Matontappaustelineen yksi tukiputki oli ruostunut. Teippasin sen koko pituudelta ilmastointiteipiltä ja nyt se näyttää ihan uudelta!! :D
Jos ruostuminen on hidasta palamista hapessa, niin voiko se sieltä alta jatkaa ruostumista, niin että notkahtaa joskus tyhjenneen teippiputkilon varaan?
Ruosteen poistoa
19
384
Vastaukset
Eikö täällä ole MIEHIÄ vastaamaan?! :\
Siis minua kummastuttaa sellainen, et jos joku teline on kuumasinkittyä terästä, niin miten siitä on voinut joitain osia ruostumaan.
Ja et jos pienet ruostelaikut hankaisi pois teräsharjalla, niin miten ne kohdat olisi käsiteltävä ettei ruoste nousisi uudestaan pintaan pahempana?- Ilmastointiteippi?!?
Ei se ruostumatonkaan täysin ruostumaton ole.
Hiekkapaperia käteen, hiot ruosteet pois ja sinkkisprayta päälle. Eiköhän se sillä ole taas joksikin aikaa suojattu. Ilmastointiteippi?!? kirjoitti:
Ei se ruostumatonkaan täysin ruostumaton ole.
Hiekkapaperia käteen, hiot ruosteet pois ja sinkkisprayta päälle. Eiköhän se sillä ole taas joksikin aikaa suojattu.Ahaa. Että sellaista sinkkispraytä on olemassa. No eikun sitä ostamaan..
Ilmastointiteippi oli kätevä ja nopsa, kun se on saman metallinen värinen.
Ajattelin, et ei se enää sen teipin sisällä happea ja kosteutta saa, eikä siten jatka enää ruostumistaan.- Nasdaq
En tiedä. Mutta tiedän muuten vaikka mitä.
Ensinnäkin kuvailemasi putki ei ole tukipuu vaan yläpuu (jollain ihmeellisellä tavalla näin ongelman tässä valossa, koska muuten teippailu kuulostaa täysin idioottimaiselta).
Toiseksi iv-teippi (Jeesusteippi) ei kestä UV-valoa, joten se haperoituu ja linnut nokkivat sen irti ja vievät pesiinsä sidosaineeksi.
Kolmanneksi mattoteline ei näytä nyt uudelta vaan sätökseltä.
Neljänneksi näkisin kaupunkiolosuhteissa tamppaavat ihmiset konekiväärinruoaksi. - Ilmastiontiteippi?!?
sxthsens kirjoitti:
Ahaa. Että sellaista sinkkispraytä on olemassa. No eikun sitä ostamaan..
Ilmastointiteippi oli kätevä ja nopsa, kun se on saman metallinen värinen.
Ajattelin, et ei se enää sen teipin sisällä happea ja kosteutta saa, eikä siten jatka enää ruostumistaan.Metalli voi altistua korroosiolle betonissakin, jos on liian pinnassa tai valu on huonosti tiivistetty..
Nasdaq kirjoitti:
En tiedä. Mutta tiedän muuten vaikka mitä.
Ensinnäkin kuvailemasi putki ei ole tukipuu vaan yläpuu (jollain ihmeellisellä tavalla näin ongelman tässä valossa, koska muuten teippailu kuulostaa täysin idioottimaiselta).
Toiseksi iv-teippi (Jeesusteippi) ei kestä UV-valoa, joten se haperoituu ja linnut nokkivat sen irti ja vievät pesiinsä sidosaineeksi.
Kolmanneksi mattoteline ei näytä nyt uudelta vaan sätökseltä.
Neljänneksi näkisin kaupunkiolosuhteissa tamppaavat ihmiset konekiväärinruoaksi.Hah! Hieno siitä tuli.
Mua häiritsi ne ruostetahrat. Ja se on alatuki. Pah! :) Mut haprastuminen tietysti haittaa :(
http://aijaa.com/0077410233808sxthsens kirjoitti:
Hah! Hieno siitä tuli.
Mua häiritsi ne ruostetahrat. Ja se on alatuki. Pah! :) Mut haprastuminen tietysti haittaa :(
http://aijaa.com/0077410233808Se oli paljon rumempi ennen. Ja nuo pultit on ruisteessa, et ajattelin uusia ne..(tämä jätte remontte nyt odottaa - ja odotan näkeväni käteni jäljet :D
Kyllä on hyvin asiat ku kerkiää tamppaustelineen tukirautojen ruostumisen kans nysvätä.
- CIOH
Läträä30% suolahappoa ja neutraloi etikalla ja uusiruosteenestomaali pohjamaaliksi
Teippi ei kauan ruostunutta tolppaa pystyssä pidä No mulle nuo metallityöt ja materiaalitekniikka ei ole niin tuttuja :) Siis olen kokeillut hitsaamista kaasulla ja sähköllä, se viilaillut ja sorvaillut yhden koristeavaimen, mut siinä kaikki.
Täällä sitä niin väheksytään, niin väheksytään naisten remontteja, vaikka mun oli ikävä tuulettaa noin rumassa mun mattoja :c Mut en kai mä tuon takia vaihda telinettä uuteen. Voisin ripustaa siihen tietty jonkun kukkaamppelin, mut sitten se olisi pölyssä :C :CCIOH kirjoitti:
Läträä30% suolahappoa ja neutraloi etikalla ja uusiruosteenestomaali pohjamaaliksi
Teippi ei kauan ruostunutta tolppaa pystyssä pidäTuo on vaarallista. Housuihin voi tulla reikiä. Ei mulla ole suolahappoa kuin auton akussa. Varmaan aika kalliitakin nuo aineet. Eiköhän uusi teline tulisi halvemmaksi?
sxthsens kirjoitti:
No mulle nuo metallityöt ja materiaalitekniikka ei ole niin tuttuja :) Siis olen kokeillut hitsaamista kaasulla ja sähköllä, se viilaillut ja sorvaillut yhden koristeavaimen, mut siinä kaikki.
Täällä sitä niin väheksytään, niin väheksytään naisten remontteja, vaikka mun oli ikävä tuulettaa noin rumassa mun mattoja :c Mut en kai mä tuon takia vaihda telinettä uuteen. Voisin ripustaa siihen tietty jonkun kukkaamppelin, mut sitten se olisi pölyssä :C :CJaa. Normaalin naisen, eikä monen miehenkään sanavarasto tunne sanaa materiaalitekniikka, joten ei se nyt kovin vierasta sulle voi olla.
Kyllä mun mielestä tampparin remonttia voi ja pitääkin väheksyä, on sen remontin sukupuoli sitte mikä tahansa. Vaikka se nyt vähä ruostuiskin, niin se pysyy silti ruosteisenakin kasassa vähintään yhden 30 vuotta.relaxed_eyes kirjoitti:
Jaa. Normaalin naisen, eikä monen miehenkään sanavarasto tunne sanaa materiaalitekniikka, joten ei se nyt kovin vierasta sulle voi olla.
Kyllä mun mielestä tampparin remonttia voi ja pitääkin väheksyä, on sen remontin sukupuoli sitte mikä tahansa. Vaikka se nyt vähä ruostuiskin, niin se pysyy silti ruosteisenakin kasassa vähintään yhden 30 vuotta.Niin niin, mut se oli ruma, eikä siitä pääse mihinkään. Ei täällä ole niin suuria remontoitavaksi. Siisti, hyvin rakennettu ja vähä asuttu. Suurimmat remontit ostettu ja maksettu.
Olisi mukava asua vanhassa talossa jota voisin laittaa - harrastusmielessä. Mutta voihan se olla, että hermot menisi kuten niin helposti miehiltä. Vaikea arvata, kun olen epänormaali nainen :)- No siis jos oikeesti
sxthsens kirjoitti:
Niin niin, mut se oli ruma, eikä siitä pääse mihinkään. Ei täällä ole niin suuria remontoitavaksi. Siisti, hyvin rakennettu ja vähä asuttu. Suurimmat remontit ostettu ja maksettu.
Olisi mukava asua vanhassa talossa jota voisin laittaa - harrastusmielessä. Mutta voihan se olla, että hermot menisi kuten niin helposti miehiltä. Vaikea arvata, kun olen epänormaali nainen :).
No siis jos oikeesti se pitäis saada kestämään pitemmänkin kuin puoli vuotta niin yhden käden kulmahiomakoneella irtoruosteet pois kevyesti, päälle jotain moku 70 pakkelia niin että se peittää ne hiotut alueet *kokonaan* ja sitten päälle *näön* vuoksi jotain sinkkispraytä että tulee yhtenäisen näköiseksi
Ei se spraylitku yksinään mitään suojaa
. No siis jos oikeesti kirjoitti:
.
No siis jos oikeesti se pitäis saada kestämään pitemmänkin kuin puoli vuotta niin yhden käden kulmahiomakoneella irtoruosteet pois kevyesti, päälle jotain moku 70 pakkelia niin että se peittää ne hiotut alueet *kokonaan* ja sitten päälle *näön* vuoksi jotain sinkkispraytä että tulee yhtenäisen näköiseksi
Ei se spraylitku yksinään mitään suojaa
.Kiitos neuvoista. Jos käyn kipasee ostamassa, niin en sit vahingossakaan mainitse, mitä remontoin (somistelen) :D :D :D
sxthsens kirjoitti:
Niin niin, mut se oli ruma, eikä siitä pääse mihinkään. Ei täällä ole niin suuria remontoitavaksi. Siisti, hyvin rakennettu ja vähä asuttu. Suurimmat remontit ostettu ja maksettu.
Olisi mukava asua vanhassa talossa jota voisin laittaa - harrastusmielessä. Mutta voihan se olla, että hermot menisi kuten niin helposti miehiltä. Vaikea arvata, kun olen epänormaali nainen :)Ku kerra rahaaki on niin eiköhän sun kannata viedä se vanha tamppari romumetalli kierrätykseen ja ostaa uusi alumiininen ni ei pistä ruosteläikät silimiin.
http://www.ykkosrauta.net/product_details.php?p=5163
Kyllä. Mielenrauhan ostaminen on äärimmäisen helppoa.
>Olisi mukava asua vanhassa talossa jota voisin laittaa - harrastusmielessä.
Kuhan se vain on tarpeeksi vanha. 60-70-luvulla tehty ei sitä ole. Kuten ei ole 80-luvulla(arvaus, koska kuumasinkitty) tehty tampparikaan.
- kas kahvia
Luojan kiitos teippiä on olemassa :D Ja monta erilaista teippiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731445
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411039Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38735- 14660
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21650- 37637
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17593Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577