Voisiko joku kertoa miten vaikea soitin pasuuna on ja millä hinnalla niitä saa käytettynä tai uutena, käytetty olisi varmaa järkevämpi vaihtoehto alotukseen. Myykää mulle pasuuna! :)
Vastaukset 8
- Vilpertti
Vetopasuuna on kohtuu vaikea soitin koska siinä soittajan pitää osua oikeaan kohtaan aina, you know... Monet soittavat ensin baritonia ja sitten vähän kehityttyään ottavat pasuunan kaveriksi... Mutta kyllä kai pasuunallakin voi aloittaa, miksei. Käytetyn pasuunan vois saada jopa 1000€, en oo varma... Hyviä merkkejä on Yamaha (ite tykkään ainaki, tosin soitan tuubaa), B&S (kuulopuheitten mukaan yksi parhaista merkeistä)... Mutta kysele vielä, en tiiä kannattaako luottaa mun tietoihin..
- jari
kiitos vastauksesta, eli ei iha helpol pääse jos alottaa soittamaan :)
- 40vpuhaltimiasoittanut
Puhtaan äänen tuottaminen on haastavampaa verrattuna venttiilisoittimiin. Tosin huulten kunto ja taito kuunnella tuottamaansa ääntä on puhtaan äänen tuottamisessa keskeistä kaikilla puhaltimilla. Puhaltamisen paine ja huulten ansatsin rakentaminen ja ylläpitäminen on pasuunalla sen sijaan huomattavasti vähemmän raskasta kuin esim. soitettaessa trumpettia.
Venttiilipasuuna on hyvä kompromissi opetella soittamaan pasuunaa; - Saksalaiselta Thomannilta saa kelvollisen venttiilipasuunan n. 400 eurolla postimyynnissä. Opetusta kannattaa hankkia alusta alkaen, niin välttyy monelta turhauttavalta haasteelta.
- Antti
osta vaikka toi http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-163800.html?sn=d702b15a11e8a1fb836171e9057fc4d9 23€ postikuluja
...niin et tipu korkeelta.
Itselläni on Thomanin Trumpetti...ja en voi moittia...ihan OK trumpetti.
T: Antti- jari
kiitti vastauskesta, mitä luulet mite helposti sais myytyä pois jossei sit nappaakkaan opetella soittaa?
- Antti
jari kirjoitti:
kiitti vastauskesta, mitä luulet mite helposti sais myytyä pois jossei sit nappaakkaan opetella soittaa?
...mutta eikös ton saa myytyä kun vaan pyydä tähtitieteellisiä.Mutta miksi myydä...pitää vaikka sitten seinällä koristeena....ja kertoo sitten aikoonaan vaikka lastenlapsille, kuinka Jaripaappa soitteli sillä ennen kuin miehet....ja hyvin.
...niin tohon ostoon vielä...niin itse ostin trumpetin uuden ihan vaan sen takia kun mielestäni vaskisoitin on henkilökohtainen soitin.Ainakin tietää ettei kukaan kuppasuu oo sinne räkinyt. - jari
Antti kirjoitti:
...mutta eikös ton saa myytyä kun vaan pyydä tähtitieteellisiä.Mutta miksi myydä...pitää vaikka sitten seinällä koristeena....ja kertoo sitten aikoonaan vaikka lastenlapsille, kuinka Jaripaappa soitteli sillä ennen kuin miehet....ja hyvin.
...niin tohon ostoon vielä...niin itse ostin trumpetin uuden ihan vaan sen takia kun mielestäni vaskisoitin on henkilökohtainen soitin.Ainakin tietää ettei kukaan kuppasuu oo sinne räkinyt.Joo totta eise pahan näkönen oo koristeenakaan. Tein eile tilauksen muttei oo tullu viel tilaus vahvistusta
- Anonyymi
Itse soitan pasuunaa. usein kaikki aloittavat alttotorvella tenoritorvella tai baritonitorvella itse aloitin ensimmäisellä. Hauska soitin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611326Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901017- 164927
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105864Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30853Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25788Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks45745Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27694
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu125685VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.155601Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187501- 55497
- 39495