Olen aina ollut melko skeptinen kampaamoiden markettitavaraan nähden "ylivertaisista" kampaamotuotteista. Minulla on pari kampaajatuttua, jotka aina ovat tyrkyttämässä minulle mitä ihmeellisempiä pulloja ja purnukoita, joilla saan sitten aivan ÄLLISTYTTÄVÄN lopputuloksen. Tietenkin hinta on sitten sen 3-8 (en oo ihan varma tästä, mutta moninkertainen kuitenkin) kertaa korkeampi kuin marketissa.
MInulla on hyvin perinteinen suomalainen hiuslaatu. Eli ohut ja suora. Ja voi perkele ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka käyttäisi shampooseen ja hoitoaineeseen moninkertaisen määrän rahaa. Kerran sain aikaan melko mojovan riidan kampaajatuttuni kanssa kun aloitin pienen väittelyn aiheesta.
Jos kerran nuo kampaamotuotteet ovat ylivertaisia niin miksi niitä ei löydy marketista? Siis sillä samalla korkeammalla hinnalla. Miksi nämä valmistajat tyytyvät pitämään tuotteensa vain kampaamoissa? Eihän siinä ole järkeä.
Yritys perustetaan tuottamaan mahdollisimman paljon voittoa (poislukien kaikenmaailman hippihörhöilijät). Jos kerran nämä tuotteet ovat niin ylivertaisia niin miksi ihmeessä suuret valmistajat eivät vie näitä tuotteitaan suuren yleisön eteen vaan "piilottavat" ne kampaamoihin, joissa ostopäätös saattaa kaatua vielä kampaamoiden jo valmiiksi kalliiseen tuotteseen lisätyllä omalla katteellaan?
Eihän siinä ole järkeä? Samaa kamaahan se olisi vaikka olisikin marketin hyllyllä?
Minulle vastattiin, että vain kampaaja voi tietää, mikä tuote minulle sopii ja tästä syystä nämä tuotteet pidetään kampaamoissa, joissa on alan asiantuntijat. Voi sun yhden kerran. Ei hiusten laatu ja sen toteaminen mitään rakettitiedettä ole! En ole vielä kertaakaan käynyt kampaajalla, joka olisi ottanut mikroskooppiinsa näytteen hiuksista ja analysoinut sen sitten siinä paikalla ja tämän perusteella tehnyt suosituksensa minulle sopivista tuotteista. Ei. Siellä kampaaja vähän pyörittelee hiuksia käsissään ja tutkii hieman hiuspohjaa ja antaa päätöksensä. Ja kas kummaa, eri kampaajalle kun menee niin suositukset on taas uudet.
Palatakseni kampaamotuotteiden markettiin laittamiseen. Kyllähän siihen pulloon voi kirjoittaa että minkälaiselle hiukselle se on tarkoitettu ja asiakas voi kysyä omalta kampaajaltaan mikä laatu hänen hiuksissa on jos sen kerran vain ammattilainen voi todeta (haistatteko jälleen skeptisyyteni?). Vai menisivätkö kampaajat salaliittoon ja pitäisivät asiakkailta tämän tiedon pimennossa, jotta asiakas ei voisi ostaa tuotetta marketista?
Loppupäätelmä. Kampaamotuotteet ovat isojen valmistajien (joilla on varmasti myös markettikamaa valmistuksessa) erikoismerkkejä, joille vain laitetaan isompi hinta sillä perusteella, että niitä ei saa kuin kampaamoista ja muista erikoismyymälöistä. Hölmö kuluttaja sitten uskoo kaikki liirumlaarumit mitä kampaaja niistä sepostaa. Jos ne oikeasti olisivat ylivertaisia halvempiin tuotteisiin nähden niin TOTTAKAI ne olisivat siellä missä suurin osa kuluttajista on! Niiden myyntimäärät kasvaisivat kun asiakkaat huomaisivat miten paljon parempia ne oikeasti ovat halpoihin verrattuna.
KampaamotuoteHUIJAUS!
4
200
Vastaukset
- ajdvbnjn
IDIOOTTI!
Kyllä kampaamotuotteita myydään tavan kaupoissa, esim.Sokoksella.- sokkarilla on
Niin myydään ja hintakin on sama kun parturi-kampaamoissa.
- TildaX
Täällä on halpoja hiustenhoitotuotteita ja joitakin löytyy hirveeseen hintaan esim. Stockalla...
Esimerkkinä shampoita:
http://www.iherb.com/Shampoo
Tää on mahtava:
http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Biotin-B-Complex-Therapy-Thickening-Shampoo-14-fl-oz-414-ml/3477
Koodilla QUL334 saa myös alennusta 5 euroa ensimmäisestä tilauksesta. - Samaa mieltä
Oon miettiny joskus ihan samaa. Kyllähän noita tuotteita löytyy Sokokselta ja Stockalta, mutta aika lailla samaan hintaan kuin kampaamoissa. En kuitenkaan ihan tältä seisomalta rinnastaisi Sokosta ja Stockaa näihin marketteihin, joista aloittaja puhui. Jos nää tuotteet rantautuisi Prismaan, S-markettiin ja Citymarkettiin sekä K-kaupan hyllyille niin sitten voitaisiin puhua oikeista marketeista.
Kaiken maailman mömmöjä olen itsekin käyttänyt. Niin lorealia kuin kampaajan suosittelemia kalleimpia kampaamotuotteita. Ja rehellinen mielipide on, että ihan sama on lopputulos. Värjäämisen jätän aina asiantuntijan hoteisiin, mutta hiustenpesu kyllä hoituu ihan yhtä lailla markettikamalla kuin kalliilla merkkituotteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581