 148
      6158
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      15
      3134
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      392
      1215
    9. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1154
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      1000
    Aihe