Onko se kaikkien naisten tapa aivan jatkuvasti vertailla tuttuihin pareihin? Aina niin että me ollaan toimittu väärin ja ne kaverit oikein "kuule ei tässä iässä pitäisi enää asua vuokralla/käydä keikoilla/lainata vanhempien autoa/reppureissata"
Jatkuva vertaaminen toisiin pariskuntiin
8
456
Vastaukset
- silikoni
itse olen nainen ja voin sanoa että sorrun samaan :( ymmärsin vasta kuinka pahalta se tuntuu kun poikaystävä mainitsi asiasta, ehdotan samaa sullekkin
- L - L
Eipä vertaisi pitkään!
Onneksi tuossakin suhteessa asenteemme vaimoni kanssa ovat samanlaiset.
Meillä on mitä on ja miten on.
Se ei kuulu muille eivätkä muiden olot ja tavat heilauta meitä.
Kaikilla ei ole sama arvomaailma!
Myös lapsemme kasvoivat samaan henkeen vaikka vielä esikouluikäisinä esiintyi joskus vetoomusta "mutta kun Jannellakin on".
Olkoon vaikka nenä niskassa.! Mitä se meille kuuluu?! - silikoni
oikeesti varmaan johtuu epävarmuudesta se vertailu....ainakin mulla johtui. oikeesti harvemmin nainen sitä ilkeyttään tekee. hyvä kun mies pystyy siitä sanomaan kun häiritsee..
itsekin pyysin anteeksi, ja nykyään muistan kehua, en vertaillu joka on aivan turhaa!! :) kaikkien ihmisten suhteet ovat erilaisia, mitä niitä vertailemaan!! - älä yleistä
Älä ihmeessä yleistä että kaikki naiset olisivat kuin vaimosi! Minä en ole koskaan edes ajatellut vertailla omaa elämäämme muihin, vaikka olenkin nainen. Eletään ihan omalla tavallamme ja tehdään päätökset sen mukaan mikä itseä huvittaa. Eihän eri perheiden asioiden todellakaan tarvitse olla samalla tavalla.
Varmaan vaimosi tapa johtuu jostain huonommuudentunteista, joita voisit yrittää vähentää tukemalla jotenkin yleisesti hänen itsetuntoaan. Erilaisissa tilanteissa kiitosta ja kehuja tms, niin vertailuntarve vähenee.- Minä kuulun
myös tähän ryhmään! Ei voisi vähempää kiinnostaa, että mitä muut tekevät ja milloin.
Meillä tehdään siinä tahdissa kuin se itselle sopii!
"kuule ei tässä iässä pitäisi enää asua vuokralla"
-Oman talon ostimme vasta 3-kymppisinä. Nyt kun tuota mietin niin taisimme olla kaikkein vanhimmat ensiasunnon ostajat tutuistamme.
"käydä keikoilla"
-Konserteissa tykkäämme käydä ja olemme kumpikin 44v. Missä iässä se "pitää" lopettaa?
"lainata vanhempien autoa"
-Emme lainaile muiden tavaroita muuta kuin pakon edessä, eikä sellaista tapahdu usein. N.10v sitten anopin auto oli minulla pari päivää lainassa kun oma auto meni rikki.
"reppureissata"
-Tuota emme ole koskaan harrastaneet, mutta eläkkeellä voisi koittaa! Oliko siihenkin vai joku ikäraja?
- swanholm
Kovasti kuulostaa siltä. että puolisosi kaipaa paikalleen asettumista ja turvallisuutta elämään. Mikäli vertailut ovat juuri nuo mainitsemasi asiat. Vertailu kavereihin on vain tapa ottaa asia esille, kun keskusteluyhteys ehkä muuten tökkii?
- waffa
Vain ne kenellä on heikko itsetunto . Kenellä on vahva ei tartte vertailla itseänä muihin vaan elää mennä prskuttaa tyylillään.
Ei ainakaan mun ominaisuuksiin kuulu vertailla muita pareja meihin, ainakaan omaa suhdetta negatiivisena pitäen. Omaa suhdetta eletään, muiden katsotaan sivusta. Tulee mieleen, että jos omaa suhdetta aletaan vertailemaan muiden suhteisiin, enää se itse suhde ei ole tärkein vaan se miltä suhteen pitäisi näyttää ja lähinnä muille.
Jotain kulissia siis. Jokaisen suhteenhan muodostaa pari ja jokainen pari on persoonallinen oma itsensä kautta yksilöinä ja yhdessä parina. Miksi siis pitäisi elää muiden suhteita matkien?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155