Olenko liian lyhyt?

nt

Olen 175cm pitkä 16-vuotias poika, joten olenko liian lyhyt pelaamaan koripalloa tiimissä?

Vaikka olisinkin niin silti alan harrastamaan sitä jos vain tiimi löytyisi ;)

28

5650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koripalloilija :)

      Oot just aika hyvän pituinen.
      Se saattaa riippua jengistä, mutta jotkut saattaa olla lyhyempiä kun ton ikäsenä kasvetaan hieman eri aikaan! :)

    • 2 metriä pitkä
      • PellepalloPellepaini

        Eikös tuo ole se maskotti, joka otetaan varman voiton tilanteissa hauskuttamaan?


      • endrit

        lyhin on kylläkin Tyrone 'Muggsy' Bogues


    • !!!!!!

      Et todellakaan !!! :)
      Vaikka monen mielestä koripallossa pituus on kaiken A ja O, niin höpö höpö sanon mitä ;)

    • tatami irvisteliä

      on pakko vastata tähän.. Pelasin itse koripalloa olin 180cm ja melkei maajoukkue ringissä.. Monet sanoivat vaan että olin hyvä koska olin pitkä.. Se vittuttaa aina.. Pituus ei ratkaise siinä lajissa mitään.. Kaikille pelaajille on oma paikka, jossa pelata. Maailman parhaat takamiehet ovat tota kokoa. Joten töitä vaan..

      • Anonyymi

        Olit 180cm etkö ole enään vai kasvoitko pituutta pelatessa koripalloa?


    • ja sitten faktoja

      Maailman parhaat takamiehet eivät todellakaan ole alle 185cm pitkiä. Jos olet koskaa katsonut NBA:ta ? esimerkiksi nyt Dwayne Wade 193cm, Kobe Bryant 198cm, Ray Allen 196cm ja viellä vaikkapa Michael Jordan 198cm. Ainoa pelipaikka missä alle 190cm pärjäävät paremmin on pelintekijä eli point guard mutta siinäkään ei kovin moni menesty ainakaan alle 185. Tällä hetkellä parhaista point quardeista lyhyin Rondo 185cm.

      • ye

        takamies on point guard


      • lol
        ye kirjoitti:

        takamies on point guard

        Takamiehiä on kahdenlaisia, heittäviä takamiehiä eli shooting guard ja takamiehiä eli pelintekijöitä eli point guardeja.


      • Ddu

        Jordan on 205cm


    • C--junnu

      Moi siis munki on pakko vastata. Et ole liian lyhyt ite pelaan C junnuissa ja oon 165 cm pitkä nii et ainakaa musta oo kovin lyhyt pelaamaan.

    • Pituus on sivuseikka

      Tarkastellaanpa vaikkapa Liettuan olympiajoukkueen pituuksia:

      Kaukėnas, 1.94 m
      Kalnietis 1.96 m
      Mačiulis 1.98 m
      Pocius 1.96 m
      Seibutis 1.98 m
      Songaila 2.06 m
      Jasaitis 2.01 m
      Kleiza 2.03 m
      Kavaliauskas 2.09 m
      Jasikevičius 1.93 m
      Valančiūnas 2.11 m
      Jankūnas 2.06 m

      Pituudella ei siis ole koripallossa merkitystä! Tavallinen 200-senttinen mies voi menestyä mainiosti. Eikä 195-senttinenkään ole vielä lyhyt, kun koripallosta puhutaan!

      • Statsit

        Hyvin sanottu tuokin!

        Ja mitkäs oli tämän "susijengin" pituudet?


    • oonki lumilautailia

      mä oon ja oon tosi hyvä korikses mut kyllä ne pitkät vastapelaajat pystyy rajoitta mun peliä ihan liikaa. hyvä harrastus on kuiten se

    • jako1

      Kyllä takamiehinä eli pelintekijöinä ja heittävinä takamiehinä on monia alle 190 senttimetrisiä pelaajia. Esimerkiksi NBA: Nate Robinson (175cm), Allen Iverson (183cm), John Stockton (185cm), Spud Webb (170cm), Muggsy Bogues (160cm) eikä tämän hetkenkään ehkäpä paras pelintekijä Derrick Rose ole "kuin" 191cm...

      • ghghh

        Spud Webb donkkas ihan kevyesti.


    • Relemies1

      Se, että osaako pelata koripalloa ei riipu pituudesta vaan ihonväristä. Valkoihoiset voivat pärjätä tietyssä kapeassa roolissa kentällä, jos harjoittelevat sikakovaa pitkään. Koris on mustien miesten peli.

    • Sukkela norjatar
    • Dontworry88

      Eihän sillä ole koripallossa väliä mikä on kroppasi pituus. Pääasia on se millainen peli sulla on shortseissa...Kunhan joukkuekaverit tykkää. Korishan on tunnetusti kaukana heteroiden urheilusta. Ja pelaajien osamäärän voi päätellä jo kun katsoo kentällä olijoiden.... No alkuperää....

    • sobsy

      toi pikkumies itseasiassa mahtuu isompien välistä ja heittää kolmosia

    • StephenCurry

      Jos osaat käsitellä palloo ja heittää kolkkei ni kyllä pärjää.. kyl se koris menee joukkoepelillä ja nopeutta tarttee ku iso jäbä tekee screenei ja hakee levypallot.

    • kuuppanurin

      Koripallossa pitäisi olla kaksi pituusluokkaa, jotka pelaisivat toisistaan erillään.

      Alle 190-senttiset. Ja vähintään 190-senttiset.

      Näin saisivat normaalimittaisetkin miehet mahdollisuuden menestyä.

      Eihän painissakaan laiteta 50-kiloisia ottelemaan 100-kiloisia vastaan.

      Jos painissa ei olisi painoluokkia, niin se menisi samanlaiseksi pelleilyksi kuin koripallo. Kaikki osallistujat olisivat yli 120-kiloisia järkäleitä. Normaalin ruumiinrakenteen omaavilla miehillä ei olisi mitään mahdollisuuksia.

      • jahassss

        Voi, nyt helevetti...


    • TurhaaHuolehtimista

      Jos tollaista miettii, niin ei ole valmis koripalloon...

    • Anonyymi

      Itse olen 160 senttiä pitkä, ja hyviä peliminuutteja saan silti. Valmentajan mukaan olen paras heittäjä, ja se todistaa että pituus ei ole kaikki kaikessa.

    • Anonyymi

      Itse oon kuule 158 cm pitkä ja tästä en kasva enempää.. tämä hirvittää muo aivan helvetisti koska koripallo on mulle mun koko elämäni.. pärjään vielä (B tyttö) pelaan A- tytöissä) mutta pelottaa silti rttä joudun lopettaa

    • Anonyymi

      nba kaikkien aikojen lyhyin pelaaja on 160cm

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe