Veriteot lisääntyvät - kollektiivi käskee

dazu

Onko nyt menossa sellainen tilanne, että viime vuosien veriteot ikään, kuin ruokkivat toisiaan ja ovat näin saaneet aikaan lumipalloefektin siten, että ne ruokkivat toinen toisiaan.
Kun yhä uusista ja uusista teoista uutisoidaan, teot saavat tavallaan yhteiskunnallisen tuen. Niitä tekemään taipuvaiset kokevat kynnyksen tekoihin olevan vain miljoonasosan siitä, mitä ehkä 15 vuotta sitten voitiin kokea. Nopeasti on syntynyt veritekojen kulttuuri, japanilaistyylinen kunniamurhaamisen kulttuuri.

Kun palstalla on nyt puhuttu uskonnosta ja tuonpuoleisesta, niin tällaisesta lumipalloefektistä voisi puhua kollektivi-ilmiönä; kollektiivisen alitajunnan vallassa olevat henkilöt ovat taipuvaisempia reagiomaan apriorisen maailman tapahtumiin, mitkä voidaan aposteriorissa havaita edellämainittuina asioina, kuten kynnyksen alentumisena tietynlaiseen sosiaalisen käyttäytymiseen ja kunniamurhakulttuurin syntymisenä.

Tämä sota aprioriassa voidaan kuitenkin voittaa maailmasta käsin viisaudella ja välittämisellä sekä ihmistä arvostamalla.

21

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zisel

      Mä olen ajatellut lukiessani IL:stä perhesurma-uutisia että lopettais jo sen "mainostamisen" ettei yksi hullu saa ideoita päähänsä ja multa putoo pää kohta.

      • Hulluilla ja tartuntataudeilla on kollektiivinen toimintamalli; jos alat sairastelemaan, on todennäköistä, että seuraavaksi joku saa päähänsä murhata sinut.


      • zisel

        Ainoo vaan että mun kimpussa on sellanen psykopaatti ettei sille uskalla kukaan tehdä mitään. Sillä on sellasia kavereita että jos sille tapahtuu jotain niin kuolee koko suku joka sen on pistänyt ruotuun.


      • zisel kirjoitti:

        Ainoo vaan että mun kimpussa on sellanen psykopaatti ettei sille uskalla kukaan tehdä mitään. Sillä on sellasia kavereita että jos sille tapahtuu jotain niin kuolee koko suku joka sen on pistänyt ruotuun.

        Kumpi olisit murhaaja vai murhattu marttyyri?


      • zisel kirjoitti:

        Ainoo vaan että mun kimpussa on sellanen psykopaatti ettei sille uskalla kukaan tehdä mitään. Sillä on sellasia kavereita että jos sille tapahtuu jotain niin kuolee koko suku joka sen on pistänyt ruotuun.

        Liittyykö se eilen kertomasi maksettava summa jotenkin tähän sun perässä olevaan psykopaattiin?


      • Pahempiakin temppuja on, kuin tappaminen.


      • zisel
        dazu kirjoitti:

        Liittyykö se eilen kertomasi maksettava summa jotenkin tähän sun perässä olevaan psykopaattiin?

        Ei kun se oli ihan vaan mielikuva juttu. Jos siinä olis jotain totta niin olisin kertonut jo sulle.


      • Mene vihollisen lähelle, siis sisään sen elämään ja tuhoa se siten että se tuhoutuu.
        Psykopaatin persoona on hyvin hauras loppupeleissä.


      • zisel
        sue.ellen kirjoitti:

        Mene vihollisen lähelle, siis sisään sen elämään ja tuhoa se siten että se tuhoutuu.
        Psykopaatin persoona on hyvin hauras loppupeleissä.

        Niin. Kai mun pitäis alkaa ajattelee "kuin psykopaatti" jotta tietäisin miten sen tuhoan.


    • Veriteot, kunniamurhat, japanilaisuus, uskonto.

      Mikä on siis aihe?

      • Älä häiriinny liikaa sanoista. Aihe oli Swedenborgilainen tutkimus.


      • ...

        palstalaiset


    • Selitys on varmaan yksinkertaisempi, se mistä zisel jo kirjoitti. Mediajulkisuus ruokkii sairasta sankarimyyttiä esim. kouluammuskeluissa. Mässäilyjournalismi tarjoaa tilaisuuden olla kaikkien huulilla ilman, että pärjää Idolsissa tai Voice of Finlandissa.

      • zisel

        Moi! Me ei olla varmaan esittäydytty..? Etkös sä ole se puska jonka mä usutin rekkautuu vai muistanko väärin? Mies jokatapauksessa, eikö? :)


      • Noinhan minä juuri kirjoitin, joskin vähän vielä pelkistetymmin ja ilman johtopäätöksiä esim. sankaruudesta, mutta seitin, että kyseessä on aprioriasta peräisin oleva aposteriori havaittava piirre, eli tuo mediajulkisuus vaikuttajana on kollektiivin aposteriori projektio ja tekoihin varsinaisesti ryhtyminen on jokin aposteriori havaittava piirre apriorian tapahtumista.


      • zisel kirjoitti:

        Moi! Me ei olla varmaan esittäydytty..? Etkös sä ole se puska jonka mä usutin rekkautuu vai muistanko väärin? Mies jokatapauksessa, eikö? :)

        No moi . Kätelläänkö vai halataanko? :) Saatoit muuten ollakin, joo. Joku juoksi perässä koko ajan ja ei sitä sitte jaksanut. Olenhan mä ollut jo jonkun aikaa rekattukin.

        Kiitos vaan neuvosta :)


      • zisel
        bravo.bravi kirjoitti:

        No moi . Kätelläänkö vai halataanko? :) Saatoit muuten ollakin, joo. Joku juoksi perässä koko ajan ja ei sitä sitte jaksanut. Olenhan mä ollut jo jonkun aikaa rekattukin.

        Kiitos vaan neuvosta :)

        Halataan tietenkin :D Kuullostaa tutulle, mä se perässä juoksija varmaan olen ollut. Osaan olla rasittava kun sille päälle satun :D


      • dazu kirjoitti:

        Noinhan minä juuri kirjoitin, joskin vähän vielä pelkistetymmin ja ilman johtopäätöksiä esim. sankaruudesta, mutta seitin, että kyseessä on aprioriasta peräisin oleva aposteriori havaittava piirre, eli tuo mediajulkisuus vaikuttajana on kollektiivin aposteriori projektio ja tekoihin varsinaisesti ryhtyminen on jokin aposteriori havaittava piirre apriorian tapahtumista.

        Pelkistit siinä määrin etten erottanut puudelin ydintä.. Aposteriori projektio on ihan oikea määrittely, ei siinä mitään, kun mallista kopioivat toimivat.


      • zisel kirjoitti:

        Halataan tietenkin :D Kuullostaa tutulle, mä se perässä juoksija varmaan olen ollut. Osaan olla rasittava kun sille päälle satun :D

        *Skrunts* En osaa halata kovin siveellisesti :p Ei kun se oli joku vilin kaveri, sä olit neuvonantaja :)


    • Perhesurmia on tehty aikojen alusta jonkin perheenjäsenen toimesta. Ne ei ole uutuus, ehkä niitä tuodaan vain julkisuuteen enemmän.

      Perhesurmaa harvoin tehdään hetken mielijohteesta, yleensä kyse on pitkästä ajatusketjusta. Sillä vaaditaan paljon tahdonvoimaa, että ihminen vahingoittaa itseään tietoisesti.
      Tai tekee joukkosurman ja sitten lopettaa itsensä.

      • Perhesurmat on laajennettuja itsemurhia. Tarkoituksena se että perheenjäsenet eivät ja "kärsimään" tilanteesta, mikä se sitten onkaan, vaan heille on tappajan mielestä parempi myös kuolla.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1775
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1385
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1187
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1008
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      987
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      923
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      808
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      185
      736
    Aihe