hymiöt

Jemina8

Laittaako miehet hymiöitä kun ne lähettää tekstareita tai fb:ssä juttelee? Jos laitatte tarkottaako se jotain enemmän vai ihan muuten vain laitatte. Minulle naisena hymiöt merkitsee paljon, esim. :) saa aina hyvälle tuulelle ja piristää, taas jos mies ei laita hymiötä, joskus tuntuu että sitä ei kiinnosta..olen varmaan väärässä,mutta kertokkee miehet? Millon laitatte hymiöitä, merkkaako ne mitään?:)

13

6979

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä miehetkin hymiöitä käyttää ja uskoisin, että juurikin siistä syystä että se piristää kirjoitusta ja ilmaisee tunnetiloja paremmin. Tekstin ikään kuin sisältöä voidaan elävöittää hymiöllä mun mielestä aika kivasti. Kirjoituskaan ei tunnu ihan niin monotooniselle, kun siellä on pirteä hymynaama tai silmää vinkkaava hymiö.

Kyllä miehetkin käyttää niitä tosiaan varmaan samasta syystä. Mitä naiset. Se on nykyään eräänlaiset kasvot ja ilmeet virtuaaliselle keskustelulle.

:-) Noin olen lähestynyt sinua ja aloitustasi hymyssäsuin. Positiivisella mielellä.

• Yksi mutu vielä aiheesta. Että jotenkin saattaisin ajatella, sellaisten ihmisten käyttävän hymiöitä joille ilmeillä ja eleillä puheen rytmissä ja sisällössä on enenmmän merkitystä. Eli ihmiset joille kehonkieli on tärkeä viestiväline myös. Tää on mutu, jonka olen päätellyt ihmisiä seurailemalla keskustelutilanteissa.

Usein ne monotoonisemmat kaverit on vähän jäykkiä myös live ilmaisussaan. Ilmeet ja keho ei paljoa vaihda sävyä missään kohtaa puhetta.

• Jemina8
        teevadit kirjoitti:

Yksi mutu vielä aiheesta. Että jotenkin saattaisin ajatella, sellaisten ihmisten käyttävän hymiöitä joille ilmeillä ja eleillä puheen rytmissä ja sisällössä on enenmmän merkitystä. Eli ihmiset joille kehonkieli on tärkeä viestiväline myös. Tää on mutu, jonka olen päätellyt ihmisiä seurailemalla keskustelutilanteissa.

Usein ne monotoonisemmat kaverit on vähän jäykkiä myös live ilmaisussaan. Ilmeet ja keho ei paljoa vaihda sävyä missään kohtaa puhetta.

Tuo on aika hyvä näkökanta, en ole itse tullut aatteleeksi.

• Anonyymi00007

Tämä Mattila tekoniveliä lahjoitus halu Kalevi Kekkonen puhelin
        Pihtipudas dna Kärsämäki
        Ylälehto

• Itse käytän hymiöitä. =)

Mutta eivät ne ainakaan minulle merkitse oikeastaan mitään sen enempää. Ne ovat vain tehokeino korostaa oman kirjoituksen sanomaa(kuten esim huutomerkki ja kysymysmerkki) kun tää netti on muuten niin kasvotonta ja anonyymiä...

• Noissa paikoissa aika monet laittelee hymiöitä, ainakin jos on alle 45v. Ikäkysymys tietty pitkälti. Jos sellaista vapaa-ajan rupattelua on, niin kyllähän se puhetta mukavasti tehostaa :). Mutta pakko sanoo, että tekee kyl jonkinlaisen vaikutuksen nykypäivänä, jos vaikka just miespuolinen pystyy coolisti "clinteastwoodimaisesti" jättämään ne hymiöt pois ja saamaan sen tekstin ilman hymiöitä kiinnostavaksi ja miellyttäväksi lukea.

Työsähköposteissa ja -tekstareissa taas hymiö on vähän turha. Antaa vähän lapsellisen kuvan. Ei se haittaa, mutta ei se plussaakaan ole.

Mutta sitten on esim. gmailin örkit, nehän on aivan ihkuja :P Siis ei-virallisissa yhteyksissä.

• Hymiöiden käyttö kuvastaa kielen ja mielen köyhyyttä.

• Paitsi, että naisille suvaittavampaa kuin miehille. Naisilla on lupa höpöttää.

• relaxed_eyes kirjoitti:

Paitsi, että naisille suvaittavampaa kuin miehille. Naisilla on lupa höpöttää.

Höh, oletpas sä nyt totinen. :-)

• puskalisko

hymiöt on imeliä, en tykkää :(

• Hymiöt on persiistä, jos niitä käytetään osoittamaan, että umpitylsä juttu on olevinaan hauska (ilman hymiötä hauskuus ei käy ilmi).

Joskus tulee laitettua, merkiksi siitä että viestiä/tekstaria kirjoittaa hymyillen. Aika harvoin kuitenkin.

• Anonyymi00005

Telia ? Tekevät kavo hymiöitä tuikka suu ja alapää jatkuva WC ovi valmiiksi avattu ovi hultoasemat kaupat.jne

• Anonyymi00006

Mattila Pulkkinen Suvut ylälehto kyttää reitit Nivala auton sisääntolaan tunkeutuminen pikainen Kärsämäki Audit
      Keikaus kohta siirtoa Kekkonen. Miellä kautiainen dna kohtaa polvi varioita

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      237
      7080
    2. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      30
      3716
    3. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3288
    4. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      66
      3061
    5. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      99
      2743
    6. Tämä on persut

Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven
      Maailman menoa
      5
      2633
    7. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      39
      2383
    8. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      41
      2136
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      59
      1871
    10. Pitäiskö meidän tehdä jotain

Mennä vaikka kihloihin?
      Ikävä
      96
      1791
    Aihe