Miten ohentaa pohkeita?

silja

Tietääkö kukaan hyvää jumppaliikettä millä sais kiinteytettyä/ohennettua pohkeita. Oon kauheen ahdistunu, kun olen tällanen norsujalka. Pituutta on 177cm ja painoa 74kg enkä koe, että olisin varsinaisesti lihava.Hameita ja caprihousuja ei kehtaa pitää vaikka on kesä ja lämpimät ilmat:(

Onko teillä ohentunu pohkeenympärys laihtumisen myötä? Kuinka paljon?

Pohjeympärysmittani on 39cm ja nilkan 23cm. Pituus lattiasta suoraan polven taitekohtaan on 45cm.Laittakaahan omia mittojanne, olis kiva tietää suurenteleeko mun silmät vaan tätä juttua.

13

2620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun mitat

...mä oon 162/85 ja mun nilkka 21,5 ja pohje on 38,5 ,mulla on hyvät sääret...oot höpö sun silmät suurentelee :D

• minä

ja hyvin kehtaan pitää caprihousuja, ei haittaa hiukkaakaan. Mun pohkeet on 47,5cm, nilkka 27,5cm ja pituun on 44cm. Olen 176cm pitkä ja painan 114kg ja elämä hymyilee...mun mielestä mulla on ihan kauniit sääret ja kehtaan olla shortseissa jne.

• sirpulikka

nilkka 18,pohje 37,44cm polven taitekohdasta lattiaan.Enkä pidä pohkeitani paksuna,mittasin paksuimmasta kohdasta.

• tytteli

nilkka 20cm ja pohje 32cm. säären pituus 40cm. olen 160cm pitkä ja painan 62kg. mitkä ovat vyötärön ja lantion mittasi? itse mietin kuinka iso mahani on kun lantion levein kohta on 95cm ja vyötärö 82cm alimman kylkiluun ja navan välistä.

kyllähän pohjekkin kapenee kun laihtuu. oletko koittanut pyöräillä tai lähteä hölkkäämään. lihakset kiinteytyvät, mutta rasva lähtee tasaisesti joka puolelta.

• silja

Eli lantionympärykseni leveimmältä kohdalta 106cm ja vyötärönymp. kapeimmasta kohtaa 81cm, mutta vyötäröni on aika korkeella joten lantiofarkkujen vyön kohdalla se on n.100-102cm.

oon jossain vaiheessa hölkännykkin ja pyöräilly, pitäis taas alotaa. Mä kyllä laihdun yleensä ekana rinnoista ja kasvoista, sitten lantiolta ja reisistä ja vasta vikana ohentuu pohkeet ja tosi vähän vaan:(

• Habatus

Hööööh, ei saa tolleen itteensä haukkua, jalat kuin jalat =). Siis noh, älä nyt vaan mitään ripakinttuja havittele, semmoset hyvin treenatut LIHAKSIKKAAT pohkeet on paljon siistimmät =). Selkeesti. Noh siis, ihan henk'koht voisin suositella sulle ihan perinteikästä kuntopyöräilyä. Jep, se on tehokasta. Sitten toinen on ihan tää vakio päkiöille nousu, tiedät varmaan, no jos et niin netistä löytyy hyviä jumppa ohjeita. Se on semmonen liike että pohkeet on tulessa jo kun parikyt kertaa kylmiltään repäset =b. Joo, ja tommonen jumppakuminauhatsydeemi on kanssa ihan tehokas, kun otat selinmakuu asennon, vetäset sen remmin jalkapohjas alitse, pidät käsilläs hyvin kiinni siitä nauhasta (ettei pamahda jotain naamaan=) ja työnnät jalkaa silleen sopivasti kattoa kohden. Auttaa myös persposkille, ja en nyt sanonut että sun kyseisissä olis välttämättä mitään vikaa =b! Jep, no muuta en nyt tähän osaa sanoa, toivottavasti jaksoit lukea tänne asti. Kiitos, ja hyvää jatkoa pohkeiden parissa =) !

• kokenut

Vaan kun alkaa pohkeita jumppaamaan, ne onnettomat paksunee entisestään...

• silja
        kokenut kirjoitti:

...et ne kasvaa entisestään. Vaikka olisivatkin sitten "kiinteämmät" en halua yhtään lisää ympärysmittaa.

• Rampautunut
        kokenut kirjoitti:

Minulla oli nilkassa murtuma ja sen vuoksi kipsisaapas runsaan kuukauden. Sen jälkeen sääri oli aika ruikulan näköinen verrattuna toiseen puoleen. Eli laita kipsit jalkoihin, niin kyllä pohkeet ohenee. Tosin maha saattaa kasvaa kun jää liikunta heikommalle.

• Tero
        kokenut kirjoitti:

Pohkeet ovat yksi vaikeimmin kasvatettavista lihasryhmistä ihan kehonrakentajienkin keskuudessa eli ei ne sillä kevyellä jumpalla mihinkään paksune.

Tavallisella tallaajalla se paksuus ei edes johdu lihaksista vaan rasvasta, ja kaikki liikunta edesauttaa rasvan palamista. Kovaa työtä vaan niin saatte sen rasvan lähtemään ja tilalle kauniit lihaksikkaat pohkeet.

• silja
        Tero kirjoitti:

Pohkeet ovat yksi vaikeimmin kasvatettavista lihasryhmistä ihan kehonrakentajienkin keskuudessa eli ei ne sillä kevyellä jumpalla mihinkään paksune.

Tavallisella tallaajalla se paksuus ei edes johdu lihaksista vaan rasvasta, ja kaikki liikunta edesauttaa rasvan palamista. Kovaa työtä vaan niin saatte sen rasvan lähtemään ja tilalle kauniit lihaksikkaat pohkeet.

Tero, uskotko, että noi mun pohjeläskit lähtisi jos "treenaan" esim. varpailleennousulla ja hölkällä ja söisin esim.1800 kcal/pvä? Oon meinaan mitannut ton ympäryksen jo vuosia sitten ja se oli silloinkin n.38cm ja painoin tuolloin kuitenkin 64kg ja olin saman pituinen.

• Christin
        Tero kirjoitti:

Voihan se niinkin olla, mutta tällä tytöllä ainakin on paksut pohkeet ja nimenomaan lihaksen johdosta!! Kun on seitsemän vuotta treenannut lajeja, jossa pääasiassa jalkalihakset kehittyvät niin alkaa se jossain näkymään :)

Kymmenen kilon laihdutuksen aikana pohkeesta lähti 0,5 cm eli ei mitenkään hurjan paljoa. Nyt BMI 20:n pinnassa, joten ei pitäisi siitäkään johtua. Siinähän onkin ongelmaa, että miten pienenisivät... no, kaiken kanssa oppii elämään :D pieni asia elämässä kuitenkin

• tappijalka

..mun nilkka on 25 cm ja pohje 42cm, eikä pituutta ole kuin 163 cm, eli jalat on kyllä kunnon uppotukit..Itsekään en käytä hameita, vihaan jalkojani niin paljon. Mulla on aina ollut paksut pohkeet, painosta ja harrastuksista huolimatta. Harrastin useita vuosia ratsastusta ja myöhemmin lenkkeilyä, kävellen ja juosten, mutta pohkeet on olleet aina suhteessa muuhun kroppaan todella paksut. Tällä hetkellä liikunta on aika vähäistä, kevyttä päivittäistä kävelyä ja satunnaista pyöräilyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe