Missä voi ja miten tehdään lastensuojelu ilmoitus?
LASTENSUOJELU
36
1510
Vastaukset
- Lapsen puolesta
Ole yhteydessä asuinkuntasi sosiaaliviraston lastenvalvojaan.
Jos kyseessä on kiireellinen tilanne ja lapsi välittömässä vaarassa, soita hätänumeroon. Poliisi voi tulla sosiaalityöntekijän kanssa kiireellisissä tilanteissa milloin vain.
Älä epäröi ilmoittaa havaitsemistasi lapsen kohteluun tai huolenpitoon liittyvistä vakavista laiminlyönneistä viranomaisille!- Anonyymi
Vaikka kuinka suuria rikoksia sosiaalitantat tekee randaistus on mitätön. Virkaa tekevät saa tehdä mitä vaan ei tile edes potkuja. Lääkäri saa tappaa potilaan voi voi sanotaan. Missä on oma tunto.
- NAAPURINA
jos et tee niin joku muu sen tekee! VARMASTI
- Kätevä leimata
Hassu keskustelu. Aloittaja ei edes kertonut sitä, että mistä on kyse. Silti täällä oletetaan, että ongelma on jokin tosi paha tietysti.
Tiedättekö, että lastensuojeluilmoituksia tehdään erittäin paljon täysin turhaan? Esimerkiksi naapureiden väliset riidat, kauna ja kateus riittävät syyksi.
Hyvä lastensuojeluilmoitus on sellainen, jossa osataan kertoa mistä lapsi kärsii. Eivätkä ne tyypillisesti ole sellaisia. Varsinkin eri viranomaisten sutaisemat ilmoitukset ovat usein ihan päättömiä ja suorastaan typeriä, ne ovat suuresti laskeneet ilmoitusten tasoa ja tehoa.
Lastensuojelulaki on sellainen, että sitä pitäisi muuttaa. Jos eri viranomaiset (kuten opettajat, seurakunnan väki, kerhojen vetäjät ja muut lasten kanssa työskentelevät) pelkäävät enemmän tekevänsä virkavirheen kuin leimaavansa perheen ilmoituksellaan, on systeemissä paljon vialla.
Sillä turha lastensuojeluilmoitus aiheuttaa nykyisessä toimintamallissa paljon haittaa. Ja kuluja veronmaksajille.
Lastensuojeluilmoitus on kätevä leimaamisen väline, sillä sitä myöhemmin tutkii usein ammattitaidottomat lastensuojelun "sosiaalityöntekijät". Ammatillinen pätevyys puuttuu useimmiten nimenomaan lastensuojelusta, kun sosiaalityön eri toiminta-alueita vertaillaan. Lastensuojeluun työnnetään ne sossut, joilla ei ole pätevyyttä.- Yhä lapsen puolesta
Olet väärässä lastenvalvojana toimivan sosiaalityöntekijän pätevyysvaatimuksista.
Lastenvalvojana sosiaalitoimessa työskentelevän kelpoisuusvaatimuksena on ylempi korkeakoulututkinto, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu pääaineopinnot sosiaalityössä (Laki sosiaalihuollon ammatillisen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista, 5 §).
Lastensuojeluilmoitus kannattaa aina tehdä, kun epäilee tai varmasti tietää siihen olevan aihetta. Naapureiden väliset kaunat, riita ja kateus eivät tietenkään voi olla syynä. Varmasti useammin jää aiheellinen ilmoitus tekemättä kuin tehdään aiheeton, valitettavasti!
- sossut tulee!
tein ilmoituksen kuvake.net palvelun perusteella.
laitoin linkit kuviin ja vanhempien tiedot.
huora kasvattaa huoran, näin se vaan menee. - Lapsen parasta ajate
Voit tehdä sen nimettömä netistä löytyvällä ilmoituskaavakkeela oman kuntasi sosiaalityöntekijälle. Mene kunnan/kaupungin sivuille ota sosiaalityön ja sieltä lastensujelu sivusto auki. Ohjeet ovat siellä ja varmaan kaavakekkin löytyy. Perusteet eivät tarvitse olla todistettavia epäilyskin jos se on jo huoli asteella riittää. Viranomaiset kyllä sitten huolehtii siitä onko huolesi aiheelinen. Lapsen etu on kuitenkin tärkein asia ja sinun ei sitten kannate tai tarvitse enää olla huolissasi jos jotakin sattuukin. Parempi niin, jos huolestuit kuin että jättäisit asiaan puuttumatta. Täällä palstoilla ei syitä todellakaan tarvitse esitellä, uteliaille löytyy hoitopaikkoja itsensä hoitamiseen toisaalta.Ilmoituksen voi tehdä milloin vain vaikka sitten jälkikäteenkin. Ja myös niin usein se pitää tehdä kuin uusia aiheita esiintyy. Perhesurmia ja lasten surmia on meillä nyt jo tarpeeksi , asioihin kannattaa puuttua ajoissa.Jossain vaiheessa elämää nämä lapset tulee sitten kyllä kiittämään .
- Läheltä seurannut
Menitköhän nyt muutaman asteen liian pitkälle kun vedit perhesurmat ja lasten surmat tähän mukaan. Kannattais vähän ajatella mitä julkisilla palstoilla kirjoittelee. Ihan oikeasti liian moni lastensuojeluilmoitus johtuu vain eronneiden vanhempien mustasukakkaisuudesta ja vihasta toisiaan kohtaan jonka välikäteen lapsi joutuu ja huostaanoton muodossa ainoa todelinen kärsijä on viaton lapsi. Ennenkuin teet ilmoituksen lastensuojelusta, katsele vakavasti peiliin ja sitten jos vielä tuntuu että on oikeasti kyse lapsen hyvinvoinnista, tee se ilmoitus. Jos taas haluat lapsen hultajuuden, suosittelen käyttämään pehmeämpää tietä. Olen seurannut läheltä aiheetonta huostaanottoa jossa koko perheeltä lapset mukaanlukien viedään kaikki ihmisoikeudet loppuelämäksi.
- Mielivaltaa näkee
Kun kaunainen naapuri tekee nimettömänä lastensuojeluilmoituksen ja sosiaalityöntekijät käyvät poliisien avustamana viemässä lapset kodistaan kiireellisesti huostaan (eli kiireelliseen sijoitukseen kodinulkopuolelle, kuten kaunisteltu byrokraattinen terminologia kuuluu), ei perhe saa lastaan enää koskaan takaisin. Olipa lastensuojeluilmoituksessa esitelty syy sitten kuinka älytön ja epämääräisen hyvänsä. Näin on käynyt Suomessa. Ja ihan viime vuosina.
Myös Rovaniemellä on sosiaalityöntekijöiden joukossa väärin motivoituneita ihmisiä, jotka haluavat lähinnä vain käytellä mielivaltaa. Se on rumaa ja tuottaa aivan hirvittäviä oikeusturvaloukkauksia.
Huostaanotto on aina vapaudenriisto. Ja sen kohteeksi joutuu alaikäinen eli lapsi. Systeemi ottaa lapsen vangikseen, voisin sanoa peräti panttivangikseen. Kuinka kätevää. Ja antaa varmasti tyydytystä tietyn sorttisille sosiaalityöntekijöille.
Nimittäin, yksittäisten sosiaalityöntekijöiden käsiin on näissä huostaanotoissa annettu hämmästyttävän paljon valtaa. Yksi tai kaksi muijaa sossulassa periaatteessa päättää, jääkö lapsi täysi-ikään saakka laitokseen.
Lastensuojelulaissa on paljon korjaamista. Kuten myös siinä, kuinka kuntien lastensuojeluun valtion rahaa tuova lastensuojelukerroin lasketaan. - orvokki11
Mielivaltaa näkee kirjoitti:
Kun kaunainen naapuri tekee nimettömänä lastensuojeluilmoituksen ja sosiaalityöntekijät käyvät poliisien avustamana viemässä lapset kodistaan kiireellisesti huostaan (eli kiireelliseen sijoitukseen kodinulkopuolelle, kuten kaunisteltu byrokraattinen terminologia kuuluu), ei perhe saa lastaan enää koskaan takaisin. Olipa lastensuojeluilmoituksessa esitelty syy sitten kuinka älytön ja epämääräisen hyvänsä. Näin on käynyt Suomessa. Ja ihan viime vuosina.
Myös Rovaniemellä on sosiaalityöntekijöiden joukossa väärin motivoituneita ihmisiä, jotka haluavat lähinnä vain käytellä mielivaltaa. Se on rumaa ja tuottaa aivan hirvittäviä oikeusturvaloukkauksia.
Huostaanotto on aina vapaudenriisto. Ja sen kohteeksi joutuu alaikäinen eli lapsi. Systeemi ottaa lapsen vangikseen, voisin sanoa peräti panttivangikseen. Kuinka kätevää. Ja antaa varmasti tyydytystä tietyn sorttisille sosiaalityöntekijöille.
Nimittäin, yksittäisten sosiaalityöntekijöiden käsiin on näissä huostaanotoissa annettu hämmästyttävän paljon valtaa. Yksi tai kaksi muijaa sossulassa periaatteessa päättää, jääkö lapsi täysi-ikään saakka laitokseen.
Lastensuojelulaissa on paljon korjaamista. Kuten myös siinä, kuinka kuntien lastensuojeluun valtion rahaa tuova lastensuojelukerroin lasketaan.Ei muuten päätä, vaan huostaanoton aina nykyisin päättää hallinto oikeus.
- Orvokki11
Niin, siitähän tässä on ollutkin kysymys. Viaattomat lapset joutuu vierestä katselemaan ja kuuntelemaan kun vanhemmat tappelee ja riitelee. Tätäkö toivot näille lapsille. Sitähän saattaa kestääkkin sitten koko lapsuuden. Sittenkö on asitat näillä lapsilla paremmin kuin rauhallisessa perhekodissa jossa molempiin aikuisiin voi luottaa. Et varmaan ole itse joutunut tuota asiaa kokemaan koska et näköjään ymmärrä mitä helv... se on lapselle saatikka murrosikäiselle.
- orvokki11
Orvokki11 kirjoitti:
Niin, siitähän tässä on ollutkin kysymys. Viaattomat lapset joutuu vierestä katselemaan ja kuuntelemaan kun vanhemmat tappelee ja riitelee. Tätäkö toivot näille lapsille. Sitähän saattaa kestääkkin sitten koko lapsuuden. Sittenkö on asitat näillä lapsilla paremmin kuin rauhallisessa perhekodissa jossa molempiin aikuisiin voi luottaa. Et varmaan ole itse joutunut tuota asiaa kokemaan koska et näköjään ymmärrä mitä helv... se on lapselle saatikka murrosikäiselle.
Tämä oli läheltä seuranneelle, kokeneelta ja joka on ikuisuuden kiitollinen sossuille että sijoittivat ennenkuin kaikki kuolimme!
- Herätkää ,
Orvokki11 kirjoitti:
Jep näin on ! Itse jouduin kuuntelemaan ja olemaan kaatopaikkana vanhempien katkeruuden välikappaleena ja välillä se oli myös uhkailua ja tappelua. Ei tullut sossut auttamaan kun ei riittänyt näytöt! Onneksi kasvoin ulos ja uskalsin lähteä 15 v. pois. Sisarukset näkee tätä vieläkin ja kukaan ei voi mitään koska ei näytöt muka riitä. Henkinen väkivalta perheessäni on jatkuvaa ja suku ei auta vaan on täysillä siinä manipuloinnissa mukana. Vain ulkopulinen voisi auttaa, mutta suku haluaa että riidat jatkuu. Toivon sisarukselleni voimia ja nopeata varhaisaikuistumista että pääsevät pois, vaikka vuodet sitten lapsuuden vievätkin parin aikuisen tarpeisiin!
- Läheltä seurannut
Olet aivan oikeassa. Omassa tapauksessani jonka läheltä seurasin saatiin lapset takaisin mutta isoperseiset soskun omapäiset tantat ovat nyt ottaneet perheen loppuiäkseen hallintaansa. Ihmisoikeudet on viety. Mitään ei voi tehdä tanttojen tietämättä. Ja kaikki tämä todellakin aiheettomasta ilmiannosta. Tapauksessa ei ollut ilmoituksessa mukana edes alkoholi tai väkivalta. Pelkkä ulkopuolisen "huolestuminen" miten lapsien tulevaisuus menee. Siis TULEVAiSUUS, eli mitään ei ollut edes tapahtunut. Kiireellisessä huostaanotossa käytetään todellakin vain mielivaltaa ja sen perheen loppuelämäon pilalla. Sen voin vannoa.
- Sos.työtä opiskeleva
Naurattaa lukea täällä tällaisia höpöhöpöjuttuja. Luuletko tosiaan, että lastensuojelu ottaa lapsen/lapset huostaan noin vain jonkun yksityisen henkilön ilmoituksen perusteella? Ei todellakaan, sillä mikäli on aihetta tarkastaa tälläinen ilmoitus, niin lastensuojeluviranomaiset kutsuvat vanhemman/vanhemmat haastatteluun.
Tässä lastenvalvoja kertoo huolensa asiasta ja kyselee vanhempien mielipiteitä onko asiassa perää ja miten muuten perheellä menee, tai onko heillä tarvetta sosiaalisiin palveluihin. Mikäli vanhemmat ovat sitä mieltä, että heillä ei ole, niin asia jää siihen. Vasta useampi ilmoitus johtaa erilaisiin toimenpiteisiin, eli haastatellaan sukulaisia, lähipiiriä, neuvolan henkilökuntaa tai lääketieteellistä asiantuntijaa.
Eli asiasta pitää olla todellakin pitävät todisteet. Lastenvalvoja vastaa oikeudellisesti tekemistään päätöksistä, eli joutuu perustelemaan päätöksensä hyvin tarkkaan. Lastensuojelun ainoa tehtävä on katsoa mikä on nimenomaan lapsen etu ja toimia sen mukaisesti.
Nykyään lastenvalvojan kelpoisuus edellyttää ylemmän korkeakoulututkinnon sosiaalityöstä, eli vaatimustaso on hyvinkin korkea tähän toimeen. - zcrdfvg
Sos.työtä opiskeleva kirjoitti:
Naurattaa lukea täällä tällaisia höpöhöpöjuttuja. Luuletko tosiaan, että lastensuojelu ottaa lapsen/lapset huostaan noin vain jonkun yksityisen henkilön ilmoituksen perusteella? Ei todellakaan, sillä mikäli on aihetta tarkastaa tälläinen ilmoitus, niin lastensuojeluviranomaiset kutsuvat vanhemman/vanhemmat haastatteluun.
Tässä lastenvalvoja kertoo huolensa asiasta ja kyselee vanhempien mielipiteitä onko asiassa perää ja miten muuten perheellä menee, tai onko heillä tarvetta sosiaalisiin palveluihin. Mikäli vanhemmat ovat sitä mieltä, että heillä ei ole, niin asia jää siihen. Vasta useampi ilmoitus johtaa erilaisiin toimenpiteisiin, eli haastatellaan sukulaisia, lähipiiriä, neuvolan henkilökuntaa tai lääketieteellistä asiantuntijaa.
Eli asiasta pitää olla todellakin pitävät todisteet. Lastenvalvoja vastaa oikeudellisesti tekemistään päätöksistä, eli joutuu perustelemaan päätöksensä hyvin tarkkaan. Lastensuojelun ainoa tehtävä on katsoa mikä on nimenomaan lapsen etu ja toimia sen mukaisesti.
Nykyään lastenvalvojan kelpoisuus edellyttää ylemmän korkeakoulututkinnon sosiaalityöstä, eli vaatimustaso on hyvinkin korkea tähän toimeen.Oot niin väärässä. Itse kun olen asian kokenut lähiperheessä niin tiedän. Millainen oli oma tapauksesi kun noin hyvin asioiden hoidon tiedät. Kerro ihmeessä. Uskon että olet itse joku tantta kyseisestä lafkasta ja puolustelet omaa asemaasi.
- Sos.työtä opiskeleva
zcrdfvg kirjoitti:
Oot niin väärässä. Itse kun olen asian kokenut lähiperheessä niin tiedän. Millainen oli oma tapauksesi kun noin hyvin asioiden hoidon tiedät. Kerro ihmeessä. Uskon että olet itse joku tantta kyseisestä lafkasta ja puolustelet omaa asemaasi.
Niinkuin otsikossa lukee, opiskelen sosiaalityötä yliopistossa. Olen ollut työnharjoittelussa lastensuojelussa ja nähnyt läheltä miten asioissa menetellään. Lastensuojelussa lähdetään aina siitä, että koti on paras kasvupaikka lapselle, jos se ei onnistu niin kysellään sukulaiset tai lähipiiriä olisiko heillä mahdollisuutta kasvattaa lasta. Vasta sen jälkeen aletaan katsella ulkopuolista sijoituspaikkaa.
Voin sinulle taata sen, että lasta ei oteta huostaan ilman perusteita! Lähiperheesi puhuu palturia asioistaan. Ei kukaan viranomainen tee mielivaltaisia päätöksiä turhaan, sillä ura on heti katkolla vakavan virheen seurauksena.
Se ,että ihmisillä on erilaisia moraalikäsityksiä, voi myös vaikuttaa siihen miten hän suhtautuu huostaanottopäätökseen. Sinun etiikkasi ja asenteesi ei välttämättä kohtaa ammattilaisen etikkaa tai paternalistista asennetta. Tottakai sosiaalityötä voidaan ja pitääkin katsoa kriittisesti ulkoapäin, mutta tuollaisten syytösten esittäminen on absurdia. Varsinkin nuoremman polven sosiaalityöntekijät pystyvät myös toimimaan transkulttuurisessa ympäristössä ja tekemään päätöksensä kunnioittamalla asiakkaan etuja mahdollisimman hyvin. - Mene itseesi
Niinkuin otsikossa lukee, opiskelen sosiaalityötä yliopistossa. Olen ollut työnharjoittelussa lastensuojelussa ja nähnyt läheltä miten asioissa menetellään. Lastensuojelussa lähdetään aina siitä, että koti on paras kasvupaikka lapselle, jos se ei onnistu niin kysellään sukulaiset tai lähipiiriä olisiko heillä mahdollisuutta kasvattaa lasta. Vasta sen jälkeen aletaan katsella ulkopuolista sijoituspaikkaa.
Voin sinulle taata sen, että lasta ei oteta huostaan ilman perusteita! Lähiperheesi puhuu palturia asioistaan. Ei kukaan viranomainen tee mielivaltaisia päätöksiä turhaan, sillä ura on heti katkolla vakavan virheen seurauksena.
Se ,että ihmisillä on erilaisia moraalikäsityksiä, voi myös vaikuttaa siihen miten hän suhtautuu huostaanottopäätökseen. Sinun etiikkasi ja asenteesi ei välttämättä kohtaa ammattilaisen etikkaa tai paternalistista asennetta. Tottakai sosiaalityötä voidaan ja pitääkin katsoa kriittisesti ulkoapäin, mutta tuollaisten syytösten esittäminen on absurdia. Varsinkin nuoremman polven sosiaalityöntekijät pystyvät myös toimimaan transkulttuurisessa ympäristössä ja tekemään päätöksensä kunnioittamalla asiakkaan etuja mahdollisimman hyvin.oot ihan pihalla. Lapsia ei sijoitettu vaan otettiin kiireellisesti huostaan. Ketään lähisukulaisia ei asiasta edes informoitu, tieto tuli muualta. Huostaanoton palavereissa (joissa olin muuten mukana) sukulaiset vaativat lapsia sukulaisten huoltoon asian käsittelyn ajaksi. Sukulaisilla oli myös asianajaja jonka mukaan ura päättäjillä on katkolla. No sama kana istuu edelleen samalla pallilla. Huostaanotto peruttiin aiheettomana ja lapset palautuivat. Yhtään anteeksipyyntöä ei kuulunut. Jälkeenpäin paljastui että ilmoitus oli tullut vain yhdeltä henkilöltä ja ilmoitus oli 100% aiheeton. Eli näytää siltä että sinultakin on aivot koulutuksessa pesty ja putsailet vain omaa tulevaa pesääsi. Arvasin ihan oikein.
- Sos.työtä opiskeleva
Mene itseesi kirjoitti:
oot ihan pihalla. Lapsia ei sijoitettu vaan otettiin kiireellisesti huostaan. Ketään lähisukulaisia ei asiasta edes informoitu, tieto tuli muualta. Huostaanoton palavereissa (joissa olin muuten mukana) sukulaiset vaativat lapsia sukulaisten huoltoon asian käsittelyn ajaksi. Sukulaisilla oli myös asianajaja jonka mukaan ura päättäjillä on katkolla. No sama kana istuu edelleen samalla pallilla. Huostaanotto peruttiin aiheettomana ja lapset palautuivat. Yhtään anteeksipyyntöä ei kuulunut. Jälkeenpäin paljastui että ilmoitus oli tullut vain yhdeltä henkilöltä ja ilmoitus oli 100% aiheeton. Eli näytää siltä että sinultakin on aivot koulutuksessa pesty ja putsailet vain omaa tulevaa pesääsi. Arvasin ihan oikein.
Miksi yleistät asiaa ja huutelet täällä jos kyse on vain yksittäisestä henkilöstä/tapauksesta? Ei se asia mene vain noin kertomallasi tavalla normaalissa olosuhteissa. Olen ollut monessa käsittelyssä mukana, ja voin taata että lapsia ei oteta huostaan pelkän yksityshenkilön tekemän ilmoituksen vuoksi! En tiedä milloin kyseinen tapaus on tapahtunut, ja jos olette vääryyttä kokenut niin viekää asia eteenpäin.
Luuletko tosiaan, että jos naapurin Kalle sanoo, että pahoinpitelet lapsiasi, niin lapset otetaan huostaan ilman kuulemista tai todisteita? Tuntuu, että sinulla on oikeasti se käsitys, että lapsia otetaan huostaan ilman mitään perusteita. Voin taata sinulle, että tapauksia riittää muutenkin ja töitä niiden kanssa, ettei siellä vaan "huvikseen" oteta lapsia huostaan. - Sossuton
Miksi yleistät asiaa ja huutelet täällä jos kyse on vain yksittäisestä henkilöstä/tapauksesta? Ei se asia mene vain noin kertomallasi tavalla normaalissa olosuhteissa. Olen ollut monessa käsittelyssä mukana, ja voin taata että lapsia ei oteta huostaan pelkän yksityshenkilön tekemän ilmoituksen vuoksi! En tiedä milloin kyseinen tapaus on tapahtunut, ja jos olette vääryyttä kokenut niin viekää asia eteenpäin.
Luuletko tosiaan, että jos naapurin Kalle sanoo, että pahoinpitelet lapsiasi, niin lapset otetaan huostaan ilman kuulemista tai todisteita? Tuntuu, että sinulla on oikeasti se käsitys, että lapsia otetaan huostaan ilman mitään perusteita. Voin taata sinulle, että tapauksia riittää muutenkin ja töitä niiden kanssa, ettei siellä vaan "huvikseen" oteta lapsia huostaan.Sinunkin takauksille on ihan se ja sama. Itsekkin tiedät ettei niille päättäjille mitään voi ja kusi se on sinunkin päähän jo näköjään kihahtanut. Jos minä en saa yleistää, et sinäkään voi vannoa että tapaukset menee just niinkuin papereissa lukee. Kirjoiti edellisessä että läiperheeni puhuu palturia. No minulle sen ei tarvitse puhua palturia koska minulle ei puhuttu vaan näin ja koin se itse mukana. Ainoa joka täällä puhuu paskaa on ...tiedät kyllä kuka eli sinä itse. Sinäkin kun vaan reppana käsittäisit mistä minun ja monen, monen muun viha teitä kohtaan kumpuaa. Teidän omista virheistänne joita ei tarvitse teidän edes perustella vaikka niin väität että teillä on vastuu ja virka katkolla.
- Sos.työtä opiskeleva
Sossuton kirjoitti:
Sinunkin takauksille on ihan se ja sama. Itsekkin tiedät ettei niille päättäjille mitään voi ja kusi se on sinunkin päähän jo näköjään kihahtanut. Jos minä en saa yleistää, et sinäkään voi vannoa että tapaukset menee just niinkuin papereissa lukee. Kirjoiti edellisessä että läiperheeni puhuu palturia. No minulle sen ei tarvitse puhua palturia koska minulle ei puhuttu vaan näin ja koin se itse mukana. Ainoa joka täällä puhuu paskaa on ...tiedät kyllä kuka eli sinä itse. Sinäkin kun vaan reppana käsittäisit mistä minun ja monen, monen muun viha teitä kohtaan kumpuaa. Teidän omista virheistänne joita ei tarvitse teidän edes perustella vaikka niin väität että teillä on vastuu ja virka katkolla.
Olen pahoillani jos olet joutunut kokemaan vääryyttä asian suhteen. Kerroin vain oman näkemykseni asiasta. 2005 vuonna voimaan tullut uusi sosiaalilaki on muuttanut paljon asioita tällä alalla. Kelpoisuutena vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto, ja tuntemusta sosiaalilaista. Toivottavasti uudempi sukupolvi lastensuojelutyössä onnistuu edeltäjäänsä paremmin. Toivon että alalla toimivat epäpätevät ihmiset saadaan kitkettyä pois, sillä mikä muu voisi olla tärkeämpi asia kuin oikeuden tapahtuminen.
- Tyylikki
Mene itseesi kirjoitti:
oot ihan pihalla. Lapsia ei sijoitettu vaan otettiin kiireellisesti huostaan. Ketään lähisukulaisia ei asiasta edes informoitu, tieto tuli muualta. Huostaanoton palavereissa (joissa olin muuten mukana) sukulaiset vaativat lapsia sukulaisten huoltoon asian käsittelyn ajaksi. Sukulaisilla oli myös asianajaja jonka mukaan ura päättäjillä on katkolla. No sama kana istuu edelleen samalla pallilla. Huostaanotto peruttiin aiheettomana ja lapset palautuivat. Yhtään anteeksipyyntöä ei kuulunut. Jälkeenpäin paljastui että ilmoitus oli tullut vain yhdeltä henkilöltä ja ilmoitus oli 100% aiheeton. Eli näytää siltä että sinultakin on aivot koulutuksessa pesty ja putsailet vain omaa tulevaa pesääsi. Arvasin ihan oikein.
Tässäkin tapauksessa asia tutkittiin ja huostaanoton perusteita ei löytynyt joten lapsen etu toteutui, mutta katkerat aikuiset ei anna tekosiaan anteeksi. Sillä jotain olivat tehneet väärin että jollain huoli oli syntynyt lapsesta. Hyvä näin, toivottavasti ottivat onkeen ja elämä parani.Lopettaisivat vielä huostaanotolla mässäilyn jotta jäisi aikaa muuhunkin kuin katkeroitumiseen ja ulkopuolisten sättäilyyn. Jotainhan siellä kuitenkin on ollut , sillä ei savua ilman tulta.
- 4+16
Tyylikki kirjoitti:
Tässäkin tapauksessa asia tutkittiin ja huostaanoton perusteita ei löytynyt joten lapsen etu toteutui, mutta katkerat aikuiset ei anna tekosiaan anteeksi. Sillä jotain olivat tehneet väärin että jollain huoli oli syntynyt lapsesta. Hyvä näin, toivottavasti ottivat onkeen ja elämä parani.Lopettaisivat vielä huostaanotolla mässäilyn jotta jäisi aikaa muuhunkin kuin katkeroitumiseen ja ulkopuolisten sättäilyyn. Jotainhan siellä kuitenkin on ollut , sillä ei savua ilman tulta.
Tässä taas tyypillinen esimerkki joka "tietää" asian sisällön ja kommentoi. Miten voit tietää että jotain olisi tehty väärin. Miten voit tietää että oliko ilmoitus edes täysjärkisen tekemä. Miten voit tietää asiasta yhtään mitään.
- Anonyymi
Olen pahoillani jos olet joutunut kokemaan vääryyttä asian suhteen. Kerroin vain oman näkemykseni asiasta. 2005 vuonna voimaan tullut uusi sosiaalilaki on muuttanut paljon asioita tällä alalla. Kelpoisuutena vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto, ja tuntemusta sosiaalilaista. Toivottavasti uudempi sukupolvi lastensuojelutyössä onnistuu edeltäjäänsä paremmin. Toivon että alalla toimivat epäpätevät ihmiset saadaan kitkettyä pois, sillä mikä muu voisi olla tärkeämpi asia kuin oikeuden tapahtuminen.
täällä jyväskylässä tehdään uneti kakissa hiljasuudessa nuoret käydään suoraan pois hakemassa hyvä lastensuojelu poliisien kanssa hevoset kävelevät yli kakkien eikun rajoituspäätöksiä ja perään rajoituspäätöksiä rajoituksia tää katja luukainen idiootti tekevät karhunpalveluksen ei mitään hyvää eikä realiteettiä olevat mitä ilmeisemmin pokamiestyttöjä yksinäisiä piikoja ja siihen työhön hakeutuu kaikein katkeremmat yksilöt mitkä ei pääse muihin työpaikaan kakki kathut tulevat
- coregatabs
Hei
sen voi tehdä ihan puhelimellakin. Ks. linkin alla yhteystiedot. Jos asia on kiireellinen soitto 112 ja pyydä lastensuojelun päivystykseen.
http://www.rovaniemi.fi/suomeksi/Palveluhakemisto/Perhe--ja-sosiaalipalvelut/Lastensuojelu - isäkö
huomena menen poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen niin loppuu hakkaaminen
- pöööö.
Ei onnistu! Niin sanottua keskustelua hallinnoi ja vallitsee, suorastaan terrorisoi yksi ja ainoa tuhansilla nikeillä kirjoittava.
- orvokki11
Lukekaa täältä koneelta vaikka välillä laki huostaanotosta ja miten se virallisesti ja oikein menee niin ei tarvitse pölistä turhia!
- Lukekaa lukekaa
- Anonyymi
Nyt on kansalaisaloite tehty, itse kävin juuri allekirjoittamassa sen:
Lastensuojelun mielivaltainen oikeus lapsiimme korjattava
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/7239 - Anonyymi
Netin kautta pystyy ilmoittamaan. Tämä yhteiskunta paapoo alkkis- ja huumeäitejä jotka vielä selittelee raukkamaista toimintaansa, ikäänkuin oikeuttavat aineiden käytön. Ei kukaan terve järkevä äiti ryyppää jatkuvasti ja inise sitten kurjuuttaan. Pois lapset näiltä ja vain valvotut tapaamiset jos niitäkään.
- Anonyymi
Kulla voi mous soita ja tekke hetti hoostaanotto, sitte moohemmin asia tutkimus,kukka tekki ja mita.
- Anonyymi
Vuosia sitten kirjoitin kirjeen sossuun, kun pariskunnalla oli parin kk vanha lapsi ja molemmat käyttivät huumeita.
Sain seurata touhua saman kerrostalon asukkaana.
Meni joitakin viikkoja eikä heillä enään lasta näkynyt.
Kysyin rouvalta, missä lapsi on. Hän vastasi; se kuoli.
Tämäkin tapaus olisi ollut sossun korjattavissa, mutta naapuri ei voi mitään kun virkavalta ummistaa silmänsä.- Anonyymi
Näitä kaltoin kohdeltuja lapsia löytyy varmaan jokaisesta lähiöstä/taajamasta Johtunee suurimmalta osin siitä että, kypsymättömät rakoperseet ovat oivaltaneet kun hankin lapsia pääsen helposti yhteiskunnan elätettäväksi. Ja samalla se joka on siemenen lykänny tähän vastuuntunnottomaan rakoperseeseen pääsee myös ns. siivellä mukaan kuormittamaan yhteiskuntamme sosiaalipalveluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä kaltoin kohdeltuja lapsia löytyy varmaan jokaisesta lähiöstä/taajamasta Johtunee suurimmalta osin siitä että, kypsymättömät rakoperseet ovat oivaltaneet kun hankin lapsia pääsen helposti yhteiskunnan elätettäväksi. Ja samalla se joka on siemenen lykänny tähän vastuuntunnottomaan rakoperseeseen pääsee myös ns. siivellä mukaan kuormittamaan yhteiskuntamme sosiaalipalveluja.
Näin on monissa tapauksissa..lapsellista hyväksikäyttöä. Ä.mät juo ja prsettä jakaa..ukot huumeissa ölisee pskaa
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032403Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352399Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291568
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 761331