Tuleeko jotain erikoista ottaa huomioon takarenkaan vaihdossa, lähinnä vaihde-osissa? Riittääkö kun irroittaa ja laittaa renkaan sekä vaihdeosat takaisin samassa järjestyksessä? Kyseessä on 7-vaihteinen Helkama-pyörä.
Pyörän takarenkaan vaihto
9
20417
Vastaukset
- inssi'
Ainakin 3-vaihteisessa Helkamassa renkaan voi vaihtaa ilman, että vaihdevaijerin ottaa irti. Vaijeri on sen verran pitkä, että renkaan saa pujotettua sieltä haarukan ja vanteen välistä paikalleen.
Mutta ei tuo vaijerin irrottaminen ole mitään rakettitiedettä. Viime kesänä vaihdoin tuohon samaan pyörään vaihdevaijerin ja hyvin onnistui. - kk-ojjo
Toiset täällä tuntuvat tekevän pyörällensä mitä vaan, kun toiset taas kyselevät jopa renkaan vaihtoon apuja!
Ikäni olen (rapiat 50) pyörien kanssa pusannut, enkä ole mitään sen kummempaa vielä tavannut niiden kunnostamisessa ja huoltamisessa.
Huoltovapaita laakereita ei polkupyörissä ole, ei tänäkään päivänä! Tämä aloituksen sivusta, mutta mainitsenpa vaan. Joka uskoo myyjäliikkeiden vakuutteluihin, joutuu surukseen huomaamaan tuon tosiasian!- camuli
?
- Lisäinfoa kaipaillen
Kiitokset inssi' neuvosta! Todella fiksua, kun jotkut haluavat auttaa toisiaan ongelmien ratkaisussa.
Aika naurettavaa sen sijaan näsäviisastella asioista, oli sitten kyse minkälaisesta operaatiosta tahansa, kuten renkaanvaihdosta. Ensinnäkin riippuu hyvin pitkälti siitä, paljonko pyöräilyä harrastaa. Aika harvoin se kumi puhkeaa, jos pyöräilee esim. vain muutaman kilometrin vuodessa.- inssi'
No joo, lisätään vielä sen verran, että pyörän mutterit siis auki ja pyörä pois paikaltaan niin pitkälle kuin se vaijeri antaa myöten. Mutta ei väkisin, vaan siten ettei mitään mene rikki. Sitten vaan rengasraudoilla vanha kumi pois ja uusi tilalle.
- Lisäinfoa kaipaillen
Joo hyvin tuo vaihto onnistui. Eikä tosiaan tarvinut irrottaa vaihdevaijeria, mahtui hyvin pujottamaan siitä välistä pois.
- Anonyymi
Takarengas vaihdettiin. Nyt jarrut hankaavat vannetta. Mitä teen? En halua ajaa, tosi raskasta.
- Anonyymi
Napavaihteisessa pyörässä ei jarrut hankaa vannetta kun niissä ei ole vannejarruja. Keksi hauskempi tarina
- Anonyymi
Jarrupalat varmaan siis hankaa vanteeseen. Monesti auttaa kun sitä ihan käsin liikuttaa toiseen suuntaan eli siihen keskelle ettei kunpikaan puoli ota vanteeseen kiinni.
Siellä jarrupalassa on myös ruuvi mitä voi koittaa säätää jos hankaa liikaa vanteeseen.
Näillö lähde ensin kokeilemaan mutta jos ei onnistu niin huoltoon vaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305762Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144344Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2301202- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161