Kuinka paljon olet opiskellut elämässäsi

opiskelijatytsy

Jos jätetään peruskoulu laskuista pois. Kannattiko? Haluaisitko opiskella lisää? Minkä tyyppistä alaa?

Kiinnostaako naisessa/miehessä se mitä hän on opiskellut? Vai onko tulot tärkeämmät?

34

134

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tissit..

      tärkeimmät

      • Minusta perseen

        muoto on paljon tärkeämpi, tissit tulee vasta muun kropan ja naaman jälkeen


      • Ja se ettei

        haise takaapäin pantaessa. Niinkin on käynyt..


    • Riittävästi tähän saakka. Kannatti kai, koska sitä koulutusta työpaikoilla useinmiten vaaditaan. En nyt just keksi mitä opiskelis, kun se mitä alotin ei vastannut ajatuksiani ammatista jossa sit viihtyisin lopun työelämästäni. Turhia kouluja en taas viitti käydä. Ala? Ei mitään uutta nyt mielssä.

      Ei kiinnosta ihmeemmin mitä on opiskellut, toki kiinnostaa tavallaan muttei se mitään isompaa parisuhteen kannalta merkkaa. Ei tulotkaan nyt tärkeimmät ole, kunhan nyt saa sen mikä alalta kuuluukin saada.

    • puskalisko

      mitä eroa on opiskelulla, harjoittelulla ja tekemisellä? Joistakin asioista vaan ei sanota "opiskella", vaikka niihin käytettäisiin ihan yhtä lailla työtunteja, tarmoa ja rahaa.

      Siis mitä olenko opiskellut, oppikoulussa vaiko jääkiekkoa? Ja mitä jos olen hiton hyvä puutarhuri, vaikken olisi päivääkään viettänyt missään virallisesti opiskelemassa?

      • ap.

        Ihan vain yritin selvittää, onko täällä innokkaita opiskelijoita vai pitävätkö meitä opiskelijoita jotenkin turhina tyyppeinä..


      • puskalisko
        ap. kirjoitti:

        Ihan vain yritin selvittää, onko täällä innokkaita opiskelijoita vai pitävätkö meitä opiskelijoita jotenkin turhina tyyppeinä..

        kirjoitit "meitä opiskelijoita". Kirjoitat kuitenkin vain omasta puolestasi, opiskelet missä tahansa. Kyllä tälläkin palstalla on opiskelijoita, mutta kaikilla ei ole halua profiloitua ja ryhmittyä yhteen muiden opiskelijoiden kanssa.

        Pitäisikö siitä opiskelusta sitten olla jotain sen kummempaa mieltä? Mielestäni korostat turhaa ihmisten jakamista opiskelleisiin ja ei-opiskelleisiin. Samalla olet huolissasi, josko "muut" pitävätkin opiskelijoita turhina tyyppeinä. Luot itse sitä asennetta jota pelkäät.


      • ap.
        puskalisko kirjoitti:

        kirjoitit "meitä opiskelijoita". Kirjoitat kuitenkin vain omasta puolestasi, opiskelet missä tahansa. Kyllä tälläkin palstalla on opiskelijoita, mutta kaikilla ei ole halua profiloitua ja ryhmittyä yhteen muiden opiskelijoiden kanssa.

        Pitäisikö siitä opiskelusta sitten olla jotain sen kummempaa mieltä? Mielestäni korostat turhaa ihmisten jakamista opiskelleisiin ja ei-opiskelleisiin. Samalla olet huolissasi, josko "muut" pitävätkin opiskelijoita turhina tyyppeinä. Luot itse sitä asennetta jota pelkäät.

        Voihan sitä vastata rekisteröimättäkin, anonyyminä?

        Minua vain kiinnosti, onko muutkin yhtä into piukeana tästä opiskelusta, kuten minä. Anteeksi. Menen pois. Toivon silti, että joku vastailisi gallupiin. Lueskelen myöhemmin.


      • elvis elää
        ap. kirjoitti:

        Voihan sitä vastata rekisteröimättäkin, anonyyminä?

        Minua vain kiinnosti, onko muutkin yhtä into piukeana tästä opiskelusta, kuten minä. Anteeksi. Menen pois. Toivon silti, että joku vastailisi gallupiin. Lueskelen myöhemmin.

        Tänään rekatut luulevat kaikkien aloituksien koskevan heitä itseään. Olen tuon tyyligallupin tekijä, enkä totta vie suunnannut sitä kellekään määrätylle kirjoittajalle täällä, mutta varmaan teevadit ja co luulevat, että silläkin yritetään udella heiltä intiimiasioita.


      • opiskelijatytsy
        elvis elää kirjoitti:

        Tänään rekatut luulevat kaikkien aloituksien koskevan heitä itseään. Olen tuon tyyligallupin tekijä, enkä totta vie suunnannut sitä kellekään määrätylle kirjoittajalle täällä, mutta varmaan teevadit ja co luulevat, että silläkin yritetään udella heiltä intiimiasioita.

        Tämä on outo paikka.Olen kysynyt täällä muutaman kerran suhdeasioihin liittyviä asioita, ja aina ainakin 3-5 rekisteröityä kirjoittajaa on alkanut vihjailla, että olen joku rekisteröity tai vastauksessaan ovat alkaneet puhua ihan muita asioita, niin kuin kysyisin _oikeasti_ jotain ihan muuta. Onko täällä niin vähän rekisteröimättömiä,että ei uskota mihinkään s24:n ulkopuoliseen elämään?


      • Minua on
        opiskelijatytsy kirjoitti:

        Tämä on outo paikka.Olen kysynyt täällä muutaman kerran suhdeasioihin liittyviä asioita, ja aina ainakin 3-5 rekisteröityä kirjoittajaa on alkanut vihjailla, että olen joku rekisteröity tai vastauksessaan ovat alkaneet puhua ihan muita asioita, niin kuin kysyisin _oikeasti_ jotain ihan muuta. Onko täällä niin vähän rekisteröimättömiä,että ei uskota mihinkään s24:n ulkopuoliseen elämään?

        luultu usein dazuksi.


      • elvis elää
        opiskelijatytsy kirjoitti:

        Tämä on outo paikka.Olen kysynyt täällä muutaman kerran suhdeasioihin liittyviä asioita, ja aina ainakin 3-5 rekisteröityä kirjoittajaa on alkanut vihjailla, että olen joku rekisteröity tai vastauksessaan ovat alkaneet puhua ihan muita asioita, niin kuin kysyisin _oikeasti_ jotain ihan muuta. Onko täällä niin vähän rekisteröimättömiä,että ei uskota mihinkään s24:n ulkopuoliseen elämään?

        Samantapaisia ongelmia ilmennyt. On hyvin vaikea päästä tänne ulkopuolelta sisälle. Pitäisi ymmärtää mitä tarkoittaa Jazuli, miksi täällä hoetaan, että naiset ovat miehiä, puhutaan kuminukeista, apinoista jne.

        Täällä on luultavasti pari rekisteröimättä kirjoittavaa, jotka asuvat s24:ssä ja kommentoivat jatkuvalla syötöllä aina niitä rekisteröityjä, jotka kirjoittavat parhaillaan. Kuka kirjoittaa eniten, häntä kommentoidaan eniten. Sitä en ymmärrä, että nämä rekisteröityneet, joille kommentoidaan jotain epäasiallista diipadaapaa, kommentoivat takaisin ja osallistuvat jokaiseen kirjoitusketjuun, joissa heidän nimimerkkinsä mainitaan. Sehän aiheuttaa sen, että koko palsta täyttyy diipadaapasta. Ilmeisesti se on tarkoituskin?


      • kyllä se
        elvis elää kirjoitti:

        Samantapaisia ongelmia ilmennyt. On hyvin vaikea päästä tänne ulkopuolelta sisälle. Pitäisi ymmärtää mitä tarkoittaa Jazuli, miksi täällä hoetaan, että naiset ovat miehiä, puhutaan kuminukeista, apinoista jne.

        Täällä on luultavasti pari rekisteröimättä kirjoittavaa, jotka asuvat s24:ssä ja kommentoivat jatkuvalla syötöllä aina niitä rekisteröityjä, jotka kirjoittavat parhaillaan. Kuka kirjoittaa eniten, häntä kommentoidaan eniten. Sitä en ymmärrä, että nämä rekisteröityneet, joille kommentoidaan jotain epäasiallista diipadaapaa, kommentoivat takaisin ja osallistuvat jokaiseen kirjoitusketjuun, joissa heidän nimimerkkinsä mainitaan. Sehän aiheuttaa sen, että koko palsta täyttyy diipadaapasta. Ilmeisesti se on tarkoituskin?

        diipadaapa rupee sullekin maittamaan tässä vuosien mittaan. Tuo on vaan sitä alkukankeutta matkalla kokopäivä-trolliksi.

        t. yksi sellainen


      • puskalisko
        ap. kirjoitti:

        Voihan sitä vastata rekisteröimättäkin, anonyyminä?

        Minua vain kiinnosti, onko muutkin yhtä into piukeana tästä opiskelusta, kuten minä. Anteeksi. Menen pois. Toivon silti, että joku vastailisi gallupiin. Lueskelen myöhemmin.

        olen anonyyminä ihan samaa mieltä kuin nikinkin kanssa: ei mitään intoa ryhmitellä itseäni tai muita sen mukaan opiskellaanko vai ei.

        Mutta kyllähän minä into piukeana olen opiskellut paljonkin, mm. jääkiekkotieteiden maisteriksi.


    • ..

      Peruskoulun jälkeen noin 9-10v opiskelua.
      Lukio plus muu sälä.

      Kannatti ja ei. Ensimmäisen ammatin arvostus ja palkkaus laskivat niin, että jatkoin opintoja alalle, jonka luulin lihottavan mun lompakon ilman huolen häivää (vaikka lopun ikää). Toisin kävi, lama ja kiina iski. Duunit meni. Nyt olen yrittäjä ja osa aika duunari.
      Tienaan toistaiseks....elän....mut multa kyseltiin kasvatustieteen aproa (taas)...olisin saanut vähän vielä lisää liksaa. Harkitsen asiaa.

      Näin paperiliiton entisen puheejohtajan Jouko Ahosen tänään ja luokittelen sen miehen samaan kastiin kun Paavo Väyrynen, Kekkonen loppuajasta, Silvio Berlusconin ja Kalervo Kummolan. Miehillä menee jotenki valta päähän ja ne sekoaa. Liika on liikaa. J. Ahosen dinosaurus aate meinas kaataa koko liiton ja sen laineilla meni metsäteollisuudesta työpaikkoja.

    • Opiskelu ei koulusta valmistumiseen lopu. Mutta se ei ole enää koulumaista, ainakaan välttämättä ihan aina. En halua tai ainakaan haluaisi enää koulunpenkille. Olen sellaiseen ihan liian vanha.

    • Peruskoulun jälkeen n. 6,5 vuotta. Tällä tietoa 3,5 -4 vuotta olis vielä edessä.

      Noin muuten ajattelen, että pätevyyttä mitattaessa pitäisi olla muitakin keinoja käytettävissä kuin opinto- ja koulutodistukset, ettei kenenkään tarvitse turhaan opiskella(kuten esim. minun). Viimeisten parin vuoden aikana olen istunut lukemattomilla luennoilla joissa ei ole minulle mitään uutta tietoa tullut, muttaku on vaan ollut pakko istua, jos numeron meinaa saada.

    • .....

      Neljä vuotta olen kouluja käynyt peruskoulun jälkeen. Tuloksena olen puhelinmyyjä.

      • turha soitella

        Mille puhelinmyyjästä tuntuu saada luuri korvaan kymmeniä kertoja päivässä?


      • .....
        turha soitella kirjoitti:

        Mille puhelinmyyjästä tuntuu saada luuri korvaan kymmeniä kertoja päivässä?

        Totta puhuen luuria tulee aika vähän.


    • ihan liikaa,
      tällä hetkellä ei ole mielenkiintoa tai viitseliäisyyttä lähtä koulunpenkkiä kuluttamaan,
      mut en koskaan sano en koskaan..

      kyllä se jonkin verran kiinnostaa mitä toinen on opiskellut, mitä kouluja käynyt,
      mut ei se tärkeintä oo, niinku ei tulotkaan.

      mur

    • Kolme vuotta lukiota, sen jälkeen neljä plus yksi vuotta opiskelua. Eli aika vähän, kun katsoo muita mun alan ihmisiä, niillä on monilla tuplat tosta. Kannattiko? Joo, löytyi oma ala.

      Voisin haluta opiskella lisää. Mutta en työpaikan suosittelemia juttuja, vaan vähän muuta.
      Ei esim. kiinnosta opettajaksi lukea, koska sit olis varmaan tiedossa pelkkiä opetustöitä ja niistä haluan vähän eroon mielummin. Mielummin oman alan töitä ja sit jos laajentaisi omaa alaa luovasti lisäopiskelemalla.

      Kiinnostaa, jos opiskelemansa ala on sen ihmisen ominta alaa ja osaamista. Jos taas jotain pakko-opiskelua tai meriitin vuoksi opiskelua, niin ei kiinnosta. Tulot ei kiinnosta, koska ne ei kiinnosta omassa alassakaan, sen verran outoja ratkaisuja olen tehnyt monen mielestä..

    • Miekkonen Makkonen

      Opiskelu kannattaa AINA!

      Tässä ketjussa olet avaaja saanut muutaman amis-vastauksen, mutta älä välitä niistä. Vaimoni on ekonomi ja minä olen lisensiaatti. Puhumme siis kohtalaisen "samaa kieltä".

      Tsemppiä sinulle avaaja opiskeluun ja elämään!

    • Opiskelin hiukan karvanoppien ompelua ja sitten sitä, miten saan niitä noppia myytyä kalliilla.

      Mies on parhaimmillaan semmonen yrittäjähenkinen ja oppishaluisessa tilassa online, koska vain siten hankitaan ammattitaito, joka Ihmisen arvokkain pääoma elannon hankkimista ajatellen. Tulot on mitä on, kunhan menoja suuremmat..

    • Perhostanssija

      Täältä löytyy kolme ammatillista tutkintoa (kaksi ammattitutkintoa, yksi ammattikorkeatutkinto) ja tällä hetkellä yliopistossa opiskelen. Näiden lisäksi 3-15 kk erilaisia koulutuksia (avoin yliopistoa, kansanopistoa, työvoimapoliittista jne). Ikää 30 v.

    • 7 vuotta yhteensä lukion jälkeen ja nyt olen valmis teologian vinsentti.

      • Oletko oikeasti? Mikä on vinsentti?




    • Suurimman osan. Kannattunut ja ei. En ikänä saa palkassa opiskeluja takaisin. Minulla on kaksi tutkintoa ja muitakin opiskeluja. Sanoisin, ettei kannata.. tai no, ehkä sittenkin, et aina jotakin löytää..

      • Mietin vaan sitä, et jotkut saa vakipaikan lukion jälkeen ja etenee mukavasti hyville palkoille. Kai sitä olisi niinkin voinut edetä.. kai. Pidin vaan opiskelusta. Oikeastaan en opiskellut, vaan kävin viettämässä aikaa siellä :). Opiskelu on sosiaalista toimintaa ja tyhjää aikaa oli riittävästi. No ei aina, mut jotenkin vaan menin nekin ajat läpi.


      • niin?
        sxthsens kirjoitti:

        Mietin vaan sitä, et jotkut saa vakipaikan lukion jälkeen ja etenee mukavasti hyville palkoille. Kai sitä olisi niinkin voinut edetä.. kai. Pidin vaan opiskelusta. Oikeastaan en opiskellut, vaan kävin viettämässä aikaa siellä :). Opiskelu on sosiaalista toimintaa ja tyhjää aikaa oli riittävästi. No ei aina, mut jotenkin vaan menin nekin ajat läpi.

        Melkoisessa viininhuurussa meni ilmeisesti..


      • 5-6 vuotta opiskeleva valkokaulusköyhä ei ikinä saa palkassa kiinni 2 vuotta ammattikoulua käynyttä putki- tai sähkömiestä. Opiskelemisen motiivi onkin mukavat sisätyöt, ei palkka.


      • niin? kirjoitti:

        Melkoisessa viininhuurussa meni ilmeisesti..

        Ke käytiin jossain ja tenttien jälkeen klubilla. Aika vähiksi jäi loppujen lopuksi. Loppua kohti molemmissa parani, mut sitten se jo loppui.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe