Mies joka pitää naisen kurissa

paimenmies

Mitä mieltä te naiset olette miehestä, joka pitää puolisonsa ns. kurissa? En nyt tarkoita väkivaltaista käytöstä tai olemusta, vaan sellaista järkevää ajattelutapaa ja asioiden järjestelyä. Eli jos vaikka rouva ryhtyy haaveilemaan kuuta taivaalta, niin mies palauttaa ajatukset taas maan pinnalle. Tai antaa sopivasti köyttä, mutta ennen pitkää kiristää.

19

1766

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpuutan varmaan

Eipä mikään hirveä asia ole, kunhan mieskin osaa välillä myöntää olevansa väärässä.

• fas_man_86_

No siis kannattaa olla parisuhteessa sillä asenteella että jos jollakin asialla ei ole itselle mitään merkitystä niin antaa sen toisen päättää ja saada tahtonsa läpi. Eli itselle "ihan sama" asia saattaa olla toiselle tärkeä ja täten tärkeä mielipide voittaa "ihan sama" asian. Mutta joo ei sitä nyt ihan jokaiseen kotkotukseen pidä lähteä mukaan. Jos naisella on tippaakaan järkeä päässä niin eiköhän hän puolisonsa mielipidettä kunnioita jos jokin asia on sinulle totaalinen ei.´Jos hyväksyy enemmän kuin hylkää toisen ajatuksia niin sen pitäisi riittää.

• paimenmies

Edellisessä parisuhteessani tuo "paimentaminen" ei toiminut, sillä ex-tyttöystäväni ei sietänyt lainkaan sitä, että minä yritin pitää ns. homman hanskassa. Yhteisissä päätöksissä minä olin se, joka harkitsi asiaa ainakin kolmesti. Hyvin usein jouduin olemaan kielteisellä kannalla asioiden suhteen, koska ne tuntuivat suuruudellisilta. Siksi olenkin pohdiskellut, että olikohan siinä yksi syy suhteen loppumiselle. No tästäkin voi ottaa vaan opikseen.

• ei lammas

Se mikä toiselle on suureellista voi olla toisen haave. Ja toisen haaveiden jatkuva nitistäminen tappaa kyllä suhteen kuin suhteen.

• hmm...

Mikäs siinä, jos se molemmille osapuolille sopii.

Mutta entäs siinä tapauksessa, kun nainen on järkevämpi osapuoli ja mies enemmänkin se kuuta tavoitteleva taivaanrannanmaalari, niin onko yhtä ookoo, että silloin se nainen pitää miehen kurissa noilla samoilla keinoilla?

Katsos kun yksilöitähän me kaikki ollaan...

• assdas

No ei miehen tarvi olla edes mikään taivaanrannanmaalari jotta nainen käyttäytyy noin. Ihan perusluonne naaraille...

• Totaahan niin

Niinhän miehet tekeekin? Niitähän täytyy itse opettaa vähän unohtamaan sitä niin hiton realistista ja järkevää ajattelutapaansa. Naiset on sitä varten että ne ojentaa miestä tunteilemaan ja haaveleimaan ja miehet on ne jotka yleensä särkee ne haaveet hyvin pitkälti. Kumpiakin tarvitaan. Naiset kuitenkin organisoi ja järjestelee ei miehet. Ne hoitaa tekniikkapuolen ja hyvin järkevästi. Onneksi joku haaveilee niiden puolesta =)

• paimenmies

Tietenkään kenelläkään ei ole tarkoitus tyrmätä toisen ideoita, haaveita, suunnitelmia jne., vaan nähdä niiden kannattavuus. Ihan vaan siltä varalta, ettei satu mitään ikävää.

• HyväMIes--
        paimenmies kirjoitti:

Tietenkään kenelläkään ei ole tarkoitus tyrmätä toisen ideoita, haaveita, suunnitelmia jne., vaan nähdä niiden kannattavuus. Ihan vaan siltä varalta, ettei satu mitään ikävää.

Jotain asioita pitää ratkaista tunnepohjalta ja toisia valintoja ohjaa järki mutta esimerkiksi myötätunto toisia kohtaan syntyy tunteista ja silloin ei pidä ajatella järkevästi vaan vain sydäntä pitää kuunnella. Miehet voi ottaa oppia naisista.
        Liika järkevyys saattaa aiheuttaa enemmän ikävää..mutta niinkuin sanoin molempia tarvitaan

• ...
        paimenmies kirjoitti:

Aika omahyväistä ajatellat, että yksin sinussa asuisi absoluuttinen viisaus siitä, mikä on kannattavaa ja mikä ei. Todellako uskot, että jos sinä uskot jonkin olevan mahdotonta, se myös on aina sitä?

• lilja likka

Tykkään tuosta piirteestä omassa poikaystävässäni. En ole itse mikään hupakko, mutta silti hyvä juttu kun saa jämäkkää palautetta mieheltä. Joskus teen niin kuin itseä huvittaa, vaikka mies sanoisi muuta, mutta se on loppupeleissä hänelle ok, kun kyseessä omat asiani. Ei siis pidä olla kuitenkaan lian tiukkis omalle naiselle. Paljon myös vaikuttaa se, kumpi suhteessa on ns. fiksumpi/älykkäämpi. Edellinen mies oli mua selkeesti tyhmempi (ihan syyllistämättä, näin vain oli) ja silloinkin otin neuvoja, mutta jouduin miettimään kannattaneeko...

• Ei mulla muuta

Nainen pysyy uskollisena kunhan sitä muistaa ''kurittaa'' joka yö.

• No kuka sitä voisi toista aikuista ihmistä pitää jotenkin kurissa tai "kurissa"?

Meillä vaimo kyselee usein mielipidettäni ja sellaisen aina saa. Joskus oivaltaa siitä jotain, joskus mielipide kelpaa muuten vain ja joskus ei ole ollenkaan samaa mieltä. Tekee sitten omat johtopäätöksensä ja valintansa, eihän se minun asiani ole.

Jos vaimo meinaa tehdä jotain sellaista, mitä en tosiaankaan haluaisi, niin vaimo joko luopuu omalla päätöksellään tekemisistään, jos minusta välittää, tai sitten ei. Ja jos ei luovu, niin siinä on yksi toistaiseksi ratkaisematon ongelma suhteeseen lisää ja jos niitä kertyy tarpeeksi, niin ei kai se loputtomiin kestä. Mutta niin ei kestäisi silloinkaan, jos jompi kumpi alkaisi toista "kurissa" pitämään, se ei toimi sen paremmin. Ainoa, millä parisuhteessa voi uhkailla on ero ja siihen päädytään joka tapauksessa, jos jompi kumpi ei vaan halua arvostaa sitä, mikä on toiselle ehdottoman tärkeää.

• Ei onnistu.

Sulla on narsistisia piirteitä.

• Katri-+

Ei ainaka meillä tapahtuis noin.. Ois ennemminkin toisinpäin :D

• täysin nolla

Kyllä naisella saa olla haaveita ja unelmia ja naisen tulee saada mennä ja tulla miten haluaa ja harrastaa sitä mitä haluaa ja tavata kavereitaan. Ja jos haaveilee maailman ympäri matkasta vaikka ei ole rahaa niin hyväksyisin sen täysin. Saa olla myös omia mielipiteitä ja kunnioitan sitä et sanoo mitä ajattelee. Ei se ole hääviä elämää jos mies alkaa määrilemään naisensa tekemisiä. En itse ala määräilemään ketään.

• Entä armo?

Eikö elämässä pidä olla järjestys? Minusta naisena ei ole pitämään miestä kurissa, joten olen valinnut yksinelämisen. Kunhan ei ole vain itsekkäistä syistä kurinpitäjä.

• j0000

täytyy pitää kumppani aina kurissa tai muuten ne alkaa jakamaan v.ttuaan ja k.lliaan vieraille!!!!!!!!!!!!!!!! 'no jakakoon. en jaksa holhota aikuisten perään, kyllä, olen valinnut myös yksinelämisen. säästyy mielipahalta ja sukupuolitaudeilta!!!!!

• paimennettava

Hei, miksi et keskustele asiasta tämän puolisokandidaatin kanssa? Minä ainakin olen taiteellinen ja tunteellinen, mutta töissä järkevä. Olisin vain iloinen, jos saisi olla nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4791
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      18
      2739
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      66
      2621
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2465
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      36
      1934
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1671
    7. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      69
      1560
    8. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1506
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82