Jos hevonen pukittaa?

assi

Eli jos hevonen tekee ihan pienen pukin niin mitä pitäisi tehdä?Entäs jos vähän isompi jossa juuri ja juuri pysyy selässä niin mitä?Itsellä on semmoinen vaikutelma,että monet vetää ohjista.Onko oikea tapa?Entä raipalla lyöminen?

8

950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+6
    • ratsastaja100

Kannattaa vetää hevosen pää ylös ja ajaa pohkeilla eteenpäin. Tällä tavalla olen itse pukittelusta selvinnyt :)

• heppanipukittelee:)

Mun heppa pukittelee aina kun kompastuu - osoittaa siis mieltään :D
      Jos sille antaa raipasta, niin täähän lähtee kuin tykinkuula jonnekki, vaikee tietää ku istuu sillon sitte jo ite maassa.
      Joten mä vaa istun sielä ja odotan että palaa maahan, jos se jatkaa sitä sarjana nii otan seis ja peruutan 3 askelta.

• pukkiponi

Selässä pysyy kun nojaa taakse. Pukituksesta tippuu yleensä just sillon jos tasapaino muksahtaa eteen hevosen mukana. Kun nojaa tarpeeks voimakkaasti taakse, oma painopiste pysyy sen verran pystyssä ettei sieltä putoo. Eikä putoominenkaan oo vakavaa, vanha kansa sanoo että pitää pudota sata kertaa ennen ku voi sanoo osaavansa ratsastaa.

• Ratsutyttö97

Kannattaa istua alas satllaan ja myödätä ohjista; itsellä toimut ;)

• assi

Siis,kiitos kaikille vastaajille:))Mutta en ole saanut sellaisia vastauksia kuin haluaisin:S
      MInulla ei ole pukittelevaa hevosta jonka kanssa tarvitsisin apua tai ratsastaisin jollakin hevosella joka pukittelee ei ja ei.Trakotan vaan,että jos hevonne pukittelee esim.Nyt laukan-nostossa.Niin mitä pitäisi tehdä?Meneekö pukittelu vain aikanaan pois?Vai pitäisikö antaa raippaa?Entä ohjista puolipidättteen tekeminen?Tarkotan kaikenlaisia tilanteita joissa hevonen pukittelee.Olen itse ainakin saanut sellaisen kuvan,että sitä ei oikein ratsikouluissa opeteta vaan,että jos se hevonen pukittelee opettaja huutaa vain jotain.Oisi kiva tietää tämä jo alkukäteen:)

• anskudanskuuu

minullakin hevonen on pukittanut... oon vaan nojannu taaksepäin ja vetänyt niin kauan ohjista että hevonen nostaa pään ylös, koska kun hevosen pää on ylhäällä se ei voi pukittaa. toivottavasti autto :)

• Heppapa

Käännä hevonen voltille, pidä sen pää ylhäällä niin ettei se pysty pukittamaan, pidä se kiireisenä, mutta hallinnassasi, ettei se myöskään ehdi pukitella. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1666
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1571
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      276
      1317
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1282
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      895
    6. 66
      864
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      853
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      841
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      42
      838
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      801
    Aihe