Osaiskos joku kertoa tietämättömälle, että mikä on sen osan nimi, joka on polkupyörän polkimen ja rungon keskiön välissä? Siis se osa, joka suojaa sitä keskiötä. En oikeen osaa selittää et mistä osasta on kyse, joten havainnollistan asiaa kuvilla:
Tässä kuvassa esimerkki kun kyseinen osa näyttäis puuttuvan:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cable_guide_3.jpg
Ja tässä kuvassa se osa on paikallaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Forward_kickstand.JPG
Onko kyseinen osa tärkeä? Kuulin että se suojaa kappaa (tai jotain tärkeetä osaa) ja et pyörä menee hajalle jos sitä ei ole. Pitääkö mun tiedot paikkaansa? Ja jos osa on todella tärkeä niin osaisko joku sanoa et mistä niitä osia saa ja kuinka paljon ne maksaa?
Tärkeä pyörän osa?
PyöräilyURPÅ
2
100
Vastaukset
- ejkj
Kuvissa on erimalliset keskiökasetit. Ei tuohon minun mielestä mitään kuulu väliin
- Juha H
Se jälkimmäinen ei mun mielestä näytä kasettikeskiöltä. Ensimmäinen taas näyttää. Jälkimmäinen käytännössä on huonommin suojattu vettä vastaan, kun laakerit on avoimena siellä rungon sisällä. Hyvä hoito tarkoittaa vuosittaista voitelua (jos ei itse tee, niin tulee halvemmaksi vaihtaa kasettikeskiö).
Kasettikeskiö on "huoltovapaa" -- vaihdetaan kun tarvii huoltaa. Asiasta löytää lisää vaikka Aflfa merin Polkupyörä kirjasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483