Hei,
Tässä hieman outo kysymys, mutta pakko jostain tiedustella, kun niin usein on jo toistunut sama, että onko kenties joku piilomerkitys sillä, kun nimenomaan miehet
kommentoivat koiraani sanoin "Kaunis koira" tai "olipas siinä hyvännäköinen koira" tms. vai onko miehillä tapana vain kehua kaikkia samoin adjektiivein olivat ne sitten naisia tai koiria?!
Mun mielestä koirat on ihania tai söpöjä tmv. ja naiset/lapset sitten taas huomioivat koiraani juuri tällaisin kehuin.
Koiraa ulkoiluttaessa törmännyt hassuun ilmiöön
29
2173
Vastaukset
- 18+3
En ruukaa kommentoida vastaantulijoiden koiria, mutta "ihana" ja "söpö" ovat hieman feminiinisiä sanoja. Tarkoitukseni ei ole testopöllyissä pullistella miehekkyyttä, mutta ne eivät vain istu omaan suuhuni yhtä hyvin kuin "kaunis" tai "komea". Kauniiksi en mitään koiraa sanoisi, mutta hieno, komea tai joku vastaava voisi sopiakin.
- gdjjjjjjjjjsg
Mä sanon koiria hienoiks tai kivoiks jos kehua pitää ja oon mies. Riippuu koirastakin, jos on sellanen pentu, niin voi olla söpökin.
"Hyvännäköinen koira"-kommentti on kyllä luultavasti tarkoitettu omistajalleen :D
Helppo tapa todeta koirasta jotain kivaa, jos omistaja on vetävännäköinen tapaus. - Shole
Mä olen mies ja mulla on kaunis koira. Ei ole toista sanaa, jos koira yksinkertaisesti on kaunis.
- ..........
Naiset ja homot käyttävät sanoja "ihana" ja "söpö". Miehet eivät.
- vcxvcxvxcvx
Riippuu äänensävystä ja äänenvoimakkuudesta. Jos on tarkoitettu sinun kuultavaksi kuitenkaan osoittamatta kommenttia sinulle niin todennäköisesti on piilomerkitys. Itse varmaan paremmin tiedät, että onko tuo vihjailu sanottu negatiivisessa vai positiivisessa mielessä.
Usein ihmiset kuitenkin sanovat sitä mitä tarkoittavat. - 16+7
Kysy ens kerralla, että jos kuitenkin tarkoitit mua.
- Miss Tiny
Hahaha...ihan hyvä muuten, mutta en mä uskalla. :).
- mmimim
Mun ollessa lenkillä oman mittelipennun kanssa jokainen tuikituntematon kehuu koiraa, ja sitä kautta siirtyy juttelemaan mun kanssa. Eka parilla sanalla koirasta ,ja sit aihe siirtyykin muhun :/ Siis tietysti ihan kohteliaisuudesta juttelen hetken, mutta joillekkin ei mee ymmärrykseen etten halua jakaa koko elämääni jokaisen vastaantulijan kanssa! Miks miehet tarvii aina jonkun ihmeellisen tekosyyn lähestyä? :D
- Miss Tiny
Juu, pennun kanssa ulkoileminen oli aikoinaan ihan oma lukunsa, kun varmaan jokatoinen vastaantulija halusi ihastella sitä :D. Alukis oli ihan kivaa, mutta sitten yritin vältellä ihmisiä ja viedä pentua syrjään.
Mä en yleensä halua olla kovin sosiaalinen, kun ulkoilutan koiraa. Sen kun kuitenkin tekee monta kertaa päivässä, niin ei jaksa kaikkien kanssa jäädä rupattelemaan. Yleensä vältän katsekontaketeja ja ennakoin ohitukset hyvissäajoin. Toimii ;).
Mutta on se ihan tilanteesta riippuen joskus ihan mukavaakin jos joku tulee juttelemaan :).
- fdsdfg
Miksi mua tai mun koiraa ei koskaan kehuta? :D
No ehkä siksi kun en anna sen haistella jokaista vastaantulijaa...- Miss Tiny
En mäkään anna koiran haistella muita ja annetaan ohituksissa tilaa, kuten tossa yllä mainitsinkin, ettei sen siitä pitäisi olla kiinni.
- yksinäinen koiranainen
Munkaan ei :( Tuntemattomat saattavat kyllä tulla juttusille ilman koiraa, mutta ei juuri ikinä sen kanssa, sitten pentuajan! Eivätkä siis nämä juttelijat ole pelkästään miehiä, olen kai jotenkin helposti lähestyttävän oloinen ja jatkankin juttua sitten mielelläni. Vetopannan (näyttää erehdyttävästi kuonokopalta) kanssa kulkeva iso musta koirani ei ilmeisesti ole yhtä vastaanottavan näköinen kuin minä..
- Koirallinen narttu
No hoh hoijaa... Mullakin on koira, jota lapset kehuu ihanaksi, naiset kehuu kauniiksi ja ihanaksi. Miehet sanoo hyvän näköiseksi, komeaksi tai kauniiksi. En ole koskaan yhtä ainutta kertaa kuvitellut, että miesten kommentit koirastani olisikin tarkoitettu minulle, vaan olen vain kiitellyt kehuista, sillä koirani on oikeasti kaunis. Ihan kaukaakin on huudettu, että "onpa sulla hyvän näköinen koira" eikä ole käynyt pienessä mielessäkään, että kehu olisi tarkoitettu minulle. Miksi ihmeessä olisi?
- Miss Tiny
No hohoijaa vaan itsellesikin, kun pitää heti itsensä ylentää. En mäkään niin joka kerta ajattele, mutta jotenkin ne tilanteet on vaan usein olleet niissä kohtaa sellaiset, että on tullut tuollainenkin vaihtoehto mieleen ja siksi kysyin, että viljeleekö miehet tollasia piilomerkityksiä kommenteissaan.
- Ruma Elsa
Uhhhh? Miten pitäis tulkita sitten se, että mulle on sanottu muutaman kerran että "ruma koira" ?! Siis että minä olen ruma?
Mun koira on Itä-Siperian Laika, mielestäni ei mikään ruma jos ei nyt söpökään!
Yhdelle sanoin takaisin, kun sanoi että "onpas siinä ruma koira", että "onpas siinä ruma äijä"!
Eipä silti, en mikään kaunotar olekaan. Sellanen tavallinen lättäjalka joita sopii 13 tusinaan, mutta..... :-(- Miss Tiny
Mä tulkitsisin, niin ettei kommentoija pidä koirista ollenkaan ;D. Laikat on tosi hienoja ja ite ainakin tykkään just sen tyylisistä koirista ja omassakin on vähän näköä.
- red wi
Mulla on ainakin ihan oikeasti kauniit ja söpöt koirat ja jos joku mies, nainen tai lapsi sanoo jotain koirista, niin eipä ole mieleenkään tullut, että voisivat tarkoittaa mua sillä. Yksi mies on kerran kehunut, että "onpas siinä kaunis koira... ja niin on kyllä emäntäkin", mutta kyseinen herra oli muutaman drinkin ottanut.
- siementäjä...
Taaskaan tänne ei varmaan ole yksikään oikeasti mies vastannut alkuperäiseen kysymykseen vaan emännät tappelee siitä ketä ja kenen koiria on kehuttu eniten, siis niinku ihan oikeesti, eikä vaan tolleen mukamas...niin ja TIETENKÄÄN kenellekään ei KOSKAAN ole käynyt pienessä mielessäkään mitään niin naurettavaa, kuin kysyjällä.
Itse olen kyllä mennyt paristikin jututtamaan oman koiran kanssa jotain kauniimman sukupuolen edustajaa ja kehaissut sitten tämän koiraakin mieliksi...eli ehkä tossa kysyjän mainitsemassa "piiloviestissä" joku totuuden siemenkin on.
Toisekseen jos joku nätti nainen toteaa, että onpa mulla komee auto, niin haluan uskoa sen tarkoittavan vähän sitäkin, että omistajakin on, mutta eihän se välttämättä aina niin mene.- Hah haa :D
Ei vittu! Nyt aloittaja alko leikkiin miestä, ja todisteleen ettei olekaan tyhmä ja itserakas ämmä, joka luulee koiraansa tarkottavia kehujakin itselleen tarkoitetuksi. Kuule nyt, se ei tarkota että sä olisit kaunis ja hyvännäköinen jos sun koiraa kehutaan, vai eikö sun mielessäs ole käynyt sitten sellainen, että jos naiset kehuu sun koiraa, niin onko ne lesboja ja himoitsee sua? Entä lapset? Hyi, senkin pervo ämmä! Se kun sun koiraa kehutaan tarkottaa sitä, että sulla on kaunis ja hyvännäkönen koira. Ole onnellinen että ees toinen teistä on kehujen arvoinen. ;D
- Miss Tiny
Hah haa :D kirjoitti:
Ei vittu! Nyt aloittaja alko leikkiin miestä, ja todisteleen ettei olekaan tyhmä ja itserakas ämmä, joka luulee koiraansa tarkottavia kehujakin itselleen tarkoitetuksi. Kuule nyt, se ei tarkota että sä olisit kaunis ja hyvännäköinen jos sun koiraa kehutaan, vai eikö sun mielessäs ole käynyt sitten sellainen, että jos naiset kehuu sun koiraa, niin onko ne lesboja ja himoitsee sua? Entä lapset? Hyi, senkin pervo ämmä! Se kun sun koiraa kehutaan tarkottaa sitä, että sulla on kaunis ja hyvännäkönen koira. Ole onnellinen että ees toinen teistä on kehujen arvoinen. ;D
Voi ei...enkai mäkään tyhmä ämmä sitä noin selkeesti tekis?!
Tietty mulla on omasta mielestänikin maailman ihanin koira ja siihen kohdistuvat kehut lämmittää yhtälailla. Hienon koiran lisäksi kyllä mä ihan hyvännäköinen olen itsekin(en varmaan kuitenkaan sun mielestä) ja varmaan sekin nyt sitten meni itserakkauden piikkiin, mutta saahan sitä vähän ollakin ;)
Enkä mä ylipäätään kysynyt olenko minä tai mun koirani kaunis, kysyin, että onko kukaan mies koskaan kehuessaan koiraa suunnannut sen oikeastaan enemmänkin omistajalle. Näin sinkkuna olisi kiva tietää ja kyllä ihan jokainen on edes joskus kehunsa ansainnut. - .
Miss Tiny kirjoitti:
Voi ei...enkai mäkään tyhmä ämmä sitä noin selkeesti tekis?!
Tietty mulla on omasta mielestänikin maailman ihanin koira ja siihen kohdistuvat kehut lämmittää yhtälailla. Hienon koiran lisäksi kyllä mä ihan hyvännäköinen olen itsekin(en varmaan kuitenkaan sun mielestä) ja varmaan sekin nyt sitten meni itserakkauden piikkiin, mutta saahan sitä vähän ollakin ;)
Enkä mä ylipäätään kysynyt olenko minä tai mun koirani kaunis, kysyin, että onko kukaan mies koskaan kehuessaan koiraa suunnannut sen oikeastaan enemmänkin omistajalle. Näin sinkkuna olisi kiva tietää ja kyllä ihan jokainen on edes joskus kehunsa ansainnut.Kyllä minustakin vaikuttaa, että tuo "siementäjä..." olet sä itse, tai ainakin nainen joka esittää miestä. Oikeesti, onko koskaan kenenkään miehen autoa kehunut joku muija? Mulla on vanha jenkki -auto ja ei sitä naiset kehu, vaikka se on hieno jos joku auto hieno on. Tosin jos joku muija mun autoa kehuis, niin tulis mieleen pikemmin, että se miettii mun rahapussin paksuutta, kuin että olisin muuten kiinnostava. ;) Tosin näitä oikeesti hienoja autoja naiset ei diggaile, kun nää pikemmin vie rahaa, aika kallis harrastus. Ehkä joku uusi audi sitten kääntää gold diggereiden päät, mutta kuka sellasta naista haluaa? Tuohon sun kysymykseen voisin vastata, että itse kehun koiria jos ne on kehujen arvoiset, mutta mä nyt olenkin koira-ihminen ja iteltäkin koira löytyy. En tarkoita kehuilla koiranomistajaa, eikä siinä mitään piilomerkityksiä ole jos sanon et jollain on hyvännäkönen koira. Toki saattaa olla niin, että kynnystä mennä puhuun jollekin ventovieraalle koirastaan, saattaa laskea se jos koiranomistaja on kivan näköinen nainen. Eiköhän ne kommentit kuitenkin sun koiras ulkonäöstä ole tarkotettu kehuksi kuitenki ihan sille sun koiralle. Ite saattasin sanoa "ompa kaunis koira, ja niin on emäntäkin" mutta se olis liian limaista ja kliseistä, joten siksi en sano. :D Tosin saatan yrittää jututtaa nättiä koirantaluttajaa sitten muuten vähän pitempään ja tunnustella, josko olis mahiksia..
- Nainen -85
. kirjoitti:
Kyllä minustakin vaikuttaa, että tuo "siementäjä..." olet sä itse, tai ainakin nainen joka esittää miestä. Oikeesti, onko koskaan kenenkään miehen autoa kehunut joku muija? Mulla on vanha jenkki -auto ja ei sitä naiset kehu, vaikka se on hieno jos joku auto hieno on. Tosin jos joku muija mun autoa kehuis, niin tulis mieleen pikemmin, että se miettii mun rahapussin paksuutta, kuin että olisin muuten kiinnostava. ;) Tosin näitä oikeesti hienoja autoja naiset ei diggaile, kun nää pikemmin vie rahaa, aika kallis harrastus. Ehkä joku uusi audi sitten kääntää gold diggereiden päät, mutta kuka sellasta naista haluaa? Tuohon sun kysymykseen voisin vastata, että itse kehun koiria jos ne on kehujen arvoiset, mutta mä nyt olenkin koira-ihminen ja iteltäkin koira löytyy. En tarkoita kehuilla koiranomistajaa, eikä siinä mitään piilomerkityksiä ole jos sanon et jollain on hyvännäkönen koira. Toki saattaa olla niin, että kynnystä mennä puhuun jollekin ventovieraalle koirastaan, saattaa laskea se jos koiranomistaja on kivan näköinen nainen. Eiköhän ne kommentit kuitenkin sun koiras ulkonäöstä ole tarkotettu kehuksi kuitenki ihan sille sun koiralle. Ite saattasin sanoa "ompa kaunis koira, ja niin on emäntäkin" mutta se olis liian limaista ja kliseistä, joten siksi en sano. :D Tosin saatan yrittää jututtaa nättiä koirantaluttajaa sitten muuten vähän pitempään ja tunnustella, josko olis mahiksia..
Kyllä mä ainakin voin joskus lämpimikseni kivan näköisen miehen autoakin kehaista...ja ihan siis autosta riippumatta. ei tarvi olla mikään tuunattu tai upouusi. Voihan auto olla "kiva", "just sopiva" tmv.
Ja muutenkin hyvännäköisille miehille tulee ehkä herkemmin jaettua niitä kehuja et "kiva paita sulla", vaikka oikeasti kivempi olisi ilman paitaa.
- Mies
Haluan rakastella koiria.
Koirako ei sitten voi olla kaunis?!
Mielestäni eläimissä nimenomaan se kauneus tiivistyy.
Aika harva ihminen on kaunis. Sen sijaan hyvinkin moni eläin täyttää ne kauneuden kriteerit varsin helposti.- imsokmkfm
voi olla että miehen kehuissa koiraa kohtaan on joku piiloviesti, tai sitten ei. Kokeile seuraavan kerran hieman tökkiä jäätä kun tällainen tunne miehen kehuista tullee ja katso miten se siihen vastaa. sillähän se selviää. täältä palstalta ei taida oikeen järkevää/tyydyttävää vastausta saada, miten sen nyt tulkitsee.
mun koiraa on kans kehuttu upeaksi, hienoksi, söpöksi, kauniiksi ja sen tassujakin on kehuttu mahtaviksi :D sekä pentuna että nyt vanhempana. ihan koiran piikkin olen pistänyt nämä ja aattelen vieläkin ylpeenä et hey tää on mun koira! =))) tosin harvoin huomaan muutenkin jos joku on kiinnostunut minusta (ellei sitten tule ihan hihasta vetämään ja suoraan sanomaan) mutta luulenpa et ei ole omalle kohdalle ainakaan sattunut tuollaista ^^ - ......
Sellanen vähän OT, mutta tuli vaan koirista mieleen et kyttään lenkeillä koiria ulkoilutavia miehiä. Jos niillä on joku pikkuinen fifi mukana, niin nainen varmaan odottaa kotona tai on homo. Jos taas on sellanen äijien koira, niin saattaa olla jopa sinkku ja hetero ;)
- hyvä huomio
Haha. Joo, kyllä niillä chiuahuan tai perhoskoiran ulkoiluttajilla on aina muija kotona :D
- Miss Tiny
hyvä huomio kirjoitti:
Haha. Joo, kyllä niillä chiuahuan tai perhoskoiran ulkoiluttajilla on aina muija kotona :D
Tuo on kyllä totta ja jos miehellä on chihu eikä se oo varattu, niin se on sit gay(en tiedä saako täällä sitä toista sanaa sanoa?)
Vaikka valitettavan usein on muijat niillä muillakin mies ulkoiluttajilla...ainakin tässä mun lähistöllä on kaikki kiinnostavat tapaukset varattuja.
Aika nopeesti sen huomaa, kun monesti päivässä käy koirankanssa ulkona ja törmää samoihin tyyppeihin.
- Samalla
tavalla arvostellaan myös autoja, nekin voi olla kauniita. Söpö auto on esim. Fiat 500, itselleni en tosin söpöä autoa halua. Lähes jokainen koira on pentuna söpö ja paljon on kauniita koiria, enkä asiassa näe mitään ihmeellistä.
Luulisi naiselle loukkaavampaa olevan jos miehet puhuisi naisen isosta kulutuksesta tai kuinka tilava ko. yksilö on. Myöskään eri naisten ajo-ominaisuuksien vertailu saattaisi olla vähän liikaa.
Todella harvoin kuulee miehen sanovan koiraa ihanaksi. Ehkä jossain sisustusohjelmassa juontaja saattaisi käyttää tätä ilmaisua. Eli olemme asiasta yhtä mieltä. Vaikka miehet käyttävätkin väärää sanaa koirastasi, kuitenkin ovat ilmeisesti koirastasi pitäneet? Ja mitä enemmän näen ihmisiä, sitä enemmän pidän koirista, pitää alati enemmän paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155