Yöllisiä tapauksia lehtiä jakaessa

Ammattijakaja

Mitäs kaikkea hauskaa/outoa/pelottavaa/vaarallista/lähteltäpititilanteita teille kollegoille on öisin sattunut?

Vuosia sitten olin eräässä rapussa jakamassa. Kipitin portaita alas ja alimmassa kerroksessa tuli vastaan puolialastomina mies ja nainen. Paksulla akalla oli päällään vain rinulit ja pöksyt. Asunnon ovi oli auki ja sisällä olin näkevinäni jonkun kolmannenkin henkilön. Satuin ilmeisesti keskelle jotain orgioita.

Reilu vuosi sitten eräästä rapusta löysin sekavan vanhan papan joka oli ambulanssikyytiä vailla. No enpä minä sitä häneltä viitsinyt kieltää joten soitin lanssin ja käskin ukon odottaa paikallaan ettei kaadu portaissa keppeineen. No sehän alkoi kolistelemaan heti kun pääsin alaovelle lanssia odottamaan. Välillä kuulosti että se pyöri portaat alas, oli meinaan sellainen kolina. Lanssi tuli ja minä läksin. En tiedä mikä sillä loppujen lopuksi oli mutta taisi vain pappa olla nauttinut liikaa miestä väkevämpää.

Humalainen penikka hyppi kerran silmille mutta ei siitä sen enempää. Se juttu selvitettiinkin sitten käräjien kautta.

Sittenhän on näitä kaikenmaailman "löytöjä" mahalleen kadulle sammuneista juhlijoista kännyköihin. Yksikin sankari oli ilmeisesti nukahtanut seisalleen kun oli kaatunut polkupyörärivin päälle. Yksi fillari oli aika solmussa. Omistaja ilahtuu...

Onhan sitä kaikenlaista sattunut. Kaikkea ei muistakaan... Mitäs teille??

11

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epijwp

      Kerran jotku homot pani keskellä rappukäytävää. Oli siinä kaamea näky.

      Noh, heitin lehden niillekin...

    • lehtikeisarinna

      Onhan noita. Helmi oli se kun olin tulossa a--rapusta portin toiselle puolelle takaisin hakemaan lehtiä. Huomasin sekavan pojan toisella puolella. Pelotti, että se on aineissa. Nappasin nopeasti lehteni. Palatessani ihmettelin minne katosi; no tämä ninja kiipeilikin parvekkeelle :D

      Tai sitten eräässä kahvilassa olin jättämässä ovenkahvaan lehteä. Valot olikin päällä ja Jenni Vartiainen pauhasi. Kohta ovelle pauhasi keittäjänmyssypäinen mies pitsa kädessä hoilaten "Mä en haluu kuolla tänä yönä". Ihmetteli että tuleeko hänelle lehti. No tuota ainakin vuoden verran olen kiikuttanut :D

      Kerran tuli kaveri pelkissä boksereissa eräänä elokuun yönä. Lainasin puhelinta, jotta se sai soitettua ovenavaajan ja annoin varalehden suojaksi. Olen myös saanut soittaa poliisin korjaamaan ulko-ovea potkivaa huumehörhöä, toimimaan turistioppaana kun eräs festivaalivieras oli eksynyt keskustasta lähiöön.

      Oudoin tapaturma oli kyllä se kun ihmettelin eräässä grillin ulkoluukussa, miksei lehti mene. Runnoin ja runnoin,kunnes tunsin kuinka koura nappasi lehden ja kiljaisin kivusta. Vastassa tuijotti katti toiselta puolelta luukkua.

    • yks jakaja vaan

      Yhden kerrostalon ovella odotti vanhempi nainen, jolle sanoin huomenta. Aloin ottaa lehtiä mukaan, niin nainen aloitti aikamoisen manauksen. En ymmärtänyt edes, mikä hänellä oli se ongelma. Valitti mm. siitä, että joka yö on eri jakaja. Ei kuitenkaan sanonut, mikä se ongelma on, vaikka kysyin. Kuuntelin siinä sitten vähän aikaa, ja vastailin, että on ihan normaalia ainakin näin kesällä, että jakajat vaihtuvat ja lehti ei tule aina samaan aikaan.

      Menin sitten taloon jakamaan lehtiä. Tulin siihen johtopäätökseen, että hän on sitten varmaankin saanut joskus lehtensä aikaisemmin, ja olen hänen mielestään varmaan myöhässä. Olen kuitenkin vain tuuraaja tällä piirillä, ja ihan satunnaisesti silloin tällöin.

      Kun lehdet oli jaettu, nainen oli talon aulassa odottamassa. Kutsui työtäni "lynkkaukseksi", ja kun yritin selvittää, mitä hän tarkoittaa, niin samalla sain kuulla olevani urani huipulla, ja että siksi varmaan olenkin lehdenjakaja, kun en mitään tiedä mistään. Naisen mukaan hänellä pysähtyy aina sydän sekä myös kaikki hänen asunnossaan olevat DIGITAALIKELLOT, kun jakaja on talossa. Kysyin siinä sitten vielä, että herääkö hän sitten siihen, kun postiluukku kolahtaa? Sitten selvisi, että hän ei ole lehdentilaaja ollenkaan, ja samalla hän haukkui lehden muutenkin.

      Toivotin hänelle yhtä hyvää päivänjatkoa, kuin miten päivä on alkanutkin (ehkä provosoiduin hieman). Sain päälle haistatukset. Käski paeta äkkiä nurkan taakse, ja tulla seuraavana yönä jakamaan jollain muulla kulkuvälineellä kuin pyörälläni, koska hän tunnistaa pyöräni.

      Ajatuksia tästä. En edes herättänyt häntä, koska oli jo valmiiksi ulkosalla. Mietin myös, että pitäisikö viedä lehdet ko. taloon jo 3 tuntia aiemmin kuin tänään, siinäpähän sitten pysäytettäisiin hänen kellonsa ja sydänkin, mutta en haluaisi keskustella enää hänen kanssaan. Tai olla varuillaan, että minkä kulman takaa hän hyökkää. Voihan olla, että hän tekee pyörällekin jotain. No, taidan mennä sinne samalla tavoin kuin ennenkin, mutta pyörän jätän viereisen talon eteen...

      • yks jakaja vaan

        Jätin sitten pyörän aamulla sinne edellisen talon eteen, ja menin suoraan jakamaan tähän taloon, missä nainen oli. Jätin siis sen edellisen vielä tässä vaiheessa jakamatta, jotta tulisinkin yllätyksenä.. no eipä tämä noita-ak... siis nainen ollutkaan ovella enää, kun kävelin sinne viereiseltä talolta lehtipino kädessä.

        Jakelin lehdet, ja kun tulin talosta ulos, tämä olikin sitten yllättäen siinä ulko-ovella. Ei puhuttu mitään, mutta hän katsoi ns. pahalla silmällä. Menin takaisin pyörälle, joka oli tallessa.

        Piirin lopussa tulikin yllätys. Piiriltä ei ole moneen viikkoon, tai siis silloin kun olen satunnaisesti tuurannut, jäänyt sitä varalehteä, joka yleensä jää. Taisi ollakin niin, että tämä em. nainen on tähän mennessä aina nyysinyt sen multa. En sitten ymmärrä, mistä hän aina ilmaantuu, aivan kuin olisi ollut ulkona koko yön. Mutta myhäilin tyytyväisenä itsekseni, tuli taisteluvoitto.. itsepähän pyysi mua tulemaan eri kulkuvälineellä. No, tulin kävellen :D. Olisi vaan ollut eilen hiljaa, niin olisi saanut pöllittyä sen lehtensä. Mutta ei, täytyi haukkua mut, muut jakajat ja ennen kaikkea se hänen mukaansa p***a lehti, jota jaan... :)

        Ehkä hän kehittää tähän jonkin taktiikan huomiseksi, mutta yllätyksenä en olekaan siellä moneen päivään jakamassa...


    • köyhänduuni

      Rapun ulkovalo oli pimeä eli astuin rappuun sisään ja oli täysin pimeä,yhtäkkiä keskeltä käytävää nousee valkoinen kaapu ylös.
      Valokatkaisiaan kahden metrin matka jonka hyppään maailman ennätys loikalla ja mielessä ehtii liikkua vaikka mitä.
      Kun saan valon päälle edessäni seisoo vanhempi nainen valkloisessa yöpaidassa,oli kävellyt unissaanulos asunnosta eikä kehdannut soitella naapureiden ovikelloa??!!
      No siinä sitten soittelin huoltomiehelle,mutta kyllä nuo pari sekuntia tuntui pitkiltä kun ei tiennyt mikä käytävältä nousi ylös.

    • Jakaja0

      Tässä taannoin kerrostalossa kun jaoin ensimmäisen kerroksen ja aloin kiipeämään ylöspäin hissittömässä talossa, yksi ovista aukeaa. Vanhalla mummelilla oli ongelma, kun oli unohtanut ladata puhelimensa. Kuulemma ei osannut käyttää puhelinta enempää, kuin sen mitenhakea luottelon neljästä numerosta sen mihin aikoo soittaa. Ei siis osannut naputella puhelimeen, (ns. vanhusmallia) PIN-koodia. Muisti koodin kyllä, ja se ei ollt kumpikaan ns. vakiokoodeista. Naputtelin koodin kännyyn ja homma ok.

      Ajan pienehkön taajaman keskustaa. Tässä pari päivää sittenPusikkoisella, mutta kuitenkin melko taajaan rakennetulla ok-taloalueell yhden mutkan takana tiellä ihmetteli peura. (Tai, kauriiksihan niitä nykyään pitää sanoa, taisi olla valkohäntäkauris) Sekunnin verran katseltiin toisiamme, ja sitten kaveri pomppi talon pihan poikki metsikköön. Olin juuri kaivamassa puhelinta kouraan, olisin saanut kuvan moisesta, vaan ei. Maaseudulla tutumpi kaveri, mutta keskustassa en odottanut näkeväni mitään rusakkoa suurempaa ilman ihmissaattajaa.

    • kolme + seiska

      Kerran oli pariskunta täydessä touhussa rapussa, pyysivät kimppaan ;) mutta hyppäsin yli vaan.

      Kerran tulin sisäkäytävää toisesta rapusta ja olin menossa toiseen kun kuulin kovaa koiran murinaa siitä oven takaa. En uskaltanut ensin avata ovea mutta lopulta kurkkasin ja iso mieshän siellä kuorsasi vatsansa vieressä änkyräkännissä.

      Muutamankin kerran olen nähnyt, että jonkun kamat on nostettu/heitetty asunnosta rappukäytävään. Ilmeisesti jonkun puolison illanvietto on venähtänyt eikä kotiin ole menemistä - näin olen ajatellut.

      Kerran pelästyin kun pusikosta tuli mies huppu päässä, meinasin saada sydärin ja sen jälkeen hainkin pippurisumutteen. Kuljin sen kanssa pari vuotta mutta en enää, kaikenlaisiin hiippareihin ja känniläisiin on tottunut. Aika harmittomia. Joskus vieläkin pelästyy kun on aivan hiljaista ja yhtääkkiä joku lintuparvi pelmahtaa puskasta.

    • sdfsdsfsdfsdf

      Itse jaan enemmän ja vähemmän autopiirejä, on sattunut kaikenlaisia kommelluksia tässä parin vuoden aikana. Mm. Autosta meni pakki paskaksi, tietenkin sopivasti alamäessä, josta olisi pitänyt peruuttaa ylös, toisen piirin jakaja oli nukahtanut rattiin ja ajanut syvään ojaan, puskuri tuusannuuskana, iso hirvi hyppäsi umpipusikosta suoraan eteen alamäessä, onneksi oli silloin 3kk vanha auto alla, jarrut mitä parhaimmat :-), kaikenlaisia öykkäreitä, juoppoja, hulluja yms tullut vastaan, kerran otin aamuyöstä liftarin kyytiin, sellainen ~ 50v liettualaismies, joka antoi 50e jos vien hänet hotellille keskustaan ja hän myös onnitteli mua Suomen kiekkomestaruudesta Suomi oli juuri edellis-iltana voittanut MM-kisat...

      Ja ollaanhan sitä monta kertaa jääty jumiin lumipenkkoihin, auraamattomiin teihin, renkaita poksahtanut varmaan 10 kpl parissa vuodessa, kerran meni samanaikaisesti kummatkin takarenkaat :-O

      Ps: En suosittele lehdenjakoa kenellekkään.

      • proteesi tulossa

        Autopiireissä, kahta työtä tehden, nukahdin kaksi kertaa samalla viikolla rattiin, hissukseen vasemmalle ojaan. Sama piiri, mutta tapahtumapaikoilla väliä 10 km, kummallakin kerralla etsin maatilan isännän ja traktorin. Siitä jatkui sitten vaan kaupungin taloissa. Kun sitten nivelkierukka repesi 16 vuoden jakohomman jälkeen, sairaslomalle, leikkaukseen ja lopetin jakohommat.
        Aikaa on toistakymmentä vuotta, ja polvi on pahentunut ( ei pojasta) , ensi syksynä keinonivel polveen.

        PS: en minäkään suosittele lehdenjakoa kellekään.


      • jakaja vaan...
        proteesi tulossa kirjoitti:

        Autopiireissä, kahta työtä tehden, nukahdin kaksi kertaa samalla viikolla rattiin, hissukseen vasemmalle ojaan. Sama piiri, mutta tapahtumapaikoilla väliä 10 km, kummallakin kerralla etsin maatilan isännän ja traktorin. Siitä jatkui sitten vaan kaupungin taloissa. Kun sitten nivelkierukka repesi 16 vuoden jakohomman jälkeen, sairaslomalle, leikkaukseen ja lopetin jakohommat.
        Aikaa on toistakymmentä vuotta, ja polvi on pahentunut ( ei pojasta) , ensi syksynä keinonivel polveen.

        PS: en minäkään suosittele lehdenjakoa kellekään.

        Mulla myös sattunut vaikka mitä. Autopiirejä kun pääasiassa jaan. Ei ole pyörää ni ei kauheasti vaihtoehtoja.

        Isommassa kaupungissa joskus jakaessani törmäsin mitä ihmeellisimpiin ihmisiin. Ja voi hyvänen aika sitä kiroilua kun lehti oli myöhässä mm. Painokoneiden rikki menemisen takia, mikä ei johdu jakajasta, taivaan täydeltä tulee lunta ja räntää, eikä juuri paria senttiä enempää eteenpäin näe. Tämäkään ei jakajan vika, silti jakaja saa kaiken *askan niskaansa ensimmäisenä.

        Kerran ärähdin yhdelle vanhemmalle miehelle kun kolmatta kertaa tämä tuli valittamaan arkipäivänä siitä, että lehti myöhässä 5 minuuttia! Siis viisi minuuttia siitä mihin oli tottunut ;=O eli kello ei ollut lähelläkään kuutta vielä siinä vaiheessa. Eipä sen jälkeen valittanut!

        Sitten näitä auton hajoamisia; kytkin, puhjennut rengas, lämmityslaite 25 asteen pakkasessa(!) (ikkunat jäässä, samaan aikaan hajosi myös penkin lämmitin), nukahtanut rattiin ties kuinka useasti, (kolmea työtä kun tein)...

        Enpä suosittele minäkään, en kenellekään. Työttömyyskassa panttaa osapäiväsen päivärahoja, niin hienoa elellä 600 eurolla kuussa, josta menee 200 bensoihin ja 460 vuokraan! Jokainen voi laskea yhtälön...


      • niistä nokkasi
        jakaja vaan... kirjoitti:

        Mulla myös sattunut vaikka mitä. Autopiirejä kun pääasiassa jaan. Ei ole pyörää ni ei kauheasti vaihtoehtoja.

        Isommassa kaupungissa joskus jakaessani törmäsin mitä ihmeellisimpiin ihmisiin. Ja voi hyvänen aika sitä kiroilua kun lehti oli myöhässä mm. Painokoneiden rikki menemisen takia, mikä ei johdu jakajasta, taivaan täydeltä tulee lunta ja räntää, eikä juuri paria senttiä enempää eteenpäin näe. Tämäkään ei jakajan vika, silti jakaja saa kaiken *askan niskaansa ensimmäisenä.

        Kerran ärähdin yhdelle vanhemmalle miehelle kun kolmatta kertaa tämä tuli valittamaan arkipäivänä siitä, että lehti myöhässä 5 minuuttia! Siis viisi minuuttia siitä mihin oli tottunut ;=O eli kello ei ollut lähelläkään kuutta vielä siinä vaiheessa. Eipä sen jälkeen valittanut!

        Sitten näitä auton hajoamisia; kytkin, puhjennut rengas, lämmityslaite 25 asteen pakkasessa(!) (ikkunat jäässä, samaan aikaan hajosi myös penkin lämmitin), nukahtanut rattiin ties kuinka useasti, (kolmea työtä kun tein)...

        Enpä suosittele minäkään, en kenellekään. Työttömyyskassa panttaa osapäiväsen päivärahoja, niin hienoa elellä 600 eurolla kuussa, josta menee 200 bensoihin ja 460 vuokraan! Jokainen voi laskea yhtälön...

        "Enpä suosittele minäkään, en kenellekään."

        Dorka kuvittelee että jos itse ei kykene tienaamaan jakelutyössä, ei kukaan muukaan. Hohhoijaa näitä vässyköitä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe