pysyykö hermot kasas

lyhyt pinna

onko muilla samoja ongelmia ilmennyt?? kehonrakennusta harrastavilla että ärsytys kynnys laskenut todella naurattavan pieneksi ja nyt en tarkoita mitään tyyliä kusi noussut päähän et jokaisesta sanasta rupee äksyämään. vaan voisiko kuhtua impulssiivisesti räjähtelen silloin tällöin aika aiheettomistakin jutuista (ei hormooneja käytetty) ja entiedä onko näil tiedoil väli mut laitankuitenkin harrastanut noin 5v 4-5 kertaa viikossa kausiluonteisesti tottakai niin sanotulla lepokaudella jotain 2-3 viikko ja tähän vielä jos sais mielipidettä oisko parasta lopettaa vai antaa toisten tottua siihen lyhyeeseen pinnaan (tietoisia lyhyestä pinnasta)

22

137

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastapainoa

Ei kannata unohtaa sali harrastusten ohessa hermojen lepuuttamista yms. harjoutuksia, etteivät hermot ole aina niin pinteessä, kun suuria painoja nosteltaessa. hermojen purkaminen äksyilemällä ei tee tilanteesta parempaa vaan "lepuuttaminen" olisi hyvä harrastus, mikä se lieneekään niin se selviää rohkeasti kokeilemalla. Kehonrakennus on muutakin kuin pelkkää ulkokuoren rakentamista.

• lyhyt pinna

tota miten hermot millään taval liittyy painojen nostelemiseen minua se tuntuu ennemmin rauhoittavan vaikka hermojen kesto kyl tuntuu olevan pienempi alotettuani ton ja muutkin sanonut samaa ja eikyl helpota asiaa yhtään et muut ketkä tietää niin tahallaan ärsyttää :)

• vastaelämä
        lyhyt pinna kirjoitti:

tota miten hermot millään taval liittyy painojen nostelemiseen minua se tuntuu ennemmin rauhoittavan vaikka hermojen kesto kyl tuntuu olevan pienempi alotettuani ton ja muutkin sanonut samaa ja eikyl helpota asiaa yhtään et muut ketkä tietää niin tahallaan ärsyttää :)

Joillakin rauhoittaa, se on yksilöllistä ja riippuu millä tasolla harrastaa painojen nostelua. Usein kroppa tarvitsee punttitreenien ohessa jotain muutakin rauhoittavaa toimintaa tai lepoa ym.. ei painojen nosteleminen muuten liity hermoihin, mutta kovaa treenaavan täytyy keskittyä enemmän myös palautumiseen ja muihinkin elämäntapoihinsa. Syitä on monia miksi hermot voivat olla kireällä yksi yleinen syy on väsymys, joka taas voi johtua jostain muusta tekijästä kun painojen nostelusta, kuten työstä, opiskelusta.

• testosteeeeero
        lyhyt pinna kirjoitti:

Kyllä liikunta, ravinto ja yöuni vaikuttaa hormonitasapainoon ja mm. testosteronipitoisuuteen, miehillä ja naisilla.

Voihan tietenkin olla myös, että jotkin käsittelemättömät turhaumat, pettymykset ja ahdistukset alkavat oireilla ja itse ongelmiin ei ole vieläkään uskallettu katsoa ja niiden kanssa töitä tehdä.

Entä kaveriksi jokin ihan muu harrastus tai projekti (tyyliin joku soitin, kieli tai vaikka yrttien kasvattaminen kokkailuja varten, kaikki joogailut ja hengitysharjoitukset tai vaikka laulaminen laskee verenpainetta ja tuo hyvää oloa)

• jospa´

susta on tullut itsevarmempi. Sää et ole ennen uskaltanut näyttää tunteitasi

• lyhyt pinna

hymm tos saatat olla hyvinkin oikeassa mut sais kyl esiintyä vähän toisel taval

• --..--

En ole huomannut tuollaista efektiä vaikka muutamia vuosia jo treeniä takana.
      Päin vastoin se rauhoittaa ja purkaa paineita kun salillä pääsee vääntämään ja myöhemmin fiilis on hyvä.
      Dieetti tosin aiheuttaa mulle hermojen kiristystä tosi paljon, päivällä duunissa äksyilen ihmisille ja muutenkin mutta en punttiksella äksyile, sillä siellä on tärkeetä keskittyy tekee liikkeet oikein tai muuten ne menee repimiseks ja silloin käytännössä kaikki menee metsään.

• lyhyt pinna

samoin rauhottaa kummasti eisitä puntilla ole kyl yhtään äksynä päin vastoin

• Kyl se

adrenaalin eritys tietenkin tekee ihmisen vihaiseksi. Jäisikö adrenaalitaso/-eritys jotenkin päälle treenien jälkeen?

• --..--

Kyllä mä treenien jälkeen ainakin olen ihan puhki ja voimaton. ei siinä jaksa enää mitään ruveta riehuu. Fiilis tulee kuitenkin paremmaks sillä treenin jälkeinen endorfiini ryöppy saa hyvän olon liikkelle. Sehän on kehon oma tapa palkita liikunnasta.

• lyhyt pinna

enkyl tarkottanut heti senjälkeen vaan aika impulsiivista hermojen menettämistä vaik esim et vaik illlanistujaisissa ihan ok mennyt koko iltasit joku vaan jotain hymm normia sanoo niin siit hirveet pulti ja ihan viel pieneksi tiedoksi ei niist ennen mikään ole ottanut hermoon

• 23
        lyhyt pinna kirjoitti:

enkyl tarkottanut heti senjälkeen vaan aika impulsiivista hermojen menettämistä vaik esim et vaik illlanistujaisissa ihan ok mennyt koko iltasit joku vaan jotain hymm normia sanoo niin siit hirveet pulti ja ihan viel pieneksi tiedoksi ei niist ennen mikään ole ottanut hermoon

Adrenaalitaso korkealla?

Joskus itse oon hermostunut, jos ei oo voinut vähään aikaan treenata (treeniriippuvuutta)

• --.,.--

Sellanen kyllä viittaa siihen että et oo päässy palautumaan hyvin reeneistä eli sokerit alhaalla ja siks äksyilyttää. treenien jälkeen pitää syödä hyvin. Päivän isoin ruoka tulis syödä treenien jälkeen sillä silloin kroppa sitä energiaa tarttee.

• lyhyt pinna

tjaa ehkäpä se voiskin olla semmosta riippuvuutta tosiaan ja nuo eväs asiat kyl pitäisi olla aika kohillaan et ei ainakaan energian puutetta pitäisi olla kuitenkin 5-6 kertaa päivä tulee syötyä varsinainen ruoka

• kyl se

itsensä rääkkääminen treeneissä on meikäläisellä myös "stressilääkettä". Jos on ilman endorfiiniä monta päivää, niin alkaa hermo tulla pinnalle.

• eli toisin sanoen
        kyl se kirjoitti:

itsensä rääkkääminen treeneissä on meikäläisellä myös "stressilääkettä". Jos on ilman endorfiiniä monta päivää, niin alkaa hermo tulla pinnalle.

tulee vieroitusoireita

• 10

Ylikunto väsyttää ja hermostuttaa

• lyhyt pinna

tiedän ylikunnon oireet ja niitä kyl ei minulla ole

• lapsi sisällämme

se on, joka huomiota hakee äksyilemällä. Vastakaikua huutaa pieni lapsi sinussa.

• lyhyt pinna
        lapsi sisällämme kirjoitti:

se on, joka huomiota hakee äksyilemällä. Vastakaikua huutaa pieni lapsi sinussa.

jaha mistähän tonkin kekkasit oikein

• Lieneekö syynä

Lieneekö ongelma niille mitkä käyttää "nappeja"?

• lyhyt pinna

jaa kyl täs aineita mätetään mut ihan kyl kaupastasaatavia(mass .fi esim) posket kuin marsul heh heh ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe