Eli miksi miehillä alkaa pelottaa siinä vaiheessa, kun naisen kanssa pitäisi alkaa olemaan hiukan vakavammin? Siinä vaiheessa jätetään kaikki hyvä ja luikitaan karkuun.
Tämä on tapahtunut elämässäni jo kahdesti. Molemmat miehet ovat olleet fiksuja, hyvässä työssä, elämä kunnossa, molemmilla lapsia (kuten mullakin) ja kaiken kaikkiaan minulla ei ole heistä kummastakaan mitään pahaa sanottavaa. Päinvastoin. Olisin voinut kuvitella, että minulla olisi ollut hyvä suhde kumpaan vaan heistä kunhan olisivat antaneet siihen mahdollisuuden.
Molempien selitys suhteen loppumiselle oli, että minusta ei nyt vaan tällä hetkellä ole tähän.
Toisesta suhteesta on jo pidempi aika. Hän on myöntänyt minulle, että pelkäsi kun suhde alkoi muuttua vakavammaksi. Oli helpompi lähteä siinä vaiheessa kuin myöhemmin tulla korkeempaa alas ja särkeä sydämmensä.
Viimeisin suhde loppui ihan juuri. Varsinkin hänet kuvittelin elämäni rakkaudeksi. Kaikki oli hyvin pääasiassa, mutta kuitenkaan hänestä ei ollut tähän.
Molemmat heistä ovat kuvailleet minusta pelkkää positiivista. Ettei tule ikinä eteen enää sellaista naista kun sinä. Olet ainutlaatuinen, ihana, kaunis... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Myös elämäni on kunnossa.
Yritän edelleen löytää luottamuksen miehiin. Mutta miten luottaa siihen, että kun alkaa tuntumaan hyvältä, että se kaikki kantaa eteenpäin? Ymmärtäisin jos olisi ollut yhdessä vaikeaa ja riitoja ym. Mutta mitään sellaista isompaa ei ollut kummassakaan suhteessa.
Onko minulla ollut vaan huono tuuri vai vaivaako kaikkia hyviä miehiä sama tauti? luikitaan karkuun kaikkea hyvää ja ihanaa mitä elämällä olisi tarjota.
Haluaisin rakentavia vastauksia. Edelleen suren kovasti viimeisintä eroani ja yritän vaan päästä tästä jälleen eteenpäin. Haluaisin siis näkökulmia asiaan, kun itse en vaan ymmärrä.
Miksi miehet juoksee karkuun hyvää naista?
44
4396
Vastaukset
- Surunmuru
Ikävä kyllä täälläkin kirjoittaa yhtä lailla tänään sydämensä lopullisesti särkenyt. Minulle mies ilmoitti, että hänellä ei ole aikaa minun kanssani seurusteluun. Miten hänellä oli aikaa sen vajaan vuoden ajan, jolloin hän myös harrasti ja hänellä on se lapsi edelleen, joka on myös tärkeä elämässä. Kun aloin kyselemään suhteemme vakavuutta ja mitä hänelle merkitsen, niin sen jälkeen hän teki lopun. Kun minä halusin meidän lähentyvän, niin hän otti etäisyyttä. Hän ei siis halunnut vakavampaa ja olin siis viimeinen hänen listallaan lapsen ja harrastusten jälkeen ja minkä muun jälkeen vielä? Tämä ei ollut mitenkään rakentava vastaus, mutta vastaavanlainen kokemus. Jospa seuraavaksi miehet avaisivat salaisen arkkunsa ja kertoisivat näkökulmansa.
- 1965
Niin... Itse koen samoin. Mutta olen mies. 46-vuotias mies. Voisiko asia vain olla niin, että joillekin meistä vain käy huono tuuri? Kohtaloon yms hömppään en pakanana usko, joten itselleni ainakin vakuuttelen ettäkyse on onnesta. Sattumasta. Minä olen toisaalta huono esimerkki, olen rakastanut elämäni aikana vain yhtä naista. Siis RAKASTANUT. Hän jätti ja petti.
En tiedä... Kukaan ei tiedä. - täysin nolla
Miksi naiset syrjivät rumia miehiä?
- vastausta vailla
Ei naiset syrji rumia miehiä. En ainakaan minä :D Mutta minua kummastuttaa, miksi miehet eivät halua seurustella naisen kanssa, joka on kuulemma "liian hyvä ollakseen totta" ja kauniiksikin usein kutsuttu. Mikä minussa on vikana? Jos olen muka niin ihana ihminen, niin miksi kukaan ei halua vakiintua kanssani?
- täysin nolla
Minä haluaisin seurustella naisen kanssa joka on " liian hyvä ollakseen totta". sehän olisi mun unelma nainen mut naiset ei halua seurustella koska olen ruma eli naiset syrjivät minua eivätkä halua tutustua. Jos näkisit mut niin et varmana haluasi olla mun kanssa.!
- vastausta vailla
täysin nolla kirjoitti:
Minä haluaisin seurustella naisen kanssa joka on " liian hyvä ollakseen totta". sehän olisi mun unelma nainen mut naiset ei halua seurustella koska olen ruma eli naiset syrjivät minua eivätkä halua tutustua. Jos näkisit mut niin et varmana haluasi olla mun kanssa.!
En usko, että kukaan on ruma. En ole ikinä nähnyt sellaista ihmistä.
- BrokenHeart
Niin vielä selvennykseksi, että monestihan liian kiltit miehet eivät saa naista syttymään. Ei ainakaan minua. Onko tilanne myös sitten toisinpäin?? vaikkakin omalla kohdalla ei kyse ole siitäkään. Olen sopivassa määrin kiltti, mutta särmääkin löytyy vaikka muille jakaa :)
Tässä näitä keskusteluja lukiessani tulee vaan väistämättä mieleen, kuinka jotkut ihmiset käyttävät toista pelinappulana. Käytetään niin pitkään kun itsellä huvittaa ja sitten kylmästi heitetään nurkkaan ilman mitään pätevää syytä.
Itse haluaisin rakastaa vaikka loppuelämän kun siihen vaan annettaisiin minulle mahdollisuus.- yksin kotona
Niin haluasi minä ja moni muukin mut ei anneta sitä mahdollisutta. rumille ei ole sijaa treffi markkinoilla.
- vastausta vailla
Minä en usko, että on olemassa rumia ihmisiä. En ole eläessäni nähnyt ihmistä, joka on mielestäni ruma. Kai se johtuu siitä, miten yhteiskunta on määrittänyt kauniin ihmisen.
Ja BrokenHeart, ei siinä miesten mielenkiinnossa mua kohtaan mitään vikaa ole. Kyllä mua treffeille pyydetään ja niin edelleen, mutta jostain kumman syystä vaan kun juttu menee vakavammaksi, niin pyllylleen menee...En ymmärrä. Olen kuulemma " hyvä nainen", jonka kanssa jokainen kuulemma haluaisi olla, mutta ei sitten kuitenkaan. - kokemus tämäkin
Sama vika.
Piti olla kaikki niin hyvin. Olin kuulemma niin ihana ja kaunis, omilla aivoillani ajatteleva, huumorintajuinen, hyvä ruuanlaittaja..seksikin oli kuulemma parasta mitä eläissään oli kokenut, silti tulin jätetyksi toisen naisen takia sillä selityksellä että "se nyt vaan meni näin, ei sussa mitään vikaa ollut, päinvastoin ihana olet"...saman tien jo kuukauden päästä osti yhteisen talon uuden naisensa kanssa.
Eli se siitä. Ihanuudesta. :/ Mahtavaa olla näin ihastuttava ihminen :) - BrokenHeart
Ei ole totta, että on niin monta muutakin jotka kokeneet ihan saman. Olisi todellakin ihana kuulla miestenkin mielipiteitä. Onko kuitenkin juuri ne jotka näitä "katoamistemppuja" tekevät, niitä luusereita, jotka osaavat vaan luikkia karkuun ilman mitään vastuuta teoistaan.
Minustakin on ihanaa olla näin ihana :)
Työssäni näen läheltä pariskuntia. Juuri ne nalkuttavat, hirveet, piloille hemmotellut emännät saa niitä ihania miehiä, jotka tekisivät kaikkensa naisensa edestä. Ehkä mulla on siis väärä taktiikka. Jospa sitä muuttuis hirviö akaksi, joka käyttäis miehiä hyväkseen vaan niin alkais flaksi käydä :D- MassEffect.
Ei kun ne on just niitä jännittäviä urhoja, jotka saa sut syttymään. Justhan sä kirjoitit, että särmää ja salaisuuksia täytyy olla. Nyt vaan katselemaan, että mitä jännää minkäkin luukun takaa löytyy.
- Vastausta vailla
Mutta kun en ymmärrä sitäkään, kun miehet ei halua mitään vakavaa, mutta annas kun sinun sydän murtuu ja sulkeudut... Sitten alkavat valittamaan, miten nainen on muuttunut. Miten naisesta on tullut eri ihminen. En vaan voi käsittää. En anna enää kenenkään tavata " kivaa minua".
Tiedän useita parisuhteita, joissa nainen pettää, ja mies jumaloi naista, vaikka tietää tämän pettämisestä... Mikä tässä kuviossa on pielessä? - ikisinkku36
Pitää olla varmaan tosi vit.tumainen luonne et nainen kiinnostuu. Ei mukava mies sytytä ketään et kyllä kerran päivässä pitää naista haukkua huo.raksi et olis jotain mahkuja. Ja sit tietty pitäis pitää sitä naista nyrkin ja hellan välissä. Mut minusta eivaan ole sellaseen touhuun joten yksin joudun olemaan.
- Aurora
Minulla oli suhde varattuun mieheen. Vaimo petti häntä, hän petti vaimoa. Jätti minut, sanoen, että olen liian hyvä tällaiseen p#¤kaan.
- Parempi otsikko
Miksi naiset juoksevat karkuun rumaa miestä?
- näin minulla
Broken heart: Ei miehet ymmärrä mitään hyvänpäälle. Minulle on käynyt ihan samoin, on kehuttu ja sanottu vaikka mitä mutta sekään ei riitä vaikka on hyvä. Silti jätetään, näin se menee, ikinä ei voi tietää, ei vaikka mies lupaisi kuun taivaalta niin sä et voi tietää että dumppaako se sut huomenna.
- Paradox.
Tai ehkäpä sä et ymmärrä hyvien miesten päälle?
- Tyhmä nainen
Jotenkin tulee ihan kamala olo, kun lukee näitä. Mulle on käynyt ihan samalla tavalla ja jo liian monta kertaa. Aina olen kaunis, fiksu, hauska ja seksi on niin hyvää, ettei ikinä ole mies kokenut. Ja sit joko hävitään ilman selitystä tai tulee se tekstiviesti, jossa syynä on ettei halua sitoutua, ei riitä aika tms. Mussa ei koskaan ole mitään vikaa, päinvastoin. Ja sit vielä se kaikista tyhmin lause: en varmaan tuu koskaan löytämään yhtä hyvää naista ja tiedän, että jossain vaiheessa harmittaa.
Tulin jätetyksi tällä viikolla juuri tällä tavalla ja nyt nuolen haavojani kotona. En tiedä enää uskallanko yrittää, kun koskaan ei voi luottaa. Onko niin, että ne fiksuimmalta tuntuvat ovat juuri niitä pahimpia? Haluan uskoa, että lopuksi he ovat niitä, jotka jäävät yksin.- joujoufhdf
Jospa olitkin hyvä miehelle, mutta tukahdutit hänet liian nopeesti -> vetäytyminen. tai olit miehen mielestä ei-sopiva hänelle. liian helppo? miehet tarvii haastetta!
- Poppie
Joo-o, sama taalla... Just loppui suhde jossa kuukauden ajan mies laittoi viestia koko ajan, kutsui tyttoystavakseen, ihaili ja kehu maasta taivaaseen. Sitten yks kaks alkoi etaantya ja muutaman paivan paasta sain hanelta kysyttya etta mista kiikastaa. Ja selitykset alkoivat, "en pysty tarjoamaan sinulle mita haluat, en talla hetkella kykene parisuhteeseen" bla bla. Voiskohan joku nauhoittaa nama jauhamiset kasetille jonka miehet voivat laittaa aina soimaan tassa tilanteessa?
Ja kasittamattominta tassa on, etta AINA viimeistaan parin kuukauden paasta heilla on uusi nainen kainalossa jonka kanssa ollaan heti ostamassa taloa ja perustamassa perhetta. Ja mista nama naiset tulevat? En itse tunne ketaan jolle sattuisi nain pain!
- täysin nolla
Mä olen ainakin jo sisäistänyt ja tajunnut että en koskaan enään tule saamaan parisuhdetta.
Naiset ei vaan tykkää minusta eivätkä halua olla edes kavereita. mulla ei ole yhtään naiskaveria edes. en ole komea, rikas tai sellainen että naiset haluais tutustua. Minkäs teet jos on rumaksi syntynyt.. - rakkaus on kova laji
kaikki tälläiset miehet ovat sitoutumis kammoisia,paniikki iskee heti kun tulee kyse suhteen vakavoitumisesta,ehkä suomalainen mies lannistuu yhdestä kerrasta,(siis jos on yksi ero takana)ei uskalla enää heittäytyä,vaan pelkää.Ehkä sellainen "kamala" eukko on turvallinen,siihen ei kiinny niin paljon.Ehkä he pelkäävät rakkautta,mutta kaikkihan tietää sen,että näin itseään pettävät,jäävät paljosta paitsi.Mutta loppujen lopuksi se on heidän vahinkonsa....Ehkä heitä vaivaa alemmuskompleksi (monien suomalaisten vaiva),sellaiset ottavat aina vähän "huonomman" tai "rumemman" kumppanin!
- kuka tajuaa
Pelkkä sitoutumiskammokaan ei kyllä riitä syyksi, koska ainakin minun tapauksessa, vaikka olin muka niiiin ihana, mahtava sängyssä ym. ym- mies jätti löydettyään uuden naisen ja osti neljän kuukauden sisään yhteisen asunnon.
Sehän juuri on sitä sitoutumista.
Kaikenlisäksi kuulin jälkeenpäin valittaneen, että uusi nainen on estoinen, tunteita näyttämätön, ei kuulemma mitään hyvää hänelle sano, vaan arvostelee vaatetuksia, ulkonäköä ja muuta.
Silti valitsi näin. Eihän tallaista pysty käsittämään vanha erkkikään.
Minä osoitin hellyyttä, kerroin rakastavani, muttei sellainen kiinnosta miehiä.- vanha erkki
Ei kukaan, en minä ainaakaan, eikä nuorempikaan erkki.
- pirpana18
juu mullaki kävi nyt näin että viime to näin poikakaveriani ja musta meillä oli ihana ilta yhessä,mutku tänää aloin kyselee et saanko tulla käymää niin mies ei vastannu viestiin eikä puheluun ja ku olin sellaset parituntii miestä odottanu hänen oven takana niin hän ilmoittaa että on lomalla eikä oo kotona ja ei tiedä koska palaa kotiinsa ku haluaa taukoa,en tajua ny tätä juttu. meillä ei ole onneksi apsia eikä asuta viel yhessä...
- yx-mies
Ehkä niile miehille on käynyt niin kuin minulle
Siitä liianhyvastä olakseen totta on kuoriutunut se nalkutava,hyväksikäytävä, pettävä eli alunperin esitänyt positiivista mutta vähitelen kuoriutunut se negatiivinen ihminen joka pyörii vain omien tarpeidensa ja oman napansa ympärillä
Tämä on sattunut useaman kerran, niin mistä löytää se luottamus että näin ei tapahdu jatkossa?- 4+17
Tuntuu, että ne nalkuttavat akat on suurin osa parisuhteessa. Miehet tykkää kai sellaisista.
Liian kiltit naiset kelpaa hetken huviksi ei muuksi. Siinäpähän ovat miehet ja eroavat lopulta kun eivät osaa valita oikein....
Kannattaa ottaa nainen joka kertoo huonoiista puolistaan rehellisesti heti alkuun. - Lutvija
4+17 kirjoitti:
Tuntuu, että ne nalkuttavat akat on suurin osa parisuhteessa. Miehet tykkää kai sellaisista.
Liian kiltit naiset kelpaa hetken huviksi ei muuksi. Siinäpähän ovat miehet ja eroavat lopulta kun eivät osaa valita oikein....
Kannattaa ottaa nainen joka kertoo huonoiista puolistaan rehellisesti heti alkuun.Vähän vaikeaa luettavaa liian kiltille miehelle ma/ti -yönä kello puoli yksi:(
Jos jaksan vielä joskus naisen kanssa niin kerron myös huonot puoleni heti alkuun: suurpiirteinen luonne, hajamielisyys, kiltteys. Hyvänä puolena on ainakin sosiaalisuus, arvaan niin. Hankalinta on yhteishuoltajuus, jonka takia elämä on täynnä kompromisseja sinne ja tänne. Lutviutumistaitoisena miehenä selviän ihan kaikista perhe-elämän haasteista ja lapsistani en luopuisi koskaan. Eri suuntiin touhutessa tulee aina pyllistäneeksi toiseen suuntaan, ja sitä ei voi nainen sietää.
Sydän on ollut puhki ja hajalla nyt päivälleen seitsemän kuukautta, siinä on yksi huono puoli lisää: en pääse tästä sydämen kankkusesta millään, moni vahvempi kaveri olisi ollut pystyssä jo kuusi ja puoli kuukautta sitten. Hävettää.
Lasten lähdettyä taas äitinsä luokse seisoskelen kapakassa porukan keskellä, tulee parempi olo. Ravintolan naisia katsellessa haaveilen yhdessä nukkumisesta ja vaikka eväsretkestä rannalle. Nössömiehen fantasioita, voi vittu.
- kiltti mies.
En tiedä mitä mammanpoikia olet tapaillut mut itse en juokse karkuun jos joskus edes tapaan naisen.
- EWWK
Siksi koska naiset ovat tehneet minulle kymmenet kerrat samoin niin olen kylmettänyt tunteeni naisten tasolle ja jätän silkasta ilosta toisen kärsimään ja itkemään perään. Sitä saa mitä tilaa. Olisiko aika oppia kantamaan vastuu myös toisten tunteista häh!!!
- Luuseri oot EWWK
Kohtele ihmisiä yksilöinä typerys!!!
- puu4
Naisilla on "XX" kromosomit
Miehillä on "XY" kromosomit
Ja se Y on kahta kerta lyhyempi ja köyhempi kun "X"
Ajattele asiaa fysiologian ja biologian kulmalta.
Ja nykypäivinä MIES - mikä se on?
Kuka heitä poikkia kasvattaa miehiksi? Me naiset kasvatetaan heitä!
Mieti! - lemmen aika
Miehet viehättyvät äitiensä kaltaisista naisista. Olen miettinyt tätä paljon. Suomalaiset naiset ovat suureksi osaksi aikamoisia pomottajia. Tai sellaista käsitystä ainakin pidetään yllä. Miehet ovat tottuneet naispomoon kotonaan ja haluavat sellaisen vaimoksikin. Kiltti lempeä nainen ei sitten oikein sytytä miestä. Mutta sitten kun mies on ollut kotiorjana jonkun kymmenen vuotta, hän ehkä havahtuu ja toisella kierroksella valitsee sen lempeän naisen. Eli kilteillä naisillakin on joskus mahdollisuus.
- lifemocker
läheskään kaikki naiset eivät ole todellisuudessa niin hyviä, kun he itselleen uskottelevat!
- kiltti-mies 28
Minä ainakin haluan kiltin naisen! \o/
Veisin sen heti viikoksi Pariisiin ja kosisin Eiffel -tornin huipulla :)
Tästä olen haaveillut koko aikuisikäni.- Liian kiltti
Niin ja jos minä oisin parikymmentä vuotta nuorempi,niin suostuisin kosintaasi :)
On se vaan niin epäreilua,että kiltit ihmiset vaan satuttavat itseään parisuhteissaan.Tai ainakin minua on käytetty hyväksi kiltteyteni vuoksi.Mutta olen kumppanini jättänyt,kun en enää jaksanut olla alistettu.Enkä ole löytänyt itselleni kilttiä miestä,silloin olisimme täydellisiä toisillemme.
- ghffhjhffjkjgdfhhdd
Olet eronnut yh äiti ja ihmettelet ettei eronneet miehet halua teidän suhteessa tiettyä vaihetta pidemmälle?
Onko tullut mieleen, että te ehkä haitte alunperinkin eri asioita suhteelta?
Kyllähän siitä toisesta sanotaan superlatiiveja, mutta onko niille aikuisten oikeasti katetta, onkin sitten ihan toinen juttu.
Aika moni eronnut nainen on saanut huomata, että yhteinen vanhuus, jonkun karvaturvan kanssa kariutui siinä samalla avioeron kanssa, vaikka se silloin ei tullut mieleen.
Kyllä näitä ystäviä, joiden ystävyyteen kuuluu seksi löytyy miehistä vaikka kuinka paljon, mutta sellaista (tasapainoista, ei hyväksikäyttäjä), joka haluaisi jotain avioliittoon verrattavaa, niin kyllä niitä on oikeasti tosi vähän. siks ku on pakko
- seeeeeh
Mikä pielessä ;)
Kun nainen tai mies aloittaa sillä kuinka muut ei ymmärrä kuinka hyvä hän on...niin miksiköhän tasapainoisten ihmisten päässä alkaa hälytyskellot soimaan?
Miehissä vika, naisissa vika, tummaihoisissa vika... on aika selvä esimerkki mustavalkoisesta ajattelusta, eli tasapainottomasta ihmisestä. Sitten kun tuohon lisää itsensä jalustalle noston (olen hyvä tai täydellinen tai jotain vastaavaa, mutta...) niin silloin ihmisellä on oikeasti isoja ongelmia.
Tasapainoinen ihminen suurin piirtein ymmärtää itsensä suhteessa muihin, eikä elä mielikuvitusmaailmassa. Jos tapahtui asia A, niin mitä se tarkoittaa oikeasti, mistä se johtui ja mikä oli minun osuuteni.
Tasapainoton.
"se sai ansionsa mukaan kun löin sitä paistinpannulla, oppiihan olemaan ärsyttämättä"
Tasapainoinen
- Miksi löin häntä, minulla ei olisi ollut oikeutta käyttää fyysistä väkivaltaa
-Miksi reagoin niin voimakkaasti, että harkintakykyni petti
- mitä voin tehdä, että tämä ei toistuisi
- Miksi hän sanoi sen, mitä hän sanoi
- onko siinä sanomisessa jotain perää, pitääkö minun tarkastella toimintaani.
- Tilanne jäi päälle, miten tämä saadaan käsiteltyä naisissa on aina vikaa
- ghggkxbvxgvxznn
Vai onkohan se vika oikeasti sinun korviesi välissä?
Aika jännä, kumminkihan päin se on? ghggkxbvxgvxznn kirjoitti:
Vai onkohan se vika oikeasti sinun korviesi välissä?
Aika jännä, kumminkihan päin se on?voi olla tai sit ei oo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882503- 671455
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww821363EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje111192- 81913
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19900Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe33773- 54773
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102771- 30706