mitä mieltä olette.
Kumpi on painavampi syy:
ajaa kolmion takaa rekan eteen (6kuoli)
vai
ajaa reilua ylinopeutta (myös) liikennesäännöistä välittämättä 60tn rautaa alla. Ylinopeus ilmeisesti 27km/h.
itse tulkitsen tämän niin että mikäli rekka olisi ajanut kuuttakymppiä siis rajoituksen mukaisesti niin kolari olisi jäänyt tapahtumatta. Nyt kuski arvioi rekan nopeuden väärin ja eihän auto ehtinyt rekan alta pois jolloin surullinen tapahtuma pääsi tapahtumaan.
ei tää oo mukavaa rekkakuskillekkaan mut itseä ärsyttää ylipäätään rekkojen piittaamattomuus liikenteessa. Ajetaan henkilöautojen eteen risteyksistä luottaen et kyl ne väistää, ylinopeudet, muu "puuhastelu" samalla autoa ajaen. Luetaan lehtiä, syödään, puhutaan puhelimeen jne jne. Myös puskurissa roikkuminen on kamalaa. Henkilöauto jos edessä joutuu jarruttamaan niin POKS se oli sitten siinä....
No ei muuta kuin pikkuautokuskit ja ne teiden kuninkaat kommenttia laittamaan.
Enon rekkakolari, mielipiteitä
81
1077
Vastaukset
- j-p
Kommentoi sinä itsesi hornan tuuttiin, mitä tämä asia sua liikuttaa?? Hanki se kuuluisa elämä.
- pelottaa
Ylikuormaakin oli...
mitähän sääntöä rekan kuljettaja ei rikkonut? - Kolmio...
pelottaa kirjoitti:
Ylikuormaakin oli...
mitähän sääntöä rekan kuljettaja ei rikkonut?Eikös ne olleet kaikki kuskia myöten juovuksissa siinä kolmion takaa tulleessa autossa? Heissä ei sitten varmaan ollut mitään syytä?
Sen sanon vaan, että rattijuopot pois liikenteestä vaarantamasta muiden henkeä. - Kolmion takaa
pelottaa kirjoitti:
Ylikuormaakin oli...
mitähän sääntöä rekan kuljettaja ei rikkonut?Kuka meistä ei riko ajaessaan mitään sääntöjä?
Mutta henkilöauto kuski tuli kuitenkin kolmion takaa eteen, ylikuormassa ja vielä alkoholia veressä. Muistaakseni kolaritilanteissa rattijuoppo todetaan lähes aina syylliseksi. - vesiselvä olinko
Kolmion takaa kirjoitti:
Kuka meistä ei riko ajaessaan mitään sääntöjä?
Mutta henkilöauto kuski tuli kuitenkin kolmion takaa eteen, ylikuormassa ja vielä alkoholia veressä. Muistaakseni kolaritilanteissa rattijuoppo todetaan lähes aina syylliseksi.kuskilla taisi olla promilleja mutta Suomen lainsäädännön mukaisen rajan alle. Siis oli juonut jotakin joskus mutta alle 0,5 promillea todettiin tutkimuksissa. Kyydissä olleilla oli sitten reilummin promilleja.
Itse jos antaisin tuomion niin rekkakuski saisi ehdollisen tuomion kuolemantuottamuksista ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Ja korvauksia kuolleiden perheille. Sekä passituksen autokouluun jos siitä nyt kuskia enää tulikaan, en tiedä taustoja.
Kumpi on muuten painvampi syy? Ottaa yksi kyytiläinen liikaa autoon vai ajaa 27km/h ylinopeutta ylikuorma päällä.
Mielestäni tuo pointti että jos rekka olisi ajanut 60kilsaa tunnissa niin kolaria ei olisi sattunut on aika mietinnän arvoinen. Seat olisi ehtinyt alta pois ja seurue olisi jatkanut matkaansa onnellisena kohti kotia. Rekka kulki nyt 7,5 metriä sekunnissa nopeammin kuin rajoitus salli. Eli Seatin kuljettaja arvioi rekan nopeuden väärin olettaen sen saapuvan hitaammin risteykseen.
Kuvitteellinen tilanne: vilkaiset rekan tulosuuntaan ja toteat että sieltä se tulee, vilkaiset toiseen suuntaan nopeasti (ei tule ketään ajattelet) ja lähdet liikkeelle. Helposti 5 sekuntia meni tähän tapahtumaan. Siinä ajassa rekka ajoikin jo 37,5 metriä lähemmäksi kuin mitä kuljettaja arvioi sen saapuvan. Todennäköisesti näin on käynyt jos seutu oli kuskille tuttua. Tuo matka on hyvin kriittinen, laillisella nopeudella saavuttaessa auto olisi ehtinyt alta pois komeasti ja kääntynyt tielle ilman ongelmia.
Ei sillä ole väliä tuliko kolmion takaa vai ei. Korostan sitä että kolmion takaa ei saa tulla eteen mutta jos toinen ajaa reilua ylinopeutta niin se aiheutti tämän erittäin ikävän tapahtumaketjun. Surullista rekan kuljettajalle ja etenkin kuolleiden omaisille. - jos?
vesiselvä olinko kirjoitti:
kuskilla taisi olla promilleja mutta Suomen lainsäädännön mukaisen rajan alle. Siis oli juonut jotakin joskus mutta alle 0,5 promillea todettiin tutkimuksissa. Kyydissä olleilla oli sitten reilummin promilleja.
Itse jos antaisin tuomion niin rekkakuski saisi ehdollisen tuomion kuolemantuottamuksista ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Ja korvauksia kuolleiden perheille. Sekä passituksen autokouluun jos siitä nyt kuskia enää tulikaan, en tiedä taustoja.
Kumpi on muuten painvampi syy? Ottaa yksi kyytiläinen liikaa autoon vai ajaa 27km/h ylinopeutta ylikuorma päällä.
Mielestäni tuo pointti että jos rekka olisi ajanut 60kilsaa tunnissa niin kolaria ei olisi sattunut on aika mietinnän arvoinen. Seat olisi ehtinyt alta pois ja seurue olisi jatkanut matkaansa onnellisena kohti kotia. Rekka kulki nyt 7,5 metriä sekunnissa nopeammin kuin rajoitus salli. Eli Seatin kuljettaja arvioi rekan nopeuden väärin olettaen sen saapuvan hitaammin risteykseen.
Kuvitteellinen tilanne: vilkaiset rekan tulosuuntaan ja toteat että sieltä se tulee, vilkaiset toiseen suuntaan nopeasti (ei tule ketään ajattelet) ja lähdet liikkeelle. Helposti 5 sekuntia meni tähän tapahtumaan. Siinä ajassa rekka ajoikin jo 37,5 metriä lähemmäksi kuin mitä kuljettaja arvioi sen saapuvan. Todennäköisesti näin on käynyt jos seutu oli kuskille tuttua. Tuo matka on hyvin kriittinen, laillisella nopeudella saavuttaessa auto olisi ehtinyt alta pois komeasti ja kääntynyt tielle ilman ongelmia.
Ei sillä ole väliä tuliko kolmion takaa vai ei. Korostan sitä että kolmion takaa ei saa tulla eteen mutta jos toinen ajaa reilua ylinopeutta niin se aiheutti tämän erittäin ikävän tapahtumaketjun. Surullista rekan kuljettajalle ja etenkin kuolleiden omaisille.Jos ja Jos ja Jos... Jos rekkakuski olisi lähtenyt lähtöpaikasta minuutin myöhemmin. Jos nuoriso olisi ollut kotona kotibileissä eikä lähteneet liikenteeseen. Jos rekka olisi ajanut sallittua ajonopeutta niin olisi rysähtänyt auton perääm eikä kylkeen, seurauksena kuusi vaikeasti vammautunutta tai kuollutta. Mutta se mikä tässä jossittelussa on fakta niin se että kolmion takaa tuleva väistää ja on vastuussa väistämisvelvollisena havainnoimaan että ei vaaranna omaa eikä toisten turvallisuutta. Ai niin, JOS seatin kuljettaja olisi malttanut odottaa rekan tulon olisi onnettomuus vältetty. Vai kävikö perinteiset "viddu, mä en rupee ton rekan perässä junnaamaa.. nyt mennää!!" Kukaan ei tällaisia tapauksia tahdo sattuvaksi, eikä näihin oikein syyllistä löydy.
- Luepa uudestaan
"itseä ärsyttää ylipäätään rekkojen piittaamattomuus liikenteessa. Ajetaan henkilöautojen eteen risteyksistä luottaen et kyl ne väistää, ylinopeudet, muu "puuhastelu" samalla autoa ajaen. Luetaan lehtiä, syödään, puhutaan puhelimeen jne jne. Myös puskurissa roikkuminen on kamalaa. Henkilöauto jos edessä joutuu jarruttamaan niin POKS se oli sitten siinä...."
Ja ei koske pelkästään rekka-autoilijoita. - Nomottaja
Luepa uudestaan kirjoitti:
"itseä ärsyttää ylipäätään rekkojen piittaamattomuus liikenteessa. Ajetaan henkilöautojen eteen risteyksistä luottaen et kyl ne väistää, ylinopeudet, muu "puuhastelu" samalla autoa ajaen. Luetaan lehtiä, syödään, puhutaan puhelimeen jne jne. Myös puskurissa roikkuminen on kamalaa. Henkilöauto jos edessä joutuu jarruttamaan niin POKS se oli sitten siinä...."
Ja ei koske pelkästään rekka-autoilijoita.Rekalla vaan tulee pahempaa jälkeä kuin mopolla....
- Nimimerkki56
Luepa uudestaan kirjoitti:
"itseä ärsyttää ylipäätään rekkojen piittaamattomuus liikenteessa. Ajetaan henkilöautojen eteen risteyksistä luottaen et kyl ne väistää, ylinopeudet, muu "puuhastelu" samalla autoa ajaen. Luetaan lehtiä, syödään, puhutaan puhelimeen jne jne. Myös puskurissa roikkuminen on kamalaa. Henkilöauto jos edessä joutuu jarruttamaan niin POKS se oli sitten siinä...."
Ja ei koske pelkästään rekka-autoilijoita.Mää en ole kyllä moista oikeastaan nähnyt vaikka olenkin jotain 50-60tkm ajanut viimeset 20 vuotta. Ja ihan henkilöautolla.
- TojotakoEtanako
Luepa uudestaan kirjoitti:
"itseä ärsyttää ylipäätään rekkojen piittaamattomuus liikenteessa. Ajetaan henkilöautojen eteen risteyksistä luottaen et kyl ne väistää, ylinopeudet, muu "puuhastelu" samalla autoa ajaen. Luetaan lehtiä, syödään, puhutaan puhelimeen jne jne. Myös puskurissa roikkuminen on kamalaa. Henkilöauto jos edessä joutuu jarruttamaan niin POKS se oli sitten siinä...."
Ja ei koske pelkästään rekka-autoilijoita.Kos nyt sen verran ripeästi liikkuisi ettei nyt edes rekkojen jalkoihin jää. Ne nyt on kuitenkin aika hitaita ja kankeita.
- Kohvakan korvaukset
pelottaa kirjoitti:
Ylikuormaakin oli...
mitähän sääntöä rekan kuljettaja ei rikkonut?Joukko kansanedustajia tehnyt (nyt kesäkuu 2012) kansalaisaloitteen kerjäämisen kieltämiseksi yleisillä paikoilla..
Kun 50 tuhatta allekirjoittanut, niin eduskunnan on otettava lakialoite käsiteltäväksi !!
Vaikuta asioihin. Lopeta vanhustenryöstöt ja kuparivarkaudet yms.. - Tässä tapauksessa
Kolmio... kirjoitti:
Eikös ne olleet kaikki kuskia myöten juovuksissa siinä kolmion takaa tulleessa autossa? Heissä ei sitten varmaan ollut mitään syytä?
Sen sanon vaan, että rattijuopot pois liikenteestä vaarantamasta muiden henkeä.tais rekkakuski tehdä yhteiskunnalle palveluksen kun eliminoi useampia törsäkkeitä yhdellä kertaa tsydeemin etuisuuksia nauttimasta. Sääntö on sitäpaitsi selvä: Kolmion takaa tuleva väistää, oli sitten kännissä tai ei. Tässä tapauksessa tais olla kännissä ja oikeastaan jo se seikka voisi tehdä kuskista syyllisen vaikka olisikin ollut oikeassa. Ei tämä tyhmä kansa muuten opi.
- enkäpelkääollenkaan
oliskohan tuohon onnettomuuden syntyyn saattanut vaikuttaa myös se, että henkilöautossa apumiehenpaikalla sylikkäin istuneet henkilöt estivät kuljettajalta näkyvyyden oikealle..? Saattoikohan muutenkin tarpeellinen varovaisuus unohtumaan "pikku maistissa" ajellessa.....
- FaktatPöytään
Mielenkiinnosta olen seurannut kyseisen valitettavan tapahtuman vaiheita. Nuori kuljettaja, veressä hieman alkoholia. Ilmeisesti valvottu yö kuskina muulle nuorisoporukalle. Vänkärin paikalla pariskunta sylikkäin, katvealueita ja näköesteitä juuri rekan tulosuuntaan. Nuori kokematon kuski. Rekan pysähtymismatka ja massa huomioon ottaen rekan vauhti oli sallituissa rajoissa, ehkä hieman yli. Valokuvista katsottuna osumakohta on sellaisella paikalla että rekka olisi pitänyt havaita aikaisemmin. Kaistan ylitys kun kestää vain muutamia sekunteja. Eikä varmaan rekkakuskikaan ajatellut että kolmion takaa joku työntäisi alle. Näkyvyys ja keli kun oli hyvät. 60 tonnia rautaa on mahdoton saada pysähtymään sekunneissa. Oudointa tässä on se, että jos henkilöauton kuljettaja olisi jostain syystä jäänyt henkiin olisi hänet tuomittu syylliseksi. Nyt ollaan tilanteessa jossa ainut onnettomuudesta selvinnyt tuomitaan, mielestäni yksityiskohdat huomioon ottaen turhaan!
- vasttuuton kuski
Ja rekan kuljettaja ylikuorma päällä, reilu ylinopeus kiire purkamaan kuormaa. Kuka nyt 60 alueella rajoituksia noudattaa. Olen ajanut tästä yli 1000 kertaa ja aina ylinopeutta. No nyt tuli auto eteen. Se on totuus että 60tn ja 60km/h on jo sellainen yhdistelmä että pysähtymismatka on pitkähkö. Saati että 80-90km/h.
ajaakohan tuo kuski edes nykyään rajoitusten mukaan, lehdessä luki että jatkaat öitään normaalisti tuon saman työnantajan palveluksessa.
Osaa näköjään rekkakuskitkin käyttää internettiä....- Itkijäiinesw
Liikennesäännöt, nopeusrajoitukset mukaanlukien, on tarkoitettu noudatettaviksi. Myös ammattilaisille. Odotan hartaasti, että poliisi alkaa puuttumaan perässäroikkujiin. Rekka kahden metrin päässä henkilöauton peräpuskurissa on liika.
- talla tiskiin
Itkijäiinesw kirjoitti:
Liikennesäännöt, nopeusrajoitukset mukaanlukien, on tarkoitettu noudatettaviksi. Myös ammattilaisille. Odotan hartaasti, että poliisi alkaa puuttumaan perässäroikkujiin. Rekka kahden metrin päässä henkilöauton peräpuskurissa on liika.
Paina Iines lisää kaasua, niin ei rekka roiku persiissä..
- Itkijäiinesw
talla tiskiin kirjoitti:
Paina Iines lisää kaasua, niin ei rekka roiku persiissä..
Eikös se 80 km/tunti tarkoita, että se on yläraja? Talla tiskiin taitaa olla näitä rajoittimen sallimissa rajoissa ajavia kuljettajia? Sama vauhti on keli mitä tahansa ja rajoitus mitä tahansa.
- rekka rane
Itkijäiinesw kirjoitti:
Eikös se 80 km/tunti tarkoita, että se on yläraja? Talla tiskiin taitaa olla näitä rajoittimen sallimissa rajoissa ajavia kuljettajia? Sama vauhti on keli mitä tahansa ja rajoitus mitä tahansa.
Jätä sinä mummeli se Tojota talliin ja hanki paikallisliikenteen kuukausikortti. Tollasia nysväreitä on tiet väärällään.
- outo ihmettelijä
Itse olen huomannut että nämä ammattiautoilijat saavat ajaa liikennesääntöjen "yläpuolella":
Taksit (ylinopeus sallitaan)
Rekat (vain ylipainoja kytätään)
vartiointiliikkeet (ylinopeus sallitaan)
bussit (ylinopeus sallitaan)
käsi ylös joka on nähnyt vuorokauden sisällä rekan joka EI puhu kännykkään. Aina luuri korvalla. Pahimmillaan iltalehti ratin päällä avoimena.
Kulttuuri saisi muuttua tässä maassa. Poliisi keskittyy mittailemaan mopojen ja moottoripyörien ääniä??? Eilen uutisissa liikkuva poliisi irroitti kilpiä kun oli melua liikaa. Voi hyvänen aika, eikö niillä ole mitään muuta tekemistä. Samaan aikaan valitetaan resurssipulasta.... - pöllö puussa
On sulla ollut aikaa ihmetellä..istutko puunlatvassa valtatien varrella ja katsot, miten rahtarit "rikkoo lakia"?? No, jos ei muuta ole elämässä..
- Elämän valttikortti
Ei näytä olevan paljoa elämääkääm niillä, jotka joutuvat rekan ruhjomiksi.
- think it
sakkoja kuskille ja vakuutusyhtiö tulee vaatimaan omansa takasin jos tuomio tulee.ei suomessa joudu linnaan vaikka ois ollu selvänä tää joukkio.eikä jonku sadan tuhannen korvaus mitään tee se lisää vaan työhaluja
- näin on
jos kuljettaja tuomitaan törkeästä kuolemantuottamuksesta niin silloin vakuutusyhtiö voi vaatia korvaukset takaisin. Käsittääkseni edes syyttäjä vaadi tuomiota kuin kuudesta kuolemantuottamuksesta. Pässi !
- erittäin viisas
näin on kirjoitti:
jos kuljettaja tuomitaan törkeästä kuolemantuottamuksesta niin silloin vakuutusyhtiö voi vaatia korvaukset takaisin. Käsittääkseni edes syyttäjä vaadi tuomiota kuin kuudesta kuolemantuottamuksesta. Pässi !
eikököhän jätetä nää syylisyys kysymykset niille jotka oli paikalla kun järkeä jaetettiin .ei ne tuu näiltä sivuilta ohjeita kysymään mitä tehdään jutun kans.
- näin on
erittäin viisas kirjoitti:
eikököhän jätetä nää syylisyys kysymykset niille jotka oli paikalla kun järkeä jaetettiin .ei ne tuu näiltä sivuilta ohjeita kysymään mitä tehdään jutun kans.
en ottanut kantaa syyllisyyteen. Oikaisin kirjoittajan käsitystä vakuutusyhtiön oikeudesta periä korjauksia takaisin. Lisäys syyttäjä vaatii myös rankaistusta liikenneturvallisuuden vaarantamista ei törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamista. Pässi !
- yks vaan..
jos rekkakuski saa tuomio tieliikennelailla voi pyyhkiä persettä...
15 §
Väistämisen osoittaminen. Ajo risteykseen
Kuljettajan, joka liikennesääntöjen tai liikennemerkin mukaan on väistämisvelvollinen, on hyvissä ajoin nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä selvästi osoitettava, että hän aikoo noudattaa velvollisuuttaan. Hän saa jatkaa matkaa vain, jos hän muiden ajoneuvojen sijainti, etäisyys ja nopeus huomioon ottaen ei aiheuta vaaraa eikä estettä.
Lähestyessään risteystä tai sinne ajaessaan kuljettajan on sovitettava ajotapansa niin, ettei risteävän tien liikenne häiriinny, jos ajoneuvo joudutaa15 §
Väistämisen osoittaminen. Ajo risteykseen
Kuljettajan, joka liikennesääntöjen tai liikennemerkin mukaan on väistämisvelvollinen, on hyvissä ajoin nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä selvästi osoitettava, että hän aikoo noudattaa velvollisuuttaan. Hän saa jatkaa matkaa vain, jos hän muiden ajoneuvojen sijainti, etäisyys ja nopeus huomioon ottaen ei aiheuta vaaraa eikä estettä.
Lähestyessään risteystä tai sinne ajaessaan kuljettajan on sovitettava ajotapansa niin, ettei risteävän tien liikenne häiriinny, jos ajoneuvo joudutaan pysäyttämään risteykseen.n pysäyttämään risteykseen.- Maantiekiitäjä34
Selkeesti henkilöauton kuljettajan moka. Noin pieni ylinopeus ei voi eikä saa aiheuttaa tuollaista arviointivirhettä. Eihän se kolmion takaa tulija välttämättä edes tiedä risteävän tien nopeusrajoitusta eli ei arvio voi perustua oletettuun nopeusrajoitukseen. Sitten jos se rekka olis tullu 150km/h niin vois jurputtaa mutta eihän tässä nyt ole mitään epäselvää...
Siihen nyt ei voi vedota, että autot eivät olisi törmänneet ollenkaan jos rekka olisi ajanut rajoituksen mukaan, jolloin se olisi ollut vasta muutaman kilometrin päässä risteyksestä. Aika lapsellinen argumentti. Kohta aletaan kelaamaan jokaista kolaria - haa, ajoit 7km/h ylinopeutta 286,5 kilometrin päässä ohittaessasi. Jos et olisi ajanut niin automme eivät olisi koskaan kohdanneet eikä kolaria olisi tullut vaikka ajoinkin punaisia päin...e ei. - AveMariaHoosianna
Maantiekiitäjä34 kirjoitti:
Selkeesti henkilöauton kuljettajan moka. Noin pieni ylinopeus ei voi eikä saa aiheuttaa tuollaista arviointivirhettä. Eihän se kolmion takaa tulija välttämättä edes tiedä risteävän tien nopeusrajoitusta eli ei arvio voi perustua oletettuun nopeusrajoitukseen. Sitten jos se rekka olis tullu 150km/h niin vois jurputtaa mutta eihän tässä nyt ole mitään epäselvää...
Siihen nyt ei voi vedota, että autot eivät olisi törmänneet ollenkaan jos rekka olisi ajanut rajoituksen mukaan, jolloin se olisi ollut vasta muutaman kilometrin päässä risteyksestä. Aika lapsellinen argumentti. Kohta aletaan kelaamaan jokaista kolaria - haa, ajoit 7km/h ylinopeutta 286,5 kilometrin päässä ohittaessasi. Jos et olisi ajanut niin automme eivät olisi koskaan kohdanneet eikä kolaria olisi tullut vaikka ajoinkin punaisia päin...e ei.Nikä se olikaan lopputulos siitä, että rekka ajoi huomattavaa ylinopeutta ja henkilöauto tuli kolmion takaa eteen? Kuusi ihmistä kuoli. Täällä pestään käsiä ja syytetään toista osapuolta, riippuen siitä minkälaisen ratin takana ajaessaan istuu.
- TuomariSlalom
AveMariaHoosianna kirjoitti:
Nikä se olikaan lopputulos siitä, että rekka ajoi huomattavaa ylinopeutta ja henkilöauto tuli kolmion takaa eteen? Kuusi ihmistä kuoli. Täällä pestään käsiä ja syytetään toista osapuolta, riippuen siitä minkälaisen ratin takana ajaessaan istuu.
Ei tuo ylinopeus nyt ole niin huomattava, että se olisi tuota kolaria aiheuttanut tai edes vaikeuttanut lähestymisnopeuden arviointia. Eikä tuolla pienellä ylikuormallakaan ollut merkitystä kolarille. Ei se rekka olis tuossa matkassa pysähtynyt tyhjänäkään.
Rekkakuskille ylikuorma- ja nopeussakot. Ei muuta. Henkilöauton kuljettaja on yksin syyllinen kolariin mutta lienee rangaistuksensa saanut. Valitettavasti.
- haukivuori too
Kauhistuttaa lukea näitä rekkulipoikien kommentteja että pysykää kotona jos ette halua ajaa ylinopeutta. Tietääkseni se 80 kilsaa tunnissa on MAKSIMI nopeus kuorma-autoille.
Se nyt vaan on fakta että virheen on tehnyt sekä auton kuski joka tuli eteen mutta myös ylinopeutta ajava ja ylikuormaa päällä oleva rekkakuski. Kuka nyt sitten on syyllinen kuolemiin on tuomarin päätettävissä. Eipä Seatin kuski ole kertomassa mitä hän näki tai koki tilanteessa. Meillä nyt on rekkakuskin sana että huomasi henkilöauton viime hetkellä. Yhden miehen sanaan ei voi luottaa.
Kun sinulla on täysi poka päällä niin kyllä pitäs vähän katsoa miten ajaa liikennesääntöjen mukaisesti, tai muuten käy näin. Liikennelakikin sanoo että auto on pystyttävä pysäyttämään näkyvissä olevalla matkalla. Jos vauhtia 87 niin aika toivottomalta kuulustaa.
Toivottavasti rekan kuski osaa nykyään ajaa... - yks vaan
eipäs nyt puhuta taas ohi suun rekkakuski ei ole sanonut ,että huomasi seatin viime hetkessä,vaan että oli havainnut auton ja oletti tämän pysähtyvän,koska seatin kuljettaja oli hidastanut vauhti risteysalueele tultua,mutta ei ollutkaan pysähtynyt jostain jostain tuntemattomasta?????
- Rekka-Riitta
Nuoret ei paljon kunnioita kolmioita ja varsinkin kun muita on kyydissä, niin eikun menoksi. Näyttää pitää miten kovaa autolla pääsee. Joka päivä näkee liikenteessä näitä "bemarikuskeja". Ja ei varmaan kuski miettinyt, että tolla tiellä on 60 nopeusrajoitus ja rekka ajaa niin hiljaa, joten jos minä nyt lähden niin kerkiin ihan hyvin. Järkeä päähän. Ei se syyttömäksi tee, jos syyllinen kuolee. Uhrien vanhemmat yrittävät syyllistää rekkakuskia, syyttömiähän ne omat kullanmurut on, ei juo eikä räyhää. Vaikka rekkakuskin pää menis pölkylle niin kyllä ne nuoret kuolleina pysyy eikä se vähennä yhtään omaisten tuskaa.
- frankfruth 2010
moniko näistä jotka syyttää rekkakuskia on oikeasti edes ajanut työkseen? joten käyppäs ajamas ja tule perkele sit syyttelee!!!
- enskahanski
Eikö se ha ollut pysähtynyt ja sitten rekkaa huomaamatta lähtenyt kolmion takaa liikkeelle.Ei siinä "kovaa ajosta" silloin voi olla kysymys.Henkilautolla ainut tahallainen teko on ylikuorma.
Rekalla ylinopeus ja ylikuorma tahallisia.
Ei ole kuin ajan kysymys milloin ristiinantien ja kaituentien risteyksessä tapahtuu rekkaonnettomuus.
Rajotinta vasten punaisia päin surutta.
Onnettomuuksista voisi oppiakin jotain.Myös ison auton kuski. - sivusta seur
90pros rekkakuskeista ajaa yli sallitun ajan herpaantuuhan siinä varmaan 80pros ylinopeuta ??? kiire
- Missä viisaus asuu?
Jos kyseinen kuljettaja ei olisi lähtenyt töihin ollenkaan vaan keskittynyt viisastelemaan senkin ajan keskikajoissaan intternjetsissä niin kolaria ei olisi tapahtunut. Jos kyseinen kuljettaja ei olisi ajanut 30 edellistä kilometriä kuuttakymppiä 80 rajoituksella kotipolliisin perässä niin olisi ohittanut onnettomuuspaikan viisi minuuttia aikaisemmin.
- Kriminaalia
Tällä palstalla puolletaan rekkojen ylinopeuksia ja ylikuormia. Enemmän poliiseja maanteille tutkien ja vaakojen kanssa!
- yks vaan
Kriminaalia kirjoitti:
Tällä palstalla puolletaan rekkojen ylinopeuksia ja ylikuormia. Enemmän poliiseja maanteille tutkien ja vaakojen kanssa!
kuka puolustaa ylinopetta tai ylikuormaa???
on kyse siitä kuka on syypää onnettomuuteen.
nyhän on niin että rekan todellista nopeutta ei tiedä kukaan vaan kaikki perustuu olettamuksiin koska on todettu ettei piirturi ole ollut luotettava,suomessa ei voida tuomita ketään,ellei ole selvää näyttö ja tässä tapauksessa ainut vahva näyttö on siitä että seatin kuljettaja oli jättänyt syystä tai toisesta noudattamatta hänelle merkein osoitettua väistämisvelvollisuutta.yhtä lailla voidaan spekuloida seat kujettajan alkoholin määrää onnetomuus hetkellä,esim milloin koe on otettu on hänelle annettu kenties lisää verta elvytyksessä istuiko apukuskin paikalla kaksi hlö;ä,tai vaikkapa mikä on ollut seatin nopeus ennen kuin se on saapunut risteys alueelle jne.
itse en aja rekkaa enkä näe mitään syytä puolustaa mitään ammattiryhmää.
en tiedä on suomessa yhtään tapausta jossa näin selvästi kolmion takaa tulluta ei pidetäisi syyllisenä,mutta jos näin tapahtuisi,kyseessä olisi ennakkotapaus joka muutaisi koko tieliikennelain... - kania
yks vaan kirjoitti:
kuka puolustaa ylinopetta tai ylikuormaa???
on kyse siitä kuka on syypää onnettomuuteen.
nyhän on niin että rekan todellista nopeutta ei tiedä kukaan vaan kaikki perustuu olettamuksiin koska on todettu ettei piirturi ole ollut luotettava,suomessa ei voida tuomita ketään,ellei ole selvää näyttö ja tässä tapauksessa ainut vahva näyttö on siitä että seatin kuljettaja oli jättänyt syystä tai toisesta noudattamatta hänelle merkein osoitettua väistämisvelvollisuutta.yhtä lailla voidaan spekuloida seat kujettajan alkoholin määrää onnetomuus hetkellä,esim milloin koe on otettu on hänelle annettu kenties lisää verta elvytyksessä istuiko apukuskin paikalla kaksi hlö;ä,tai vaikkapa mikä on ollut seatin nopeus ennen kuin se on saapunut risteys alueelle jne.
itse en aja rekkaa enkä näe mitään syytä puolustaa mitään ammattiryhmää.
en tiedä on suomessa yhtään tapausta jossa näin selvästi kolmion takaa tulluta ei pidetäisi syyllisenä,mutta jos näin tapahtuisi,kyseessä olisi ennakkotapaus joka muutaisi koko tieliikennelain...Suomessahan ei toistaiseksi ole voimassa päälleajo-oikeutta.Ylinopeus risteysalueella on hankalampi juttu.
Toivon kyllä,että rekkakuski selviää sakoilla.
On kyllä saanut jo kovan rangaistuksen...
- kyllä
Kuljetusyrittäjät vastuuseen !!!!Ei renki mahda aikatauluille mitään !! Autonkuljettajien työnantajat vaatii tekemään keikat aina vaan nopeammin,että saa enemmän hilloa !!!!
Vahingon sattuessa annetaa kenkää,kun tuhosi kalliin kaluston.Ja kuormaan kaikki mitä saa mahtumaan.- sormenosotus
Ja siitä syyttämään poliitikkoja, jotka nostavat polttoaineen hinnan ym. niin korkeaksi että saadakseen näkkileivän päälle enää edes voita on ajettava kovaa, ylikuormilla ja yli sallittujen ajoaikojen!!!
- Ahlamsahlam
sormenosotus kirjoitti:
Ja siitä syyttämään poliitikkoja, jotka nostavat polttoaineen hinnan ym. niin korkeaksi että saadakseen näkkileivän päälle enää edes voita on ajettava kovaa, ylikuormilla ja yli sallittujen ajoaikojen!!!
Ja tästä päästäänkin sitten syyttämään öljyntuottajamaita. Pitävät raakaöljyn hinnan korkealla.
- hautajaissydän
Rekkafirma se syyllinen onkin! Kuski täysin syytön ajaessaan ylinopeutta ylipoka päällä. Ketään ei voida pakottaa ajamaan ylinopeutta ehtiäkseen ajaa tarpeeksi monta kuormaa työvuoron aikana. Kyse siitä että ajetaan esimerkiksi 2 reissua lankkuja satamaan ja siinä oli vuoro. Tottakai aika moni vetää koko vuoron ajan rajoittajaa vasten, etenkin aamuyöstä kun poliisitkin on Joensuun keskustassa baarien edustoilla jne.
Rekkulipoika saanut muiston loppuelämäkseen. - 1+1=11 ???
Tänäänkin täysperävaunu vitostiellä 60 alueella "rajoitintavasten" ristiinantien rampin kohdalla.Henkilöautot takana hiljenti rajoitusten mukaan.Ns.länsi-savon suoralla rekka jo noin 300 m kauempana henkilöautoja.
Rekkakuskit ei opi onnettomuuksista yhtään mitään.
Jos kortti otettaisi vaikka 5 vuodeksi pois,se varmasti virkistäisi muistia kummasti.Ja toisella kerralla koko loppuiäksi.- asian vierestä
Oliko tämä nyt se aloituksessa mainittu täysperä? Jos ei, niin ei liity mitenkään tähän ketjuun.
Tässä ketjussa kysytään nimenomaan mielipidettä kyseisestä kolarista, ei mielipidettä raskaasta liikenteestä yleensä. - Ajopiirturi
asian vierestä kirjoitti:
Oliko tämä nyt se aloituksessa mainittu täysperä? Jos ei, niin ei liity mitenkään tähän ketjuun.
Tässä ketjussa kysytään nimenomaan mielipidettä kyseisestä kolarista, ei mielipidettä raskaasta liikenteestä yleensä.Älä rajoita keskustelua! Aloittajan kommenteista on keskustelu laajentunut yleensä rekkojen ajokulttuuriin. Eikö siinä ole mielestäsi korjaamisen varaa?
- jos ajat et ota...
Ajopiirturi kirjoitti:
Älä rajoita keskustelua! Aloittajan kommenteista on keskustelu laajentunut yleensä rekkojen ajokulttuuriin. Eikö siinä ole mielestäsi korjaamisen varaa?
Voisi miettiä myös näitten nuorten ajokulttuuria. Ajellaan kännissä kolmioiden takaa rekkojen eteen. Rekkakuski puhalsi kuitenkin nollan.
- oppia ikä...
jos ajat et ota... kirjoitti:
Voisi miettiä myös näitten nuorten ajokulttuuria. Ajellaan kännissä kolmioiden takaa rekkojen eteen. Rekkakuski puhalsi kuitenkin nollan.
Suomessa raja on tietääkseni 0,5 ...ei esimerkiksi 0,4
Eduskunta on sen niin säätänyt... - Ruusperi #6
Ajopiirturi kirjoitti:
Älä rajoita keskustelua! Aloittajan kommenteista on keskustelu laajentunut yleensä rekkojen ajokulttuuriin. Eikö siinä ole mielestäsi korjaamisen varaa?
No ei sen enempää kuin muidenkaan. Jos jossain näkee jonkun rekan menevän ylinopeutta niin voihan nenä. Ei tuohon paikkaan kaikki muutkaan himmaile.
- autokoulun apuluokka
Siinä samaisella rampillahan on jo ainakin kaksi rekkaonnettomuutta sattunut.Onneksi ei vielä ruumiita.
Viime syksynä viimeksi ajoi rekka siinä henkilövaunuun !
Tyhmempi voisi kuvitella,että Kongikangas olisi hiljentänyt rekkojen kohellusta,mutta ei näy menevän "perille"
- PuolueetonPohtija
Koko ketjun ajan on kirjoitettu Seatin kuljettajan 0,5 promillesta. JOKA ON MITATTU SAIRAALASSA. Jos tuonikäisessä ihmisessä on noin 4-5l verta ja kuljettajaan oli ambulanssissa matkalla juotettu 2,5l veriplasmaa suuren verenhukan vuoksi niin siitä voi lyhyelläkin matikalla itse kukin ynnäillä paljonko lukemat olisivat olleet jos ko. kuljettaja olisi puhaltanut kolaripaikalla...
Toinen asia joka on mielenkiintoista on se, että Seatin kuljettaja oli ollut valveilla edellisestä aamusta asti, ja toiminut koko yön kuljettajana Pielisen kierroksella. Kolari sattui aamukymmeneltä. Vuorokauden valvomisenhan sanotaan vastaavan promillen humalatilaa. Nämä laskelmat maalaisjärjellä ynnäiltynä tekevät ainakin omasta mielestäni NOIN 2 PROMILLEA!!!
Pakko vielä nostaa esille, että ajo-ja lepoaika-asetuksen mukaan jos valvova viranomainen tavoittaa kuorma-autonkuljettajan tuollaisen ajorupeaman jonka ha:n kuljettaja oli valvonut, jälkeen katkeaa matka siihen paiikkaan ja jatkuu sitten kun vaadittava vuorokausilepo on pidetty. Lisäksi tästä kirjoitellaan päälle vielä mojova sakko.
Eikös tieliikennelaki kiellä myös väsyneenä ajamisen...? - haukivuori rulez
no tuo edellinen kirjoitus on rekkaranen aikaansaannos. kiitos mielipiteestä.
kyllä ne oikeudessa kertovat promillemäärän, ei sinun tarvitse lääkäriksi ryhtyä. Eikö?
Ja minä en ole rekkakuski. En myöskään aja pienessä sievässä kuten Seat kuljettaja teki. Sivullisena vaan ihmetyttää julkisuudessa olleet taustatiedot kolarista. Miksei ole tuomittavaa että ajaa kymmeniä tonneja alla reilua ylinopeutta ja ylikuorma päällä? En tuomitse tätä kyseistä rekan kuljettajaa vaan ihmettelen alan vaatimuksia (aikataulut, lepotauot, kuorma, sitominen jne) joita huonosti noudatetaan. johtuuko firman omistajista vai kuljettajista. Aikatauluvaatimukset ainakin ovat kovat.
Yksi mitä olen kuullut kun rekkakuskit kehuvat keskenään että ajoin kolme keikkaa/tonnia puutavaraa vuoron (esim 12h) aikana siihen ja siihen tuntimäärään. Minun ymmärrykseni mukaan tietyssä ajassa sallituin nopeuksin ei voi ajaa enempää kuin toinen? Tai sitten on rikottu lakia jossain kohtaa.
Tieliikennelaki kieltää myös iltalehden lukemisen, kännykkään puhumisen ja syömisen ajon aikana???- Enovaara
Älä sinä ole myöskään poliisi vaan pysy sivullisena. Kuka meistä ei ole ajanut ylinopeutta niin käsi ylös, hups ei noussutkaan yhtään kättä.
Monet meistä kehuu kaikenlaista, mutta totuus on usein jotain muuta.
Jos molemmat osapuolet olisivat olleet henkilöautoja ja tulos olisi jostain syystä ollut sama niin millaista keskustelua nyt käytäisiin..
Etuajo-oikeus ja kärkikolmio ovat tärkeimpiä ja velvoittavampia liikennesääntöjä sekä merkkejä maantiellä. Jos niihin ei enää luottaa niin mihin sitten.
- haukivuori rulez
enovaaralle. näinhän se on.
kärkikolmion takaa tulevilla väistämisvelvollisuus, saat mennä jos arvioit hyvin ehtiväsi alta pois. mutta kun sieltä tuleekin reilua ylinopeuta 60tn rautaa päälle. Selkeä arviointivirhe seat kuskilta.
Ja vaikka olisi ollut molemmat henkilöautoja niin kyllä jonkinmoinen syyttävä katse menisi päätietä kulkevan suuntaan. Nyt se vaan sattui olemaan kuoleman karavaani joka jyräsi kaikki alleen.
Ja oikeastaan täysin turha kommentoida että seatilla oli yksi ylimääräinen kyydissä, niin oli rekallakin lankkua liikaa kyydissä.
linnunlaulu keskeytyi kun maantiejyrä rullasi roimalla vauhdilla risteykseen. - fasdkasn
Kyllähän se ylinopeus edesauttaa sitä kolaria, mutta oikein silti, että kännikuskit jää rekan alle.. kännissä? 6 päällä? kolmion takaa? vittu mitä urpoja..
Hitler! - heh...
Oikeudessahan tuokin asia punnitaan.
Kyllähän nämä suomi 24 tarinat ovat varmaankin oikeudessa asioita,jotka tuomioista päättettäessä otetaan
vakavasti huomioon... - ajan taksilla
Täältä se lopullinen tuomio tulee sanoi tuomari mitä hyvänsä. Varmaan ennen lopullista päätöstä ilmoittaa oikeudelle, että odottakaapas hetkinen. Tarkistan kansan syvimpien rivien tunnelmat suomi.24 palvelusta.
On tämä keskusteluketju näköjään herättänyt tunteita. Toiset tuomitsee Seatin ja jotkut "jopa" kuorma-auton kuljettajan. Toivottavasti on pistänyt miettimään omaa ajosuoritusta ajoit sitten raskaalla tai ihan pienellä autolla. Jokainen kolari on turha.- Viksu106
Joo. Mää en ainakaan halua ajaa kolmion takaa rekan alle. Siinä käy huonosti ja kaskon bonukset tippuu.
En kyllä ole siitä hommasta ollut ennenkään erityisen kiinnostunut.
- vittu mitä paskaa
omasta mielestä kuskille uusi skaaania alle ja hommiin takas..
- Nyykoort
Aika selvä pelihän ton luulis olevan kun kolmion takaa eteen tyrkkää. Tuollaisilla marginaalisilla ylinopeuksilla tai ylikuormilla ei nyt ainakaan heinäntekojärjellä luulis olevan mitään merkitystä asiaan.
- lada 2110
jaa että näköjään itse rekkakuskikin on tänne kirjoittanut, ainakin iltalehdessä oli aika samoilla sanoilla kommentoitu turmapaikan katselmuksessa kuin tällä sivulla. Eipä siinä mitään pistää vaan omaan arvoonsa kommentit.
Syyttäjä muuten sanoi että eipä kuolleita voi syyttää ja rekkakuskillakin rikkeitä joten sinne tuli syyte.... - syytetään joo....
Joo syytetään vaan rekkakuskia... ja siitä hyödytään mitä??
Fakta on, että henkilöauto tuli kolmion takaa ja teki siinä rikkeen = syyllinen.
Jos itse hyppää auton alle ja se tulee ylinopeutta, niin se on varmaan autoilijan vika silloin???? Valoja päälle. Meistä jokainen (99%) on joskus ajanut ylinopeutta. Virheitä sattuu ja valitettavasti nyt sattui huonoon paikkaan. Silti se ei poista sääntöä, että kolmion takaa ei voi tulla eteen. Ajoi toinen sitten 40km/h tai 80km/h. - hpop
Kolmion takaa oleva on syyllinen!
Tää loppu on vaan lakimiesten rikastamista. Ainoalla elävällä on viellä rahat pumpattavana lakimiesten taskuun, muutoin on valtio maksajana...- Sitäjatätä
Luulisin, että tällä palstalla on nyt kuolemantuomio annettu. Odotetaan mitä sanoo oikeus.
- Elmeri mk2
Sitäjatätä kirjoitti:
Luulisin, että tällä palstalla on nyt kuolemantuomio annettu. Odotetaan mitä sanoo oikeus.
Kuolemantuomiot luettiin siinä kärkikolmion kohdalla. Aika ihmeellistä jos tuon vielä rekkamiehen viaksi kampeavat.
- liikennemaisteri
Hei pojat!
Kolmion takaa tulija kyllä syyllinen siltä osin.
Mutta, mutta, mutta...
ylikuorma, kova ylinopeus ja mistä tietää mitä se rekkakuski on ajaessaan tehnyt (muuta kuin ajanut eli lukeminen, ruokailu, puhelu, käsi munissa jne..)niin ei se minusta ole lakimiesten lohottamista jos syyt selvitellään kunnolla. Oma arvaukseni on että kuski saa kuolemantuottamuksista sakkoja. Eikä se taustatietojen perusteella ole mikään vääryys.
Ei se tuo ketään kuolleista takaisin, rikoksista pitää kuitenkin antaa rangaistus oli tässä kolarissa kuolleita tai ei. Vaikka Seat porukka olisi nyt hengissä niin rekkakuskikin kuuluisi saada sakot. Mutta myös Seat kuskille koska ei välittänyt kolmiosta (tosin arvioi rekan vauhdin väärin kun se tuli niin kovaa ylinopeutta tilanteeseen).
Kysyn vain asenteista että miten monta kertaa kyseinen punainen rekka on ajanut tuon kyseisen 60 rajoituksen läpi kaasu pohjassa? Kallistahan se on kun jos jarruttaa ja taas kiihdyttää.... Kuljettajien asenteisiin pitäisi pystyä puuttumaan eikä tässä nyt ole kysymys tästä tapauksesta vaan yleisellä tasolla.- Uimamaisteri
Ei 27km/h yli rajoituksen ole niin paljoa että se selittäisi tollaisen arviointivirheen.
Montako kertaa tuo Seatti on tullut sieltä kolmion takaa tielle hiljentämättä kun ei sieltä ennekään ole ketään tullut. Vai kaiveltiinko siinäkin autossa munia kun kolahti?
Kyllähän tämä on lakimiesten veljeskunnan tulonhankintaa koko juttu. Ylinopeudesta ja ylikuormasta sakot - niistä taitaa olla näyttöä. Kaikki muu on tyhjänpäivästä akateemista lässytystä jolla ei ole mitään merkitystä muille kuin laskun kirjoittavilla juristeille.
- kihomato24
jonkunhan se on lakimiestenkin audit ja espanjan talviasunnot maksettava.
Eikä se munia kavava rekkakuski osaa sitä ajatella kun ylinopeutta ajoi. Sillä hetkellä varmaan mielessä vain että tuosta kun vielä kopasen niin helpottaa.
koskas tuomio annetaan? Onko kenelläkään tietoa? - haukivuori rahat
noniin. tuomio tuli oikeutetusti.
eiköhän jätetä tähän ja makseta sakot pois, jatketaan elämää. Arpia jäi ja osalle todella pahoja.- PenaltiPox
Käsittämätön tuomio. Pennut ajelee kolmion takaa eteen ja se on sitten rekkamiehen vika. Jonkunasteinen oikeusmurha, en jummarra.
Saattaa olla kuitenkin helpompi maksaa sakot ja haistattaa p:n koko valtiovallalle. - Mielipide on
Onneksi tuo ei ole mikään taivaallinen totuus.
- moro sinne ylös
Mielipide on kirjoitti:
Onneksi tuo ei ole mikään taivaallinen totuus.
Tuomio oikeudessa rekkakuskille. Se on siis totuss. Kohtalo vei Seatin porukat pilvenreunalle. Sekin on omanlainen totuus/kohtalo.
- Eduskunnastakuultua
moro sinne ylös kirjoitti:
Tuomio oikeudessa rekkakuskille. Se on siis totuss. Kohtalo vei Seatin porukat pilvenreunalle. Sekin on omanlainen totuus/kohtalo.
Ei kun tuomio on vaan muutaman juristin mielipide lakipykälien tulkinnasta. Sen takia ei rekkamiehen kannata unettomia öitä viettää jos rahat vaan riittää maksaa penaltit pois. Iteppähän tuo tietää mitä teki tai oli tekemättä. Voi sitten neuvotella niistä yläkerran ukon kanssa.
Mut tämä Seatin porukka kyllä kohtasi sen taivaallisen totuuden. Yhden tolloilusta rangaistiin koko porukkaa raskaimman mukaan. Valitettavasti.
- Fysiikkaa
60 km/h = 17 metriä/s, oikeuden päättelemä 65 km/h = 18 m/s. Jos ajoi oikeasti 80 km/h, niin 22 m/s. Jos olisin diktaatorina päättämässä niin en olisi antanut mitään tuomiota rekkakuskille, kärkikolmio on vahva merkki ja niin sen kuuluu ollakin. Noilla nopeuksilla rekka on liikkunut pahimmillaan 5 m/s enemmän tai vähemmän, lopputulokseen tuskin mitään vaikutusta. Henkkarihan liikkui huomattavasti hiljempaa ja rekan eteen, tuhojen kannalta on se ja sama törmääkö rekka Siittimen kylkeen 60 vai 80 km/h. Rekan jarrutusmatka on joka tapauksessa täydessä lastissa noilla nopeuksillä pitkä. Olisi mielenkiintoista nähdä simulaatio eri vaihtoehdoista. Lopputulos oli joka tapauksessa synkkä, siitä vastaa kuitenkin henkkarin kuljettaja jossain muualla.
- Ikäviä tapauksia
Jos rekan nopeus olisi ollut törmäyshetkellä 65 km/h olisi jälki ollut
jokseenkin tällaista.
http://www.youtube.com/watch?v=55_GYqde2Xg
Tämä video oli Iltalehden sivuilla jokin aika sitten.
- karavaanikulkee
Eilen Ahvenisentietä ajaneena huomioita:
- päällyste on osin tosi paskassa kunnossa
- puutavaraa kulkee rekoista päätellen runsaasti
- rekkojen vauhti ihan ok, eli henkilöautolla ei meinaa perässä pysyä 80 -alueella jos rajoitusta ajaa
- satasen alueet näköjään lähes poistettu tieltä ?? Kyllä niitä viime kesänä oli.
- kolaripaikalla edellä ajavat veti vauhdin pois, liekkö tunnettu tutkapaikka nykyään- Oletko koskaan
tajunnut että kuorma-auton nopeusmittari on hyvin tarkka verrattuna oman autosi mittariin. Rajoittimet on säädetty normaalisti 85-87 km/h eli sen lujempaa ne eivät kulje. Ärsyttää kun moni varovainen ajaa henkilöautolla kahdeksaakymppiä mittarin mukaan tai jopa sen alle jolloin todellinen nopeus on suurinpiirtein 70. Isossa autossa tuo puuttuva 10 km/h seuraavassa ylämäessä kyllä tuntuu ja aiheuttaa monesti talvella jopa vaaratilanteita. Se joka ei tajua kokonaisuutta, ei vaan tajua.
- karavaanikulkee
Oletko koskaan kirjoitti:
tajunnut että kuorma-auton nopeusmittari on hyvin tarkka verrattuna oman autosi mittariin. Rajoittimet on säädetty normaalisti 85-87 km/h eli sen lujempaa ne eivät kulje. Ärsyttää kun moni varovainen ajaa henkilöautolla kahdeksaakymppiä mittarin mukaan tai jopa sen alle jolloin todellinen nopeus on suurinpiirtein 70. Isossa autossa tuo puuttuva 10 km/h seuraavassa ylämäessä kyllä tuntuu ja aiheuttaa monesti talvella jopa vaaratilanteita. Se joka ei tajua kokonaisuutta, ei vaan tajua.
Elä kuule käy viisastelemaan, navigaattorin nopeusnäyttö vakionopeudensäätimellä tasaisella tiellä kertoo hyvin tarkkaan kuinka lujaa vedetään. Ylinopeutta piste. Ei se minua haittaa mutta turha on rekkakuskien itkeä täällä oikeusmurhasta kun faktat puhuu muuta.
- 16 wheels
Koko tapaus oli onnettomien yhteensattumien tulos. Kuka tässä on syyllinen tai syytön, ei sitten kukaan..Se vaan, että viuna ja auto on yhteensopimaton yhdistelmä.
- 80 km
Surullinen tapaus kaikenkaikkiaan.Jospa rekkavaunukuskit tästä oppisivat jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006514
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313890törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303305Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471043Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889