Tupakoinnin lopettaminen sähkötupakan avulla???

Röökaaja-jo-20v

Eli kuinka helppoa on tupakoinnin lopettaminen sähkötupakkaan siirtymällä? Löytyykö täältä porukkaa jotka olisivat lopettaneet tupakan polton kokonaan ja siirtyneet sähkötupakan käyttöön. Itse olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan että onnistuiko röökin polton lopettaminen kuinka helposti ja onko huomannut eroa esim. yleisessä olotilassa kun on alkanut käyttämään näitä elektronisia savukkeita?

Itsellä on usein aika paha tupakkayskä ja en haluaisi kuitenkaan terveyttäni pilata röökiä polttamalla joten olen tosiaan miettinyt että sähkötupakka voisi olla huomattavasti parempi vaihtoehto. Joten jos olet päässyt eroon tupakasta sähkötupakan avulla niin kerropa ihmeessä kokemuksiasi?

134

9481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provari mod

Onhan noita lopetaneita vaikka miten paljon.
      Itse 40 vuotta tupakoineena lopetin lähes täysin, 1-2 tupakkaa menee vielä aamusta mutta muuten loppupäivä sähkötupakalla.
      Tuapakkayskä katoaa muutamassa viikossa kun keuhkot puhdistuu, hengittäminen on helpompaa eikä hengästy enää yhtä helposti koin kokopäiväisesti tupakoidessa, maku ja hajuaistikin toimii paremmin.

Jos sähkötupakan hankit hanki heti kerralla hyvä.
      http://www.e-savuke.com/forum/

• on tullut kokeiltua

Kyllä se oiva apu on. Nikotiinia ei mielestäni ihan täysin korvaa ja se on lähinnä sen takia että tuntuu aidolta savulta, ja välillä saattaa tulla ns. "niksuja".

Vähän tahdonvoimaa, niin varmasti saa lopetettua.

• on tullut kokeiltua
        on tullut kokeiltua kirjoitti:

Kyllä se oiva apu on. Nikotiinia ei mielestäni ihan täysin korvaa ja se on lähinnä sen takia että tuntuu aidolta savulta, ja välillä saattaa tulla ns. "niksuja".

Vähän tahdonvoimaa, niin varmasti saa lopetettua.

Niin ja lisäyksenä että vaikka ei saisikaan heti laakista lopetettua, niin kannattaa silti yrittää, ei tuo iso hinta ole jos sillä pääsee sillä röökistä eroon.

• amppari.

Oikeasti ainoa tehokas tapa on kerrasta poikki.

• je

Janaapurisi ilahtuu jos asut kerrostalossa kun lopetat sen naapurin savustamisen samalla.KIITOS

• HALPAA!
        on tullut kokeiltua kirjoitti:

Niin ja lisäyksenä että vaikka ei saisikaan heti laakista lopetettua, niin kannattaa silti yrittää, ei tuo iso hinta ole jos sillä pääsee sillä röökistä eroon.

Tässä on varmasti Euroopan halvin satsi sähkötupakkoja, varsinkin, kun ottaa huomioon, että mukaan tulee 42 nikotiiniliemellä esitäytettyä cartomizeria, eli ei erillistä nestesäiliötä ja höyrystintä eikä siis säiliöiden täyttämistä käsipelillä:
        http://www.vipelectroniccigarette.co.uk/vip-ultimate-kit-tobacco-p-61.html

Paketti Englannista tilattuna postikuluineen 83 euroa, ja siinä tulee kaikki tarpeellinen ketjupolttajalle kuukaudeksi ja vähemmän polttavalle kolmeksi kuukaudeksi. Tilaajan ei edes tarvitse rekisteröityä tilaajaksi kuten kaikilla muilla sähkötupakkafirmoilla on tapana.

Mukana tulee

- sähkötupakka-aski, jossa pidike kahdelle cartomizerille
        - kaksi akkua
        - 42 valmiiksi täytettyä cartomizeria, joissa jokaisessa valmiina höyrystäjä ja nikotiiniliemi joka vastaa 40 tupakkaa
        - USB-laturi
        - brittiadapteri
        - kova salkku

Tämä vastaa 1680 savuketta, ja kaikki valmiina! Vain akun lataus ja cartomizerin ruuvaaminen kiinni. Ei muita säätöjä.

• ent,röökimuija
        amppari. kirjoitti:

Oikeasti ainoa tehokas tapa on kerrasta poikki.

päätin vaan yksi aamu että nyt saa savustaminen riittää ja olen kiitollinen miten helppoa on ollut .ostin kyllä apteekista nikorette inholaattoria mutta eipä noita ole juuri tarvinnut,joten semppiä kaikille lopettaneille

• 3+14

Meitä tupakoinnin lopettaneita on paljon, kuten tuossa jo mainittiinkin. Itse olen käyttänyt sähkösavuketta n. 5kk ja tavalliseen tupakkaan ei edes tee mieli enään siirtyä. Alku oli hieman hankalaa, mutta kun löydät sen oman laitteesi mikä sinulle sopii niin tästä tulee niin mielyttävää ettei edes tupakkaa tee mieli ja terveysvaikutukset ovat samanlaisia kuin lopettaminen esim. nikotiinipurkalla. Hajuaisti, makuaisti palaa, tupakkayskä katoaa jne. Suosittelen!

• Sähkömiesporvoosta

Kyllähän noi sähköröökit ihan OK on jos vaan ostat kunnollisen. Kannattaa aina ennen ostamista tsekkaa sen hetken parhaat tuotteet virallisilta sähkörööki-sivuilta eli, www.sähkötupakka.com firefoxissa näkyy muodossa http://www.xn--shktupakka-q5a2t.com/

• Porvoosta myös

Porvoostakin taitaa nykyään saada sähkösavukkeita. Kuulin tutulta että nesteeltä saisi välineitä ja nesteitä, en kyllä yhtään tiedä että millaisia noi niiden sähkösavukkeet ovat.

• näin täällä
        Porvoosta myös kirjoitti:

Porvoostakin taitaa nykyään saada sähkösavukkeita. Kuulin tutulta että nesteeltä saisi välineitä ja nesteitä, en kyllä yhtään tiedä että millaisia noi niiden sähkösavukkeet ovat.

Saa niitä nesteitä suomesta, mutta ilman nikotiinia. Itse olen käyttänyt englannista tilattavia nesteitä, niissä on nikotiinia. Jos en nikotiinia "kaipaisi" niin enköhän olisi tupakoinnin lopettanut jo vuosia sitten. Aamutupakan käyn polttaan, kahvia odotellessa, muuten sähkötupalla. Tupakassa kuitenkin se nikotiini on pienin paha, terva, häkä, syadini jne. ovat niitä kunnon myrkkyjä, mitä ei elimistö kaipaa, eikä niitä ole sähkötupakassa, vesihyöryllistä nikotiinia vain.

• Porvoosta myös
        näin täällä kirjoitti:

Saa niitä nesteitä suomesta, mutta ilman nikotiinia. Itse olen käyttänyt englannista tilattavia nesteitä, niissä on nikotiinia. Jos en nikotiinia "kaipaisi" niin enköhän olisi tupakoinnin lopettanut jo vuosia sitten. Aamutupakan käyn polttaan, kahvia odotellessa, muuten sähkötupalla. Tupakassa kuitenkin se nikotiini on pienin paha, terva, häkä, syadini jne. ovat niitä kunnon myrkkyjä, mitä ei elimistö kaipaa, eikä niitä ole sähkötupakassa, vesihyöryllistä nikotiinia vain.

Olen kyllä tietoinen että ei saa suomesta nikotiinipitoisia nesteitä. Itse olen höyrystellyt n.6kk ja nesteet tilaan aina englannista (LF). Sähkösavuke tarvikkeet tilaan aina suomesta. Onkohan kukaan testannut näitä nesteellä myytäviä välineitä?

• miksi siellä
        näin täällä kirjoitti:

Miksi ihmeessä poltat enään analogista? Minä ja moni tuttavanikin kun aloitimme vapottelun niin analogiset jäivät heti pois... toi on vähän niin kuin itsensä kusettamista.

• 56e56

Tupakkaystä ja tukkoinen olo häviää nopeasti lopetettuasi tupakoinnin, eli sama kuin siirtyessäsi sähkö"tupakkaan". Sähkökessun vesihöyry päinvastoin toimii apuna keuhkojen puhdistumisessa, sama kuin höyryhengittäisit flunssan yhteydessä.

Tupakkaa ei tee mieli sähkökessuttelun aloitettua. Ainoa että joskus aamuisin kaipaa sitä röökin hajua siinä aamukahvin yhteydessä, mutta se nyt on tosi pientä.

• tervakeuhopaska

Suosittelen lämpimästi. Röökaamisen lopettaminen ei ole ikinä ollut näin helppoa ja vaivatonta. Sähkötupakasta saa saman nikotiini-kiksin ku vetäis tervarullaa, joten ei tunnu yhtään pahalta. Sähkötupakka on paras keksintö sitten pyörän ja tulen. Saat kaikki tupakoinnin hyvät puolet, muttet ainoatakaan huonoa puolta. Mikäli ei lasketa sitä lukuun, että rahaa tähänkin toki menee, mutta huomattavasti vähemmän.

Tupakkayskä häviää nopeasti, hajuaisti palautuu, jaksaminen lisääntyy, henki ja vaatteet ei enää haise, sekä vaimon nalkutus "syöpäkääryleen vetämisestä" loppuu :D

Ainoa mitä "menettää" sähkötupakoinnissa on, että enää et voi olla cool... niinkun ne pahikset yläasteen pihalla. Tämä kun ei ole seksikästä, kuten malboromies on. :D

• tervakeuhopaska

Ja se jäi sanomatta, että itse vedin punasta lamamallua reilu askin päivässä 25v ajan... eli jonkinlaista vertailupohjaa kyllä löytyy.

• Entinen tupakoija

No ne yläasteajat ym. meni jo aikoja sitten. Nykyään tupakointi ei kyllä ole enää cool, vaan tupakoijia pidetään lähinnä typerinä. Se on oikein se!

• T.
        Entinen tupakoija kirjoitti:

No ne yläasteajat ym. meni jo aikoja sitten. Nykyään tupakointi ei kyllä ole enää cool, vaan tupakoijia pidetään lähinnä typerinä. Se on oikein se!

Nykyään ainakin jossain kouluissa teineillä taas on hirveä sähköröökibuumi.
        No pienempi pahahan se on kuin oikea rööki.

• sama täällä

Thumbs up!

• dfgdfnnbdng
        T. kirjoitti:

Nykyään ainakin jossain kouluissa teineillä taas on hirveä sähköröökibuumi.
        No pienempi pahahan se on kuin oikea rööki.

Idiotismin eri vivahteita. Kyllä ne sen itsekin vielä tajuavat. 15 vuoden päästä. Ja silloin saattaapi veetuttaa oma tyhmyys.

• ei polttava

Mä poltin 28 vuotta ja loppuvuosissa meni jo kahta askia malboroo päivä ja oli jatkuva yskä.Lopetin kertaheitolla 17 Tammikuuta 2009.Se oli ihme kyllä yllättävän helppoo.En tarvinu sähkötupakkaa enkä nicorettei.Lopettaminen vaatii vahvaa itsekuria jota mulla on.Nykyään kun vaastaani tulee tupakoiva ihminen niin se haju tosi paha.Maku ja haju aistit parani ja kunto koheni huomattavasti.

• jppjp orginal

Mulla loppu oikean tupakan poltto samana päivänä, kun postista tuli nesteet ja sähkötupakka laitteet. Ja vaimolla sama juttu. Kumpikin poltettiin yli 25v.

Nyt savuttomana täysin yli puolivuotta. Ei tehnyt edes mieli kaljotellessa oikeaa tupakkaa.

Meille helppo juttu. Ollaan kaikinpuolin paremmassa kunnossa.
      - Ruoka kyllä alko maistumaan vähän liiankin hyvin...

• vbzzxx26

Itse tilasin ja kokeilin polttelin pari viikkoa innoissani, mutta sitten palasin tupakkaan eli ei toiminut. Onneksi en maksanut itseäni kipeeksi tuotteista vaan ostin halvan aloituspakkauksen jonka voi surutta heittää roskiin.
      Ihan hyvä keksintö niille kellä auttaa

• jppjp orginal

Ehkä toi johtui just huonoista laitteista, tai nesteistä.
        Kokeileppa vaikka jonkin kaverin sähkötupakkaa jolla on laadukkaat laitteet ja hyviä nesteitä.
        Ei ainakaan mene rahat hukkaan jos ei sittenkään toimi.

• Niinpäs niih

Suurin syy epäonnistumiseen on juuri huonot laitteet. Ostetaan joku Greensmoken tai muun törkeästi ylihinnoiteltu laite, jossa akku kestää pari tuntia ja höyryä ei tule kuin pieni pössäys. Ei ihme jos ei toimi.

Kunnon laite oikeasta paikasta, niin ei edes maksa niin paljon kuin nuo onnettomat värkit.

• Omia polkujaan
        Niinpäs niih kirjoitti:

Suurin syy epäonnistumiseen on juuri huonot laitteet. Ostetaan joku Greensmoken tai muun törkeästi ylihinnoiteltu laite, jossa akku kestää pari tuntia ja höyryä ei tule kuin pieni pössäys. Ei ihme jos ei toimi.

Kunnon laite oikeasta paikasta, niin ei edes maksa niin paljon kuin nuo onnettomat värkit.

Suurin syy epäonnistumiseen on henkisen selkärangan puuttuminen.

• OOH!
        Omia polkujaan kirjoitti:

Suurin syy epäonnistumiseen on henkisen selkärangan puuttuminen.

Oi kun olet mahtava ja sinulla on valtava henkinen selkäranka. Leuhkipa vähän lisää vielä.

• lyhyt akku
        Niinpäs niih kirjoitti:

mutta enää ei tee mieli savutella edes sähkötupakkaa usein...

• kunnon höyryt
        Niinpäs niih kirjoitti:

Eipä millään laitteella saa kunnon pössyjä , jos akku on huono . Greensmoken vakiona tuleva akku ei kauaa kestä , ja siksi kannattaa ostaa tehoakku samantien .

Itselläni Greensmoken laite on toiminut loistavasti , enkä tupakkaa ole juurikaan kaivannut .Kannattaa siis ollakkin vähintään 2 akkua , kun toinen loppuu on toinen jo ladattu . Muuten saattaa sortua oikean tupakan lumoihin latauksen ajaksi .

Jäi vielä epäselväksi , että missä niitä kunnon värkkejä on ? Ei Greensmoke ole lainkaan huono . Myyjän mukaan Greensmoken uusin malli on paranneltu versio 510-T:stä .

• Omia polkujaan
        OOH! kirjoitti:

Oi kun olet mahtava ja sinulla on valtava henkinen selkäranka. Leuhkipa vähän lisää vielä.

Jos haluat lopettaa tupakoinnin, silloin LOPETAT. Ihan oma päätös. Samoin on ihan oma päätös ostaa lisää tupakkaa, kun olet jo ns. lopettanut. Oma valinta.

• Niin.
        jppjp orginal kirjoitti:

Ehkä toi johtui just huonoista laitteista, tai nesteistä.
        Kokeileppa vaikka jonkin kaverin sähkötupakkaa jolla on laadukkaat laitteet ja hyviä nesteitä.
        Ei ainakaan mene rahat hukkaan jos ei sittenkään toimi.

Epämääräiset kiinalaisnesteet aiheuttavat hirveitä yskänkohtauksia. Kannattaa käyttää vain laadukkaita jenkkiläisiä Johnson Creek-nesteitä.

• Ooppa voltti
        Omia polkujaan kirjoitti:

Jos haluat lopettaa tupakoinnin, silloin LOPETAT. Ihan oma päätös. Samoin on ihan oma päätös ostaa lisää tupakkaa, kun olet jo ns. lopettanut. Oma valinta.

Et kuitenkaan päättänyt lopettaa munan lutkutusta. Oma päätös sekin

• vaihtoehto(ko)

En ole kokeillut sähkötupakka vaikka poltin jo reilun 11 vuotta.Jos tilaisin sitä niin että ei toimisi ihan rahan menisi tappiolla.Ajattelisin itse,että vaihtaisin vahvemmasta mietoon tupakalla ehkä helpompaa nikotiiniriippuvuuden syntyy vähemmällä.Ystäväni oli kokeillut nikotiinilaastarin mutta ei oikein toiminut kuten voi olla sähkötupakassa pätee ja ehkä jotkut ei toiminut tämänkään.

• Thanks for smoking

Varma konsti: Tupakoinnin lopettaminen sähkötuolin avulla.

• Head from smog.

Ja vielä kovennettuna! Joutuu itse maksamaan sähköt!

• Kessu-Hermanni
        Head from smog. kirjoitti:

Ja vielä kovennettuna! Joutuu itse maksamaan sähköt!

Hmm.Jotkut kuulemma ovat saaneet avun.Hmm.Hypnoosista.Hmm.Onkohan siinä.Hmm.Perää?

• 24
        Kessu-Hermanni kirjoitti:

Hmm.Jotkut kuulemma ovat saaneet avun.Hmm.Hypnoosista.Hmm.Onkohan siinä.Hmm.Perää?

ja jotku runkkaamisesta

• Samoja myrkkyjä !!

Sähkösavukkeet sisältävät samoja terveydelle haitallisia, muun muassa syöpää aiheuttavia ainesosia kuin poltettavaksi tarkoitetut savukkeet.

• ...

Ei muuten sisällä. Tupakassa on useampi tuhat myrkkyä. Sähkösavuketta käyttäessä ei tule savumyrkkyjä joita tulee palaessa, eli palokaasuja.

• Niih, sellasta

Niin. Sähkötupakkanesteissä on tosiaan muutama aines, jotka voivat olla haitallisia. Sen sijaan tupakassa on todistetusti yli 4000 haitallista ainesta, joista useampi kymmenen aiheuttaa syöpää.

Siinä on pieni ero, jos et sattunut itse ymmärtämään. Ottaisit oikeasti selvää asioista ennen mouhkaamista. Ja ne puheet jäänestoaineista yms. voit jättää kirjoittamatta, kyseessä on lähinnä sensaationhakuinen uutisointi.

Lainaus toiselta sivulta;

"Propyleeniglykoli on yleisesti käytetty jäänestoaine. Mainitaan nyt kuitenkin että sitä suositaan muiden tehokkaampien jäänestoaineiden sijaan koska se on myrkytöntä. Sitä kuin myös glyserolia käytetään hyvin laajasti erilaisiin käyttötarkoituksiin mm. elintarvikkeissa, hygieniatuotteissa jne. Molemmat ovat hyväksyttyjä elintarvikelisäaineita e-koodeilla E1520 (propyleeniglykoli) ja E422 (glyseroli)."

eSavukkeiden nesteessä on TSNA yhdisteitä löydetty 8,2ng/g, mutta askillisessa savukkeita on 128 000ng.

Kukaan ei ole tainnut väittääkään, että e-savuke olisi joku täysin harmiton terveystuote? Huomattavasti tupakkaa paremmalta vaihtoehdolta se silti näyttäisi.

• Älä viitsi hölöttää

navetantakusia, koska olet ilmeisesti ihminen, joka intoilee täällä, kun ei ole ikinä itse polttanut? Sinä voisit ottaa asioista selvää ennen,,, kuin tulet lohkomaan joutavia perättömyyksiä asialliseen ketjuun.. prkl! Häivy, pelsebuuppi!

• Kalervo-setä

Poltin 40 vuotta ja sähkötupakan avulla tupakointi loppui kerralla. Hoitaa nikotiinikorvauspuolen hyvin ja on muutoinkin monella tapaa varsin miellyttävä tupakkaan verrattuna.

Mahdollisille jeesustelijoille ja kiilusilmille tiedoksi, että netistä löytyy runsain mitoin tutkimustietoa sähkötupakan oikeista ja väitetyistä haitoista.

• Miksi ihmeessä

Ruveta pelleilemään jonku sähkötupakan kanssa,kerrasta kaikki poikki on paljon parempi kun "korvaushoidot" ja kaiken maailman kepulikonstit..
        Nikotiini on se ongelma ja kaikista helpoiten siitä pääsee eroon kun katkaisee kerralla kaikki.

• Mieti sinä niin
        Miksi ihmeessä kirjoitti:

Ruveta pelleilemään jonku sähkötupakan kanssa,kerrasta kaikki poikki on paljon parempi kun "korvaushoidot" ja kaiken maailman kepulikonstit..
        Nikotiini on se ongelma ja kaikista helpoiten siitä pääsee eroon kun katkaisee kerralla kaikki.

Kai sinä ymmärrät, että kaikki eivät onnistu yhtä helposti kuin sinä? Yritä edes ymmärtää.

Siksihän niitä korvaushoitoja yms. onkin olemassa ja sähkötupakka on yksi niistä. Moni on sen avulla onnistunut, vaikka ei se kaikille tietenkään toimi.

Jos on jo yrittänyt sinun tavallasi (kerrasta poikki) eikä ole onnistunut, niin mitä sitten pitäisi sinun mielestäsi tehdä? Jatkaa tupakan polttamista, vai kokeilla jotakin muuta keinoa? Se minkä sinä lasket pelleilyksi, on pelastus jollekin toiselle.

• Jos oikeasti
        Mieti sinä niin kirjoitti:

Kai sinä ymmärrät, että kaikki eivät onnistu yhtä helposti kuin sinä? Yritä edes ymmärtää.

Siksihän niitä korvaushoitoja yms. onkin olemassa ja sähkötupakka on yksi niistä. Moni on sen avulla onnistunut, vaikka ei se kaikille tietenkään toimi.

Jos on jo yrittänyt sinun tavallasi (kerrasta poikki) eikä ole onnistunut, niin mitä sitten pitäisi sinun mielestäsi tehdä? Jatkaa tupakan polttamista, vai kokeilla jotakin muuta keinoa? Se minkä sinä lasket pelleilyksi, on pelastus jollekin toiselle.

Haluaa lopettaa niin mitään ongelmaa ei ole..Ymmärrän kyllä koska itsekin narrasin itseäni useaan otteeseen "korvaushoitojen" kanssa.
        Tulosta tuli vasta sitten kun päätin sanoa ei kaikelle tupakkaan liittyvälle.

• sähkis auttaa

nimenomaan siihen tapaan käydä pihalla röökillä. Jos lopettaa kuin seinään, tulee kohta levoton olo. Sähkiksen kanssa voi mennä pihalle puhaltelemaan savuja, mutta pikkuhiljaa siitäkin tavasta pääsee eroon kun ei ole nikotiinia että henki kulkee paremmin eikä tee enää mieli tavallista tupakkaa.

• sähkösavuttelija.

-Kuules nyt? Nikotiini ei ole se vaarallinen juttu tupakassa, vaan ne 4000 muuta kemiallista yhdistettä savun joukossa. Nikotiini on vain se heroiiniakin koukuttavampi nautintoaine, joka sinällään ei ole ihmiselle kohtuu määrinä vaarallista. Sähkötupakka nikotiininesteelläkin on hemmetin paljon parempi tapa, kuin oikean korren pössyttely. Ota hieman selvää asioista, ennenkuin tulet pätemään olemattomilla tiedoillasi.
        -Siis, nikotiini nimenomaan ei ole se ongelma, vaan ne muut myrkyt tupakansavussa.
        -----------------
        "TUPAKOINNIN PATOFYSIOLOGISIA VAIKUTUKSIA
        --Tupakansavu sisältää useita tuhansia kemiallisia yhdisteitä
        Syöpäriski kasvaa tupakanpolton, nuuskan käytön sekä myös purutupakan käytön myötä. Todisteita on saatu sekä epidemiologisista tutkimuksista että eläinkokeista. Tupakka-valmisteiden sisältämät tuhannet kemialliset yhdisteet vaikuttavat yhdessä. Niistä tavallisimmin mainitut häkäkaasu ja nikotiini sekä polysykliset aromaattiset hiilivedyt ja nitrosamiinit ovat monessa mukana. Häkä sitoutuu punasolujen hemoglobiiniin noin 250 kertaa happea nopeammin, joten veren happipitoisuus alenee ja vaikuttaa sitä kautta solujen energian tuottoon ja vähentää energiaa kuluttavien aineenvaihduntareaktioiden määrää. Esimerkiksi aivoissa veren happipitoisuuden alenemisen haitallinen vaikutus on selvä, koska aivot tarvitsevat eniten happea koko ajan - siellä on paljon energiaa kuluttavia solutason reaktioita. Muun muassa synapsien välittäjäaineiden synteesit vaativat energiaa. Adenosiinitrifosfaattia ja muita energiayhdisteitä ei varastoidu muutamaa sekuntia pitempään ja siksi tasainen hapen kuljetus kaikkialle kudoksiin on tarpeen. "
        http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tsNSFPKEmOUJ:www3.tokem.fi/tervefiilinki/tupakka_tavara/tupakoinnin_patofysiologiaa.rtf &cd=7&hl=fi&ct=clnk&gl=fi

• jfdkjlslsls
        Jos oikeasti kirjoitti:

Haluaa lopettaa niin mitään ongelmaa ei ole..Ymmärrän kyllä koska itsekin narrasin itseäni useaan otteeseen "korvaushoitojen" kanssa.
        Tulosta tuli vasta sitten kun päätin sanoa ei kaikelle tupakkaan liittyvälle.

Juu, kyllä sen kullinlutkutuksenkin voi laskea imutteluksi, samaa refleksiä siinä tyydytetään. Eli et ole päässyt irti

• pöööööööö

Tupakoinnin lopettaminen on helppoa kolmen kohdan ohjelmalla:
      1) älä osta tai varasta
      2) älä pummaa
      3) älä ota, jos joku tarjoaa.

Ohjelmaa pitää vain noudattaa. Yksinkertaista.

• Kessu-Hermanni

Hmm.Entäpä Pirisen Pessi?Hmm.Hän kuulemma kasvattaa niitä ite.

• jkyfdutd
        Kessu-Hermanni kirjoitti:

Hmm.Entäpä Pirisen Pessi?Hmm.Hän kuulemma kasvattaa niitä ite.

Silloin on ilmiselvää, että Pässi ei aio eikä haluakaan lopettaa.

• Vain ihminen

Taitavat olla koskaan tupakoimattomat kovin jäävejä lopettamisneuvoja antamaan, joskin aina näyttää lötyvän muutama paremmintietäjä, joka mielellään etusormi tanakasti pystyssä opastaa kanssaihmisiään tietämättömyyden suomalla varmuudella.

Toinen ryhmä sääliöitä ovat ne tupakoinnin kerralla lopettaneet, jotka ankaraa
      ahdistuneisyuuttaan muuttuvat julistaviksi varajeesuksiksi. Tila sentään yleensä menee ohi (toisin kuin edellisllä ryhmällä) jo puolessa vuodessa ja näistä tulee taas ihan inhimillisiä tyyppejä.

Ihmisläheisin ohje tupakoinnin lopettamiseksi lienee tämä; lopeta tupakanpoltto ja hoida nikotiiniriippuvuuttasi.

• Nikotiiniriippuvuutt

Ei tarvitse hoitaa,vaan nikotiinista pitää päästä heti eroon,siten lopetus onnistuu.
        Jos ei ole oikeasti halua sanoa kaikelle tupakkaan liittyvälle ei niin lopetusta ei kannata edes yrittää.
        Lopetus on helppoa mutta nikotiinituotteiden ja muiden hilavitkuttimien markkinamiehet yrittää tehdä siitä vaikeaa.

• 2 vko ilman

Moikka, olen nyt ollut 2 viikkoa polttamatta sähkötupakan avulla ja tosi hyvin mennyt. Ainut on tosiaan aamukahvi, mutta siitäkin selvitty. Suosittelen, itse ostin 510-T sähkötupakan ilman nikotiinia.

• jakezu_87

11-vuotta poltin ja aski päivässä meni loppua kohden, sähköröökin ku sain käteen niin perusröökinpoltto jäi siihen.. 6kk menny ja sähköröökistäkin päässyt eroon helposti nikotiinittomalla nesteellä.

Kannattaa vaan tosiaan ostaa heti kunnon laite. Liberty fligtsin "halppiskamaa" ei kannata ostaa! Koko ajan saa olla tilaamassa uutta osaa. Itellä meni 4 akkua hajalle 2kk sisällä muutamia atomisaattoreita. Suosittelen tilaamaan puolasta. http://www.peleon.pl/

• teininätupakoinut.

sähkötupakat vaan kaikille! on muilla mukavampi olla! jos haluaa siis tupakoida niin mieluummin sähkötupakka kuin perinteinen.

mutta jos vielä eroon haluaa niin JES! :)

• hemppo

Kyllä toimii. 25v poltin ja nyt olen ollut pelkällä s-tupakalla 2 kk ja tuntuu tosi hyvältä.
      Elämä maistuu ja tuoksuu.

• NonesmokeSmiling

Mä lopetin ilman mitään sähkötupakoita tai nikotiinikorvauksia, tätä ennen olin yrittäny n. 5 kertaa lopettaa. Mutta kun tarpeeksi monta kertaa epäonnistuu niin kyllä ne opettaa ja hoksasin mistä homma lirii ja sain lopetettua tupakinpolton ilman mitään korvaavia hoitoja jne. (poltin n. askin päivässä ehkä n. 20 vuoden ajan).

Pääasia on, ettei ota stressiä lopettamisesta, äkkää sen, että lopettaminen on loppujen lopuksi aika helppoa ja se tupakan tuska kestää sen pienen hetken ja silloin pitää vaan sanoa, että "mä en polta".

Ja ne ns. tupakkitauot ei helpota elämää sen tupakin takia vaan yleensäkin sen takia, että pitää taukoa. Tupakanpoltto on hyvin pitkälle varmaan suurimmalla osalla tapa, johon ikävä kyllä yhdistetään sitten se sosiaalisuus ym. ja kuvitellaan että röökinpoltto on se mikä helpottaa mutta kyllä voi jutella niitä näitä tai työjuttuja ilman röökiäkin.

Mä lopetin kertalaakista, se on helpompaa kuin vähentäminen.

Mutta jokainen on vähän omanlaisensa, se mikä toimi mulla ei ehkä toimi kaikilla.

Mä tein lopettamisessa myös samalla päätöksen, etten suostu maksamaan korvaavista hoidoista, koska varsinkin nikotiniriippuvaisuus on pitkälle ihan huuhaa juttu ja siinä vedotaan aivojen välittäjä aineisiin, no jos tälläisiä on niin niille välittäjille voi antaa kikseja siitä, että on ylpeä itsestään, ruoka maistuu paremmalta, nukkuu paremiin, hengittää paremmin ym. kivoja juttuja kuten rahaa säästyy. (mun mielestä nikotiinilla rahastaminen sais loppua ; ) )

Onnea lopettamiseen kaikille

• Ite savuttelin yli 20 vuotta. Heinäkuussa tulee 3 vuotta täyteen savuttomana. Itse valitsin nuuskan. Okei ei ole terveellistä sekään mutta ompahan helpompi hengittää, keuhkot puhdistuneet, häkää tai tervaa ei kierrä veressä eikä kiusaa kanssaihmisiä.

• ukkeli8e7hefjw+w

Pieni korjaus sun juttuun

Sanoit, että olet polttanut yli 20 vuotta joten -> keuhkosi ei todellakaan ole puhdistuneet tässä 3 vuodessa, menee ikävä kyllä pidemmän aikaa ennenkuin keuhkot ovat tervasta ja muutamista muisa aineista täysin puhtaat.

Häkäähän sulle ei ole koska häkä poistuu kehosta jo reilusti alle päivän ja nikotiini kestää poistua parisen päivää.

Mutta sorry, tarkoitus ei ole viisastella, olisikin tosi hienoa jos oikeasti keuhkot puhdistuis noin nopsaan.

Jätä se nuuska pois, se kun ei ole suuvärkille kauhean terveellistä. Vikka mikä mä olen suo neuvomaan, itse teet päätökset, hyvä ettet kuitenkaan vedä sauhuja :)

• LÄÄKÄRI

VOI VITTU KUN IHMISET ON TYHMIÄ SÄHKÖTUPAKKA ON TOSI VAARALLINEN SE PILAA TÄYSIN KEUHKOT KUN SAVUA MENEE SINNE ENEMMÄN KUN TAVALLISESTA TUPAKASTA VITTU TUPAKKA YSKÄ EI HÄVIÄ KOSKAAN KUN SEN ON SAANUT PARAS KONSTI ON LOPETTAA KERTA LAAKISTA ILMAN MITÄÄN PILLEREITÄ TAI PURKKAA MÄKIN POLTIN 36 VUOTTA NYT LAAKISTA LOPETIN KOLMEVUOTTA SITTEN EIKÄ TEHNYT YHTÄÄN TIUKKAA SE ON VAAN LUONNE KYSYMYS .....

• kerrasta poikki!

Samanlaisia tupakoivia valehtelijoita on hautausmaat täynnä, kuin sinä, jotka ovat vasta sinne muutettuaan lopettaneet kärheemisen. ;DDD

• HV sullekin

Sinä olet enintään varastomies, etkä mikään lääkäri. Sähkötupakasta ei sitä paitsi edes tule savua, vaan höyryä. Et selvästi edes tiedä mistä puhut, mouhkaat vaan tietämättömyyttäsi kuin mikäkin pälli.

Tuliko sinulle nyt kingi olo, kun pääsit pätemään kuinka paljon parempi muita olit? Et selvästi edes halua auttaa muita lopettajia, vaan pelkästään päteä ja rääkyä.

• PetteriP

Ei oikea lääkäri kirjoita "huutamalla" - eikä yliopistokoulutuksen jälkeen tee yksinkertaisia kielioppivirheitä. Joten kyseessä täytyy olla "valelääkäri" - ja jutut sen mukaiset...

• KIEROSILIMÄ

HYVÄ ETTÄ KIRJOITIT MIELIPITEESI ISOLLA KOSKA MUUTEN EN NÄKISI SITÄ LUKEAKAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• anska se olin minä

Moi. Poltin lähes 3 askia joka päivä sitten totesin että maanantai kello 20.10 on hyvä aika lopettaa tupakointi ja se loppui kanss. Kyllä lääkäri haukui että on tyhmää lopettaa noin suuren määrän jälkeen kerralla. Anteeksi vain tupakoitsijat kyllä te haisette pahalle olet sitten vaikka kuinka kaunis ja viehättävä nainen niin en enää tulisi viereesi. Grillikioskit pitää kiertää kaukaa vaikka autolla ajankin. Terv. 16 kg lihonut

• Hehee.

Edelliselle kirjoittajalle,sähkötupakasta ei mene savua keuhkoihin,kun laitteessa ei mikään pala ja tietäähän jo yksinkertaisemmalla ajatuksella varustettu ihminen,että sähkötupakka on terveellisempi vaihtoehto,kuin aito savuke.

• ykshemmo

Yksi hyvä keino lopetukseen on myös jättää alkoholi ja kaikenlaiset seurapiirikekkerit/ tilanteet pois kokonaan hetkeksi.. Se tupruttelukin on yleensä melkoisen sosiaalipitoinen tapahtuma, eikä näin kannata luoda itselleensä tilannetta, jossa muut polttavat kun itse yrittää eroon.. Alkoholi on myös yksi tunnettu tupakoinnin lisääjä, eli alkoholi pois kanssa hetkeksi.

Siihen, lopettaako laakista, purkalla tai e-savukkeella en ota kantaa, jokainen tyylillään, mutta kannatta hiukan miettiä niitä tilanteitakin jossa voi repsahtaa uudelleen polttamaan.
      Uskon kuitenkin, että tietynlaisia ihmisiä e-savuke varmasti avittaa tupakasta eroon.

• hologrammi smoke

Samaa mieltä, alkoholin kanssa tuota sähkövehjettä tulee imettyä kuin hullu lehmän tissiä !

• Merkkejä !

No voisiko joku mainita nyt NIMIÄ niistä hyvistä ja laadukkaista sähkötupakoista !

Olin jo tilata tuon Greensmoken kun katselin sen esittelyn ja siinä mainittiin juuri se hyvä ominaisuus että siitä saa kunnon höyryt vedettyä. Lisäksi olisin halunnut juuri tupakan näköisen laitteen enkä mitään mustaa pilliä.

• vaikka tämä

• Tötterström

Sorry, mutta tupakannäköisistä laitteista mikään ei ole hyvä. Ego-T:llä jo pärjää, mutta modipuolelle se menee, jos kunnon fiilistelyä haluaa. Ja niissäkin alkaa pukata kaikkea halpista, jotka toimivat, jos sattuu hyvä tuuri ja hyvä yksilö.

Buzz Pro tai Provari, niistä on hyvä lähteä. Jollei homma maistu, niissä on jopa jälleenmyyntiarvoa lähes ostohinnan verran.

Katso tuolta: http://www.e-savuke.com/forum/index.php

• itse minä

mikset ostais kotimaasta, jopa halvemmalla, täällä 29 sama kuin muilla paljon kalliimpi - arizona.fi

• Vaporiser

Nuo tupakan näköiset laitteet sattuuvat vain olemaan leluja!..mitättömät akut ja onneton höyrystysteho!..musta pilli toimii valitettavasti paremmin.

• Haluaisin lopettaa tupakoinnin
        Voiko joku ystävällisesti neuvoa,mistä niitä sähkötupakoita voi tilata!
        Kiitos jo etukäteen!!!

• ...

Laadukkain ja paras merkki on Joyetech. Muut ovat enemmän ja vähemmän näiden kopioita.

• My way

Mä otin sen kannan, etten rupea heti aluksi vaatimaan itseltäni liikoja, ettei tuu sitä vitutusta jos retkahtaa. Silloin tulee helposti lyötyä hanskat tiskiin jos sortuu polttamaan yhdenkin oikean tupakin. Vähä sama ku laihdutuksen kans, jos et salli itselles yhtään mitään hyvää, niin helposti menee motivaatio koko touhuun. Eli mä otin tavoitteeksi että sallin itselleni 5 oikeaa tupakkaa päivässä ja loput sähkötupakilla. Jos otan ystävien kanssa kaljaa, niin silloin poltan vähän enemmän oikeita savukkeita. Näin hermot pysyvät koossa ja kaikilla on mukavampaa;) Tilasin aluksi 18mg nikotiininesteitä Englannista ja vähensin siitä 16mg:n ja tarkoitus olisi vähentää näin nikotiinin määrää pikkuhiljaa. Sähkötupakka auttaa mulla tosi hyvin nikotiinin tarpeeseen, tupakintuska menee heti ohi. Purkat mulla ei auttaneet mitään. Mutta jokainen ihminen on erilainen, kaikille ei sovi kaikki. Onnea yritykselle ketjun aloittajalle, kyllä sä varmasti löydät sulle sopivan tavan lopettaa/vähentää röökiä:) Tsemppiä!

• oe woe

Naurattaa nämä kommentoijat "ei mitään sähkötupakkaa, vaan kerrasta lopetus". Toki varmasti on parasta olla imuttelematta yhtikäs mitään, mutta jos sähkötupakka on 99,9% tupakkaa turvallisempaa, niin eikö sitä pitäisi suosia tupakan sijaan? Vaihtoehto ei monelle ole tupakka tai ei-tupakkaa, vaan se on tupakka tai sähkötupakka.

Nämä samat sankarit varmaan kärvistelee angiinan kourissakin kivuissaan ilman että hakevat siihen lääkettä. "En minä mitään lääkettä hae. Itse aiheutettua kun kerta vilustuin. Nyt kärsitään tämä sitten".

• .

Vai sähkötupakkia, ei hyvää päivää teidän kanssa. Tupakasta pääsee eroon kun lopettaa. Aivan naurettavaa touhua nuo etupakit, purkat ja laastarit. Imekää peukaloa jos ette muutaman päivän oireilua kesta. Tiedän kyllä mistä puhun, 30 vuotta poltin ja lopetin ilman mitään nikotiinituotteita tai tuota täysin naurettavaa sähkötupakkia.

• huoh.... ...

Ei hyvää päivää sun kaltaistesi idioottien kanssa. Se että sinä pääsit tupakasta irti pieraisemalla ja laihdutit kiloja paskomalla, ei tarkoita että se menisi muilla niin. Sun kaltaistesi besservisserien olisi parasta pitää turpansa kiinni jos ei ole mitään järkevää sanottavaa... voi ziisus mikä vitunidiootti...

• rakentava keskusteli

Itse poltin 80 vuotta ja olen kanssa sitä mieltä että naurettavaa. Ei ennen ollut tuvassa edes sähköä ja valokin tuli päreistä...eikä mistään naurettavan sähkökessun päästä. Imekään pääsiäismunaa.

• rakentava keskusteli
        huoh.... ... kirjoitti:

Ei hyvää päivää sun kaltaistesi idioottien kanssa. Se että sinä pääsit tupakasta irti pieraisemalla ja laihdutit kiloja paskomalla, ei tarkoita että se menisi muilla niin. Sun kaltaistesi besservisserien olisi parasta pitää turpansa kiinni jos ei ole mitään järkevää sanottavaa... voi ziisus mikä vitunidiootti...

Nykyisin 86 vuotiaana paskannan vieläkin kettinkiä ja syön aamiaiseksi rautanauloja :D

Olen täysin nimimerkki pisteen kanssa, mutta hänekin pitäisi vähän skarpata ja kokeilla miltä tuntuu heroiinin lopettaminen. Jäin heroiininkin koukkuun ensimmäisessä maailmansodassa, mutta lopettamisesta meni vain maha sekaisin päiväksi.

• wieeeee hihi
        huoh.... ... kirjoitti:

Huhuu! Kateellinen tervakeuhko, vituttaako? Kyllä sinäkin pääset eroon sitten keuhkosyöpään kuolleena.

• jkhfhfth
        huoh.... ... kirjoitti:

"Ei hyvää päivää sun kaltaistesi idioottien kanssa."
        Idiootti on se, joka ei niin päätettyään pysty lopettamaan tupakanpolttoa.

• jkhfhfth
        jkhfhfth kirjoitti:

"Ei hyvää päivää sun kaltaistesi idioottien kanssa."
        Idiootti on se, joka ei niin päätettyään pysty lopettamaan tupakanpolttoa.

"Ei pysty" tarkoittaa oikeasti "ei halua".

• tupakoija...

Miksei sähkötupakkikin toimi, en ole kokeillut. Champix lääkekuuri on kuulemma tehokas, mutta aika kallis. Joillekin on kuulemma toiminut myös kirjan "Stumppaa tähän" lukeminen. Itse olen kerran lopettanut lääkekuurilla, mutta tyhmä pää sanoi ettei haittaa jos yhden poltan ja taas mennään. Kirjaa olen nyt lukenut jonkin matkaa on niin ihanan psykologisesti kirjotettu, että joutuu toteamaan asian olevan niin kuin se siinä lukee. Sähkötupakkaa olen maistanut, mutta mielestäni se oli erittäin outoa... Mutta tsemppiä yritykseen ja jollain konstilla varmasti onnistut :)

• toivoton

Aina ennen nicorettellä lopetin ja sitten taas kohta jo uudelleen aloitin. Nyt jo höyrytellyt puoli vuotta ja tupakka ei enää tee mieli aloittaa. arizona.fi on kauppa
        josta tuotteeni oon ostannut.

• Mikset osta Nicotirettea? hä?

• doimii

Itsellä ei onnistunut kerrasta tupakoinnin lopettaminen sähkötupakilla kun ostin halvan aloituspakkauksen maistu karseelta ja akkukesti sen parituntia. Noh hermothan siinä meni ja röökillä piti käydä ja lopulta heitin koko sähllötupakin nurkkaan ja polttelin pelkästään oikeita. Sitten löysin nettiä selailemalla ja foorumilta tietoa paremmista laitteista ja nesteistä ja johan rupesi toimimaan nyt miltei puolivuotta polttamatta, mutta juhliessa tullu oikeita poltettua. En asiasta ole stressiä repinyt koska parempi tämäkin kun jatkuva tupakointi eikä ole enää niitä pakottavia tupakan tuskia ja limaa kurkussa ja yskää. Olo on parempi kuin ennen itse poltin 17vuotta ja olin kova tupakkimies alotin jo 10vuotiaana ja siitä tuli todellakin osa minua. Pelkkä ajatuskin lopettamisesta hirvitti enkä olisi koskaan edes uskonut voivani lopettaa kunnes löysin kunnon laitteen joka toimi. esim lavatube jossa yksi akku kestää paripäivää ja tehoa voi itse säätää. Foorumeilta kannattaa lukea asiasta lisää esim tuolta http://www.e-savuke.com/forum/index.php

• raharatkaisee

Tuo foorumi mainostaa vain muutamaa kauppaa ja sanoo olevansa puolueeton!
        Joidenkin kauppiaiden perustama hieno mainoskikka.

• STiMY06
        raharatkaisee kirjoitti:

Tuo foorumi mainostaa vain muutamaa kauppaa ja sanoo olevansa puolueeton!
        Joidenkin kauppiaiden perustama hieno mainoskikka.

Millähän tavalla tuo foorumi mainostaa vain muutamaa kauppaa..?
        Käyttäjät arvostelee kauppoja joista on jotain sanottavaa, hyvää tai pahaa.

Turha provo ja kaikkitietävä jeesus taitaa lymytä raharatkaisee nimimerkin takana, vai joku greensmoken työntekijä, jota harmittaa kun omaa kauppaa haukutaan ylihintaiseksi ja suositaan halvempia JA luotettavampia kauppoja?

Aina on näitä jotka tietää kaikesta kaiken ja nyt on negatiivinen silmä kääntynyt sähkötupakan suuntaan ja sitä pitää arvostella kaikissa mahdollisissa tilanteissa.

Haittavaikutuksia varmasti on, mutta jos höyryä ja savua vertaa jo itsessään keskenään, ei varmasti ole vaikea arvata kumpi on terveyden kannalta parempaa.

Suosittelen kuitenkin kaikkia kiinnostuneita tutustumaan sivustoon ja muodostamaan oman mielipiteensä sisällöstä ja jos kiinnostusta on enemmän, voi aina rekisteröityä ja kysellä tarkemmin.

www.e-savuke.com

P.S Ei, en ole moderaattori tai admin foorumilla... Ihan perus käyttäjä.

• varaslähdön saanut

ihan pakko osallistua keskusteluun! mulla nyt 2 viikkoa ilman tupakkaa, ja ilman mitään "poppakonsteja", mutta pelkään pian retkahtavani..
      olin nielurisaleikkauksessa, jonka jälkeen kurkku oli viikon niin tajuttoman kipeä, että siitä se tupakkalakko alkoi väkisinkin.. noh, eka viikko meni hyvin kipulääketokkurassa. mutta... toinen viikko, kun kurkku parani ja lääkkeet jäi, nyt voin jo ulkoilla ja olen pirteä, niin nyt alkaa taas tehdä mieli.. pahimmat "niksat" ovat varmastikkin jo ohi, mutta olin kova ketjupolttaja ja tapapolttaja 10vuotta. nyt tuntuu,ettei elämässä ole sisältöä, niin typerältä kuin se kuulostaakin! kertaakaan en ole meinannut vielä sortua, ja uskon että tässä todellakin on mahdollisuuteni lopettaa, mutta välillä päähän tulee ajatus että haluanko oikeasti nyt lopettaa?
      että kuinka mökkimatka nyt sujuu, kun matkalla ei pidetä niitä tuttuja tupakkitaukoja? entä kavereiden luona, kun muut menevät tupakille ja minä jään yksin sisälle pyörittämään peukaloita.. toki voin mennä mukaankin, mutta kestänkö katsoa kun muut polttaa?
      hitto, oli jo niin hyvä olla, mutta ukkokulta poltti tänään autossa kauppareissulla, niin johan alkoi tehdä mieli!!! miten kamppailen tästä nyt eteenpäin? mitä korvaavaa voin keksiä??? olen sellainen "luonnon ihailija" tyyppi, etenkin näin keväällä on ihana istuskella iltaisin kuistilla ja tupakoida, tarkkailla ympäristöä.. nytkö menen muuten vaan istumaan kuistille...???
      miten olette kerrasta lopettaneet päässeet tästä yli? tuntuisi toisaalta tyhmältä alkaa nyt vetää sähkötupakkaa, kun on ollut oikeasta kerrasta irti 2 viikkoa, mutta voi olla, että sorrun mieluummin siihen kuin aitoon.. olispa olemassa joku AA kerho tupakoitsijoille, tuki olisi nyt tosi tärkeetä :(
      en halua tuhota terveyttäni ja olen katunut koko 10 vuotta että ikinä menin aloittaneeksi! mutta olin järkyttävän pahassa koukussa ja tämä on nyt elämäni tilaisuus, kun pahin eka viikko meni niinkuin "varkain" etten joutunut niksoista kärsimään.. jos nyt mokaan, pystynkö koskaan lopettamaan??? ja kertokaa kauan ilman tupakkaa olleet, sammuuko tupakanhimo ikinä? sanotaan että tupakoitsija on kuin alkoholisti, että aina se tulee mieleen, 10 vuoden jälkeenkin.. ja että yksikin tupakka, niin taas lähtee, vaikka ois ollut vuosia ilman. eli tuleeko koskaan helpotusta?

• tyghujk

Lopeta. Itse imin 15 vuotta hirveästi tupakkaa, mutta ei siihen enää ole paluuta. En vaan voi tehdä sitä itselleni enää.

Olen yhä koukussa nikotiiniin, mutta saan sen kehooni muita keinoja käyttäen kuin vetämällä myrkkysavua keuhkoihini.

Jos pidät luonnon tarkkailusta, muista, että röökinkatku rajaa kokemuksestasi paljon pois.

En halua jeesustella, olen viettänyt itse huonoa elämää tosi paljonkin, mutta aina voi viisastua.

• että sillee

nimimerkki raharatkaisee on selvästi nicillä saippuakauppias tuolla foorumilla.Valittaa samaa sielläkin.

• Allen fani

Minulle ei ollut kuin yksi, ainoa ja vieläpä helppo tapa lopettaa; Allen Carrin Stumppaa Tähän-kirja.

• jppjp orginal

Toimii, jos ostaa vähintään 1000mah akkuja 2kpl ja laturin.Ja matalavastus cartoja.
      Sitten usa nesteitä. Suosittelen aluksi 18mg nikotiinilla.

• TÄÄLTÄ-TIETOA!LUE!

http://www.finnvape.com/

Tuolta aloituspakkaukset yms. Sähköröökillä eroon 10v polttelusta pääsin. "Haitallisia aineita" tutkimuksissa on löydetty kiinan nesteistä yhtä paljon kuin nikotiinipurkista, eli voit nukkua yösi rauhassa. Röökiyskä loppuu pian, hapenottokyky paranee -> jaksat liikkua eri malliin, ei enää sitä paskaa makua suussa, naisetkin diggaa kun et haise tuhkakupilta -> saat enemmän pimppiä yms. Paras ostos/valinta mitä sä voit elämässäs tehdä! Et ainakaan kuole keuhkosyöpään nuorena! Suomi on niin hanurista siinä mielessä, kun valtio ei saa verotuloja näistä niin siksi ei saa Suomessa myydä ja keksitään kaikenlaisia stooreja että jengi ostaisi röökiä/nikotiinipurkkia/laastareita. Rohkeasti vaan vapottelun ihmeelliseen maailmaan! Makuja on satoja erilaisia ja kannattaa lueskella tuolta foorumilta mitä jengi tilailee yleensä, missä ei voi mennä vikaan..

Nikotiininesteiden tilaaminen ulkomailta on todella helppoa. Tässä esim. brittisivut suomeksi, täältä tilailee suurin osa suomalaisista. Viikossa on nesteet kotona ja maksu onnistuu visa electronilla/pay pal tai pay pall visa electron, eli todella helppoa.
      http://www.ecigwizard.com/shop/

• Savuton&höyrytön

Itse olin polttanut 14 vuotta ja lopettamisen aikoihin meni aski päivässä. Tilasin "lelu"-mallin, johon suoraan nikotiiniTONTA nestettä. Lopetin kerralla näistäkin huolimatta. Aluksi käytin kaksi viikkoa "koko ajan", sitten vain ns. viihteellä, lopulta en ollenkaan. Lopettamisesta nyt puoli vuotta.

• ent.savuhaisuli

Mieti mihin oikeasti tarvitset tupakointia, nikotiinia. Kannattaako riippuvuutta vaihtaa toiseen riippuvuuteen? Tiedätkö, tuntuu aivan ihanalta kun on vihdoinkin kokonaan vapaa riippuvuudesta eikä tarvitse miettiä onko veskassa nyt varmasti tupakkaa ja reissuun lähtiessä laskea miten paljon pitää varata mukaan, missä on lähin kiska jne. Rahaakin jää iso kasa vuoden mittaan. Eka vuoden säästöillä ostin upean fillarin!
      Seuraavan vuoden säästöpotti menee reilaamiseen! Olen tyytyväinen!

• !

Oon lopettanu paitsi tupakoinnin myös ryyppäämisen sähkötuottella. Sähkörööki lopetti tupakoinnin ja sähkökossu ryyppäämisen. Se sisältää runsaasti alkoholia mutta ei lainkaan kossun pahanmakuisia muita ainesosia. Ryynit lentää edelleen taksin takapenkille, mutta tuoksu on raikas ja tuoksuvaihtoehtoja lukuisia. En ymmärrä miksi takseissa ei saisi sähköröökata ja sähköryypätä.

• totuusSÄHKÖTUPAKISTA

Vitsi heikkejä liikenteessä. Toki aina voi sanoa että lopeta kokonaan älä korvaa millään. Tämmöiset ketkä näin sanoo ei ole koskaan polttaneet säännöllisesti kymmeniä vuosia. Suurin osa ei tämmöiseen pysty. Siksi on hyvä siirtyä sähköröökiin. Nikotiini nesteet saa tilattua todella helposti ulkomailta ja ei ole kallista, 4-7e pieni puteli. isompi vielä halvempi suhteessa kun löytää hyvän maun. Ihan törkeen hyvä olo, ei enää sitä räkimistä aamusin ja yskää. Ei hengästy lenkillä/salilla. Eikä maistu paska suussa niinku joku jo tokaisikin. Nikotiini nesteitä on eri vahvuisia samoiten kun röökejä. 24mg, 18mg, 16mg, 12mg, 8mg etc.. 24mg on semmoisille ketkä polttaa pari askia päivässä, on aikasta vahvaa. Jos on aski päivässä mies, niin ehkä 18mg olisi alkuun hyvä. Tuosta sitten tiputtelee ales päin ja lopulta voi poltella nikotiinitonta nestettä jota saa Suomesta monesta kaupasta/liikkeestä. Monella kun on vaan se tapa että pitää saada savut. Savua tulee näistä vehkeistä joka itseasiassa puhdistaa ilmaa! Voi polttaa sisällä, autossa missä vaan. Ei jää röökin käry haisemaan mihinkään!
      Makuja on paljon nallekarkki, mansikka, banaani, erilaisia viina cocktail makuja, röökin maku, menthol, sekoituksia, niitä makuja on varmaan monia satoja. Osta kunnon vehje heti alussa, kurkkutuntuma on kunnollinen ja akku kestää pari päivää! Tuo finnvape.com on luotettava pulju, yksi suosituimmista! Sähköpostitse asiakaspalvelu kertoo kaiken mitä haluaa tietää!

• kestävät piiitkäään

höyrypäässä hyvät tuotteet

• jazzi

Analogisen tupakoinnin lopettaminen ja siirtyminen sähköiseen, joka helpottaa lopettamista! Ensinnäkin kaikilla on suuria ennakkoluuloja. Mediat kertovat PG-nesteen haittavaikutuksista. Kuitenkin samaa ainetta käytetään ruokien säilöntäaineena ja muissakin. Totta on se, että PG pohjainen neste voi aiheuttaa joillekin ihottuman tyyppistä allergiaa. Itse käytänkin VG pohjaista nestettä. Samaista ainetta löytyy esim hammastahnoista. Sähkötupakkiin siirtymisessä kannattee kiinnittää huomiota akun tehoon. Aidosti tupakan näköiset ovat yleensä pienellä 180-280mah akulla ja kesto on surkea. Näihin niin sanotut merkki liikkeet tarjoaa vaihdettavia kartomisaattoreita, joissa on e-neste valmiina. Todellisuudessa on vaikea sanoa mitä nämä sitten sisältää. Suosittelen tutkailemaan sivustoja, ostamaan akun jonka kesto on 600-1100mah. Tilaa e-nesteet joko nikotiinilla taikka ilman. Täytä kartomisaattorit/atomisaattorit itse. Poltin yli 20v analogista. Siirryin sähköiseen höyryyn ja olo on nyt mitä parhain. Kaikki nicorette purukumit, laastarit ja imettävät inhalaattorit olen moneen kertaan kokeillut ja en onnistunut lopettamaan niiden avulla. Höyrylaite oli kohdallani ainoa hyvä vaihtoehto.

• 4vuottapolttelin

Tuli mieleen muuan tutkimus...

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=69762:professori-nikotiini-ei-ole-vaarallista&catid=5:tiede&Itemid=7

Onhan se näin. En ainakaan itse oo varsinaisesti ollut koukussa siihen nikotiiniin vaan siihen tapaan et pitää poltella tietyissä tilanteissa. Kokeilin nikotiinipurukumia, ei toiminut.... Kokeilin lopettaa ilman, ei onnistunut.... Ostin ensin halvan sähkötupakan ja totesin et hyvä, mut tilasin sit kunnon laitteet ja nyt on 6kk mennyt lähes tupakoimatta. Pari kertaa oon ratkennu lähinnä baarireissuilla, kun sähkötupakista on loppunu akku. Nyt sekin ongelma on hoidossa kun löytyy 2 paria paristoja.

Lisäks oon ite huomannu että jo muutaman viikon jälkeen, tupakki ei enää maistu. Se siis rupee maistumaan nii pahalle, että jos ratkeaa niin aivoihin menee varmasti negatiivinen viesti et tupakka on hanurista. Joskus mulle mainostettiin lääkärissä jtn. lääkettä jolla ois samat vaikutukset. Tää varmaan sit tehokkain keino niille, jotka sähkötupakkaa niin hirveesti epäilee.

Onhan nuihin sähkötupakkatarvikkeisiinkin tullut tungettua jo monta sataa euroa, mutta plussan puolella silti ollaan ku ennen meni se 4 -5 askia tai 2 - 3 toppaa viikkoon.

• vcxvxcvdfsfdsvcx

Tupakoinnin lopettaminen on varsin helppoa kunhan osaa perustella itselleen liudan syitä lopettaa tupakointi ja todeta, että ei löydy yhtään järkevää syytä miksi jatkaa tupakointia. Vielä kun keksii keinon miten saada itseään muistutettua uskottavasti asiasta sopivin väliajoin niin tupakanpolton lopettaminen ei vaadi muuta kuin hieman selkärankaa.

Niin kauan kuin tupakka on sinulle "herkku" josta pidät ainoastaan jatkuvasti pidempiä ja pidempiä taukoja, et tule lopettamaan tupakointia. Tupakointi loppuu samalla hetkellä kun et enää halua tupakoida.

• Höyryttelijä

Tilasin viime viikolla briteistä RIVA 510T-merkkisen sähkötupakan ja useamman pullon nesteitä. Maanantaina tippui postilaatikosta. Tupakoin 4 vuotta, 14/päivässä. Nyt olen viikon höyrytellyt eikä ainakaan toistaiseksi ole tavallista tupakkaa tehnyt mieli., Eilen akun loppuessa pummasin kaupungilla tupakan, mutta en sitä pystynyt polttamaan kui yhdet savut kun maistui niin pahalle. Toivottvasti ällötys tupakkaa kohtaan myös jatkuu.

Olen aiemmin omistanut DSE901-merkkisen sähkötupakan, joka oli melkoinen susi. Klassinen tupakannäköinen sähkötupakka jossa ei riittänyt akun kesto sitten millään. Sen hajottua siirryin taas tupakoimaan, ja nyt on taas savuton elämä alkamassa. Mulla riittää akku tässä uudessa mallissa jopa pariksi päiväksi, ja kun on 2ml tilaavuden tankkityyppinen kartomisaattori (eliq) nestettä ei tarvitse jatkuvasti täytellä.

Haju ja makuaisti ovat selvästi parantuneet, mustanharmaata tervaa tulee ulos yskiessä. En uskalla edes ajatella paljonko keuhkoissa on vielä jäljellä..

• Höyryttelijä

Olin viime vuonna töissä sairaalassa varastomiehenä ja kotimatkalla samalle bussipysäkille tuli mies joka kantoi happitankkia joka oli kiinni tämän kaulassa letkulla. Pahin mahdollinen COPD siis. Itse siinä tupakkaa imiessä alkoi kerrankin rattaat raksumaan, tumppasin ja tilasin ensimmäisen sähkötupakkani.

Suosittelen ihmeessä kokeilemaan, mutta kannattaa muistaa että kaikilla se ei vain toimi. GreenSmoket ym. lelutuotteetkannattaa suoraan unhohtaa ja katsella vaikka jos löytyy laadukkaammasta tuotteesta hyviä tarjouksia. Sähkötupakointi tulee loppupeleissä halvemmaksi sijoitukseksi kuin tupakointi. Ja vaikka tulisikin kalliimmaksi, niin sillä rahalla ei ole enää iloa kun sillä ei saa terveyttään takaisin..

• sauhuaahöyryeihäkä
    • Respire.
    • nqw

Niissä sähköröökeissä on se vika, että niiden pitää jäähtyä jokaisen vedetyn sauhun välillä. Kun "jäähdyttämisaika" on 10 minuuttia ja kun sitä ostettaessa on ilmoituksesta luettu, että "aivan kuin aito tupakka" , niin kylla siinä pinna menee kun posket lommolla koittaa vetäistä sauhua ja saa suuhunsa 100 € tupakasta tuskin mitään makua eikä sitä "savuakaan" tahdo tulla jos ei tupakka ole todella jäähtynyt.
      Parempi lopettaa kokonaan kuin tulla huijatuksi...

• 33333333333333333

paskan oot tilannu... Ei mulla ainakaan tarvii jäähtyä .

• HALUATKO OIKEASTI...

...TIETÄÄ.

Varoitus; tämä voi olla haitaksi ennakkoluuloillesi !

Jos haluat tietää silkalla suomen kielellä liki kaiken sähkötupakasta, googlaa e-savuke. Tämä ei minkään ole yksittäisen myyjän tyrkkysivu, vaan paljon enemmän.

Jos sitten haluat lisäksi tietää, miten kansainvälisissä verkkokaupoissa voi maksaa myös ilman luottokorttia, googlaa maksukamu.

• 123123123

Mutta sähkötupakka voi pahentaa nikotiiniriippuvutta.
      Mieheni söi nikotiinipurkkaa ja otti nikotiinitabletteja aina pari kertaa päivässä, mutta sähkötupakan hankittuaan on koko ajan vetelemässä sisällä-ulkona-vessassa ja ties missä extra vahvaa nikotiinia. Niin vahvaa että kokeneemmankin polttajan kurkkua kiristää.

Nyt yrittää hiljakseen päästä eroon tuosta sähkötupakista.. :F

Mutta tietysti mielummin sähkötupakka kuin oikea tervamyrkkypaukku!

• hei camoon!edellisil

Ei pidä mitään jäähdytellä!!! Mitä ihmeen tuubaa jengi täällä hölisee. JOllakin on taas se 20euron paska vempain mikä on ihan eri juttu kuin kunnon sähkötupakki. Hohhoijaa!

123123123 ei se siihen nikotiiniin kuole/sairastu! Hapenottokykyyn ei vaikuta mitenkään, eli jaksaa harrastaa makkarissa tuhmia juttuja samaan tapaan. ;) Parasta; ei haise kuin tuhkakuppi!

• öyskistä vaan

Viitisenkymmentä vuottahan tuota norttia tuli kiskottua, viime vuodet pari askia päivässä. Loppui kuin seinään kun yritin pirunmoisessa kesäköhässä kiskoa silimät suihtirenkaina. Äkkiä varoittamatta laatta lensi ja siihen sauhuttelu loppui vuoden päivät sitten. Toivottavasti kestää, on parempi olla jeesustelematta.

• markman666

on hyvä että haluut lopettaa, MUTTA se ei onnistu millää helvetin sähkötupakoilla tai nikotinel nikotiini purukumeilla. parin kuukausen päästä voit sanoo että et oo polttanu röökii kahtee viikko mutta pariviikkoo myöhemmin oot taas rööki kädessä omalla kotipihallas se miten lopetetaa vaatii tahtoo ja tuntuu pahalta pari viikkoo mutta sitte et haluu enää todennäkösesti polttaa enää. kikka on tää ilman mitää poppaskonteja muita uhrirituaaleja päätät vaa yksin kertassesti että et polta.
      Ku oli ite viel nulikka 14. vee nii mun vanhemmat mahdollisti mun polttamisen ainoastaa yhellä tavalla, ne oli varakkaita ja mun äiti anto mulle rahaa aina ku pyysin joten sanoin että ne menikaverin syntääri lahjaa tai johonki muuhun paskaa. no jokakerta pyysin jonku 50 euroo ja seuraavana päivänä kaikki rahat oli kadonnu yhelle pikku kioskin omistajalle joka myi pimeesti porukalle röökii. ja voit uskoo rööki palo ainakin kaks askii per päivä. voit kuvitella miten pahalta mun keuhkot ois näyttäny jos niitä oltais katottu kolme vuodepäästä. mutta sitten mua alko vituttaa kun kaikista rakkain liikunta lajimulle eli sukeltaminen muuttu käytännösssä mahdottomaksi koska kesuu pilas mun keuhkot että en voi pidättää enää hengitystä 1.30. minuutii kauenpaa sen jälkee pyörryin. no anyway lopetin kessuttelun pysyvästi ja en oo polttanu sen jälkeen.
      mua ihmetyttää yks juttu tässä kysymyksessä jos mietit oikeesti terveyttäs nii miks polttaa. siitä ei hyödy mitää siitä on vaa ainoastaa haittaa. vastauksena kysymykseesi yks mun kaveri polttaa sähkötupakkaa ja sanoo että se toimii. joten sanoisin että "miksikäs ei."

• köhköhköh

Kertokaa mulle mistä tilaan niitä nesteitä joissa on nikotiinia? Minulla on green smoke sähkörööki-juttu mutta nesteissä ei siis ole nikotiiniä joten eipäs siitä oo mitään hyötyä.
      Itse polttanut iät ja ajat - kokeillut ihan kaikkea paitsi hypnoosia. Mikään ei näy auttavan.

• 18+4
    • Sähkötupakka

aiheuttaa homoutta.

• Sähkötupakka

auttaa hienhajuun. Oikeasti !!!

• marlborough
        Sähkötupakka kirjoitti:

auttaa hienhajuun. Oikeasti !!!

Niin auttaa perinteinenkin tupakki. Kukaan ei taatusti haista hikeäsi, kun löyhkäät eltaantuneelta tuhkakupilta.

• idiots

Skandaali Englannin hovissa:

Kentin herttua on alkanut polttaa Marlboroa.

• himpinen

Tere. Itse poltin n.16vuotta ja kaksi ja puoli vuotta sitten tilasin ensimmäisen höyryttimeni ja analoogiset jäi siihen kun pötkylä tipahti postista. Ensimmäisenä päivänä kokeilin piruuttani polttaa vielä analoogisen mutta en nähnyt siinä mitään järkeä koska sähköinen hoiti saman homman paljon terveellisemmin. En oikeastaan edes halunnut lopettaa tupakointia mutta kun löysin terveellisemmän vaihtoehdon niin siirryin siihen. Oon siis nyt höyrytellyt kaksi ja puoli vuotta ja hyödyt ovat kyllä huomattavat. Se joka väittää höyryttimiä vaarallisiksi puhuvat kyllä täyttä p*skaa. Ja ei, en väitä tätä terveelliseksi mutta jos vaihtoehtona on analooginen niin siihen verrattuna tää on pörrösiä pupuja ja sateenkaaria!

Ugh, olen puhunut.

Jään mielenkiinnolla odottamaan itsekoulutettujen lääkärien, jeesustelijoiden ja "kovisten" kommentteja :)

• fgddalök
        himpinen kirjoitti:

Tere. Itse poltin n.16vuotta ja kaksi ja puoli vuotta sitten tilasin ensimmäisen höyryttimeni ja analoogiset jäi siihen kun pötkylä tipahti postista. Ensimmäisenä päivänä kokeilin piruuttani polttaa vielä analoogisen mutta en nähnyt siinä mitään järkeä koska sähköinen hoiti saman homman paljon terveellisemmin. En oikeastaan edes halunnut lopettaa tupakointia mutta kun löysin terveellisemmän vaihtoehdon niin siirryin siihen. Oon siis nyt höyrytellyt kaksi ja puoli vuotta ja hyödyt ovat kyllä huomattavat. Se joka väittää höyryttimiä vaarallisiksi puhuvat kyllä täyttä p*skaa. Ja ei, en väitä tätä terveelliseksi mutta jos vaihtoehtona on analooginen niin siihen verrattuna tää on pörrösiä pupuja ja sateenkaaria!

Ugh, olen puhunut.

Jään mielenkiinnolla odottamaan itsekoulutettujen lääkärien, jeesustelijoiden ja "kovisten" kommentteja :)

Sähkötupakan vaarillisuus piileekin siinä että onko nesteet sitä mitä luvataaan? Tuleehan nuo kaikkien tuntemasta ja luotettavasta kiinan maasta ja kuka noita nesteitä muka valvoo viranomaisen toimesta?

Tehtaalla, Hups Dietyleeniglykoli on loppunut laitetaan tilalle Dietyleeniglykoli, ei sitä kukaan huomaa kun käyttömäärät on kuitenkin alhaiset eikä siitä "varmaan" aiheudu terveydelle vaaraa...

• käytössä2
    • SÄHKISSEMMONE2

täältä löytyy myös yksi pitkään tupakoinut pariskunta joka ollut 1,5kk ilman tupakkia sähköversion avulla. oikeata tupakkaa mennyt koko aika yhteensä 4-6kpl.
      ihan ok on ollut mitä nyt välillä ottanut pattiin kun ei nuo laitteet ole olleet parhaita mahdollisia ja on tuottanut hieman harmia säätää niiden kanssa ja tilata uusia atoja. meillä on ollut ulkomailta tilattuja e-nesteitä jotka sisältää nikotiinia. aloitimme toisiksi vahvimmilla ja nyt on tilauksessa tulossa nesteitä toisiksi alimmalla nikotiini pitoisuudella sekä täysin nikotiinittomia koska olemme havainneet että makujen vuoksi tuota tulee "poltettua" jonkun verran enemmän niin miksipä ei sitten pelkkää maku ainetta. Rahaa ja vaivaa on mennyt jonkun verran enemmän siihen verrattuna että käväisee lähikaupasta ostamassa askin mutta on se sen arvoista eikä ole kuitenkaan tarkoitus näitä nolla nesteitäkään vuositolkulla imeä niinkuin joillain on ollut tapana mitä näitä oon lueskellut. mieluummin näkee nyt vähän vaivaa kun istuu 50 vuoden päästä kessu huulessa kiikkustuolissa. SUOSITTELEMME!!!!

• Tällälähtee

40 vuotta tupakointia ja nyt 7kk puhtaasti höyryillä. Kyllä toimii !!
      Tovi meni ennekuin pääsi niistä tupakan näköisitä leluista ja löysi kunnon laitteet ja mieluisat nesteet.

...ja ihan vinkkinä näille "ei-koskaan-tiedä-mitä-niissä-voisi-olla" tyypeille; niitä e-nesteitä tehdään muuallakin kun kiinassa, jos tuo kovasti arveluttaa.

• Vapottelija
    • xxxxxxxxxxxxxxxx1

Tuon sivun trolli mainokset on tuon sivuston huono puoli ja se että kaveri yrittää pönkittää noilla omaa myyntiään. Ei noita leikkikaluja kukaan osta usko nyt jo.

Kyllä tuo sivusto täyttä fuulaa ei paljon kannata uska mitä siellä kirjoitellaan

• IVOsmoke

Toimii, jos käyttöjännite on vähintään 230 V ja kytketty imukkeeseen.

• Erno^vaan

Itse olen tilannu kaikki nesteet http://www.paulsaar.com sähkötupakka-kaupasta.

Nesteet ovat todella hyvän makuisia, eivätkä hinnalla pilattuja ;) Laitteen tilasin ihan libertystä. Ei sentakia, ettäkö tuotteet eivät toimisi vaan olen harrastelia, ja tykkään räpräillä sähkötupakoilla =) Aloittelioille voin suositella lämpimästi paulsaaren sähkötupakoita. Simppeliä ja toimivaa tavaraa.

• Anonyymi

Voit polttaa toista, mutta et toista!

Tämä saattaa vaikuttaa kevytmieliseltä huomautukselta, mutta itse asiassa se on tärkein huomautus https://fi.vawoo.com/fi , jonka voi tehdä tupakoinnin ja höyryttämisen eroista.

Ero on siinä, että sähkösavukkeesta ei synny savua, paitsi jos olet tutkija, joka yrittää osoittaa, että höyrystäminen on vaarallista. Nämä ihmiset nostavat tehoa, käyttävät ikivanhaa käämiä ja antavat laitteen toimia. Hei presto - sinulla on palamista ja siitä aiheutuvia tappavia myrkkyjä. Nyt voit sanoa esimerkiksi, että höyryttäminen ei ole turvallista tai että höyryttämisen ja tupakoinnin välillä ei ole eroa.

Tärkein ero savukkeiden polttamisen ja höyrystämisen välillä on kuitenkin se, että savukkeilla monet ihmiset tienaavat paljon rahaa, enkä tarkoita tupakkayhtiöitä tai höyrystämisen tapauksessa höyrystyslaitteiden ja -nesteiden myyjiä ja valmistajia, kun sanon tämän.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      121
      3070
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      34
      2453
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2425
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      2094
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1680
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1388
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1222
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      1165
    9. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      21
      1070
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1067
    Aihe